Én tervezem, pécsi Pappasnál nem vállalják a beszerelést, de bármilyen kamera beszerelhető, nincs gyári ajánlás, garanciát nem befolyásol. Másik fórumon egy Vitarába 40 ért tették be az első- hátsó kamerát márkaszervízben. Sztem nem lehúzós helyen ez egy 10 ezer körüli történet lehet. Itt a hátsó kamera ami neccesebb a kárpitbontás miatt.
Itt nem kis meghaladásról volt szó, hanem 1 centiről. Az már baj, mert városi közlekedésnél, ahol nem tud rendesen kiszellőzni a forgattyúsház, az olaj mennyisége megnő a levegő páratartalmából lecsapódó víztől és a gyűrűk mellett átjutó üzemanyagtól (ezek ráadásul hígítják és savasítják az olajat). A magas olajszint miatt a főtengely sonkái belevernek az olajba, ami ettől sajnos felhabosodik, ezt a habos olajat fogja tolni az olajpumpa, így már nem tudja ellátni a kenést a súrlódó felületeken. Emiatt már megéri ügyet csinálni. Főleg, ha DPF-el terhelt a rendszer, mert ott a regeneráláskor még több üzemanyag jut az olajba.
Szintén 2008-as 1.6 benzineshez nekem bevált a Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A3/B4. Állítólag sok a hamisítvány a motorolaj-piacon, ezért én a Mogyoródi úti Castrol mintaboltban veszem a 4 literes kannát, és megbízható szerelővel cseréltetem. Mivel maradni szokott belőle, a maradékot utántöltéshez használom, ha kell.
Szerintem az olajszintből nem kell ügyet csinálni, nyilván a nívópálca alsó szintjénél alacsonyabb nem lehet. De ha a felső szint közelében van, vagy akár kicsit meghaladja, akkor sincs baj. Mi történhet? A másik dolog, hogy hideg motornál kell mérni, sík terepen. Ha meleg a motor (leállítás után), akkor még benne van a járatokban, forgattyús tengelyen, egyéb mozgó részeken az olaj, és csak később fog mind visszafolyni. Ezért meleg motoron alacsonyabbat mérhetünk. Gondolom, meleg motornál az alsó jel az irányadó.
Ezzel szemben automata váltónál (talán manuálisnál is) a két jelet C (hideg) és H (meleg) betűkkel jelölik, tehát itt mind a két üzemállapotnál lehet ellenőrizni a váltóolaj szintjét. Sőt, valahol azt olvastam, hogy (automata váltónál) járó motorral, N állásban kell ellenőrizni.
Autós kamerát tetetett be valaki garanciális kocsiba? Mik a feltételei a szervíznek? Vihetem én a kamerát és beszerelik ők, vagy van valamilyen gyári kamera amihez ragaszkodnak? Mennyibe kerül egy ilyen manőver?
Így vagyom én is. Szerencsére nem vagyunk kötve márkaszervizhez, az olajat magam választom, és cserélem, ennél fogva az kerül bele, amit én kiválasztkk. Az autóhoz adott gépkönyv szerintem a leghitelesebb forrás, ezért az abban leírtakat, előírtakat veszem alapnak.
Biztosan jó ez a táblázat, de a mi autónk gépkönyve (2010-es 1,6 benya) a táblázat szerinti API SJ/SL, 5w 20 olajjal szemben API SL, SM, ACEA A3, vagy magasabb, 0w 40, 5W 30, 5W 40 olajat ír elő...
API SJ (ami egy elég régi specifikáció), és 20-as melegoldali viszkozitási osztály sehol.
Ez a hivatalos Európai gyári ajánlás. Persze az nem kötelező, hogy melyik olajtársaság olaja kerüljön bele, de a TOTAL kisérletezte ki a Hyundai/KIA motorolajokat.
