Ha jól értem, onnan indultunk ki hogy a kioszk nincs már meg, van helyette automata, ami egyszerre több igényt elégít ki - tehát pénztárról itt lényegében nem is volt szó.
Szerintem a cél az lenne, hogy a szolgáltatást igénybe vevők teljes sokasága - az innovátortól a lemaradókig, megtalálja a számára megfelelő módot. Ebbe pedig szerintem belefér még az, hogy míg a telefonos jegyvásárlás az új felülettel épp csak elindult, a nagy pályaudvarokon is most jön csak a JÉ, közben egy régebbi, és hosszú távon valóban kihaló szolgáltatásnak még mennie kell. Mert most még sokan vannak olyanok a rendszer használói között, akik adott helyzetben nem fogják a telefonos vásárlást, vagy a nyomtatást a legkényelmesebb opciónak tekinteni.
>Elnézve a vasút helyzetét, minden így megspórolt fillér, amivel több jut a pályára, a járművekre, a szolgáltatás színvonalára, az jobb vasutat eredményez.
Bárhányszor leírhatod, de nem érdekel. A vasút jegyet és utazást árul, nem idióta számlákat. Hova van leírva, hogy az elektronikus számla nem elszámolható? A világ minden táján az a trend, hogy a pénztár megszűnik, az utas mindent elektronikusan intéz. Mivel ez marginális számú utast érint rendszeresen, ezért fölösleges rengeteg pénztárablakot fönntartani. A vasút, teljesen érthetően, az elektronikus szolgáltatásokra akarja az utasokat szorítani, mivel ezzel költséget takaríthat meg. Elnézve a vasút helyzetét, minden így megspórolt fillér, amivel több jut a pályára, a járművekre, a szolgáltatás színvonalára, az jobb vasutat eredményez.
Ausztriában, Svájcban van, hogy 100 km körzetben nem találsz nyitvatartó pénztárat. Mégis vesznek jegyet az emberek, és még el is számolják. Milyen kiválasztottnak gondolod magadat, hogy neked márpedig azonnali és emberi erőforrást foglaló számlagyár jár? Szerinted a Baracska-Budafok vagy a Péteri-Ferihegy utasok honnan szereznek számlát maguknak? Hát nem a Nyugatiban vagy a Déliben.
A papírszámlás vásárlásra nyugaton is hosszú sorbanállással van csak lehetőséged. Sajnálom, de ezért nem akarok műveletlen, alapvető jegytípusokat nem ismerő, a közalkalmazotti papíromra össze-vissza pecsételgető Giziket fizetni (a jv-nek legalább ki tudom tépni a papírt a kezéből, ha épp nincs képben a vonatkozó rendelettel).
A szolgáltatás az, hogy gyorsan, egyszerűen be tud az utas minden utazáshoz szükséges okmányt szerezni mobilon vagy automatából, amihez kap számlát is, amit a NAV elfogad. Ha nekik jó, másnak miért nem? A más hülyeségét nem a vasutat fönntartóknak kell megfizetniük!
"Az meg, hogy hülye cégnél dolgozol, ahol nem fogadják el az elektronikus számlát, az ne az adófizetők baja legyen már!"
DE, az pont az adófizetők baja (mert az olvtárs és a cége is az), hogy a pénzükön a vasúttársaság meg akarja mondani nekik, hogy mit és hogyan csináljanak (különben hülyék), ahelyett, hogy széleskörűen szolgáltatna.
Persze nincs ezzel semmi gond, mert az adófizetők nagy része feladta már azt, hogy versenyképes szolgáltatást kapjon a vasúttól. Inkább vesz egy rozzant autót, mert azzal szignifikánsan kisebb valószínűséggel szalad Zugló helyett Szolnokig.
Nem bírod felfogni, hogy a sorbanállás a korábbi 2 percről kb 20 percre nőtt? Ez nem csak az én "hülye cégem" dolgozóit érinti, hanem több tucat embert óránként, nem tudom hányszor és hogyan kellene még leírnom, hogy megértsd. Mondjuk a panasz hamarosan megy a MÁV-nak is, remélem nem ott vagy ügyfélszolgálatos...
Ha nemzetközi jegyet kellene kinyomtatnom, akkor reggel, amikor érkezem a pályaudvarra, akkor csinálnám. Üres minden automata. Az meg, hogy hülye cégnél dolgozol, ahol nem fogadják el az elektronikus számlát, az ne az adófizetők baja legyen már!
Ki mondta hogy külföldre megyek? Kinyomtatni pedig azért akarom, mert kell róla számla, azt meg sajnos nem tudom bemutatni a telefonomon a munkáltatómnak és az otthon kinyomtatottat se fogadják el...
