Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.12.31 0 0 190
Ugyanis én mértem szentlászlón, mielőtt eljött ajkára, és akkor még futóképes volt, bár kétségtelenül vékony. Azonban a gyáron belül ez nem játszik komoly szerepet attól még dolgozhatnának vele, de minek nekik ennyi gép? Lehet, hogy megindult a szerv kereskedelem. Azt hiszem fel kell hívnom a kapcsolataimat sürgős szimatolni való van! Mennyi gempád van? A26-es is belefér? Ill A25-ös? :))))))
Előzmény: uzsgyiremot (189)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.31 0 0 189

 

Hali!

 

Nekem Fehérváron mondták az iparvasúttal foglalkozó szerelők a fűtőházban, hogy mennek megpróbálni megvenni A29 014-et, mert leselejtezték kerékkopás miatt, és kell belőle nekik alkatrész.

 

Namost egyáltalán nem biztos, hogy a gépet emiatt szétvágják. Lehet, hogy leselejtezett állapotban addig van, amíg nem kap új kerekeket. Ebben benne van az is, hogy simán dolgozhat tovább.

 

H B

Előzmény: Törölt nick (186)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.31 0 0 188

"Szétvágták a szintén bakonyszentlászlói zetort,( talán A23 031) pedig ez egyedi volt, Egyiptomból jött vissza."

 

A zetor úgy tudom el lett adva és át lett számozva, ma is megvan. Ennek utána kell néznem.........................

Előzmény: uzsgyiremot (184)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.31 0 0 187

Hali!

 

Mennyit kértek a mazsoláért?

 

Matiz,adathalmaz ment!

 

A következő képet a gutorföldi szörnyről Kovács Tibor készítette:

 

 

H B

Előzmény: Csg12 (182)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.31 0 0 186

"Leselejtezték a bakonyszentlászlói A29 014-et, mert elkoptak a kerekei.Vajon azóta megvan még?"

 

Hmmm. Nem selejtezték le hanem helyet cserélt az A26 051-el (2004. 06. 12.-én). Ennek okai: Az ajkai bauxitrakodón volt két A26 abból egy általában állt, tehát ott felesleges volt. Ezután már csak egy gép szolgál a rakodón az pedig az A26 086.

Bakonyszentlászlón sajnos lassan megszünőben a bauxit bányászat. Így az általad említett A29 014 ott nem volt szükséges, mert annyira csökentek a tolatási teljesítmények. Viszont az A29 009 állapota az ajkai timföldgyárban annyira leromlott, hogy el kellett küldeni Sm-be javításra. Ezért, hogy ne a gyár A26-os gépei végezzék a tolatásokat az A29 014 Ajkára került, másnap pedig az A29 009 elindult Sm-be.

Mostanában viszon nem látom a szokott helyén a gyár két A25-ös gépét (064; 065), és valóban nem látom mozogni az A29 014-et. Honnan származik az infod a selejtezésről? Lehet ennek a dolognak utána kell járnom?

 

 

 

 

Előzmény: uzsgyiremot (184)
Vendégsín Creative Commons License 2004.12.31 0 0 185
Vendégsín:Hol készült a fekete A TVG-s kép? Eladó az a gép??

Rákospalotán a Növényolajgyárban, 2002. december 10-én. Nem tudom.
Előzmény: Csg12 (182)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.31 0 0 184

 

Hali!

 

Ne aggódj a szétvágott mozdonyok miatt, ha szeretnénk, előbb-utóbb hozzájuthatunk egyhez! Mióta az iparvasúttal foglalkozom, én is sok mozdonyt láttam eltűnni, pedig csak másfél éve kezdtem:

 

Szétvágták A21 070-et Pilisvörösváron. Mondjuk ebből már minden alkatrészt eladtak előtte.

 

Erre a sorsra jutott A21 075 is a Vasjárműből.

 

Gyékényesen alkatrészenként árulnak két A26-ost.

