Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2024.02.04 0 3 139616

Az semmi! Elindultak Komáromból, megtettek összesen 400 méter utat, majd megálltak és onnantól kezdve a talpuk alatt szaladt a Duna és a Sió. 

 

Előzmény: smith (139615)
smith Creative Commons License 2024.02.04 0 4 139615

"hangtalanul érkezik az elektromos meghajtású motoroknak köszönhetően."
A 4 db CAT meg csak fenéksúlynak van a géptérben...
"végignézhetjük, ahogy a komp vezetője érintőképernyőket nyomkodva irányítja a hatalmas, 300 tonnás járművet."
Tehát azt, amit kétszer is lefényképezett, azt csak úgy hobbiból tekergeti a parancsnok a kezeivel...

Előzmény: söröm (139614)
söröm Creative Commons License 2024.02.04 0 0 139614
General Specific Creative Commons License 2024.02.03 0 8 139613

mert már akkor is hülye ötlet volt, amikor úgy elnevezték...

Előzmény: zjakabfi (139611)
smith Creative Commons License 2024.02.02 0 1 139612

Talán mert utoljára '19-ben volt ilyen esemény?

Előzmény: zjakabfi (139611)
zjakabfi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 139611

Tulajdonképen miért nem maradhatott ő Nemzeti Refata motoros?

 

Előzmény: KZX003 (139610)
KZX003 Creative Commons License 2024.02.02 0 1 139610

Friss sólyafotók kerültek fel a BOGLÁR motorosról a bhkeptar.hu-ra!

Bólinder Creative Commons License 2024.02.02 0 2 139609

" VISEGRÁD" gs.a kerékdobnál uszony van,igy tudták elkerülni a hajó megdőlését, volt egy nagy súly is amit sinen a szükséges oldalra toltak.

Előzmény: révész64á (139566)
TAYFUN# Creative Commons License 2024.02.02 0 5 139608

Sziasztok !


A Társaság segítségét szeretném kérni egy, a „SOPRON” ms. közelgő üzemképességi szemléjéhez kapcsolódó munkákhoz. A március 2-3 és március 9-10-i hétvégéken (rossz idő esetén 9-10 ill. 16-17) szeretnénk emelni a hajó fényén és műszaki állapotán. A feladatok: munka- és  balesetvédelmi valamint kis mértékben felületi festések megújítása (előtte csiszolás isJ), közösségi terek, üvegek, felületek takarítása, némi szakipari munka: villanyszerelés, fa trepnik javítása, telegráf beállítás.

Akit érdekel kérem  jelentkezzen itt, vagy magánlevélben (1st.ursusmaritimus@gmail.com) elérhetőségének illetőleg szabadidő-keretének  megadásával. Amit ezért kapsz: lehetőség 1-én (8) délután Lánchíd-Újpesti-öböl hajózásra, szombat esti összejövetelek a szalonban meló után egy bableves/gulyás mellet, némi alkoholtartalmú üdítővel, valamint a visszahajózás 10- én (17) esti órákban. (Előkészületben: nyílt nap április végén az Akadémia/Lajta pontonon)

 

Köszönettel: Tayfun

tehtube Creative Commons License 2024.02.01 0 0 139607

Valóban jól látszik, térben mennyivel hátrébb vannak! Érdekes, a Visegrádnál csak a kémény tövében vannak légbeömlők. Igaz, később a Petőfinél is. 

Aktivizálta magát egy amerikai és egy angol steamboat fb csoport. Érdekes képeket osztanak meg.

Előzmény: Zoltika (139605)
rm40 Creative Commons License 2024.02.01 0 1 139606
Zoltika Creative Commons License 2024.02.01 0 0 139605

Pozíciója alapján szerintem a kémény előtt lévők feltehetően a kazánteret, a híd előtt lévők a gépházat szolgálták ki. Ez persze az 1957-es átépítés előtti állapotra igaz. 

Előzmény: tehtube (139589)
révész64á Creative Commons License 2024.02.01 0 0 139604

2004 toll  Boglár- Tihany járat H1 ként. Földvár betéréssel de nem minden évben.

révész64á Creative Commons License 2024.02.01 0 0 139603

Pontosítás 1995 -Boglár-Tihan20y, 1996-97 Fonyód-Révfülöp-Szemes-Alkáli-Udvari-Tihany  V1 járat. 1998 Badacsony-Révfülöp-Szemes -Akali - Udvari-Tihany V1 járat. 2003 ig. 2003 Fonyod-Révfülöp-Akal Fövényes-Tihany. V3 járat 204 is. 2004- Boglár-Tihany .

révész64á Creative Commons License 2024.02.01 0 0 139602

Boglár-Tihany járattal tévesztitek össze. Földvár-Tihany járat volt mindig .  

zjakabfi Creative Commons License 2024.02.01 0 0 139601

Meghirdetett menetrendi járat volt Fonyód és Tihany közöt a déli parton?

