Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2017.11.26 0 1 441290

Ott van a Hárosi-sziget, ami rajta van a térképeken, Csepel-Hárosról pedig szerintem még senki nem hallott (eddig én sem). Viszont a Wikipedia-lapja aranybánya a témában:

 

"Részei[szerkesztés]

  • Fácánhegy (a 7274. utcától délre, a II. Rákóczi Ferenc úttól a Dunáig)
  • Állásitagdűlő (Plútó utca - 4076. utca – főváros határa között)
  • Ürgehegyidűlő (8655. utcától délre, II. Rákóczi Ferenc út és Csepeli út között)
  • Kavicsostavidűlő (Csepeli úttól keletre a főváros határáig)
  • Vízműlakótelep (Dunapart és II. Rákóczi Ferenc út között, Fácánhegytől délre)
  • Fövenykútidűlő (8647. utca és a főváros határa között)
  • Sáméhegyidűlő (Fövenykútidűlő és Ürgehegyidűlő között, a főváros déli határáig)"
Előzmény: V63 022 (441286)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441289

Vagy szintén csak komppal, Nagymaros-Visegrád.

Előzmény: V63 022 (441286)
koller andor Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441288

A kezelőfelület rém egyszerű és a külföldieknek sem jelent gondot eligazodni benne.

Előzmény: Lovrin (441264)
koller andor Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441287

Számlához ügyfélszám kell az automatánál. Kb. 10 másodperc + idő.

Előzmény: attus germanicus (441265)
V63 022 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441286

Éppen Budafok környéke a rossz példa, mert pl. Háros a Csepel-szigeten van, ahová (Budafok-)Háros állomás közeléből régen komp járt, de az a 90-es években megszűnt. Az M0 híd pedig messze van. Tehát értelmetlen a Duna budai oldalán egy állomásnak olyan településrész nevét adni, ami onnan ténylegesen 6 km-es úttal érhető el.

Előzmény: Lovrin (441283)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441285

fél OFF: nekem csak az nem világos, Miskolcon néhány nagy főút miért "kapu".

Előzmény: Lovrin (441283)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441284

Tudod mit gondolok az automatákról és az internetes jegyvásárlásról? Hogy imádom.

 

Jómagam szintén. Nem hiányoznak a Keletiben a sorbanállás közben odajövő tarháló bűzbombák. (A vonatindulás előtt végigtaroló kamu-süketnémák még megvannak.)

Előzmény: benbe (441258)
Lovrin Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441283

Az FNB-nek néha vannak jó pillanatai (pl. Budafok és környékének rendezése) de legtöbb esetben a praktikusságot eldobják mindenféle 17. századi dűlőnév kedvéért. Hogy az utas éppen tudja-e hogy hova érkezett meg, az már sokadlagos. A töbtagú nevek tilalma is értelmetlen.

Emellett tényleges problémás kérdésekben mossák kezeiket, lásd 80c vonali állomások.

 

Kedvenceim:

- Hantakert: Ez Kismarja felső lenne. A megállót már vagy 3 éve képtelen használatba venni a Stop.

- Cifrakapu: Ez meg Eger-Felsőváros. (Felsőegertelep :)

- Lőportárdűlő: Se lőpor, se portálkapu nincs a közelben, a dűlőút közepén pedig az 1-es villamos jár. Nyelvtörőnek sem utolsó.

Előzmény: Abymot (441281)
Abymot Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441282

Ha már felelevenítenek egy egyszer volt megállót, akkor ezen elképzelés mentén továbbhaladva esetleg a 29-esen Fűzfőfürdő, továbbá Tobruk, valamint Vörösberény-Budatava megállóhelyeket nem akarják visszaállítani?

 

Hadd legyen minél több olyan megálló, aminek télen a forgalma elenyésző (lehet hogy nyáron is), de mivel senki nem meri felvállalnia döntést, hogy valahol áthaladjon a vonat, ezért 1-3 kilométerenként lehetne egész évben megállni.

Előzmény: mcg (441279)
Abymot Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441281

Nem szoktam nevezéktani kérdésekkel foglalkozni, de már a Csittényhegy elnevezéstől is hideglelés futkározott a hátamon, és most a Máriahullámtelep szózavarral sikerült elérni, hogy feljajduljak a fájdalomtól.

