Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Glovas Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32397

Köszi!

 

Te milyen kamerát néztél ki?

Előzmény: blackjack11 (32396)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32396

Én tervezem, pécsi Pappasnál nem vállalják a beszerelést, de bármilyen kamera beszerelhető, nincs gyári ajánlás, garanciát nem befolyásol. Másik fórumon egy Vitarába 40 ért tették be az első- hátsó kamerát márkaszervízben. Sztem nem lehúzós helyen ez egy 10 ezer körüli történet lehet. Itt a hátsó kamera ami neccesebb a kárpitbontás miatt.

Előzmény: Glovas (32393)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.27 0 1 32395

vagy akár kicsit meghaladja

Itt nem kis meghaladásról volt szó, hanem 1 centiről. Az már baj, mert városi közlekedésnél, ahol nem tud rendesen kiszellőzni a forgattyúsház, az olaj mennyisége megnő a levegő páratartalmából lecsapódó víztől és a gyűrűk mellett átjutó üzemanyagtól (ezek ráadásul hígítják és savasítják az olajat). A magas olajszint miatt a főtengely sonkái belevernek az olajba, ami ettől sajnos felhabosodik, ezt a habos olajat fogja tolni az olajpumpa, így már nem tudja ellátni a kenést a súrlódó felületeken. Emiatt már megéri ügyet csinálni. Főleg, ha DPF-el terhelt a rendszer, mert ott a regeneráláskor még több üzemanyag jut az olajba.

Előzmény: l.csaszar (32394)
l.csaszar Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32394

Szintén 2008-as 1.6 benzineshez nekem bevált a Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A3/B4. Állítólag sok a hamisítvány a motorolaj-piacon, ezért én a Mogyoródi úti Castrol mintaboltban veszem a 4 literes kannát, és megbízható szerelővel cseréltetem. Mivel maradni szokott belőle, a maradékot utántöltéshez használom, ha kell.

Szerintem az olajszintből nem kell ügyet csinálni, nyilván a nívópálca alsó szintjénél alacsonyabb nem lehet. De ha a felső szint közelében van, vagy akár kicsit meghaladja, akkor sincs baj. Mi történhet? A másik dolog, hogy hideg motornál kell mérni, sík terepen. Ha meleg a motor (leállítás után), akkor még benne van a járatokban, forgattyús tengelyen, egyéb mozgó részeken az olaj, és csak később fog mind visszafolyni. Ezért meleg motoron alacsonyabbat mérhetünk. Gondolom, meleg motornál az alsó jel az irányadó.

Ezzel szemben automata váltónál (talán manuálisnál is) a két jelet C (hideg) és H (meleg) betűkkel jelölik, tehát itt mind a két üzemállapotnál lehet ellenőrizni a váltóolaj szintjét. Sőt, valahol azt olvastam, hogy (automata váltónál) járó motorral, N állásban kell ellenőrizni.

Előzmény: Lbx (32388)
Glovas Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32393

Autós kamerát tetetett be valaki garanciális kocsiba? Mik a feltételei a szervíznek? Vihetem én a kamerát és beszerelik ők, vagy van valamilyen gyári kamera amihez ragaszkodnak? Mennyibe kerül egy ilyen manőver?

Lbx Creative Commons License 2019.11.27 0 0 32392

Így vagyom én is. Szerencsére nem vagyunk kötve márkaszervizhez, az olajat magam választom, és cserélem, ennél fogva az kerül bele, amit én kiválasztkk. Az autóhoz adott gépkönyv szerintem a leghitelesebb forrás, ezért az abban leírtakat, előírtakat veszem alapnak.

Előzmény: lemir2 (32390)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32391

Értem, és köszönöm a felvilágosítást. :) Elvileg a márkaszervízben is Totalt tesznek bele vagy amit pont forgalmaznak ? 

 

Előzmény: lemir2 (32387)
lemir2 Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32390

Nem vagyok motorolajszakértő, de jobban bízom a gyári előírásokban, mint a márkaszervizek random ajánlásaiban :)

Előzmény: Lbx (32388)
lemir2 Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32389

CD 1,4 T GDI  TOTAL motorolajok ajánlása https://tinyurl.hu/61XN/,

Az 5w-30-as olajokat a magasabb átlaghőmérsékletű É-Afrikai országokban ajánlják inkább.