Na, azért nem élünk az űrkorszakban... Nekem tavaly ősszel úgy sikerült beletörniük a gumisoknak az egyik TPMS szenzort, hogy valamikor január-február környékén kezdett el nem jelezni - jelezni - nem jelezni. Eléggé rendszertelenül hol jelzett hibát, hol meg nem. Aztán amikor vittem nyári gumi cserére (ugyanoda), akkor bánatos képpel hozzák ki nekem a szelep végéről letört műanyag szenzor részt, hogy "ez volt benne, nem hallottam, hogy kopog?" Hát nyilván nem - autóban bent ülve, járó motorral, persze, hallottam... Természetesen semmit nem tudtam tenni, "nem akkor" törött le, "már úgy volt", "nem mi csináltuk" stb. - nem volt kedvem vitatkozni velük.
Azt viszont akkor nem értem, hogy ha maga a szenzor bent volt a gumi belsejében (ott pöröghetett bent körbe-körbe - ui. jó kerekre le voltak kopva a tört részek) és ott megvolt a nyomás, akkor miért jelzett teljesen rendszertelenül hibát...? (Tavasz óta 1 db. TPMS hiányával járok - állandó hibajelzéssel, szóval nem tudom, hogy mi lett volna ha cseréltem volna a TPMS-t, mert ugye egyelőre még nem cseréltem.)
"Ezt használd, ez az eredeti olaja az 1,4 MPI-nek. TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS-G310 5W30 ACEA A5 - API SM"
Bocs, ez most az 1,4 T-GDI- hez is jó? Mert ahhoz ugy látom API SN javasolt a könyvben, azt viszont csak 5w-40 esben találtam. Vagy nincs jelentősége...
1,4 T-GDI 4,2 l ACEA A5/B5 API SN, ACEA C2 *5
Korábban amikor rendeltem egyet utántöltésre az alábbit küldték, azonban mivel ez csak SL minősítéssel bír, inkább nem tenném bele.
A tapasztalataidat csak megerősíteni tudom, sajnos. Több ajánlatot is kértem kora tavasszal, az 1.4 szívó Cee'd-em kötelező szervizével kapcsolatban. Ahány ajánlat, annyi féle olaj, 5w30, 5w40, Lukoil, Castrol, stb.
Persze lehet állásfoglalást kérni az importőrtől, de a szervizek magasról tesznek erre.
No és nem csak az ismerősöd járta meg a túltöltött olajjal. Nálam is egy jó centivel volt az olajszint, a felső nívó felett, hideg állapotban. Némi restelkedés közepette mentem a saját szerelőmhöz, hogy ugyan szívná már le a felesleget, ha szépen megkérem.
Külön olaj beszerzését, csak az esetleges olajutántöltésekhez javasoljuk. Márkaszervizeink a kötelező karbantartások során nem fogadnak el külső forrásból származó olajakat.
Egyébként ők is a 9000 Emergy HKS-t írták bele való olajként.
Erre nekem azt mondták, hogy a többlettel fizeted ki a 7 év garanciát.
De rákérdeztem a vitt olajra is. Vihettem volna, de akkor fizetem a használt olaj ártalmatlanítási díjat, és nem kapok kedvezményt a szervizből. Mivel nem szeretem a mellébeszélést, direktben rákérdeztem, hogy akkor ha viszem az olajat, akkor sem lesz olcsóbb a szerviz, erre mondta, hogy kb. nem nagyon.
1. Mi lesz a kormos dzsuvával, amit leold a lötty? Ha át is megy a motoron, akkor a katalizátorban köt ki, amivel csak konvertáljuk a problémát.
2. Mi lesz a maradékkal, ami nem volt kezelve (pl. IC-ben összegyűjt olaj)?
A megoldás nyilván az is lehetett volna, ha meghagyják azt az 1 db MPI befecskendezést, ami pl. hengerenként minden tízezredik ütemnél adna egy kis üzemanyagot, cserébe annyival kevesebbet adna az adott henger közvetlen befecskendezője. Így 5 injektor lenne az autóban és örök tisztaság a szelepek környékén. De nem ez lett a megoldás.