 

De igyekszem igazodni az FNB diktálta színvonalhoz, és rögtön tennék is két javaslatot: Polgárdi-Ipartelepek elnevezése legyen ezentúl Szárkőbánya, Balatonfőkajár felsőé pedig Felsőkajártelep.

Előzmény: Lovrin (441278)
hmsoft Creative Commons License 2017.11.26 -1 1 441280

nem feltételez egy Máriahullám nevű fizikai jelenséget

Nekem erről az jutott eszembe, hogy mi van, ha az új nevet bevezető azt tervezi, hogy mikor visszavonul a névosztogató szerepkörből, Máriahullám néven nyit vendéglőt a megálló közelében? :)

hm

Előzmény: Lovrin (441278)
mcg Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441279

Lesz is...

https://www2.vpe.hu/halozati-uzletszabalyzat-husz/husz-2017-2018

 

3 sz. tervezet, 6.3-1 melléklet 3 számúhoz...

Előzmény: Lovrin (441269)
Lovrin Creative Commons License 2017.11.26 0 1 441278

 

A helyesírásnak vannak szabályai, de az már az FNB saját kitalációja, hogy egy állomásnév nem lehet többtagú, noha a magyar vasúthálózaton évszázados bevett gyakorlat.

Egyfelől vannak a külön szóba írt utótagok: Balatonmáriafürdő alsó Tiszaalpár felső

 

Másfelől a kötőjeles alakok: Dunakeszi-Gyártelep

 

 

Az -alsó -felső elnevezés utas számára kényelmes abból a szempontból, hogy ránézésre tudja

- melyik településen van

- ez a kisállomás, tehát van egy nagyállomás is, értelemszerűen a következő valamelyik irányban.

 

Ezt elkezdték megreformálni olyasféleképpen, hogy az -alsó -felső tagokat a településnév elé rakják:

Göd alsó -> Alsógöd

(Itt már nem egyértelmű, hogy az alsó az adott település nevének a része-e. Alsógödről Felsőgödre utazni nem ugyanaz, mint Alsómocsoládról Felsőmocsoládra.)

 

Másfelől hadat üzentek a kötőjeles alakoknak is. Amikkel megint csak szűkült a lehetőségek köre.

Balatonmáriafürdő-Hullámtelep egyszerre informatív és logikus tagolású, csak már 5 tagból áll 4 helyett.

Ilyenkor vagy egybe erőltetjük a két tagot vagy elhagyjuk az elejét, az FNB az előbbi opciót izzadta ki a Máriahullámtelep elnevezést.

 

Lehetett volna Alsóbélatelep mintájára "Alsómáriafürdő" ami pont annyira jelöli a településnevet mint a mostani elnevezés, cserébe nem feltételez egy Máriahullám nevű fizikai jelenséget.

Ha nagyon kell bele a hullám, akkor legyen simán "Hullámtelep"

 

FNB, you had only one job.

Előzmény: vrobee (441274)
vrobee Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441277

A külföldieket meg összezavarja a mi kötőjeles írásmódunk,

Miért zavarodna bárki össze? Te se zavarodnál össze, ha "Budapest Kelenföld" lenne valahol kiírva, a többség meg észre sem venné. Amúgy meg Praha-Holešovice.

Előzmény: benbe (441276)
benbe Creative Commons License 2017.11.26 -1 1 441276

Mondjuk a Kelenföld annyiból jogos, hogy a Budapest-Kelenföld az Budapest Kelenföld városrészére utalt, de ott volt Budapest-Üröm, ami pedig a két település között helyezkedett el félúton (tulajdonképpen az volt A budapesti pályaudvar). A külföldieket meg összezavarja a mi kötőjeles írásmódunk, mert a legtöbb európai országban Wien Praterstern, Berlin Alexanderplatz, Amsterdam Sloterdijk stb., kötőjel nélkül futnak a városrészek állomásai.

Előzmény: felucca_02 (441275)
felucca_02 Creative Commons License 2017.11.26 -1 1 441275

Sajnos a magyar nyelvben, hasonlóan a némethez és ellentétben az angollal, nem állhat két főnév egymás mellett úgy, hogy a viszonyuk ne lenne egyértelműsítve valamilyen módon. Ez az összetett szavak problematikája.

 

Balatonmária Hullámtelep nem lehet, mert vagy Balatonmária, vagy Hullámtelep. Eddig igaza van a bizottságnak. Onnantól vitatható, hogy Máriahullámtelep, mert simán lehetne Balatonmária-Hullámtelep is, akárcsak Kelenföld (most így hívják, de hibásan) helyett Budapest-Kelenföld, vagy Kőbánya-Kispest.