Egyébként akkor se akarok fél órát sorban állni feleslegesen, ha egy évben kétszer utazom. A sort meg néz meg a saját szemeddel, ha nem hiszed el, persze csúcsidőben menj, ne szerda hajnalban 4-kor.
Ez elenyésző igény szerintem és megoldható a sima automatáknál. Nincs ott mindig sor. Nemzetközi jegyet meg nem fél órával indulás előtt vesz az okos ember.
Ez már egy jó pár éves történet még abból az időkböl amikor még a jó kis "Piroskák" jártak Pécs -Szombathely között, és konkrétan a vasárnap közlekedö Pécs-Zalaegerszeg között közlekedö vonatnál volt ez a dolog, de miután a topictárs azt irta hogy ez kizárt akkor biztos csak szóbeszéd volt!
A neten vásároltjegy átvételére szolgáló kioszkra gondolsz ugye, és nem jegyvásárló automatára? Ilyen kioszkokra már nincs szükség, épp ideje volt megszűntetni őket.
Ki volt az az agytröszt a MÁV-nál, aki elvitette a Nyugatiból a régi jegyatomatákat és odarakta középre ezeket az újakat? Eddig hosszú évekig kitűnően működött a rendszer, legrosszabb esetben is 2-3 perc alatt át tudtam venni az előre megvásárolt jegyet, most meg 15-20 percig állok sorban, mert ugye egyesek ott szerencsétlenkednek kártyával vagy készpénzzel. Lassan már ott tartunk, hogy lassan az automata, mint a pénztár.
Nem lehetne visszarakni a régi automatákat? Úgy látom, hogy igény volna rá...
Ime egy konkrét régebbi példa a 17-es vonalon a Pécsi vonatok keresztjét papiron a nyilt pályára tervezték meg, ahol ugye 1 pár vágány van csak!
ilyen nem lehetett. a tanari "excliptio omni lupus" (gyk: a tanari alap kovetelmenyrendszer) kimondja, hogy annak a tanarnak, aki reszegseg GYANUJABA keveredik, elvetetik a diplomaja. tehat hulyeseget mondtal.
egyebkent is, probalj csak meg fekvenyomni haton! ugye, hogy nem menne?
Persze, hogy értettem, és nem is feltétlenül neked szólt.
Persze, hogy van olyan, hogy rossz menetrend.
A gondom annyi, hogy az "íróasztalozás" általában akkor jön elő, amikor a végrehajtói szint adott pontján egy menetrend kényelmetlen, az ott elvártnál nehezebben teljesíthető. Ez aztán vagy okoz a gyakorlatban problémát, vagy nem.
A menetrendszerkesztésnél száz és száz igényre, szempontra, kötöttségre kell tekintettel lenni. Ezek a szempontok találkoznak aztán az "íróasztalnál", és az összefésülésük - jó minőségben - ha nem is konkrét végzettséget, de elég komoly rendszerszemléletet kíván meg. És egy ilyen rendszerben nem feltétlenül Bivalybaxnád állomás személyzetének kényelme a legelső. Persze ha Bivalybaxnádon rendszeresen borul az egész, akkor az a menetrend máshol sem lesz jó, de az sem megoldás, hogy az ottani igényekre szabják, és egy csomó egyéb érdek sérül. Ha mindenhol a kényelemre szabják, akkor jönnek a végtelenbe növő menetidők, és minden pontját meg lehet indokolni, hogy itt ezt technológiailag lehetetlen megcsinálni gyorsabban... aztán jövőre nő tovább a menetidő.
Nem tudom, itt voltál-e már annak idején az ütemes bevezetését övező vitáknál. Akkor is minden volt itt, íróasztalozás meg a többi. És akkor a vitákból gyakran az derült ki, hogy aki felelős volt a menetrendért, az kijárt a terepre, és sokszor jobban ismerte a vonal problémáit, mint aki anyázott. Mert esetleg látta a szomszéd állomást is, vagy a vonal végén a csatlakozást. És persze problémákkal, de az ütemes beindult, és nagyjából valószínű, hogy jelentősen hozzájárult a személyforgalom megtartásához a Bp-n kívüli területen.
Nem tudom hogy te nem értetted vagy nem akartad érteni a dolgot! Lényeg az hogy a tisztelt menetrend szerkesztőknek az iskolai végzettségük( egyetem;főiskola) meg van hozzá, remekül tudják ELMÉLETBEN csinálni a vonatok menetrendjét, csak gyakorlati tapasztalatuk a nullához közelit, és mondjuk vonatot max maketten láttak! Ime egy konkrét régebbi példa a 17-es vonalon a Pécsi vonatok keresztjét papiron a nyilt pályára tervezték meg, ahol ugye 1 pár vágány van csak!