Sok bizalmam nincs a márkaszervizekkel kapcsolatban. Főleg azért , mert nincs azonos állásponton két szerviz az olaj fajtáját illetően sem, másodsorban mondhatja, ill leírhatja, hogy milyen hordós olajat töltött bele, ami vagy igaz, vagy nem. Ez tudom, hogy bizalmi elv és a garancia miatt rá is kényszerül a tulaj, hogy odavigye az autóját. Nehezen, de elfogadom, hogy a legtöbb márkaszerviz kb 2-3 -szoros árat kér el, egy normális árképzésű nem márkaszrvizhez képest, mert a márka diagnosztikát, berendezéseket vmiből finanszirozni is kell. Ezzel szemben egy másik szervizben ott lehetek, végignézhetemem, hogy mit csinálnak és az 5 literes bontatlan (hologrammal ellátott) gyári flakonból töltik bele a motorba szükséges 4,2 lit. olajat. Tehát tudom pontosan, hogy az az olaj került bele, ami gyárilag elő van írva és a maradék 8 dl. olajból a két csereperriódus között, ha netán szükséges, utána tudok tölteni. Az egyik KIA-s ismerősömnek szerviz után a nivópálca fölött volt kicsivel az olajszintje hideg állapotban. Tőlem kérdezte, hogy ez így jó e? Hát mondom, hogy nagyon nem jó, mert melegedéskor tágul az olaj és így megnővelheti az olajfogyasztást, valamint a kartelgázok magasabb nyomása a tömítéseket is hamar hazavághatja. úGyhogy szivasson le belőle a pálca 2/3-ig.
Utána érdeklődtem és ha van számlád az olajról, akkor az olaj minőségéért a számlakibocsájtó a felelős. Valamint, éppen ezért kértem a Kia Magyarországtól írásban is állásfoglalást a fent nevezett olaj használatáról.
Nálatok mennyire éles a tolatókamera képe? Én nagyon "pixelesnek" látom. (Nappali fényviszonyok mellett is) Vezettem a tesztautót még régebben de nem rémlik hogy akkor milyen volt a kép a kijelzőn....
Köszönöm a gyors választ.- ( Sejtettem én. Csak volt aki az ismerőseim közül javasolta a hagyományos akut. De nem győzött meg. Ezért kérdeztem tőletek).
Ha tönkre megy az AGM akkumulátor, ugyanolyanra kell kicserélni, mint amivel a gyár ellátta. A start-stop rendszerű gépkocsik elektronikája magasabb töltőfeszültséget engedélyez, mint a hagyományosoké. A gyakoribb indítások miatt ugyanis nagyobb terhelésnek kitett akkumulátor gyorsabb feltöltéséhez magasabb töltőfeszültség szükséges. A magasabb töltőfeszültség és a gyakori motorindítások miatt egy hagyományos ólom-akkumulátor a start-stop rendszerrel nagyon rövid idő alatt tönkremegy, annak ellenére, hogy amperóra szám, vagy indítóáram tekintetében megfelelő. A vezérlőegység, figyeli az AKKU-t, és a kapott adatok alapján dönti el, a start-stop rendszer aktiválását. Ugyanakkor a hagyományos AKKU jeleit nem tudja értelmezni, mert annak teljesen más a kisülése.
Van ún. EFB (Enhanced Flooded Battery) AKKU, amely lényegében az ólomsavas akkumulátor továbbfejlesztett változata.
Az EFB akkumulátor olcsóbb, mint az AGM rendszerű, de csere esetén csakis az autóhoz gyárilag alkalmazott rendszer ajánlott. Az EFB akkumulátor helyett szerelhető AGM-es, de fordítva nem. A hagyományos pedig egyik helyett sem ajánlott, hiszen a stop-start rendszer nem lesz használható hagyományos akkumulátorral, s annak élettartama is jóval rövidebb lesz, mint az autóhoz gyárilag szerelté.