Előzmény: siófoki35 (441272)
vrobee Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441274

Vannak a magyar nyelvnek helyesírási szabályai. Ízlés kérdése, hogy valakinek tetszenek-e, vagy nem, de szögezzük le, hogy a MÁV is és a Földrajzinév-bizottság is csak alkalmazói ezeknek. Amit leírtál, az nem felel meg a szabályoknak, ahogy a megállót hívják, az viszont igen. 

Előzmény: siófoki35 (441272)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.11.26 -1 1 441273

Balaton Máriahulla M-telep?

Előzmény: siófoki35 (441272)
siófoki35 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441272

Ez a "mindent egy szóba kell írni" dolog a magyar nyelv megerőszakolása... Balatonmária Hullámtelep - ként sokkal értelmesebben hangzana...

Előzmény: V63 022 (441270)
Godolloi HEV Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441271

Igazándiból már 2015-ben terveztek egy jó szoftvert az automatákra, csak aztán valamiért nem sikerült bevezetni:

https://www.youtube.com/watch?v=cLGKNKZwlp4

https://www.slideshare.net/aadaam1/ux-a-mvstartnl (az előadás diái)

Előzmény: Lovrin (441267)
V63 022 Creative Commons License 2017.11.26 -2 1 441270

Nagyon elgurult a gyógyszere a Föcinév-bizottságnak. Sajnos nem először...

Előzmény: siófoki35 (441266)
Lovrin Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441269
Előzmény: siófoki35 (441266)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441268

Azért mert Balatonmáriafürdő azon részét anno Hullám-Telepnek hívták. Pl. külön strandja is van: A balatonmáriafürdői Hullám utcai szabadstrand az Őz utcai és Balatonfenyves-alsói szabadstrandok között helyezkedik el a két település határán.

Előzmény: siófoki35 (441266)
Lovrin Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441267

Ha definiálunk pár metrikát, onnantól a fejlesztők is kaphatnak szabadabb kezet UI/UX téren. Persze a MÁV elképzeli valahogy a vonatjegy eladási folyamatát, de ez nem esik feltétlenül egybe azzal ahogy az utas elképzeli a jegy megvételét, és ebből születnek a tanácstalan utasok, akik már harmadjára navigálnak vissza a vonatkiválasztó képernyőről, mert nem tudják hogy kell tovább menni. Tudom ez nem feltétlenül érdekli a MÁV-ot, de ha egy UI-optimalizált automata 1 pénztárablak helyett 2-t vált ki, az már lehet.

 

A/B teszteléssel és korábbi tranzakciók adataiból ellenőrizhető lenne egy-egy új verzió esetén, hogy Pl. az átlagos jegykiadási idő csökkent X%-kal, a fölösleges oda-vissza navigációk száma Y%-kal, a megszakadt jegyvásárlási folyamatok száma Z%-kal. Az óránkénti max jegykiadás N%-ról M%-ra nőtt. Egy jegyhez átlagosan Q%-kal kevesebb kattintás kell, mert a tranzakciók 80%-át lefedő jegyekhez mostantól 3-mal kevesebb kattintás kell, cserébe a balatoni hadirokkant kutyajegyhez +3. Satöbbi.

Előzmény: attus germanicus (441265)
siófoki35 Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441266

Máriahullámtelep.... anyám... :D :D

Előzmény: Abymot (441213)
attus germanicus Creative Commons License 2017.11.26 0 1 441265

Nem tudom, ez Magyarországon mostanában hogy működik. Én itt, ha kapok egy leírást a megrendelőtől, hogy egy szoftvernek hogyan kell működnie, akkor azt csinálom meg, amit a megrendelő kért. Mert hát azért kapom a fizetésem. OK, előfordul, hogy beépítem az ideális megoldást is, mert tudom, hogy egy-két hónapon belül a megrendelő is rá fog jönni, hogy amit eredetileg kért, az nem jó :-) 

 

Mondjuk én szoktam néha venni jegyet MÁV-automatából. Igaz, sose kértem hozzá számlát, nem tudom, az a része milyen. Nem tűnt lényegesen bonyolultabbnak, mint a Deutsche Bahnnál ugyanez. 