 

Kimondták a halálos ítéletet az ácsi A29-es, és A28-as fölött is.

 

Leselejtezték a bakonyszentlászlói A29 014-et, mert elkoptak a kerekei.Vajon azóta megvan még?

 

Szétvágták a szintén bakonyszentlászlói zetort,( talán A23 031) pedig ez egyedi volt, Egyiptomból jött vissza.

 

Szétvágták A23 041-et Mosonmagyaróváron. Azért az egyik lámpáját sikerült megmentenem a roncstelepről:) Hazacipeltem , pedig jó nehéz volt!

 

Mosonmagyaróváron az AlCüFer-nél szétvágták a hegyeshalmi zetort, két hegyesi A26-ost. A harmadik A26-ost is a bontótelepre vitték nyáron, de azt mondta nekem a tulaj,hogy ezt nem fogja szétvágni, talán alkatrészraktár lesz?

 

Soroljam még? Hirtelen csak ennyi jut eszembe.

 

Ez csak a Dunántúl, és csak másfél év!!

 

Jövő hét elején föl fogom hívni a bútorgyárat, vagy mozgósítjuk Swamplord kollégát, bár nem tudom, mennyire fog ráérni:)

 

H B

 

Előzmény: Csg12 (182)
tom sawyer Creative Commons License 2004.12.31 0 0 183
A nyékládházi A26-os üzemképtelenül áll x-éve, azonkívül technika történeti szempontból szart se ér.Az alváz meg van toldva a motor egy M31-esből származik, ezen kívül vannak rajta dácsia alkatrészek is képek vannak, majd délután teszek be.
Előzmény: Csg12 (182)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 182

Kedves Sinbiciklis!!

Tegnap hívtam a Kábelműveket hogy megkérdezzem a kis Mazsola árat.

Az illetékes pedig elmondta hogy a mozdonyt "bőven" egy héten belül adták el..

Ami felháborított:

1.A tolató motorja még müködésképes volt (amit az a tény is megerősít hogy a vásárló csak a motorját adta el)

2.Tudták hogy sok vasútbarát megszerette voln venni erre ""dufke csakazért is szétvágatják""

3.A kért összeg.............

4.Egy már szinte (talán nem is szinte) műszaki emléket így eltüntetni ha egy vasútbbarát veszi meg mindenki jobban jár...

Én utoljára OKtóber elején jártam ott. Állítólag a helyszínen ("ölték meg")

És ez már hanyadik ilíen mozdony amit az orrom előőt tüntetnek el!

 

Uzsgyiremot: Szerintem mindenképp hívd fel a bútorgyárat!!

 

Vendégsín:Hol készült a fekete A TVG-s kép? Eladó az a gép??

 

Mindenki:Nyékládházáz a kavicsbányában van egy Csehszlovák gyártmányú A26-os.

Aki bármilyen állapotú, bárhol lévő eladó mozdonyról tud írjon próbálok mindennek utánajárni..Holnap megyek az ÉPTEK-be "tárgyalni"

Előzmény: Sinbiciklis (180)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 181

Előzmény: Sinbiciklis (180)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.30 0 0 180
Mióta? Én a 140-ben lévő fotót szept. 16-án csinálta, akkor még szerették volna eladni.
Igaz az már régen volt, azóta

B.U.É.K!
Előzmény: Csg12 (166)
czzf50 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 179
De akkor ugye IP-CD V1.1-et fogok kapni? :-))))
Előzmény: uzsgyiremot (177)
m61019andras Creative Commons License 2004.12.30 0 0 178

Hétfőn én is postára adom  a Neked szánt cd-t. A Tiédet előre is köszönöm szépen.

 

Egyébként azt tervezem, hogy nyáron ha megyek Fűzfőre, felkeresek egy-két környékbeli idősebb lakót, hátha tudnak információkkal vagy esetleg képekkel segíteni -e vonal történetének kutatásában.

Előzmény: uzsgyiremot (177)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.30 0 0 177

 

Hali!