Előzmény: Atis57 (139600)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139600

Szia!

 Ez azért utána volt 2013  és 2015  ben.

Előzmény: zjakabfi (139599)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139599

De az északi parton, nem?

99 óta biztos nem volt  menetrendi járat Tihany és Fomyód között délen.

Előzmény: Atis57 (139598)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139598

Szia!

 Vizibusz ( ne kérdezd a tipusát/nevét )

 

De kétszer is utaztam  Fonyód--Tihany között.--megérte....

Előzmény: zjakabfi (139596)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139597

Szegény Csongor is az volt 2020-ban, nem sokat ment. 

Előzmény: GZE-934 (139594)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139596

Mi járt Fonyódtól?

Előzmény: Atis57 (139595)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139595

Szia!

 Esetleg erre gondolsz?

"A szállított kerékpárok száma is jelentősen nőtt: több mint 16 százalékkal emelkedett az előző évhez képest."

 

 Balatonföldvár és Tihany között ----ez régebben  Fonyódtól járt.....

 

De mint látjuk a fejlesztést.....? Mikortól lesz lábhajtásos?(a hajó )

Előzmény: zjakabfi (139593)
GZE-934 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139594

Arról van már valami információ, hogy a Héviz ms milyen szerepet fog kapni idén a Balatonon? Úgy tudom, tartalék lett, de ez nagyjából mit takar bővebben? Hogy esetleg 1-2 alkalommal fellelhető lehet még?

zjakabfi Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139593

És még idén hogy fog...

Előzmény: jakyg (139592)
jakyg Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139592
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.01.31 0 0 139591

Mint a Lusitania.  

Előzmény: Töck Jenő (139587)
TAYFUN# Creative Commons License 2024.01.31 -1 0 139590

...

Előzmény: Mwin (139561)
tehtube Creative Commons License 2024.01.30 0 0 139589

Szerintem mind a négy a kazánokhoz mehetett. Utasonak ott volt az ablak :-)

 

Más. Egy klassz dokumentumfilm az 1946-ban épült Bristol Queen-ről:

https://www.youtube.com/watch?v=H42jU512n7M

Előzmény: gigabursch (139586)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.30 -1 0 139588

Szia !

 Stolpmünde (mostani Lengyelország Ustka) magasságában egy közelben tartózkodó, vadászatban nem sok teljesítményt felmutató Balti Flotta kötelékéhez tartozó szovjet S-13 jelű tengeralattjáró a kivilágított hajóra 3 torpedót lőtt ki.

Sajnos a hajón légvédelmi fegyverek is voltak és nem volt kórházhajóként feltüntetve, ráadásul katonákat is szállított a civilek mellett. Ennél fogva semmi féle védelmet nem élvezhetett bizonyos nemzetközi egyezményes szabályozások szerint.

Így süllyesztették el a civilekkel együtt a Wilhelm Gustloff hajót.

A német mentőegységek sajnos nem túl sok túlélőt mentettek ki. A T-36-os torpedónaszád 564, a Löve romboló pedig 472 embert mentett ki. Az M387 aknanaszád 98, az M375 aknanaszád 43, az M341 aknanaszád 37, a Göttingen gőzhajó 28, a TF19 torpedónaszád 7, a Gotland tengeri hajó 2 embert és végül a V1703-as őrnaszád 1 kisgyermeket mentett ki.

 

Az adatok a Heinz Schön kutatásaiból származnak. Ezekben az adatokban az is szerepel, hogy a civileket is szállító Wilhelm Gustloff elvesztése 9343 emberi életet követelt. Rengeteg ártatlan csecsemő és kisgyermek veszett oda a jeges vízbe.

Előzmény: Töck Jenő (139587)
Töck Jenő Creative Commons License 2024.01.30 0 0 139587

A Wilhelm Gustlof olyan csapatszállító volt amin civilek is voltak. Volt még két másik csapatszállító is amit a WG.-val nagyjából egy időben süllyesztettek el, némileg kevesebb áldozattal.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!