Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441230
Előzmény: lineagialla (441223)
martinaxe7 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441229

Tán párbajozni akart

 

Mongyuk lett pár baj...

Előzmény: haha 1970 (441222)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441228

Ime egy konkrét régebbi példa a 17-es vonalon a Pécsi vonatok keresztjét papiron a nyilt pályára tervezték meg, ahol ugye 1 pár vágány van csak!

 

ilyen nem lehetett. a tanari "excliptio omni lupus" (gyk: a tanari alap kovetelmenyrendszer) kimondja, hogy annak a tanarnak, aki reszegseg GYANUJABA keveredik, elvetetik a diplomaja. tehat hulyeseget mondtal. 

egyebkent is, probalj csak meg fekvenyomni haton! ugye, hogy nem menne?

Előzmény: haha 1970 (441221)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441227

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a pécsi vonatok jövőre, ahogy eddig is, Zalaszentivánban fognak a pókban keresztezni. Vagy mire gondolsz?

Előzmény: haha 1970 (441221)
vrobee Creative Commons License 2017.11.25 0 5 441226

Persze, hogy értettem, és nem is feltétlenül neked szólt.

Persze, hogy van olyan, hogy rossz menetrend. 

 

A gondom annyi, hogy az "íróasztalozás" általában akkor jön elő, amikor a végrehajtói szint adott pontján egy menetrend kényelmetlen, az ott elvártnál nehezebben teljesíthető. Ez aztán vagy okoz a gyakorlatban problémát, vagy nem.

A menetrendszerkesztésnél száz és száz igényre, szempontra, kötöttségre kell tekintettel lenni. Ezek a szempontok találkoznak aztán az "íróasztalnál", és az összefésülésük - jó minőségben - ha nem is konkrét végzettséget, de elég komoly rendszerszemléletet kíván meg. És egy ilyen rendszerben nem feltétlenül Bivalybaxnád állomás személyzetének kényelme a legelső. Persze ha Bivalybaxnádon rendszeresen borul az egész, akkor az a menetrend máshol sem lesz jó, de az sem megoldás, hogy az ottani igényekre szabják, és egy csomó egyéb érdek sérül. Ha mindenhol a kényelemre szabják, akkor jönnek a végtelenbe növő menetidők, és minden pontját meg lehet indokolni, hogy itt ezt technológiailag lehetetlen megcsinálni gyorsabban... aztán jövőre nő tovább a menetidő.

 

Nem tudom, itt voltál-e már annak idején az ütemes bevezetését övező vitáknál. Akkor is minden volt itt, íróasztalozás meg a többi. És akkor a vitákból gyakran az derült ki, hogy aki felelős volt a menetrendért, az kijárt a terepre, és sokszor jobban ismerte a vonal problémáit, mint aki anyázott. Mert esetleg látta a szomszéd állomást is, vagy a vonal végén a csatlakozást. És persze problémákkal, de az ütemes beindult, és nagyjából valószínű, hogy jelentősen hozzájárult a személyforgalom megtartásához a Bp-n kívüli területen.

Előzmény: haha 1970 (441221)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 -1 0 441225

Azért ne tulozzál valami igazságot csak találsz bent! ;)

Előzmény: lineagialla (441224)
lineagialla Creative Commons License 2017.11.25 0 2 441224

Hát, ebben az irományban egy deka igazság sincs... :(

Előzmény: haha 1970 (441221)
lineagialla Creative Commons License 2017.11.25 -2 1 441223

Csinálni csak gyereket lehet... :)

 

Készíteni, tervezni, esetleg szerkeszteni ;)

Előzmény: vrobee (441218)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441222

Azért ez nagy IQ harcos lehetett, pedig ugyanabból az irányból jött mint a vonat!

Előzmény: martinaxe7 (441215)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 -4 1 441221

Nem tudom hogy te nem értetted vagy nem akartad érteni a dolgot! Lényeg az hogy a tisztelt menetrend szerkesztőknek az iskolai végzettségük( egyetem;főiskola) meg van hozzá, remekül tudják ELMÉLETBEN csinálni a vonatok menetrendjét, csak gyakorlati tapasztalatuk a nullához közelit, és mondjuk vonatot max maketten láttak! Ime egy konkrét régebbi példa a 17-es vonalon a Pécsi vonatok keresztjét papiron a nyilt pályára tervezték meg, ahol ugye 1 pár vágány van csak!

Előzmény: vrobee (441218)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441220

Elég jól nyomja ez a vonat, pedig eléggé mellékvonal.

Előzmény: martinaxe7 (441215)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441219

Talán végre szakítani kellene azzal, hogy a gombhoz varjuk a kabátot és a menetrendhez kellene igazítani a dolgok működését!

