Keresés

Részletes keresés

sankaferi Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75546

Egész pontosan nem tudom, nem vagyok ennek szakembere, de a csapok nyitva .... a szivattyúján meg nem tudom átmegy-e ilyenkor....

Előzmény: nixon70 (75540)
smith Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75545

A bal oldali Herz kapilláris 38 fokon állt

 

Az kb. annyit jelent, hogy ezen a hőfokom zárná el teljesen a meleg bekeverését. Tulképpen a felső hőmérséklet korlátozója. Kérdés, hogy eléri-e ezt bármikor az előremenő, mert akkor hiába is tekered feljebb.

 

a felső csőtermosztát csavarója meg 30 fokon

 

A csőtermosztát tekerője az kb lényegtelen, mit mutat, mert az még tájékoztató értéknek se jó. Helyette nézd az osztó előremenő hőmérőjét.

Gondolom a csőtermó indítja a padló szivattyúját, s mivel ezek ritkán gyors reagálásúak, a késlekedése még tovább rontja a padló üzemét. Cserébe a leállás után is késik, így meg a már hideg előremenőt is bekergeti a padlóba. Én tennék helyette egy relét, ami a kazán indulásakor elindítaná, a leálláskor meg lelőné.

Előzmény: Törölt nick (75544)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75544

Köszi! A bal oldali Herz kapilláris 38 fokon állt, a felső csőtermosztát csavarója meg 30 fokon. Ez mit mutat? ( azt, hogy ha visszahűl a víz 30 fok alá, akkor újra bekapcsol a kazán és keringetni kezd? ) Illetve most 40 fokra tettem az előremenőt, akkor ezen állítsak fentebb? Mi az ideális a két "csavarón"??? Bocsi, nem értek hozzá mik ezek :-)

Előzmény: smith (75543)
smith Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75543

Ha az osztón kezded tekergetni a szabályzókat, abból előbb-utóbb káosz lesz. Azokat elvileg az elején egyszer beszabályozta a szaki, és annyi.

A padlófűtésben két dolgot érdemes változtatni. Az egyik az előremenő hőmérséklete, a másik a szivattyú teljesítménye. Bár végül is utóbbit illik tudni már a körök beállításakor. Az előremenőt a bal oldali kapilláris fejjel tudod állítani. Ha ez nem elég, akkor viszont marad az, hogy túl rövid időket megy a szivattyúd, márpedig a padlót szinte folyamatosan kell járatni, ha komfortos fűtést akarsz.

Előzmény: Törölt nick (75536)
Varek1 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75542

 Sziasztok !

Az egyik családtagnál dugulás történt. A WC nem megy le. A képlet nagyjából . 1. a mosdóból megy a víz majd 2.  a WC és 3. kb. egy m -re a kád. Ezután úgy 3-3,5 m-re a függőlegees ejtő cső.

 

Mit csináljak ?

 

WC Pumpa amivel összetömörítem, vagy csőgörény ??

 Sajnos egy nyomorult padlóösszefolyó sincs a lakásban.

nixon70 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75541

" Ennyit számítana az alsó szomszéd?"

Igen.

Szűrőd(iszapleválasztód)tiszta?

Előzmény: Virbo (75538)
nixon70 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75540

Tehát ha jól értem, ha megy a vegyes, a gázkazánon is forog a víz?

Előzmény: sankaferi (75523)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75539

Még annyit, hogy most a hideg szobában ( 10 nm ) van a termosztát, ahová 1600-as radiátort tett a szerelő, most pár perc alatt felfűti a kazán a szobát ( de le is hűl hamar - északi szoba ) Így gyakran megy a fűtés de csak rövid ideig. Így félek ( és úgy is tűnik ) a nappaliban a padlófűtés nem működik, mert ahhoz több ideig kell menni a kazánnak. Ha a nappaliban van a termosztát, akkor jó a padló, de akkor naponta kétszer megy hosszabban a fűtés, akkor meg a hideg szobában folyton hideg. Áhhhhhh

Virbo Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75538

Nem csodálkozom hogy nem működik, csak azt nem értem, hogy eddig hogy volt jó (korábban nem figyeltem a kazánhőmérőt, csak amióta javítani kellett), továbbá most a termosztátja feljebb van csavarva picit mint korábban. Ennyit számítana az alsó szomszéd?