 

Sajna nincs régi fotóm erről a részről, és azt sem tudom megmondani, mikor fognak ott vonatok járni, de legalább elküldtem a CD-t mindenkinek( kivéve czzf50, neki még kicsit várnia kell).

 

H B

Előzmény: m61019andras (176)
m61019andras Creative Commons License 2004.12.30 0 0 176
Köszönöm szépen az információt. Ha arra járok mindig megnézem ezt a részt. Pont ma voltam ott. Fotód nincs véletlenül abból az időből, amikor még itt forgalom volt? Arról nem tudsz, hogy valamikor vissza kötik-e a 29-esbe?
Előzmény: uzsgyiremot (175)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.30 0 0 175

 

Hali!

 

A fűzfői Nitrokémia vágányát nem szedték föl teljesen. Legalábbis Tavaly nyár végén még nem, de tudtommal nem is tervezik.

 

Először a MÁV-vonalból építették ki az angolváltót, ami bekötötte az iparvágányt. Ezután az angolváltó utáni közúti átjáróban szedték föl a síneket, majd aszfaltozták újra az út felújításakor, mondván arra úgysem jár vonat.

 

A következő 300-400 méteren az akkori NikeTrans szedte föl tudtommal a síneket és betonaljakat, vagy az iparvágányhálózat többi részébe építették be, vagy eladták.Ezen a szakaszon áll egy szemafor és egy Balatonfűzfő tábla.

 

Az iparvágány további része, úgy 2-3 kilométer egészen a gyárkapuig sértetlen. Meglepően jó alépítményen, és betonaljakon fekszik, egyáltalán nincs elgazosodva. Csupán két oldalról nőtték be futónövények, de tökéletesem járható gyalog is. Mi bejártuk múlt nyáron.

Azért nem fogják esetleg teljesen fölszedni, mert jó kapcsolatot biztosítana a Fehérvár-Veszprémi, és az Észak-Balatoni vonal között. Más kérdés, hogy a közeljövőben erre a kapcsolatra nincs sok szükség. Estleg az fenyegeti, hogy a gyár innen szedi föl a síneket a többi vágányuk felújításakor.

 

H B

Előzmény: m61019andras (173)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 174

Elmentem ma az Ikarushoz ahol kiderült : A két Budapesti Ikaruszos A26-ost is szétvágták. RIP:A26-054, A26-055

 

Van Kis59-nek képe róla Lásd (1. hozzászólás)

m61019andras Creative Commons License 2004.12.30 0 0 173

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, fotók, dokumentumok és esetleges visszaemlékezések formájában. Teljesen a varázsa alatt vagyok annak a kis kb. 3-5 km hosszú kis kiágazásnak, mely a 29-es vonalból ágazott ki Balatonfűzfő állomás után és a Nitrokémiáig húzódott. Ez a kiágazás kb. 1985-ig biztos, hogy működött, de lehet hogy még egy picit tovább is. Tettem már föl róla képeket, amelyeket 2-3 éve készítettem. Székesfehérvárról állítólag naponta 3 vonat közlekedett rajta, mely a munkásokat szállította a Nitrokémiába. Balatonfűzfő állomás után keresztezte a 71-es utat és a kertek alatt ment föl a gyárig. Visszaemlékezésekből annyit tudok, hogy 2-3 kocsival többnyire Púposok közlekedtek itt. Ma már felszedték a síneket, de a jelzők és táblák ott maradtak.

Hátha valakinél van egy fénykép e kis szakasz fénykorából!

Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.30 0 0 172

Méghozzá kettö darab, a Lörinci Hengermüben.

