Keresés

Részletes keresés

fefe73 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 36501

Nem tudom én sem a tengelycsonk átmérőt és hosszúságot,de van hozzá ilyen közbetét gyűrű,elvileg meg lehet oldani,de azért jobb lenne szakival megnézni.Szerintem én gcv 160-ast tennék rá a helyedben,kapálógépre nem árt ha kicsit bivalyabb a motor.

Előzmény: smith (36500)
smith Creative Commons License 2016.03.14 0 0 36500

Megfordult már a fejemben, hogy ha feladja a motor, tennék a helyére egy GCV 135-t, kérdés, hogyan lehetne összehozni.

Előzmény: fefe73 (36492)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 36499

Átküldöm ha adsz egy mélcímet.Azon fogod látni a besorolásokat,bár nem olyan egyértelmű,mint mondjuk a hondánál,hogy a gc-gcv szervízmotor,a gx-gxv ipari motor.

De van besorolás:Entry,Standard,Performance,Premium,Commercial.

Azt is fogod látni,hogy a fűnyírómotoroknál az I/C-vel jelöltek acélperselyesek.Na nem sok van,azt hiszem kettő......:-(

Előzmény: Silvan (36498)
Silvan Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36498

A teljesítmény alatt nem csak a KW értendő! Nem találkoztam még külön ipari jelöléssel. Remélem a fórumtársak között van valaki aki kiegészít bennünket, hogyan jelöli a B/S a csak ipari célra szánt motorjait, ha jelöli egyáltalán. Ha a doksit elérhetővé teszed számomra,  megköszönöm.

Előzmény: fefe73 (36497)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36497

Értem.Akkor mi jelöli az ipari kategóriát?A teljesítmény teljesen független attól,hogy egy motor ipari célra szánt motor vagy sem.

Előzmény: Silvan (36496)
Silvan Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36496

Az I/C  kategória a kommersz és az ipari között van és nem mind öntöttvas. Az I/C megjelölés a kategóriát jelenti és nem a  kialakítás anyagát ill. módját. A 80-as és 90-es években nagyon sok I/C motorhenger készült Al-ból, de a teljesítményük miatt az I/C kategóriába kerültek.

Előzmény: fefe73 (36495)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36495

Lehet igazad van,nem beszélek jól angolul.Mindenesetre túl sok briggs motor volt már a kezemben,semmi jót nem tudok elmondani az újabb típusokról.....

 

Van egy doksim,abban lehet mazsolázni a briggs motorokról.Szépen látszik,hogy valamennyi motor aluhengeres,kivéve az I/C jelölésűek,az kivétel nélkül mind acélhüvelyes,ipari motor.......sajnos nem túl sok ilyen van.....feltölteném ide a doksit,de nem tudom,ha gondolod emailben átküldöm.

 

 

 

 

A traki motor persze mind acélhüvelyes.

 

Egyszer volt egy ilyen motoros felülős pici traktorom(illetve kettő is volt):

 

 

 

Imádtam,tökéletes volt!!!!

Előzmény: Silvan (36494)
Silvan Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36494

Ez az I/C kicsit másképp van! Angolul Cast Iron tehát CI, miért kellene a " / " közéjük. Az I/C  az Industrial/Commercial Engine rövidítése, a többit rád bízom:-)

Előzmény: fefe73 (36491)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36493

Lehet azt kellett volna venned Neked is a honda helyett....:-))))

 

Azt hiszem pöszén állna a szád,a makita fűnyírók nem érnek egy lapát szart sem.....főleg nem egy honda hrx-hez képest.

Előzmény: hamvasat (36490)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36492

Ez ugyanaz a korosztály,csak kicsit nagyobb köbcentivel.

 

Ha megdöglik,NE VEGYÉL HELYETTE BRIGgSET,mert akkorát fogsz csalódni mint az állat.

Előzmény: smith (36489)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36491

Ne keverjük bele a traktor motorokat.

Az IC amúgy is más,Iron Cast,acél hüvelyes perselyes motor.A kicsikben is van I/C(intek),de ritka.

Én annak idején megfogadtam,hogy briggs nem jön be többet a kapun,de ezt  az egyet beengedtem:

 

 

 

Nem rossz,de meg sem közelíti a kéthengeres kawasakit!!!!

 

Előzmény: MCA-001 (36487)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36490

Apumnak van egy tologatós Makita fűnyírója Briggs motorral. Legalább 10 éves, de inkább több, max 15. Annak a motorja akárhogyan is számolom, már elment 3-400 üzemórát. Olajcsere volt évente és légszűrő tisztítás. Mindig pöccre indult, úgy két éve nehezebb elindítani, néha 10-15 rántás is kell, de ha elindult, megy.

smith Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36489

Van olyan is a családban, bár jóval kevesebb üzemórával.

Az enyém ilyen:

Előzmény: fefe73 (36480)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36488

Sz_attila!

 

Na ja... kinek a pap, kinek a paplan :-)

Előzmény: sz_attila (36486)
MCA-001 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36487

A mi 95-os gyártású 11,5LE-s Briggs motorunk is bírja a gyűrődést:-)

Éves szinten 80-90 óra megy bele.

Eddig csak légszűrő és olajcsere volt.

 

Igaz az még piros Ic:-)

Előzmény: smith (36479)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36486

"De inkább évente 2-szer újrazsírzok mindent, minthogy állandóan kapirgáljam a füvet a késházból..."

