Keresés

Részletes keresés

Tourismo Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55380

Mostanába már azért alapfelszeretséghez tartozik a fotocella, nem épp sokat segít. Legjobb erre az ami a pesti Volvo-kba van benne 50mm nagyobb tárgy esetén vissza nyílik az ajtó, és ez szerintem már nem alapfelszereltégként szerepel a listán!!Vagy például a belső tükör az ajtóknál.

Mai korszerübb buszoknál már egyszerűen elérhető a vésznyító,nem úgy mint az old Ikarus-nál!! Vagy a másik ilyen az ajtónyítófék ami nem engedi a buszt elindulni amíg az ajtók rendesen be nem  csukodtak.(evvel már azért akadt gond a Ik435-nél,ezért nincs is nálunk már benne.).asszem kemény 5db van belőle Szegeden a TV Zrt.-nél.

Előzmény: joy (55373)
torqmatic Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55379

- az egyik talán már látja a fényt az alagút végén (a 100-as vasútvonalon a 221 km-nél)

 

He?! :)

 

Előzmény: Dénes Balázs (55360)
7-es troli Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55378
"Erre hagyják rohadni. Most erre mit mondjak? Kérdem én: most mi a jobb, 280-as busszal járni (trolivonalon), vagy 280-as trolival?"

Ezt én sem értem...

Bár ki tudja, lehet a nagyprojekt miatt fellépő járműhiány következtében még láthatjuk őket kinn utcán. (503, 505)

Remélem az a bizonyos troli hamarosna odatalál ahhoz a bizonyos km-hez... :-)

506, 507: ha üzemi hazsnálatra nem is, de alkatrésznek igazán megvehette volna a BKV, bár nem hiszem hogy a jelenleg pest utcáin futó, jópár évvel ezelőtt felújított, mára leamortizálódott IK280T-khez képest sokkal rosszabb állapotban lennének.

Előzmény: Dénes Balázs (55360)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55377

Nem ismerem a különböző szabályzatokat /épp elég a sajátunk tömege/, de azért mondtam Dédinek, hogy elől szálljon föl-le, mert ott közelben a járművezető.

 

Nem értek a technológiájukhoz, de az számomra nem magyarázhtó karbantartási hibával, hiányossággal, hogy a vezető nem néz hátra jobb vála fölöt, hogy totyorog-e még valaki a lépcsőn.

:o(

 

Karbantartás=símogatás.

/Nem csak az SzKT-nál létező szervizelési eljárás!!!

 

From DéMOn
Előzmény: fvv 4ever (55375)
Csoki bácsi Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55376
Nokéremszépen:

12

És még 1-2 érdekesség:

345
Előzmény: suraki1 (55359)
fvv 4ever Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55375
Odacsukás védelem nincs, de van egy ilyen szabály, nem én találtam ki, (és állítólag valahol le is van írva talán),hogy akik mozgásukban korlátoltak, nem feltétlenül mozgáskorlátozott, azoknak az első ajtón kell felszálni, különben a kt4-eken (209-211 simán odacsuk, persze tegyük hozzá, hogy elindulni nem tud a vezető ha nincs becsukva az ajtó, meg nem egy súlycsoport az Fvv ajtó meg a tátra ajtaja. De véleményem szerint, ha a járművezető látja, hogy olyan ember szeretne le/fel szállni, akinek valamilyen korlátozottsága van ( akár szellemi, vagy mozgáskorlátozott, de ide tartoznak a vak emberek is) szerintem akkor a minimum, hogy sokkal jobban odafigyelek a munkámra, legalábbis magamból induklok ki, hogyha ilyen utastársal van dolgom az első dolog, hogy segítem a közlekedését, csak sajnos sokan nem értik meg őket, vagy valamiért nem segítenek nekik, és ebből adódik a baj, valamint ha nem körültekintő az ember (járművezető). De a másik ami itt motoszkál a fejemben és ami az FVV hibája. Télen ugye az ajtók nehezen nyílnak csukódnak és ugye a vezetők hozzá vannak szokva, hogy a járműhibájából nem csukódik, nem pedig azért mert valaki ott van, de ha már karbantartást említett (DG), akkor megkérdem, hogy hogyan tartják karba? Nem akarok ötleteket mondani, hogy hogyan kellene, mert az sztem mindenki tud ( kondenzvízgytartály szelep kinyitása esténként, alkohollal való töltése a levegő rendszernek...stb.) De akkor ha megtisztelne bennünket, hogy elmondanák hogyan tartják karba, lekötelezve lennék. Sztem mindenki sejti amúgy a "karbantartást".
Előzmény: joy (55373)
Addamsx Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55374
Hú valaki még elolvasta ezt a régi hszt? :D