 

Előzmény: lemir2 (32387)
Lbx Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32388

Biztosan jó ez a táblázat, de a mi autónk gépkönyve (2010-es 1,6 benya) a táblázat szerinti API SJ/SL, 5w 20 olajjal szemben API SL, SM, ACEA A3, vagy magasabb, 0w 40, 5W 30, 5W 40 olajat ír elő...

API SJ (ami egy elég régi specifikáció), és 20-as melegoldali viszkozitási osztály sehol.

Előzmény: lemir2 (32387)
lemir2 Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32387

Ez a hivatalos Európai gyári ajánlás. Persze az nem kötelező, hogy melyik olajtársaság olaja kerüljön bele, de a TOTAL kisérletezte ki a Hyundai/KIA motorolajokat.

Az  1,4 T-GDI motorokhoz 0W-30 ACEA C2 való

Előzmény: blackjack11 (32384)
cápaFeri Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32386

De legalább tudod, milyen olaj van benne...:-)

Előzmény: Kitltott Husszein (32377)
Bosanac Creative Commons License 2019.11.26 0 1 32385

Na, azért nem élünk az űrkorszakban...
Nekem tavaly ősszel úgy sikerült beletörniük a gumisoknak az egyik TPMS szenzort, hogy valamikor január-február környékén kezdett el nem jelezni - jelezni - nem jelezni. Eléggé rendszertelenül hol jelzett hibát, hol meg nem.
Aztán amikor vittem nyári gumi cserére (ugyanoda), akkor bánatos képpel hozzák ki nekem a szelep végéről letört műanyag szenzor részt, hogy "ez volt benne, nem hallottam, hogy kopog?" Hát nyilván nem - autóban bent ülve, járó motorral, persze, hallottam...
Természetesen semmit nem tudtam tenni, "nem akkor" törött le, "már úgy volt", "nem mi csináltuk" stb. - nem volt kedvem vitatkozni velük.

Azt viszont akkor nem értem, hogy ha maga a szenzor bent volt a gumi belsejében (ott pöröghetett bent körbe-körbe - ui. jó kerekre le voltak kopva a tört részek) és ott megvolt a nyomás, akkor miért jelzett teljesen rendszertelenül hibát...?
(Tavasz óta 1 db. TPMS hiányával járok - állandó hibajelzéssel, szóval nem tudom, hogy mi lett volna ha cseréltem volna a TPMS-t, mert ugye egyelőre még nem cseréltem.)

Előzmény: 93R90 (32254)
blackjack11 Creative Commons License 2019.11.26 0 1 32384

"Ezt használd, ez az eredeti olaja az 1,4 MPI-nek.  TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS-G310 5W30    ACEA A5 - API SM" 

 

Bocs, ez most az 1,4 T-GDI- hez is jó? Mert ahhoz ugy látom API SN javasolt a könyvben, azt viszont csak 5w-40 esben találtam.  Vagy nincs jelentősége...

 

1,4 T-GDI 4,2 l
ACEA A5/B5
API SN, ACEA C2 *5

Korábban amikor rendeltem egyet utántöltésre az alábbit küldték, azonban mivel ez csak SL minősítéssel bír, inkább nem tenném bele.

 

https://olaj-partner.hu/index.php?route=product/product&product_id=126

 

Előzmény: lemir2 (32347)
Benben Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32383

A tapasztalataidat csak megerősíteni tudom, sajnos. Több ajánlatot is kértem kora tavasszal, az 1.4 szívó Cee'd-em kötelező szervizével kapcsolatban. Ahány ajánlat, annyi féle olaj, 5w30, 5w40, Lukoil, Castrol, stb.

Persze lehet állásfoglalást kérni az importőrtől, de a szervizek magasról tesznek erre. 

No és nem csak az ismerősöd járta meg a túltöltött olajjal. Nálam is egy jó centivel volt az olajszint, a felső nívó felett, hideg állapotban. Némi restelkedés közepette mentem a saját szerelőmhöz, hogy ugyan szívná már le a felesleget, ha szépen megkérem. 

