"hangtalanul érkezik az elektromos meghajtású motoroknak köszönhetően." A 4 db CAT meg csak fenéksúlynak van a géptérben... "végignézhetjük, ahogy a komp vezetője érintőképernyőket nyomkodva irányítja a hatalmas, 300 tonnás járművet." Tehát azt, amit kétszer is lefényképezett, azt csak úgy hobbiból tekergeti a parancsnok a kezeivel...
A Társaság segítségét szeretném kérni egy, a „SOPRON” ms. közelgő üzemképességi szemléjéhez kapcsolódó munkákhoz. A március 2-3 és március 9-10-i hétvégéken (rossz idő esetén 9-10 ill. 16-17) szeretnénk emelni a hajó fényén és műszaki állapotán. A feladatok: munka- és balesetvédelmi valamint kis mértékben felületi festések megújítása (előtte csiszolás isJ), közösségi terek, üvegek, felületek takarítása, némi szakipari munka: villanyszerelés, fa trepnik javítása, telegráf beállítás.
Akit érdekel kérem jelentkezzen itt, vagy magánlevélben (1st.ursusmaritimus@gmail.com) elérhetőségének illetőleg szabadidő-keretének megadásával. Amit ezért kapsz: lehetőség 1-én (8) délután Lánchíd-Újpesti-öböl hajózásra, szombat esti összejövetelek a szalonban meló után egy bableves/gulyás mellet, némi alkoholtartalmú üdítővel, valamint a visszahajózás 10- én (17) esti órákban. (Előkészületben: nyílt nap április végén az Akadémia/Lajta pontonon)
Pozíciója alapján szerintem a kémény előtt lévők feltehetően a kazánteret, a híd előtt lévők a gépházat szolgálták ki. Ez persze az 1957-es átépítés előtti állapotra igaz.
Arról van már valami információ, hogy a Héviz ms milyen szerepet fog kapni idén a Balatonon? Úgy tudom, tartalék lett, de ez nagyjából mit takar bővebben? Hogy esetleg 1-2 alkalommal fellelhető lehet még?
Stolpmünde (mostani Lengyelország Ustka) magasságában egy közelben tartózkodó, vadászatban nem sok teljesítményt felmutató Balti Flotta kötelékéhez tartozó szovjet S-13 jelű tengeralattjáró a kivilágított hajóra 3 torpedót lőtt ki.
Sajnos a hajón légvédelmi fegyverek is voltak és nem volt kórházhajóként feltüntetve, ráadásul katonákat is szállított a civilek mellett. Ennél fogva semmi féle védelmet nem élvezhetett bizonyos nemzetközi egyezményes szabályozások szerint.
Így süllyesztették el a civilekkel együtt a Wilhelm Gustloff hajót.
A német mentőegységek sajnos nem túl sok túlélőt mentettek ki. A T-36-os torpedónaszád 564, a Löve romboló pedig 472 embert mentett ki. Az M387 aknanaszád 98, az M375 aknanaszád 43, az M341 aknanaszád 37, a Göttingen gőzhajó 28, a TF19 torpedónaszád 7, a Gotland tengeri hajó 2 embert és végül a V1703-as őrnaszád 1 kisgyermeket mentett ki.
Az adatok a Heinz Schön kutatásaiból származnak. Ezekben az adatokban az is szerepel, hogy a civileket is szállító Wilhelm Gustloff elvesztése 9343 emberi életet követelt. Rengeteg ártatlan csecsemő és kisgyermek veszett oda a jeges vízbe.
A Wilhelm Gustlof olyan csapatszállító volt amin civilek is voltak. Volt még két másik csapatszállító is amit a WG.-val nagyjából egy időben süllyesztettek el, némileg kevesebb áldozattal.