Létezett.

Persze nem Naumburgban hanem Erfurth-ban.

Elég sok időm ment rá mire sikerült előásnom a régi cikket.
Korábban már belinkeltem képet is róla.

A blickpunkt-os cikkben az állt hogy kölcsönbe adták a 405-ös KT4-est ami kétirányú két vezetőállásos, de egyoldali ajtós.

Kerestem a blickpunktstrab archívumában, de semmi.

A naumburgi villamosüzem pedig példaértékű.
Az tényleg "nyugat".

Bárcsak mondjuk Szombathelyen lenne ilyesmi, de még a győri villamossal se tudom mi van.
Előzmény: sosiforda (55365)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55373

Anyósom lassú mozgású, tanácsomra mindig a vezető mögötti ajtón közlekedik.

Épp a múlt hétvégén történt vele, hogy lelépés közben elindult becsukódni az ajtó! akkor nyitott vissza, amikor a Mama nagyot visított.

Hasonló eset történt Mindenszentek napján is, akkor nejem segítette.

Ketten visítottak.

Sztem ez annyiban korszerűségfüggő, hogy nincs tiltószerkezet az ajtóban mozgók védelmére!

Előzmény: fvv 4ever (55368)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55372

...Szeged+...

...míg Szegeden ugye...

Pardon!

Előzmény: joy (55371)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55371

Bocsi, igazad van.

 

Én mindig bérletekben, és Szegedi+ méretekben gondolkodok, ritkán töltök hoszabb időt Búpesten.

Azt nem tudom, belefér az 1ó-ba Pesten átszállás elinduló álomástól úticél végállomásig?

Ezexerint, neked igen.

Pesten jól lehet használni, hisz sok helyen igen sűrűj járnak a gépek, míg szegeden ugyebár szerencsétlen esetben 20'-et kell várni a következőre.

 

 

Számomra Szegeden "természetes" a havi-, másutt pedig időnktől-programunktól függően valamiféle időszakos bérlet.

/Valamiért annyira idegesít az SMS -alapból a bunkofon-, hogy nem kedvelem./

 

Meg kell tanulni minden városban a közlekedési tarifarendszert, hogy jól tudja a pógár használni -kihasználni!

Előzmény: sosiforda (55363)
Csoki bácsi Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55370
Most nem otthonról gépezek, de este megpróbálom.
Előzmény: suraki1 (55359)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55369
Köszi.
Előzmény: Dénes Balázs (55361)
fvv 4ever Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55368
Ma DM olvasói panaszoknak utánna járása cikkben:
"nov 1-jén majdnem baleset történt a 3F-es járaton egy mankós utassal-olvasónk a** telefonszámról írta az üzenetet, aki szemtanúja volt az esetnek. Állítása szerint a villamos vezetője arra hivatkozott, hogy elavult jármű miat nem látja a tükörből az összes ajtót. Kérdése: jogos-e a magyarázat?
Dózsa G.: az utas és a vezető komfort, valamint közlekedés biztonsági szempontból valóban elavultak, de folyamatosan ellenőrzik a járműveket..."