Én annyira rühellem a szerelgetést, hogy inkább kapirgálok :))

Előzmény: hamvasat (36483)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36485

... és mivel Jóskapistának óccsó köll főleg, pörög is az eladás biztosan. Annak a pár lököttnek azért gyártanak minőségi cuccot is :)

Előzmény: fefe73 (36484)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36484

Szerintem tízszer annyit legalább,hisz a mostani briggsek tized annyit tudnak mint a régiek....:-(

Előzmény: sz_attila (36482)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36483

A kerékcsapágyaknak talán jobb egy fokkal, amit én akarok csinálni. Emlékszel, hogy hol lesz a kis szerszámos faház (off: öcsém nagyobbat akar a mostani 3x4 méteres faházánál, nekem meg pont 3x4 méteres alapom van, ha egyben fel tudjuk daruzni, akkor elhozom tőle). A faház és a málna között van egy 1 méteres sáv, oda akarok betonozni egy mosó "állást", a betonba beleágyazok csövet, körkörösen 5-6 fuvókával, amik a késházat fogják kimosni. A víz meg a egyből a málnára folyik majd. Talán így nem ver annyi vizet a kerékcsapágyhoz, meg a hajtás tengely perselyekhez. De lehet, hogy tévedek. De inkább évente 2-szer újrazsírzok mindent, minthogy állandóan kapirgáljam a füvet a késházból...

Előzmény: sz_attila (36481)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36482

... de biztosan sokkal több motort eladnak, mint 1984-ben :) És van menedzsment, akiknek ez a lényeg.

Előzmény: fefe73 (36480)
sz_attila Creative Commons License 2016.03.13 0 0 36481

Na igen, ez biztos jót tesz a kerékcsapágyaknak :)

Előzmény: -Tsunami- (36478)
fefe73 Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36480

Ez még a "vastankos" briggs,sajnos ilyet már nem gyártanak.Ez a motor teremtette meg a briggs legendáját(nekem is volt egy ilyen 1984-es gyártású),de a mostaniak tartósságban meg sem közelítik  a nagy elődöt,sőt,szégyenletes amivé lett a briggs.....:-((((

Előzmény: smith (36479)
smith Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36479

Csak a jegyzőkönyvnek: 25. szezonját kezdte ma Robi-56 mintájú gépem egy Briggs 3,5LE-s motorral. Igaz, a mai munka mindjárt két kuplungrugó cseréjével kezdődött, és hidegen már egyszerűbb, ha kap egy kis startert, de azért becsülettel elvégezte a szokásos első elmunkálást.

-Tsunami- Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36478

Előzmény: VÉNYOLC (36476)
VÉNYOLC Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36477

Más: érdemes megvenni a Briggs motorolajat, vagy jó bármelyik fűnyíróba való is.

VÉNYOLC Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36476

Köszönöm, körülnéztem. A neten nem sokat találtam Magyarországon, de  majd körülnézek a helyi boltokban.

Van olyan is ahol oldalra jön ki a víz, talán az hatékonyabb lehet.

 

http://www.kramp.com/do/action/ProductDisplay?searchTerm=Tiszt%25C3%25ADt%25C3%25B3%2Bcsatlakoz%25C3%25B3%2B-%2Bv%25C3%25ADzcsatlakoz%25C3%25B3%2BAGS&categoryIndex=7&categoryId=435592&langId=-62&productId=609947&storeId=90

Előzmény: Dolmi mackó (36474)
hamvasat Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36475

Erősen agyalok a mosó "padon" én is, mert rühellem a fűtrutyi kikapargatását.

 

A husqvarnánkon volt ilyen mosócsatlakozó, az frankón kitakarította, csak egy kis "patina" maradt. Azt elég volt évente 1-2-szer eltávolítani. Persze kell hozzá, hogy rögtön nyírás után öblítsen az ember, mert ha beleszárad, akkor annyi...

Előzmény: Dolmi mackó (36474)
Dolmi mackó Creative Commons License 2016.03.12 0 0 36474

Lehet kapni ilyen csatlakozókat, műanyagból és fémből is, általában oda rakják, ahol te is bejelölted, de láttam már oldalra szereltet is, nyilván az utóbbit azért nem erőltetik, mert sérülékeny.

 

Azt tudnod kell, hogy mosó csatlakozóval sem tudod teljesen makulátlanra kimosni.

Igazából a forgó kés porlasztja szét a vizet és így mossa a késházat, de nem mindenhonnan tudja kimosni, ez nyilván függ a késháztól és a késtől is.

 

Ha beírod a google képkeresőbe, vagy videó keresőbe, hogy "lawn mower washport", akkor találsz infókat.

 

Én régebben láttam mosó "padot", amire feltolta a gépet az ember és alulról, több sugárból ment a késházra a víz, lehet hatékonyabb és több gép (vállalkozásoknál) nem kell minden gépre csatlakozót rakni.

 

A csatlakozót jó erősen rögzítsd (akár menetrögzítővel), mert a vibráció miatt hamar kilazul és elhagyhatod, a 1.2 milliós Toro traktornál az egyik csatlakozót pár üzemóra (gyakorlatilag kipróbálás) alatt sikerült elhagynom.

Előzmény: VÉNYOLC (36473)
VÉNYOLC Creative Commons License 2016.03.11 0 0 36473

Sziasztok!

 

Szeretnék erre a fűnyíróra slagcsatlakozót szerelni. Csinált már valaki ilyet? Én a nyíllal jelölt helyre gondoltam, bár igen útban van a magasságállító rúd, előrébb meg a kipufogó. A másik oldalon több hely lenne, de én mindig ezen az oldalon láttam más fűnyíróknál.

(Lux Tools, de MTD gyártmány.)Hogyan célszerű megoldani?

Köszönöm.

sz_attila Creative Commons License 2016.03.11 0 0 36472

Aki sok gépet vett náluk, "nagyobb" engedményt kap, de azt a kereskedő a saját profitjából adja, és az is szabályozott. Természetesen csak a visszatérő ügyfelek részesülhetnek ebben a kiváltságban :)

Előzmény: Dolmi mackó (36471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!