Keresés

Részletes keresés

Emdzsí Creative Commons License 2009.08.01 0 0 3040
Hát azért a K20D élőképéhez nem fűznék nagy reményeket, próbáltad már?
Előzmény: r1 (3039)
r1 Creative Commons License 2009.07.31 0 0 3039
Koszonom! Ez nagyon biztato. Sajnos a 450D-m elokepes modban csak a rendszervakut suti el. A kozponti erintkezos vaku elsutesehez ki kell lepni az elokepbol.
Előzmény: Törölt nick (3038)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.31 0 0 3038
Igen, elsuti.
Előzmény: r1 (3037)
r1 Creative Commons License 2009.07.31 0 0 3037
Kerdezni szeretnek: A K20D elokepes modban elsuti-e a kozponti erintkezos vakukat? Tehat ami nem rendszervaku, hanem aminek a talpan egy db erintkezo van.
horika_ Creative Commons License 2009.07.31 0 0 3036


Sziasztok,


K20D-hez milyen utángyártott akksit javasoltok?

És mennyire szabad rátölteni a gyári akksira?

Köszönöm!

Ebri Creative Commons License 2009.07.23 0 0 3035
:) Akkor vitatkozok ezzel is. Én a kilencvenes évek közepén a lent említett Camera Kft-hez vittem egy Praktica LTL-3-at. Azt mondták megnézik, s egy hét múlva megmondják, mi van, de kb. 3-4 hét lesz. Nem adtam le, elvittem az (akkor még létező) Fővám téri bácsihoz, aki egy hét alatt megcsinálta. Azóta jó (már amennyit használtam mostanában...)
Előzmény: Moviesound (3033)
gobbi Creative Commons License 2009.07.23 0 0 3034

 

 

 

 

El kell adnom hőn szeretett objektívemet,amit márciusban vettem.

Tamron pentax 70-200/2.8  minden tartozékával garanciálisan. bolti állapotban van. Irány ára 160eft. irányáron

tamron 70-300/4-5.6 obit beszámolnák 30eft ig

Moviesound Creative Commons License 2009.07.23 0 0 3033
Mercutio:

Igaz, amit Ebri barátunk írt, a filmes gépek is elromlottak, elromolhattak, de sokkal gyorsabb és egyszerűbb volt a javításuk a kevesebb elektronika miatt. A legtöbb gépet a hazai szervizek is meg tudták javítani, elfogadható határidőkkel.
( A mostani javítási határidők (4-6hét), már amatőr, hobbi-szintű használat esetében sem fogadható el (könnyen), a mai felgyorsult gazdasági ügyintézések sem indokolják, pláne az Unión belül. Érthető ha többen is reklamálnak a hosszú javítási idők miatt. )
A márkásabb tükrös, filmes gépekből évekig csak egy-két tipus létezett gyártónként és nem jöttek ki 6-12-havonta újabb "fejlesztésekkel", ami bizonyos mértékig eleve minőségi garancia is volt.
Üdv!
Ebri Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3032
A filmcserét én meg tudtam oldani házilag, érzékelőt viszont nem merek cserélni :) De tényleg, sokkal bonyolultabbak a gépek, ami több hibalehetőséget szül. De a fillmes gépek meg nem mai gyerekek, nekem már egy Praktica BC1-em és egy Chinon CP-5-öm elektronikája halt meg az utóbbi években.
Előzmény: Mercutio_ (3031)
Mercutio_ Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3031
Most ezt úgy írod, mintha a filmes világban ilyen problémák nem léteztek volna:)))
Előzmény: Moviesound (3028)
Tab Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3030
Ja.
Előzmény: Moviesound (3028)
emyl Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3029
"nekünk meg kéne inni együtt egy sört valamikor :)"

állok elébe :)
mikor/hol?
Előzmény: _decens (3027)
Moviesound Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3028
Kedves Mindannyian!

Már-már hajlanék a digitális fényképezőgép vásárlására, pláne ha futná is rá, de időnként megingatjátok az amúgy is ingatag hitem ebben a digitális technikában.
Nem egymást kéne piszkálni, kritizálni, hanem technikailag, szakmailag kellene megoldást keresni a problémákra, egymást segítve.
Az egyértelmű hardver-hibákon kívül, - elolvasva a hiba-leírásokat és egyéb nem leírtakat (- hozzágondolva), felmerül bennem az, hogy esetleg kezelési hiba miatt is alakul ki valamilyen "másodlagos jelenség", ami hibás működésben jelentkezik, vagy/és nem megfelelően összeállított gép-objektív-vaku-memóriakártya összeállítás az oka egyes jelenségeknek.
( Fókuszálási, fénymérési, vaku-elő/utó-villanás problémák. )
Időnként újra elolvasva a gyártók honlapján leírtakat, ott néha helyesbítenek, vagy teljesen új dolgokat írnak le, gyorsan törölve előző, esetleg most hibásnak bizonyuló beállításokat, hardver-szoftver szintű módosításokat, bizonyos hibák tanulmányozása után és a szerzett szervizes-tapasztalatokból okulva.