Nos néhány szót ere: Ha a járművezető nem néz a tükörbe, akkor persze hogy nem látja, és sztem nem a jármű hibája, hogy jobban oda kel(ene)l figyelni. Én nem hiszem el, hogy csakúgy odacsuknak egy mankós embert, azért ha a vezetők ilyet látnak, akkor csak megvárják míg felszáll, meg ellenőrzik, hogy fent van-e, ha nem akkor meg ezt kell kiszűrni, meg a helytelenül vezetőket, nem a mindenféle mondvacsinált ügyekkel bombázni őket, meg sterresz körülményeket indukálni. A másik meg a folyamatos ellenőrzés? Kit akarnak becsapni?
fvv 4ever Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55367
Egy kis adalék a múltkori trolis balesethez. Ugyebár azt gondolom mindenki tudja, hogy az a troli műszaki, nevezetesen fékhiba miatt volt bent. Nemrégiben megtudtam, hogy nemsokkal elötte valamelyik másik 800-asnak is volt hasonló esete, csak ott időben megudták állítani a járművet, így nem kelltett vízhangot, nos a gond okozója a saszeg, amely a fékpedálnál helyezkedik el, nálamnál nagyobb trolis szakértők tudják miez. Szóval ezzel a "kis" dologgal van a gond, de érdekes, hogyha ezt már előbb tudták, akkor nem az lenne a minimum, hogy átnézzük a többi járművön nincs-e gond? Bár hiába itt még a minimumot se fizetik meg, sajnos.
Dénes Balázs Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55366
Igazad van, bár az 506 és 507 annyira meg van már bontva, hogy nálam már a selejt kategóriába tartoznak... ahelyett, hogy Pesten szaladgálnának felújítva.
Előzmény: 1047 005-2 (55364)
sosiforda Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55365

"kétirányú kt4-ből kemény 1 db biztos hogy létezik, talán (?) Naumburgban."

 

Inkább valahol másutt, mert nekik tudtommal csak Gotha kocsijaik vannak, de jó, hogy szóbahoztad őket, mert Naumburg különleges hely amiatt, hogy ott egy villamosbarát egyesület élesztette fel a városban 1991-ben teljesen megszűntetett villamost.

 

Először csak bizonyos kiemelt napokon nosztalgiajáratként jártak vele, majd idén október 31-ig már menetrend szerinti járatként 30 percenként és nagy sikerük, hogy ezt a menetrend szerinti közlekedést most jövő október 31-ig meg tudták hosszabbítani:

http://www.ringbahn-naumburg.de/

http://www.naumburger-strassenbahn.de/

 

 

 

 

Előzmény: Addamsx (55022)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55364
"Három Ikarus troli van már csak Szegeden, és azok sem működnek:"

502,503,505?A többiek (506,507)?
Előzmény: Dénes Balázs (55360)
sosiforda Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55363

"De nehogy ilyen marhaságot rendszeresítsenek már!

!!!

Ki az a hülye, aki használja?"

 

Például én, mondjuk egy 103-as busz + metró utazásnál, amikor Kelenföldről sietek Kőbánya-Kispestre és mondjuk nincs nálam átszállójegy.

Szegeden is pl. nagyon örülök a mobilos parkolási lehetőségnek, mióta megvan, csak azt használom, ha fizető parkolnom kell.

Előzmény: joy (55358)
sosiforda Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55362

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/tobb_mint_ketszazan_sztrajkoltak_a_tisza_volannal/2039146/

 

"Több mint kétszázan sztrájkoltak a Tisza Volánnál

Fekete Klára Délmagyarország

2007.11.27. 11:14 

  

Szeged - Reggel fél ötkor kezdődött és hat óráig tartott hajnalban az autóbuszvezetők sztrájkja Csongrád megyében – közölte Virágh István, a Közúti Közlekedési Szakszervezet megyei vezetője. A sztrájkhoz több mint kétszáz ember csatlakozott a Tisza Volánnál.

A sztrájk csaknem 200 helyközi és távolsági buszt érintett a megyében, emellett több mint száztíz helyi járatos járműre a sofőrök felkötötték a kék szalagot a szolidaritás jeleként.

