Keresés

Részletes keresés

timetable Creative Commons License 2017.11.25 0 3 441247

Ha jól értem, onnan indultunk ki hogy a kioszk nincs már meg, van helyette automata, ami egyszerre több igényt elégít ki - tehát pénztárról itt lényegében nem is volt szó.

 

Szerintem a cél az lenne, hogy a szolgáltatást igénybe vevők teljes sokasága - az innovátortól a lemaradókig, megtalálja a számára megfelelő módot. Ebbe pedig szerintem belefér még az, hogy míg a telefonos jegyvásárlás az új felülettel épp csak elindult, a nagy pályaudvarokon is most jön csak a JÉ, közben egy régebbi, és hosszú távon valóban kihaló szolgáltatásnak még mennie kell. Mert most még sokan vannak olyanok a rendszer használói között, akik adott helyzetben nem fogják a telefonos vásárlást, vagy a nyomtatást a legkényelmesebb opciónak tekinteni. 

Előzmény: benbe (441243)
attus germanicus Creative Commons License 2017.11.25 0 1 441246

>Elnézve a vasút helyzetét, minden így megspórolt fillér, amivel több jut a pályára, a járművekre, a szolgáltatás színvonalára, az jobb vasutat eredményez.

Húha... 

Előzmény: benbe (441243)
division by zero Creative Commons License 2017.11.25 0 1 441245

Az nem tűnt még fel, hogy nemcsak középen vannak automaták? A hátsó metró kijáratnál van még vagy egy tucat.

Előzmény: torqmatic (441231)
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.11.25 -2 1 441244

Te meg a vasút fenntartása, na hiszen...

Előzmény: benbe (441242)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 -7 5 441243

Bárhányszor leírhatod, de nem érdekel. A vasút jegyet és utazást árul, nem idióta számlákat. Hova van leírva, hogy az elektronikus számla nem elszámolható? A világ minden táján az a trend, hogy a pénztár megszűnik, az utas mindent elektronikusan intéz. Mivel ez marginális számú utast érint rendszeresen, ezért fölösleges rengeteg pénztárablakot fönntartani. A vasút, teljesen érthetően, az elektronikus szolgáltatásokra akarja az utasokat szorítani, mivel ezzel költséget takaríthat meg. Elnézve a vasút helyzetét, minden így megspórolt fillér, amivel több jut a pályára, a járművekre, a szolgáltatás színvonalára, az jobb vasutat eredményez.

 

Ausztriában, Svájcban van, hogy 100 km körzetben nem találsz nyitvatartó pénztárat. Mégis vesznek jegyet az emberek, és még el is számolják. Milyen kiválasztottnak gondolod magadat, hogy neked márpedig azonnali és emberi erőforrást foglaló számlagyár jár? Szerinted a Baracska-Budafok vagy a Péteri-Ferihegy utasok honnan szereznek számlát maguknak? Hát nem a Nyugatiban vagy a Déliben.

Előzmény: torqmatic (441240)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 -4 3 441242

A papírszámlás vásárlásra nyugaton is hosszú sorbanállással van csak lehetőséged. Sajnálom, de ezért nem akarok műveletlen, alapvető jegytípusokat nem ismerő, a közalkalmazotti papíromra össze-vissza pecsételgető Giziket fizetni (a jv-nek legalább ki tudom tépni a papírt a kezéből, ha épp nincs képben a vonatkozó rendelettel).

 

A szolgáltatás az, hogy gyorsan, egyszerűen be tud az utas minden utazáshoz szükséges okmányt szerezni mobilon vagy automatából, amihez kap számlát is, amit a NAV elfogad. Ha nekik jó, másnak miért nem? A más hülyeségét nem a vasutat fönntartóknak kell megfizetniük!

Előzmény: e94 02 (441241)
e94 02 Creative Commons License 2017.11.25 -3 4 441241

"Az meg, hogy hülye cégnél dolgozol, ahol nem fogadják el az elektronikus számlát, az ne az adófizetők baja legyen már!"

 

DE, az pont az adófizetők baja (mert az olvtárs és a cége is az), hogy a pénzükön a vasúttársaság meg akarja mondani nekik, hogy mit és hogyan csináljanak (különben hülyék), ahelyett, hogy széleskörűen szolgáltatna.  

 

Persze nincs ezzel semmi gond, mert az adófizetők nagy része feladta már azt, hogy versenyképes szolgáltatást kapjon a vasúttól. Inkább vesz egy rozzant autót, mert azzal szignifikánsan kisebb valószínűséggel szalad Zugló helyett Szolnokig.