 

A ki-be kapcsolgatást értem, csak az a fura hogy a visszakapcsolási hőfok ennyire alacsony. Kipróbáltam ha maxra tekerem akkor kimegy 90-95 fokos víz is, de ugyanúgy 40 fok körül (inkább alatta) kapcsol vissza a gázégő...

További érdekesség (számomra), hogy az eddig nem használt konyhai radiátort kinyitva, a kazán a beállított hőfokot sokkal lassabban éri el. Ezalatt azt értem, hogy a jelenleg 70 fokos beállított max környékén időzik többet, gondolom a + hőleadó felület miatt. Valamint a visszakapcsolási hőfok 50 fokra emelkedett! (Nyomás nem változott.)

 

Tervezek feltenni egy másik radiátort, de amíg összegyűlik rá a megfelelő "kedv" addig kicsit hideg lesz (bár most hogy tovább melegít a kazán a másik radiátor miatt azért már jobb a helyzet).

Ha átmosom a mostani radiátort az gondolom ártani nem árt.

Előzmény: joevagyok68 (75531)
Lennon1213 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75537

Sziasztok. A fűtési rendszeremhez szeretnék venni egy szünetmentes tápot. Ehhez kérném a segítségeteket. 

Van szimulált szinuszos, kvázi szinuszos, lépésenként közelítő a szinuszhoz és a szinuszos. 

Keringető szivattyúhoz a tiszta szinuszoson kívül lehet más fajtát is venni? (sok helyen sok mindent írnak)

Illetve tudtok ajánlani valamilyen fajtát 20-35000 ft értékben. 

Köszönöm. 

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75536

Sziasztok! ismét segítség kellene. Itt egy fotó a padlófűtés csöveiről, nézzétek már meg. Hogyan tudom szabályozni, hogy ha azt szeretném, hogy jobban menjen vagy ha vissza akarom fogni. A szakim azt mondta, hogy az előre menő csöveknél a csavarókat vegyem vissza ( 6 db van ), ha nagyon fűt. De hogyan fűthet jobban? ( a termosztát felcsavarása nem elég, mert azon van a radiátor is, szóval a kettőt kellene összehoznom. Ha nem sikerül jöhet külön-külön termosztát a radiátorokra és a padlóra, de hátha megúszom )

 

A szakim szerint a fentebb lévő csavarók az előremenő szabályozói, mert azt mondja ott melegebb a cső.

 

Egy kis segítség: A fenti csövön lévő szürke fekfő termosztát 30 fokon áll és a mellette lévő óra is 30 fokot mutat. Alul a Herz szabályozó 38 fokon van és a mutató és 40 alatt van. Ezeken nem tudok variálni, hogy jobban fűtsön? Merre kéne és melyiket csavarni?

 

halaloszto Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75535

jabocs. bypass a fogalom, hogy van egy megkerulo ag. de muszaj szabalyozni, hogy futeskor csak egy resze menjen arra, ezert kell szelep. amit direkt erre gyartottak, az a bypass szelep.

 

ha atkotod vele  zonaszelepet, akkor az a zona egy kicsit mindig fog futeni, tkp az meg nem gond.

Előzmény: zimpet (75534)
zimpet Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75534

Ezzel most teljesen összezavartál. A bypass eleve egy szelep. Vagy Te csak egy alul méretezett csőre gondoltál? Mert 8-10eFt egy állítható bypass szelep. És szerinted hogyan kössem be? A két ág közé párhuzamosan, vagy a zónaszeleppel párhuzamosa?

Előzmény: halaloszto (75533)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75533

vegyel vegallaskapcsolos motort a szelepre, jol johet ha a computerm helyett mas akarnal.

 

es a bypassba kell egy szelep!

 

 

Vajk

Előzmény: zimpet (75532)
zimpet Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75532

Köszönöm az eddigi válaszokat is!