A városi forgalomban dolgozók ugyanis a munkabeszüntetésben nem vettek részt. A sztrájkhoz több mint kétszáz ember csatlakozott a Tisza Volánnál.

Sztrájkoló autóbuszvezetők a szegedi buszpályaudvaron Fotó: Karnok Csaba
A szegedi buszpályaudvar egyébként hajnalban üres volt, látszott, hogy az utasok készültek a sztrájkra. A forgalmi irodában viszont kedd este óta percenként megcsörrent a telefon, a diszpécserek egész éjszaka folyamatosan tájékoztatták az utasokat. Félreértésekre csak az adott okot, hogy míg a többi megyében reggel 7-ig, Csongrádban csak 6-ig tartott a sztrájk.

Mező István, a Tisza Volán Zrt. közszolgáltatási divízióigazgatója tömören úgy értékelte a munkabeszüntetést, hogy az fegyelmezetten zajlott. Az utasok az elégséges szolgáltatást megkapták, az első hajnali busszal ugyanis mindenki elutazhatott a célállomásra. Hatkor rendben elindult az összes járat, és a késéseket délre mindenütt behozták. Hogy mennyire elkerülték az utasok a Mars téri autóbusz-pályaudvart tegnap, arra jó példa a következő: a menetrend szerint 5.20-kor Budapestre induló expressz járat a sztrájk lefújása után, 6-kor utasok nélkül vette célba a fővárost.

 

Rendben, csendesen zajlott a Volán-sztrájk ma hajnalban Szentesen, Vásárhelyen és Makón

A szentesi buszpályaudvaron tizennégy busz vesztegelt a sztrájk ideje alatt, de akadt olyan járat is, amelyik Nagyszénáson várta be a munkabeszüntetés végét. Összesen húsz járat nem indult a hajnali órákban – tájékoztatott Mészáros Zoltán, a Tisza Volán szentesi kirendeltségének igazgatója. A vasútnál számottevően nem nőtt a forgalom a sztrájk ideje alatt.

Vásárhelyen tizennyolc busz vesztegelt a Bocskai utcai autóbuszállomáson. Hajnal fél hatkor tizennyolc utas várakozott az állomáson. Hat órára sem lettek sokkal többen, amikor elindult a forgalom.

A makói buszpályaudvaron az utasok higgadtan vették tudomásul a sztrájkot, senki sem elégedetlenkedett. A makói vasútállomáson úgy tájékoztattak bennünket, hogy bár nem jelentős mértékben, de emelkedett az utasok száma a Volán járatkimaradásainak ideje alatt. A szokásosnál nyolc-tíz emberrel többen szálltak fel a vonatokra ma hajnalban. "
Előzmény: joy (55358)
Dénes Balázs Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55361

... és a két kocsi még mindig megvan.

 

Egyes infók alapján a Penésszagú Zöldalmák olyan karosszériákkal rendelkeztek, amelyek a '70-es évek végéből valók. Így az idő vasfoga "megoldotta" a kérdést.

 

A vezérlésük vagy fantasztikusan jól működött, vagy sehogy. A Hitachi (T7-281) elektronikája (japán) különlegessége miatt nem igazán volt hazai szakember-kompatibilis, egy-két kivétellel. Bizonyos legendák szerint a tervezésében résztvevő magyar mérnökasszony halála után nem igazán tudtak belenyúlni dolgokba, javítani a kocsit.

 

Röviden ennyi.

 

Bővebben pedig ezen az oldalon találsz infókat.

Előzmény: joy (55356)
Dénes Balázs Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55360

A próféta szóljon Belőled.

 

Három Ikarus troli van már csak Szegeden, és azok sem működnek:

- az egyik talán már látja a fényt az alagút végén (a 100-as vasútvonalon a 221 km-nél)

- a másik kettő meg csak úgy "ázogat" odakint.