Előzmény: benbe (441239)
torqmatic Creative Commons License 2017.11.25 -2 4 441240

Nem bírod felfogni, hogy a sorbanállás a korábbi 2 percről kb 20 percre nőtt? Ez nem csak az én "hülye cégem" dolgozóit érinti, hanem több tucat embert óránként, nem tudom hányszor és hogyan kellene még leírnom, hogy megértsd. Mondjuk a panasz hamarosan megy a MÁV-nak is, remélem nem ott vagy ügyfélszolgálatos...

Előzmény: benbe (441239)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 -7 1 441239

Ha nemzetközi jegyet kellene kinyomtatnom, akkor reggel, amikor érkezem a pályaudvarra, akkor csinálnám. Üres minden automata. Az meg, hogy hülye cégnél dolgozol, ahol nem fogadják el az elektronikus számlát, az ne az adófizetők baja legyen már!

Előzmény: torqmatic (441238)
torqmatic Creative Commons License 2017.11.25 -1 4 441238

Ki mondta hogy külföldre megyek? Kinyomtatni pedig azért akarom, mert kell róla számla, azt meg sajnos nem tudom bemutatni a telefonomon a munkáltatómnak és az otthon kinyomtatottat se fogadják el...

Egyébként akkor se akarok fél órát sorban állni feleslegesen, ha egy évben kétszer utazom. A sort meg néz meg a saját szemeddel, ha nem hiszed el, persze csúcsidőben menj, ne szerda hajnalban 4-kor.

Előzmény: benbe (441236)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 -3 0 441237

Ez elenyésző igény szerintem és megoldható a sima automatáknál. Nincs ott mindig sor. Nemzetközi jegyet meg nem fél órával indulás előtt vesz az okos ember.

Előzmény: vjano (441234)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 -2 0 441236

Miért akarod kinyomtatni a jegyedet? Ennyire rendszeresen csak nem utazol külföldre.

Előzmény: torqmatic (441233)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441235

Ez már egy jó pár éves történet még abból az időkböl amikor még a jó kis "Piroskák" jártak Pécs -Szombathely között, és konkrétan a vasárnap közlekedö Pécs-Zalaegerszeg között közlekedö vonatnál volt ez a dolog, de miután a topictárs azt irta hogy ez kizárt akkor biztos csak szóbeszéd volt!

Előzmény: benbe (441227)
vjano Creative Commons License 2017.11.25 -1 1 441234

".....kioszkokra már nincs szükség, épp ideje volt megszűntetni őket."

 

Egy darabig sajnos még használni kell őket pl. nemzetközi jegy esetén....:

Előzmény: benbe (441232)
torqmatic Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441233

Miért is nincs szükség? Azért mert gyorsan le lehetett tudni a dolgot? Mennyivel jobb most 20 percig ott dekkolni, tényleg!

Előzmény: benbe (441232)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 -4 0 441232

A neten vásároltjegy átvételére szolgáló kioszkra gondolsz ugye, és nem jegyvásárló automatára? Ilyen kioszkokra már nincs szükség, épp ideje volt megszűntetni őket.

Előzmény: torqmatic (441231)
torqmatic Creative Commons License 2017.11.25 -1 1 441231

Ha már volt róla szó, akkor bocs, de

 

Ki volt az az agytröszt a MÁV-nál, aki elvitette a Nyugatiból a régi jegyatomatákat és odarakta középre ezeket az újakat? Eddig hosszú évekig kitűnően működött a rendszer, legrosszabb esetben is 2-3 perc alatt át tudtam venni az előre megvásárolt jegyet, most meg 15-20 percig állok sorban, mert ugye egyesek ott szerencsétlenkednek kártyával vagy készpénzzel. Lassan már ott tartunk, hogy lassan az automata, mint a pénztár.

Nem lehetne visszarakni a régi automatákat? Úgy látom, hogy igény volna rá...

vrobee Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441230
Előzmény: lineagialla (441223)
martinaxe7 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441229

Tán párbajozni akart

 

Mongyuk lett pár baj...

Előzmény: haha 1970 (441222)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441228

Ime egy konkrét régebbi példa a 17-es vonalon a Pécsi vonatok keresztjét papiron a nyilt pályára tervezték meg, ahol ugye 1 pár vágány van csak!