 

 

A31 001A31 002
Előzmény: Vendégsín (159)
Bárdos Imre Creative Commons License 2004.12.30 0 0 171
Tudomásom szerint idén fenbruárban mindhárom gépet összevágták.
Előzmény: uzsgyiremot (160)
M40 120 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 170
Mindíg figyeltem az ablakból amikor tolattak, ha Pesten voltam vendégségben, mivel be lehetett látni a gyárba a vendéglátó lakásából.
Előzmény: uzsgyiremot (160)
M40 120 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 169
Sajószentpéteri üveggyár mozdonyai voltak, a pályaszámokat nem tudom már. Abban az időben a gyár kapun kívüli csatlakozó vágányon egy A23-t is felaprítottak, a psz.-t nem tudom, gondolom a környékről való volt.
Előzmény: uzsgyiremot (129)
Csg12 Creative Commons License 2004.12.30 0 0 168

Egypár mozdonyos linket osztok meg veletek:

http://www.extra.hu/palyaor/: A Dudari fényképek között egy már sokat dolgozott A26-os.

http://www.vonatka.hu/: A21, A23, A25, A26-os kép

http://www.zolikom.hu: Mindenféle ipari gép.

http://jsany.freeweb.hu/: Itt is lehet csemegézni..

 

Jó éjszakát!

seTTebello Creative Commons License 2004.12.29 0 0 167
Csg12 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 166
bocsánat:A21-002
Csg12 Creative Commons License 2004.12.29 0 0 165

                                                        Kedves Mindenki!

 

 A Kábelműves mazsolá már a múltté!

 

RIP-A21-001

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 164

 

Hirtelenjében ezt tudtam kitalálni a bájtok csökkentésére, a célnak megfelel. Tehát a zalaegerszegi tolatógép:

 

 

uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 163

Hali!

 

Én is úgy akartam összeállítani az iparos CD-t, hogy továbbküldöm, és mindenki réteszi a képét, majd szintén továbbküldi. Aztán kiderült, hogy ennél sokkal hatékonyabb, ha én digitalizálom be mások erre a sorsra szánt képeit, és rendszerezem. A gyűjteményt a magam szórakoztatására készítem, de ez nem zárja ki, hogy más érdeklődővel is megosszam.

 

Még 2 éve szerepelt a VONATBUZULLSBAN, hogy Szigetszentmiklóson árulnak két A21-est. Kb tavaly ilyenkor felhívtam őket, egy mozdonyért 1,2 millió forintot kérnek.

Bár a mozdonyok üzemképesek, az ár talán kicsit sok.

 

Jó hogy szóba jöttek az A-s gépek:

 

Zalaegerszegen a bútorgyárban (közel az olai megállóhelyhez) áll egy ilyen jármű, pályaszáma talán A 102. Képet nem tudok egyelőre mutatni róla, mert túl nagy, nem engedi az index. De az a típus, amelyről Vendégsín tett fel az imént képet az Unileverből.

 

Nekem nem úgy tűnik, hogy használnák valamire, és nemsokára ott vasútátépítés lesz, ami akár az iparvágányok felszedésével járhat. Ezt csak gondolom, de így a jármű is veszélyben van, esetleg ócskavasáron eladó.

 

A találgatások helyett persze érdemesebb volna fölhívnom a gyárat. Szerintetek érdemes?

 

Mint már írtam, engem komolyan érdekel iparvasúti járművek megvétele!

 

H B

seTTebello Creative Commons License 2004.12.29 0 0 162
Kösz szépen, ezekre gondoltam.
Előzmény: uzsgyiremot (160)
uzsgyiremot Creative Commons License 2004.12.29 0 0 161

 

Villányi György Hungarian Motive Power könyve szerint:

 

A tűznélküli mozdonyokat Babelsbergben gyártották. Az országba 3 darab került a Dunai Finomítóba 1970-ben,innen kerültek át Csepelre valószínűleg 1992-ben. A könyv szerint 1998 januárjában még mindhárom üzemben volt.

 

Építési évük: 1969

Tengelyelrendezés: C-2t

Max sebesség 30 kmh

Üzemi gőznyomás: 16 bar

Üzemi súly:49.6 t

Tengelyterhelés: 16.7 t

 

H B

Előzmény: uzsgyiremot (160)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!