Előzmény: haha 1970 (441217)
vrobee Creative Commons License 2017.11.25 -1 4 441218

Szerintem menetrendet csak íróasztal mellett lehet csinálni.

Előzmény: haha 1970 (441217)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 -3 1 441217

Ez megint az a kategoria hogy "iróasztal mellett olyan faxa menetrendet lehet csinálni", ami papiron müködik is! Gyakorlat meg legtöbb esetben teljesen más! 

Előzmény: zjakabfi (441212)
Abymot Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441216

Szvsz. évek óta így van ez. Idén érdekes a Petrov menetrendje, mert amikor erre a szakaszra ér, pont akkor közlekedik szemben a Varsovia, így előbbi nem is 18.35-re, csak 18.37-re érkezik Szobra - gondolom, hogy az EC-k közül ez kivételesen a helyes vágányon közlekedik Nagymarostól Szobig és tötymörög egy kicsit a személy mögött.

Előzmény: Komlósfecskés (441214)
martinaxe7 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441215
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441214

Nyilván utóbbinak Nagymarostól helytelenre szól majd a menetrendje.

Előzmény: zjakabfi (441212)
Abymot Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441213

Megint cserélték: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2017-2018._evi_belfoldi_kozforgalmu_menetrend_1124.pdf

 

Ezúttal van egy változásjegyzék is: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2017-2018_valtozasjegyzek.pdf

 

Ebből látható, hogy érdemi módosítás sajnos nem történt.

Sőt a rasztereket sem egészítették ki, még a meglévőket sem (pedig arra két hét akár elég is lehetett volna, ha meg akarták volna csinálni).

Előzmény: mcg (441029)
zjakabfi Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441212

Mennyire lesz reális, hogy Szobra megérkezik a gyorsított személy :34-kor, majd az EC :35-kor?

 

 

_Nyuszi Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441211

Szerdáról csütörtökre Érd állomás jobb átmenő és jobb megelőző vágányán vizsgálták a jelfeladást.

(Ugyanez folytatódik majd 3/4-én éjjel is.)

Előzmény: Grg (441207)
Grg Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441210

Köszi mindkettőtöknek, sajnos csak autóból menet közben vettem észre, plusz a kerítés meg a graffitik miatt semmi feliratot nem láttam, csak a GySEV színezést :)

Előzmény: haha 1970 (441209)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.24 -1 0 441209

Valószinü a "Kárpát Vasút" mérő motorkocsit láttad amiböl 2 darab is van!

Előzmény: Grg (441207)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441208

Az már nem gyeseves, szerintem.

Előzmény: Grg (441207)
Grg Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441207

Sziasztok,

 

Mit keresett ma Kispesten egy GySEV 247-es motorkocsi?

20-as vonal Creative Commons License 2017.11.24 0 0 441206
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.24 -2 0 441205

Teljesen igazad van hogy Csornától így közlekedik, csak úgy szolt a cikk "Szentgotthárd-Budapest Keleti között közlekedő IC"! Egyébként ez nem kötözködés volt szerintem hanem a valóság közlése, persze az is tény hogy akik ezt elolvasták 95%-ban nem tudják illetve nem is érdekli öket!

Előzmény: Snake-Mojzi (441204)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.11.23 0 0 441204

De van annak a vonatnak egy soproni része, amiben elvileg Raabercity kocsik futnak.

 

Persze aki kötözködni akar, annak ez nem számít.

Előzmény: haha 1970 (441203)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.23 -1 0 441203

Konkrétan a 919-es Bpm 20-70 illetve Apmz 10-71-es kocsiból van kiállitva, a képen meg egy "Raabercity" kocsi kijelzöje van!

Előzmény: Izsó001 (441196)
sssey Creative Commons License 2017.11.23 0 0 441202

Elsőre poénnak tűnt...

De érik meglepetések az embert. Korrekt tájékoztatás.

 

A teljes közleményből én ezt emelném ki:

 

A belső vizsgálatok alapján kiderült ugyanakkor, hogy a kerülő útvonalra irányított InterCity és a sebesvonat indulását megelőzően félrevezető és pontatlan információk hangzottak el az állomáson a hangos utastájékoztatás során. Emiatt a vasúttársaság elnézést kér mindazoktól, akik nem értesültek az útvonal változásáról, ezért tévedésből a vonaton maradtak, és csak később érték el úti céljukat.

 

sssey

Előzmény: martinaxe7 (441198)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.23 0 0 441201

Na igen jó lesz az Rákoskertnek is. 

 

De ha Köki után volt a gáz, mehetett volna a terelés a Királyvágányon át és akkor Zuglónál le is lehetett volna szállni . Rákosrendezőnél a körvasúton át terelve is. 

Azt meg nem magyarázza meg ez a válasz sem, hogy Rákoson vagy Rákoshegyen miért nem állt meg a vonat?

Előzmény: martinaxe7 (441198)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!