 

E kettő közül az 503... hááát... a fene tudja, valahogy nem igazán lopta be magát a szívembe, bár dolgoztam vele korábban néhányszor. Az 505-ösről meg no comment, legalábbis a részemről, hisz' köztudott, hogy a szívem csücskéje :-) Tavaly nyáron feltuningoltattam, nem kis harcok árán előrekerült a várólistán és szív/tüdőtranszplantáción átesve jobb volt mint újkorában. Egy kedves régi művezetőkollégának, és csapatának köszönhetően még az AV-felhúzó berendezés is újból működött rajta, amire a forgalombaállításuk óta nem volt példa...

 

Erre hagyják rohadni. Most erre mit mondjak? Kérdem én: most mi a jobb, 280-as busszal járni (trolivonalon), vagy 280-as trolival?

 

Meg hát 1991-től szerves részét alkották a szegedi troliflottának az Ikarusok, nagyon nem ártana meghagyni egyiküket, akár visszafényezve, nosztalgiatroliként. És ebben hajlandó volnék segítő kezet is nyújtani, bár erre napjainkban (és itt) nem igazán van vevőképes kereslet... Gyk. 18:48.

 

Én reménykedek, nem csak az 505-össel, hanem más, nagyon fontos dologgal is kapcsolatban, csak jó lenne egy kis megerősítés.

Előzmény: Törölt nick (55355)
suraki1 Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55359
NEMÁ! Befotózni nem tudod?
Előzmény: Csoki bácsi (55352)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55358

"...500 forintba kerül majd a BKV jegy, ha valaki sms-ben szeretné megváltani. Ezzel az sms-jeggyel azonban hétközben hatvan, hétvégén pedig kilencven percig lehet majd utazni..."

Forrás:  Ötszáz forint lesz az sms-ben váltott BKV-jegy

DéMOn

 

Gentben régóta mágnescsíkos a jegy, azzal 1 óráug lehet ugyan azon vonalon, mindkét irányban utazni. És csak 1 EUro a vezetőnél váltott.

Ekőre vett 10 utazásos 7,5 EUró, azonos lehetőségekkel.

 

 

!!!

De nehogy ilyen marhaságot rendszeresítsenek már!

!!!

Ki az a hülye, aki használja?

Inkább bliccel.

Előzmény: joy (55357)
joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55357

DéMOn:

Számlarendezés mobilbankolással.

"...Terveik szerint a szolgáltatással hamarosan a közlekedési menetjegyek vásárlása is lehetővé válik Szegeden is..."

Szegeden is egyre több a variáció a számla rendezésére

 

Bérletet is lehet majd így venni?

Mikor lesz Szegeden a tömközbérlet fényképes elektronikus chipkártyás?

joy Creative Commons License 2007.11.27 0 0 55356

Csaaaak öt éve?

 

A Hitacsikkal /penésszagú zöldalmák/ tulképp mi let?

Előzmény: Dénes Balázs (55351)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.26 0 0 55355
 Remélem, hogy még lesz is. Legalább az 505-őst töretö járatnak vagy Néked fennt kéne tartani. / Csak reménykedünk. /
Előzmény: Dénes Balázs (55351)
Csoki bácsi Creative Commons License 2007.11.26 0 0 55354
Nem gond, majd egyszer...
Előzmény: Dénes Balázs (55353)
Dénes Balázs Creative Commons License 2007.11.26 0 0 55353
Sajnos nincsen.
Előzmény: Csoki bácsi (55352)
Csoki bácsi Creative Commons License 2007.11.26 0 0 55352
Az a cikk nincs meg véletlenül, amikor a két ex eberswaldei kocsit hozták? Színes kép volt a címoldalon róluk. Most megkerestem, csak nem tudom beszkennelni...
Előzmény: Dénes Balázs (55351)
Dénes Balázs Creative Commons License 2007.11.26 0 0 55351
Öt éve volt... akkor még volt becsülete az Ik280-as troliknak...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!