Előzmény: Lovrin (441264)
Lovrin Creative Commons License 2017.11.26 0 1 441264

Ha ugyanakkora sorok kígyóznak az automata előtt mint a pénztárak előtt akkor nem javult semmit sem a jegyértékesítés rendszere, bár miért is feltételezném a MÁV-ról, hogy ez bármilyen szinten cél lett volna... A fő probléma az automatákkal továbbra is az, hogy a kezelőfelület botrányos, még az is eltéved benne, akinek nem kéne. Látszólag elvégezték az iparos munkát, kaptak a fejlesztők egy szép workflow chartot a MÁV-tól, ezek a lépések kellenek, mert ez az üzleti folyamat, csak épp a felhasználó maradt ki az egészből, és jó messzire elüldöztek mindenkit aki ért az UX-hez. A kezelőfelület minősége pedig objektíven mérhető, pl. az átlagos jegykiadási idő, vagy épp az egy jegykiadásra jutó kattintások, megszakadt jegykiadási műveletek számával.

Előzmény: torqmatic (441263)
torqmatic Creative Commons License 2017.11.26 0 1 441263

Ez szép és jó, de két dolgot továbbra sem értek:

 

- A régi jegyátvevő automatát miért kellett elvinni? A MÁV-vál csak vagy-vagy kapcsolat lehet az új és a régi automaták között, túl sok áramot fogyasztott vagy mi az ultimate érv?

- Ha már elvitték, akkor miért nem lehet kiírni két mondatot, hogy hol vannak az új automaták? A jelek szerint nem csak én vagyok a hülye, különben valószínűleg nem kígyóznának ugyanakkora (vagy még hosszabb) sorok az automaták előtt, mint a pénztáraknál-

 

És nem győzöm hangsúlyozni, hogy itt most NEM a pénztár vs. automata a téma, előbbiek közül felőlem is bezárhatják az összeset. Azt nem értem, hogy miért nem lehet megtartani egy régi, jól működő megoldást az új mellett...

Előzmény: koller andor (441260)
vrobee Creative Commons License 2017.11.26 0 0 441262

Szerintem is mindenkinek van igazsága, és kicsit kísérleti terep lett az ország... viszont egyrészt szerintem tök pozitív, hogy az átmeneti időszak után a projektek lassacskán beindulnak, a régiós összehasonlításban igencsak korrekt lehetőségek vannak elektronikus jegyváltásra. Azt se hiszem, hogy rendszerszinten nőtt volna a bosszúságszint... Szerintem pl. elég ritka már manapság, hogy 10-15 perc fölötti időt kell eltölteni sorbanállással, régen ez a frekventáltabb helyeken/időben lényegében garantált volt, de gyakran fél óra is tudott lenni.

Azt én sem értem, hogy miért kell a meglévő kioszkokat annyira sürgősen fölszámolni. 

Előzmény: Muurola (441261)
Muurola Creative Commons License 2017.11.26 0 1 441261

Sajnos a MÁV-START jegykiadással kapcsolatos projektjei meglehetősen párhuzamosan haladtak és a bevezetése, illetve kivezetése az egyes módoknak sem történt épp átgondoltan... Ebből lett az a kaotikus helyzet, hogy mindenkinek igaza van, a maga szempontjából, rendszerszinten meg nőtt a bosszúságszint minden érdekeltnél. Mai fejjel azt gondolom, hogy a mobilos jegyváltást kellett volna teljes üzembe küldeni, MIELŐTT megszüntetjük a dedikált kioszkokat az átvételre (a vegyes funkciójú automatákkal Kínában is rosszak voltak a tapasztalatok, nem lehet szerintem egyesíteni a két funkciót mindaddig, míg a néhány másodperces jegyátvételre tömeges az igény, amit megakaszt a többperces jegyvásárlás). És a pénztárak JÉ-esítését is felfüggesztettem volna, ha tudom, hogy a decemberre erősen megtoljuk az automata, a home printing és a mobilapp-os jegyvásárlást, hiszen a JÉ-re átállás eddig mindig zavart keltett az erőben, ahol ez megtörtént (lassú és nehézkes). Az meg már legyen a szolgáltató baja, h. az e-jegyek ellenőrzése is elég gyerekcipőben jár. Több utas is tapasztalta "tesztelőként", h. nekik kell betanítást végezniük mi is a teendő. (A közalkalmazottihoz hasonló kedvezményeket meg már rég ki kellett volna vezetni a rendszerből...)

Előzmény: benbe (441242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!