Előzmény: lemir2 (32373)
János623 Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32382

Köszönöm ez így igen hasznos volt!

Előzmény: kceed2013 (32379)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.11.26 0 1 32381
Én ezt kaptam vissza ma reggel az importőrtől:

Külön olaj beszerzését, csak az esetleges olajutántöltésekhez javasoljuk. Márkaszervizeink a kötelező karbantartások során nem fogadnak el külső forrásból származó olajakat.

Egyébként ők is a 9000 Emergy HKS-t írták bele való olajként.
Glovas Creative Commons License 2019.11.26 0 0 32380

Mennyi kedvezményt adnak amúgy a szervízdíjból?

Előzmény: Kitltott Husszein (32377)
kceed2013 Creative Commons License 2019.11.25 0 1 32379

Hello! Sajnos kénytelen leszel AGM akkumulátort venni, mert a rendszer megköveteli. Nekem is tavaly kellett cserélni, én ilyet vettem: https://akkubox.hu/termek/53/varta-silver-dynamic-agm-12v-60ah-jobb-  . Miután kicserélted csukd le a motorház tetőt, húzd fel az ablakokat és zárd be az ajtókat. 4 órán keresztül hagyd így, hogy hozzá tanítsd az aksit a rendszerhez. Itt van egy rövid leírás a műveletről: http://www.kceed.com/battery_repair_procedures-889.html .

Előzmény: János623 (32365)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32378

Sziasztok, upgrade-eltem a Ceedemet, 2007->2015 és felmerüt pár kérdésem:

 

-  2015-ös, 1,6 Crdi 128le motorral szereltben ha jól tudom h nincs kettős tömegú lendkerék, de vajon DPF szűrő van?

- Ceed menetfényéhez, ami nem LED-es és a ködlámpával van egy házban, milyen típusú izzó kell?

- a keréknyomás szenzort ismét kell programozni abroncs csere után? még nyári van rajta, de kaptam egy garnitúra télit is...

 

a válaszokat előre si köszönöm, Joe

Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32377

Erre nekem azt mondták, hogy a többlettel fizeted ki a 7 év garanciát.

De rákérdeztem a vitt olajra is. Vihettem volna, de akkor fizetem a használt olaj ártalmatlanítási díjat, és nem kapok kedvezményt a szervizből. Mivel nem szeretem a mellébeszélést, direktben rákérdeztem, hogy akkor ha viszem az olajat, akkor sem lesz olcsóbb a szerviz, erre mondta, hogy kb. nem nagyon.

Előzmény: Lbx (32361)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32376

Egy csomó videó van fenn youtube-on a GDI szeleptisztításról.

A baj csak az, hogy

1. Mi lesz a kormos dzsuvával, amit leold a lötty? Ha át is megy a motoron, akkor a katalizátorban köt ki, amivel csak konvertáljuk a problémát.

2. Mi lesz a maradékkal, ami nem volt kezelve (pl. IC-ben összegyűjt olaj)?

 

A megoldás nyilván az is lehetett volna, ha meghagyják azt az 1 db MPI befecskendezést, ami pl. hengerenként minden tízezredik ütemnél adna egy kis üzemanyagot, cserébe annyival kevesebbet adna az adott henger közvetlen befecskendezője. Így 5 injektor lenne az autóban és örök tisztaság a szelepek környékén. De nem ez lett a megoldás.

Előzmény: cinyoka (32375)
cinyoka Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32375

köszi, nem olvastam utána, csak egy hirtelen ötlet volt...

Előzmény: Akos_IKS (32363)
stefi001 Creative Commons License 2019.11.25 0 1 32374

 

Bizonyára, az is AGM technológiával készült. 

