Nem tudom én sem a tengelycsonk átmérőt és hosszúságot,de van hozzá ilyen közbetét gyűrű,elvileg meg lehet oldani,de azért jobb lenne szakival megnézni.Szerintem én gcv 160-ast tennék rá a helyedben,kapálógépre nem árt ha kicsit bivalyabb a motor.
Átküldöm ha adsz egy mélcímet.Azon fogod látni a besorolásokat,bár nem olyan egyértelmű,mint mondjuk a hondánál,hogy a gc-gcv szervízmotor,a gx-gxv ipari motor.
De van besorolás:Entry,Standard,Performance,Premium,Commercial.
Azt is fogod látni,hogy a fűnyírómotoroknál az I/C-vel jelöltek acélperselyesek.Na nem sok van,azt hiszem kettő......:-(
A teljesítmény alatt nem csak a KW értendő! Nem találkoztam még külön ipari jelöléssel. Remélem a fórumtársak között van valaki aki kiegészít bennünket, hogyan jelöli a B/S a csak ipari célra szánt motorjait, ha jelöli egyáltalán. Ha a doksit elérhetővé teszed számomra, megköszönöm.
Az I/C kategória a kommersz és az ipari között van és nem mind öntöttvas. Az I/C megjelölés a kategóriát jelenti és nem a kialakítás anyagát ill. módját. A 80-as és 90-es években nagyon sok I/C motorhenger készült Al-ból, de a teljesítményük miatt az I/C kategóriába kerültek.
Lehet igazad van,nem beszélek jól angolul.Mindenesetre túl sok briggs motor volt már a kezemben,semmi jót nem tudok elmondani az újabb típusokról.....
Van egy doksim,abban lehet mazsolázni a briggs motorokról.Szépen látszik,hogy valamennyi motor aluhengeres,kivéve az I/C jelölésűek,az kivétel nélkül mind acélhüvelyes,ipari motor.......sajnos nem túl sok ilyen van.....feltölteném ide a doksit,de nem tudom,ha gondolod emailben átküldöm.
A traki motor persze mind acélhüvelyes.
Egyszer volt egy ilyen motoros felülős pici traktorom(illetve kettő is volt):
Ez az I/C kicsit másképp van! Angolul Cast Iron tehát CI, miért kellene a " / " közéjük. Az I/C az Industrial/Commercial Engine rövidítése, a többit rád bízom:-)
Apumnak van egy tologatós Makita fűnyírója Briggs motorral. Legalább 10 éves, de inkább több, max 15. Annak a motorja akárhogyan is számolom, már elment 3-400 üzemórát. Olajcsere volt évente és légszűrő tisztítás. Mindig pöccre indult, úgy két éve nehezebb elindítani, néha 10-15 rántás is kell, de ha elindult, megy.
A kerékcsapágyaknak talán jobb egy fokkal, amit én akarok csinálni. Emlékszel, hogy hol lesz a kis szerszámos faház (off: öcsém nagyobbat akar a mostani 3x4 méteres faházánál, nekem meg pont 3x4 méteres alapom van, ha egyben fel tudjuk daruzni, akkor elhozom tőle). A faház és a málna között van egy 1 méteres sáv, oda akarok betonozni egy mosó "állást", a betonba beleágyazok csövet, körkörösen 5-6 fuvókával, amik a késházat fogják kimosni. A víz meg a egyből a málnára folyik majd. Talán így nem ver annyi vizet a kerékcsapágyhoz, meg a hajtás tengely perselyekhez. De lehet, hogy tévedek. De inkább évente 2-szer újrazsírzok mindent, minthogy állandóan kapirgáljam a füvet a késházból...
Ez még a "vastankos" briggs,sajnos ilyet már nem gyártanak.Ez a motor teremtette meg a briggs legendáját(nekem is volt egy ilyen 1984-es gyártású),de a mostaniak tartósságban meg sem közelítik a nagy elődöt,sőt,szégyenletes amivé lett a briggs.....:-((((
Csak a jegyzőkönyvnek: 25. szezonját kezdte ma Robi-56 mintájú gépem egy Briggs 3,5LE-s motorral. Igaz, a mai munka mindjárt két kuplungrugó cseréjével kezdődött, és hidegen már egyszerűbb, ha kap egy kis startert, de azért becsülettel elvégezte a szokásos első elmunkálást.
Erősen agyalok a mosó "padon" én is, mert rühellem a fűtrutyi kikapargatását.
A husqvarnánkon volt ilyen mosócsatlakozó, az frankón kitakarította, csak egy kis "patina" maradt. Azt elég volt évente 1-2-szer eltávolítani. Persze kell hozzá, hogy rögtön nyírás után öblítsen az ember, mert ha beleszárad, akkor annyi...
Lehet kapni ilyen csatlakozókat, műanyagból és fémből is, általában oda rakják, ahol te is bejelölted, de láttam már oldalra szereltet is, nyilván az utóbbit azért nem erőltetik, mert sérülékeny.
Azt tudnod kell, hogy mosó csatlakozóval sem tudod teljesen makulátlanra kimosni.
Igazából a forgó kés porlasztja szét a vizet és így mossa a késházat, de nem mindenhonnan tudja kimosni, ez nyilván függ a késháztól és a késtől is.
Ha beírod a google képkeresőbe, vagy videó keresőbe, hogy "lawn mower washport", akkor találsz infókat.
Én régebben láttam mosó "padot", amire feltolta a gépet az ember és alulról, több sugárból ment a késházra a víz, lehet hatékonyabb és több gép (vállalkozásoknál) nem kell minden gépre csatlakozót rakni.
A csatlakozót jó erősen rögzítsd (akár menetrögzítővel), mert a vibráció miatt hamar kilazul és elhagyhatod, a 1.2 milliós Toro traktornál az egyik csatlakozót pár üzemóra (gyakorlatilag kipróbálás) alatt sikerült elhagynom.
Szeretnék erre a fűnyíróra slagcsatlakozót szerelni. Csinált már valaki ilyet? Én a nyíllal jelölt helyre gondoltam, bár igen útban van a magasságállító rúd, előrébb meg a kipufogó. A másik oldalon több hely lenne, de én mindig ezen az oldalon láttam más fűnyíróknál.
(Lux Tools, de MTD gyártmány.)Hogyan célszerű megoldani?
Aki sok gépet vett náluk, "nagyobb" engedményt kap, de azt a kereskedő a saját profitjából adja, és az is szabályozott. Természetesen csak a visszatérő ügyfelek részesülhetnek ebben a kiváltságban :)