Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Amikor utaztam, akkor volt hogy tripla usgyi is volt, mert a duplában már álltak az utasok, de ez lehetett már 8-9 éve.
Nekem úgy tűnik hogy a fő ok az usgyihiány lehet, ennek a vonatnak meg ráadásul szerelvénymenetben küldték vissza a szerelvényét Szolnokra a szent vonatkilométer-korlátozás jegyében. A 130-as vonalon is erőteljesen megfogyatkoztak az usgyik, lassan többször látok bézét, mint usgyit.
Nem tudom hova tűntek el, de amiket mostanában kifogok, azoknak is kriminális a fenntartási színvonaluk.
Ezen felül a 100a vonalon mindig is szúrta a menetrendszerkesztőknek a szemét a 100-as végsebesség és hogy 5 percel utána megy a záhonyi sebes ugyanazzal a megállási renddel.
A 2019. augustus 26-ától életbe lépő 3. menetrendi módosítással megszűnik az utolsó közvetlen Szentes-Szolnok-Budapest vonat, a csak vasárnaponként közlekedő 17203.
Így ezzel megszűnik a távolsági vonatközlekedés a 130-as vonalon.
Valószínűleg igen. Ezen a részen legalább a fővonalakon komolyabban vannak véve a fenntartási munkák, mint Budapest elővárosában, nem csak a nagyprojektekre várakoznak.
Nem konkrét itteni vonatra gondoltam, illetve a mostani pályás munkákat sem ismerem pontosan, de valami olyasmit lenne érdemes elképzelni, hogy a 140-esen közlekedő, illetve az egyéb Kecskemétre érkező vonatok közül azokon kívül, amik közlekedése fizikailag lehetetlen lesz (átmenőkben fekvő első kitérők kiemelése, vonali vágány lezárása) Minden vonat leközlekedtetése, érdemi menetrendváltozás nélkül - lenne jelenleg peron nélküli, nehezen megközelíthető vágányokon IC kereszt Nagykőrösön, biztosítóberendezés részleges kikapcsolása, felsővezeték részleges kikapcsolása, áthaladás kitérőben, vonattalálkozás ellehetetlenülése miatt várakozás más állomáson a tehervonatokra, stb.
Ha ismered a 44-es út leterheltségét -, ahol napi szinten van komoly baleset -, rájössz, hogy sokkal jobb, biztonságosabb a vonat. Itt a gyenge láncszem a Városföld - elág. lesz.
Szívem szerint most kipróbálnám Hetényegyházáig küldeni a lakiteleki vonatokat :-)
Attól függ. A másik véglet az, amikor az eredetileg leromlott állapotú pályán a felújítás alatt még jobban lecsökken a kapacitás, de azért az eredeti menetrendet próbálják meg áterőszakolni, változatlan vonatmennyiséggel, aztán naponta többször borul minden.
Szerintem a 142-es felé terelni egy-egy autógyári vonatot az maga a logisztikai horror.
Meg úgy látom, hogy teher célra hagytak pár napon reggel 5 és 7, illetve este 5 és 7 között két-két órányi szabad utat. Pótlókra az állomás előtt a szokott helyen lehet felszállni.
Nem igazán lesz csatlakozás. Mondjuk nehéz is lesz, mert a Nyársapát-Városföld szakasz ki lesz zárva a forgalomból, vonatpótlás Cegléd-Kkfh között. A VPE szerint csak az autógyári vonatoknak lesz egy-egy "ablak" meghagyva.
Azt lehet tudni, a 37416-os számú vonat közlekedését miért módosították? Eddig is hosszú volt a 30 perces átszállási idő Orosházán, most meg 40 perc lett belőle Szeged/Békéscsaba felé.