A legegyszerűbbnek az tűnik, ha beteszek két zónaszelepet és veszek egy Computherm Q8 RF Rádiós szobatermosztátot hozzá. ez annyira nem húzós. A bypass szelepet hogyan kössem be? Mert alapból mindenhol úgy látom párhuzamosan kötik a zónaszelep elé, összekötve vele az elmenő és visszatérő ágat. Mi van akkor, ha az egyik zónaszeleppel kötöm párhuzamosan? Akkor szinte mindig lenne keringés az egyik körben, ha van fűtés és nyomáskülönbség. Vagy elég a kazánnak az a 2x2m cső után keringtetésre, ami a szelepekig lenne?

Előzmény: halaloszto (75529)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 75531

"1 db 12 tagú Romantic Classic"

 

Nem értem min csodálkozol....egy huszonkilowattos kazánnal akarsz fűteni úgy, hogy a hőleadó egy ( EGY ) 1,8 kw-os radiátor..

CSak szenved  a kazán...ki-be kapcsolgat...mármint a gázégőt.

Állíthatsz te be akár milyen előremenőt...

 

"A korábbi szezonokban azért este 8 körül már beállt a 21 fokos szobahőmérséklet, a kazán szépen le is kapcsolt."

Ez előtt hogyan "Működött" ? Hány fokos előremenővel ?

Akkor is ennyi radiátor volt rákötve ?

Akkor még fűtött az alattad lakó ?

Előzmény: Virbo (75524)
ANONYMOUS Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75530

Egyszerűsitett 2hónap,az jó:)

 

Akkor megmondom az ismerősnek,hogy tavaszig aludjon inkább rá párat.

 

köszi.

Előzmény: joevagyok68 (75520)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75529

ez jo kerdes. de ugye alapbol nincs elzarva a futeskor sosem, akar nyaron is utokeringtethet a futesbe.

 

az a kerdes, hogy kulon szabalyozhato zonakat akarsz, vagy csak megfelelo homersekletet mindenutt. mert utobbit egy beszabalyozassal meg egy par termofejjel is elerheted.


Vajk

Előzmény: zimpet (75528)
zimpet Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75528
Sajna nincsen radiátor, mert a spejzben van a kazán. Egy demrad solaris kombi kazán, ha mond valamit. Elméletileg a melegvíz előállítása után is keringtet a kazán, ha ahhoz elég a beépített szelep, akkor a fűtéshez nem? Laikus kérdés.
Előzmény: halaloszto (75527)
halaloszto Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75527

hat ha van vezerlesed amire rakotsd akkor egyszeru. nem tudjuk milyen bypass van a kazanodban, igy nem tudjuk eleg-e. az a legjobb ha van egy radiator fixen. pl ha a furdoben van a kazan, akkor a torolkozoszarito az mindenkeppen kap vizet.

 

Vakj

Előzmény: zimpet (75526)
zimpet Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75526

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget kérnék! Adott egy két szintes ház, amit egy kombi cirkó fűt. a két szint hőmérsékletét nem tudom beállítani egyformára a ház szigetelése után. Szeretném ketté venni a rendszert két egyutas zónaszeleppel és a hozzá tartozó vezérlő termosztáttal. A kazán után kb 2m-el van a leágazás az emeletre. Oda be tudom szerelni a két zónaszelepet. Kell külön bypass szelep, vagy elég ami a kazánban van? a leválasztásnál van valami, amire külön oda kell figyelni, vagy csak bekötöm a szelepeket a motorokkal, aztán rákötöm a vezérlésre és kész?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Üdv.:

Péter

 

 

 

SaNyEee1986 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75525

Köszönöm!

Előzmény: Mr. Cool (75521)
Virbo Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75524

Sziasztok!

 

Az alábbi problémában (?) kérnék segítséget:

Adott egy Ocean Luna 20p cirkó és 1 db 12 tagú Romantic Classic radiátor egy 30 négyzetméteres szobában. A szobának utcai fala van, ez is déli fekvésű, 2x2 szárnyú ablak + erkélyajtó. Az ablakok hőszigeteltek. Az egy szem alul méretezett (?) radiátor az egyik ablak alatt van.

 

Mostanában ahogy egyre hidegebb van azt vettem észre, hogy az eddig "jól" működő (sosem volt hőség) fűtés mintha kissé gyengélkedne. Az alsó szomszéd jelenleg nem lakik itt, szóval ő már nem fűt...