 

ilyen nem lehetett. a tanari "excliptio omni lupus" (gyk: a tanari alap kovetelmenyrendszer) kimondja, hogy annak a tanarnak, aki reszegseg GYANUJABA keveredik, elvetetik a diplomaja. tehat hulyeseget mondtal. 

egyebkent is, probalj csak meg fekvenyomni haton! ugye, hogy nem menne?

Előzmény: haha 1970 (441221)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441227

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a pécsi vonatok jövőre, ahogy eddig is, Zalaszentivánban fognak a pókban keresztezni. Vagy mire gondolsz?

Előzmény: haha 1970 (441221)
vrobee Creative Commons License 2017.11.25 0 5 441226

Persze, hogy értettem, és nem is feltétlenül neked szólt.

Persze, hogy van olyan, hogy rossz menetrend. 

 

A gondom annyi, hogy az "íróasztalozás" általában akkor jön elő, amikor a végrehajtói szint adott pontján egy menetrend kényelmetlen, az ott elvártnál nehezebben teljesíthető. Ez aztán vagy okoz a gyakorlatban problémát, vagy nem.

A menetrendszerkesztésnél száz és száz igényre, szempontra, kötöttségre kell tekintettel lenni. Ezek a szempontok találkoznak aztán az "íróasztalnál", és az összefésülésük - jó minőségben - ha nem is konkrét végzettséget, de elég komoly rendszerszemléletet kíván meg. És egy ilyen rendszerben nem feltétlenül Bivalybaxnád állomás személyzetének kényelme a legelső. Persze ha Bivalybaxnádon rendszeresen borul az egész, akkor az a menetrend máshol sem lesz jó, de az sem megoldás, hogy az ottani igényekre szabják, és egy csomó egyéb érdek sérül. Ha mindenhol a kényelemre szabják, akkor jönnek a végtelenbe növő menetidők, és minden pontját meg lehet indokolni, hogy itt ezt technológiailag lehetetlen megcsinálni gyorsabban... aztán jövőre nő tovább a menetidő.

 

Nem tudom, itt voltál-e már annak idején az ütemes bevezetését övező vitáknál. Akkor is minden volt itt, íróasztalozás meg a többi. És akkor a vitákból gyakran az derült ki, hogy aki felelős volt a menetrendért, az kijárt a terepre, és sokszor jobban ismerte a vonal problémáit, mint aki anyázott. Mert esetleg látta a szomszéd állomást is, vagy a vonal végén a csatlakozást. És persze problémákkal, de az ütemes beindult, és nagyjából valószínű, hogy jelentősen hozzájárult a személyforgalom megtartásához a Bp-n kívüli területen.

Előzmény: haha 1970 (441221)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 -1 0 441225

Azért ne tulozzál valami igazságot csak találsz bent! ;)

Előzmény: lineagialla (441224)
lineagialla Creative Commons License 2017.11.25 0 2 441224

Hát, ebben az irományban egy deka igazság sincs... :(

Előzmény: haha 1970 (441221)
lineagialla Creative Commons License 2017.11.25 -2 1 441223

Csinálni csak gyereket lehet... :)

 

Készíteni, tervezni, esetleg szerkeszteni ;)

Előzmény: vrobee (441218)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441222

Azért ez nagy IQ harcos lehetett, pedig ugyanabból az irányból jött mint a vonat!

Előzmény: martinaxe7 (441215)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.25 -4 1 441221

Nem tudom hogy te nem értetted vagy nem akartad érteni a dolgot! Lényeg az hogy a tisztelt menetrend szerkesztőknek az iskolai végzettségük( egyetem;főiskola) meg van hozzá, remekül tudják ELMÉLETBEN csinálni a vonatok menetrendjét, csak gyakorlati tapasztalatuk a nullához közelit, és mondjuk vonatot max maketten láttak! Ime egy konkrét régebbi példa a 17-es vonalon a Pécsi vonatok keresztjét papiron a nyilt pályára tervezték meg, ahol ugye 1 pár vágány van csak!

Előzmény: vrobee (441218)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441220

Elég jól nyomja ez a vonat, pedig eléggé mellékvonal.

Előzmény: martinaxe7 (441215)
benbe Creative Commons License 2017.11.25 0 0 441219

Talán végre szakítani kellene azzal, hogy a gombhoz varjuk a kabátot és a menetrendhez kellene igazítani a dolgok működését!

Előzmény: haha 1970 (441217)
vrobee Creative Commons License 2017.11.25 -1 4 441218

Szerintem menetrendet csak íróasztal mellett lehet csinálni.

Előzmény: haha 1970 (441217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!