 

https://www.varta-automotive.hu/hu-hu/technologia/start-stop-rendszer

Előzmény: jwkllr (32372)
lemir2 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32373

Sok bizalmam nincs a márkaszervizekkel kapcsolatban. Főleg azért , mert nincs azonos állásponton két szerviz az olaj fajtáját illetően sem, másodsorban mondhatja, ill leírhatja, hogy milyen hordós olajat töltött bele, ami vagy igaz, vagy nem. Ez tudom, hogy bizalmi elv és a garancia miatt rá is kényszerül a tulaj, hogy odavigye az autóját. Nehezen, de elfogadom, hogy a legtöbb márkaszerviz kb 2-3 -szoros árat kér el, egy normális árképzésű nem márkaszrvizhez képest, mert a márka diagnosztikát, berendezéseket vmiből finanszirozni is kell. Ezzel szemben egy másik szervizben ott lehetek, végignézhetemem, hogy mit csinálnak és az 5 literes bontatlan (hologrammal ellátott) gyári flakonból töltik bele a motorba szükséges 4,2 lit. olajat. Tehát tudom pontosan, hogy az az olaj került bele, ami gyárilag elő van írva és a maradék 8 dl. olajból a két csereperriódus között, ha netán szükséges, utána tudok tölteni. Az egyik KIA-s ismerősömnek szerviz után a nivópálca fölött volt kicsivel az olajszintje hideg állapotban. Tőlem kérdezte, hogy ez így jó e? Hát mondom, hogy nagyon nem jó, mert melegedéskor tágul az olaj és így megnővelheti az olajfogyasztást, valamint a kartelgázok magasabb nyomása a tömítéseket is hamar hazavághatja. úGyhogy szivasson le belőle a pálca 2/3-ig.

Előzmény: Qubo (32371)
jwkllr Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32372

2017 crdi - m 65-68 amperos Vartával jött ki. Amikor tönkrement uonnal cserélték.

Csak a start-stop rendszer jelezte, hogy tönkrement.

A többi funkciót remekül ellátta.

Előzmény: stefi001 (32368)
Qubo Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32371

Utána érdeklődtem és ha van számlád az olajról, akkor az olaj minőségéért a számlakibocsájtó a felelős. Valamint, éppen ezért kértem a Kia Magyarországtól írásban is állásfoglalást a fent nevezett olaj használatáról.

Előzmény: Cobalt14 (32360)
Pgabor79 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32370

Nálatok mennyire éles a tolatókamera képe? Én nagyon "pixelesnek" látom. (Nappali fényviszonyok mellett is) Vezettem a tesztautót még régebben de nem rémlik hogy akkor milyen volt a kép a kijelzőn....

János623 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 32369

Köszönöm a gyors választ.- ( Sejtettem én. Csak volt aki az ismerőseim közül javasolta a hagyományos akut. De nem győzött meg. Ezért kérdeztem tőletek).

Előzmény: stefi001 (32368)
stefi001 Creative Commons License 2019.11.25 0 1 32368

Ha tönkre megy az AGM akkumulátor, ugyanolyanra kell kicserélni, mint amivel a gyár ellátta. A start-stop rendszerű gépkocsik elektronikája magasabb töltőfeszültséget engedélyez, mint a hagyományosoké. A gyakoribb indítások miatt ugyanis nagyobb terhelésnek kitett akkumulátor gyorsabb feltöltéséhez magasabb töltőfeszültség szükséges. A magasabb töltőfeszültség és a gyakori motorindítások miatt egy hagyományos ólom-akkumulátor a start-stop rendszerrel nagyon rövid idő alatt tönkremegy, annak ellenére, hogy amperóra szám, vagy indítóáram tekintetében megfelelő. A vezérlőegység, figyeli az AKKU-t, és a kapott adatok alapján dönti el, a start-stop rendszer aktiválását. Ugyanakkor a hagyományos AKKU jeleit nem tudja értelmezni, mert annak teljesen más a kisülése. 

 

Van ún. EFB (Enhanced Flooded Battery) AKKU, amely lényegében az ólomsavas akkumulátor továbbfejlesztett változata.

Az EFB akkumulátor olcsóbb, mint az AGM rendszerű, de csere esetén csakis az autóhoz gyárilag alkalmazott rendszer ajánlott. Az EFB akkumulátor helyett szerelhető AGM-es, de fordítva nem. A hagyományos pedig egyik helyett sem ajánlott, hiszen a stop-start rendszer nem lesz használható hagyományos akkumulátorral, s annak élettartama is jóval rövidebb lesz, mint az autóhoz gyárilag szerelté.  

Előzmény: János623 (32365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!