Ezalatt azt értem, hogy a szobatermosztát napközben fél 4-ig 19 fokra van állítva, utána 21-re egészen este 11-ig. Utána megint 19 fok (Minimum értéket megjegyző hőmérővel jelenleg napközben nem megy 19 fok alá a hőmérséklet idebent, tehát nem fűt a kazán).  A korábbi szezonokban azért este 8 körül már beállt a 21 fokos szobahőmérséklet, a kazán szépen le is kapcsolt. Idén viszont nem hajlandó 20 fok fölé menni a szoba, pedig a kazán megy.

 

Egy meleg víz előállítási probléma miatt pont a  napokban lett kisavazva mindkét hőcserélő a kazánban, kitakarítva a váltószelep és kicserélve a HMV hőmérője. Ez a része szépen teszi a dolgát, a megfelelő termosztátra megfelelően reagál.

De mivel mostanában a hobbimmá vált a kazán hőmérő figyelése :) így a fűtés nekem kicsit fura.

 

Ugyanis ha a legkisebb állásban van a fűtés termosztátja a kazánon, akkor mondjuk 50 foknál kikapcsolja a fűtést, 40 alatt valamivel meg vissza. A szivattyú folyamatosan megy, a radiátor meg éppen langyos.

Na gondoltam nem cseszik ki velem, feltekerem maxra. na itt már 90 fok főlé fűt, ott ki is kapcsolja a fűtést. A hőfok elkezd hűlni, kb 3 perc alatt visszahűl egészen 40 fokig (!), itt még egy kicsit gondolkozik, majd ismét ráadja a fűtést. A radiátor ha forró vizet keringtet akkor bizony meleg (egyenletesen, nem levegős), a kezem csak pár másodpercig állja.

 

Kérdésem az, hogy ez az 50 fokos hiszterézis normális ennél a típusú kazánnál és a radiátor ennyire alulméretezett, vagy egyéb baj van?

sankaferi Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75523

A szivattyú középső állásban van....

A fa sajna nem a legszárazabb, de a száraz fával se az igazi ....

A c24 nincs kizárva, de nagyon meg kellene nézetni valakivel, aki ért hozzá .... mert gázkazán kellene, ha nem vagyunk otthon nappal vagy éjszaka ha már nem rakjuk a kazánt ...

Előzmény: nixon70 (75517)
tangerine Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75522

Persze. Valahogy meg kell húzni, meg tömítés kell a menetre (kóc vagy loctite 55, stb.) Kézzel nem fogod tudni betekerni.

Előzmény: Didergő Király (75508)
Mr. Cool Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75521

Egy éve megy, volt pár 128-as lángvesztéses hibakód ez alatt, de erre a szerviz tudja a megoldást, 5 perc alatt megoldják, hogy megbízható legyen az ionáram érzékelés, nameg reset-re különben is törlődik a hiba. Szóval bevált.

Előzmény: SaNyEee1986 (75516)
joevagyok68 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75520

"És ha uj,turbos lenne,az mennyire nehézkes,drága?"

 

Nagyon..... még az új kazán ára 2x vagy 3 x +ban.

 

Volt már szó róla korábban....terv,engedélyek,kémyseprő,eph,elszívó ha gáztűzhely van, légbeejtő... stb..

 

egyszerűsített..

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132272005&t=9077843

 

A turbós ennél csak drágább..

 

A leg1xűbb, ha veszel új ugyan ilyen "kéményest" és a korábbiról átragasztod a gyártmányt,tipust, adattáblát...osztjólvanaz..

 

 

Előzmény: ANONYMOUS (75509)
cucu Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75519

A zuhany feje elé -a nyelébe- tegyél egy átfúrt 5 Forintos nagyságú valamit, akár magát az érmét. Kb. 4-es, 5-ös fúróval fúrd át.

Előzmény: Tibeth (75514)
nixon70 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75518

A zuhanynál lehet, hogy sok hideget nyitsz a meleghez, akkor szokott ilyet produkálni.

Előzmény: Tibeth (75514)
nixon70 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 75517

A szivattyú legmagasabb fokozatban van?

Nem nyers a tüzifád?

A c 24-es ki van zárva?

Előzmény: sankaferi (75496)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!