Jobban járnánk olyan garanciával, ami 3-hónapon belüli meghibásodás esetén azonnal cserét adna, vagy teljes ár-visszatérítést és utána jönne a javításos megoldás. Így, ( ha a gyártónak is ez érdeke ) hamarabb megoldható lenne minden problémás eset. A gyártó ebből sokkal hamarabb tudna minőségi változtatást, javítást eszközölni a készülékeiben, ami megnövelné a márkába vetett bizalmat.
Üdv!


_decens Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3027
nem. nem biztos...
az viszont kezd egyre biztosabbá válni, hogy nekünk meg kéne inni együtt egy sört valamikor :)
Előzmény: emyl (3023)
_decens Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3026
ha jól tévedek, korábban próbált már innen valaki (talán a busznyi?) a pentaxnak írni a balkánt is alulmúló itteni állapotokról. azt hiszem, még csak egy protokolláris pár soros - "köszönjük, hogy megkeresett minket, bla bla..." választ sem kapott.
Előzmény: pintohorse73 (3024)
_decens Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3025
ha tudod, melyik országba küldték, akkor fel tudod venni a kapcsolatot egy ottani szakival, hiszen a pentax oldalakon szerepelni szoktak a szervizes email címek. (gyanúm szerint hollandiában lehet a géped. a pentax.nl oldalon megtalálod az elérhetőségeket, és ha jól láttam, készül egy szervizstátusz oldal is, ahol lekérheted, milyen fázinál tart a géped - megérkezett/megkezdték a javítást/befejezték és elküldésre vár/stb stb stb...)

a tavasszal én is így vettem fel a kapcsolatot egy német technikussal - akkor az én gépemet még hamburgba küldték, azóta ott állítólag megszűnt a szerviz. pár napja felmerült még franciaország is, mint új pentax szerviz, de az ő oldalukon ennek nem láttam nyomát.

mellesleg elég furcsa, hogy nem mondták meg, hová küldik a fényképeződ. nekem kérdeznem sem kellett, mondták, hogy ezt a hibát ők nem tudják javítani, ezért németországba küldik. ennyi. pár nappal később írtam egy ottani emberkének, addigra már ott is volt náluk a k20d-m. megcsinálták, visszaküldték. (aztán más hibája lett...)
Előzmény: pintohorse73 (3021)
pintohorse73 Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3024
Egyetértek!

Szomoru, hogy egymás torkának estek hülyeségek miatt....

Nem tudom mi a megoldás, de minden esetre kétlem hogy ezek az állapotok jók bárkinek is. Se Camerának se nekünk. A törvényt kéne megváltoztatni, ehhez kicsik vagyunk...

Ügyvéd? mire véget érne az egész addigra 2x kifizetnénk az ügyvéd árát... és nem garantált hogy bármi is lesz belőle...

Lehet a Pentaxnak kéne írni, de a sit-jukon csak egy postai cím van sajna... :-(

kifigytam az ötletekből...
Előzmény: _decens (3022)
emyl Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3023
"biztos folytatni szeretnéd az egymás minősítgetésére szorítkozó pocskondiázást...?"

biztos hogy nem veszed túl komolyan magadat és ezt az egészet? :)
Előzmény: _decens (3022)
_decens Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3022
biztos folytatni szeretnéd az egymás minősítgetésére szorítkozó pocskondiázást...?

azt hittem, ez egy márkaorinentált technikai topik, ahol az emberek tapasztalatokat osztanak meg egymással - de lassan be kell látnom, inkább csak az egyivásúak játszótere ez.
béé-é-é-é-é-érkaszellem rulez.

mellesleg nem tudom, nem hisztispicsaságabb-e az a rinyálás, ami itt folyik a kamerakft körül. tenni nem tesz senki semmit. értelmes kommunikációt sem kezdeményez... csak bejön ide, és telebőgi a virtuális kispárnáját, hogy a csúf-gonosz-kamerakft már megint hogy kicseszett vele, brühühü... jól be kéne perelni őket, de nincs ügyvéd ismerős... brühühü.

..|.,
Előzmény: emyl (3020)
pintohorse73 Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3021
Tudjátok, az a szomoru, hogy a mi érdekeinket sem törvény sem paragrafus sem semmi nem védi...

Az én esetemben azt sem tudják bizonyítani, hogy a gépemet kiküldték külföldre!!!!
Hiszen a kinti szervíz elérhetősége szuper titkos és a gépem "utikönyve" is szigoruan bizalmas...

Próbáltam elkérni a kinti címet, hogy beszéljek velük, de azt mondták hogy nem adhatják meg, no ha ez így van akkor viszont viseljék azt hogy őket basztatom és innentől kezdve az én szememben a Camera kft az aki hibázott.
Ne vállaljon olyat amit nem tud teljesíteni!!! ez emberi kérdés, nem törvény/jogszabály...

áh mindegy...
esélytelen...
Előzmény: _decens (3019)
emyl Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3020
egyik barátom szava járásával élve: Hisztis picsa-e vagy? :)
Előzmény: _decens (3019)
_decens Creative Commons License 2009.07.22 0 0 3019
most ezen mégis mi olyan állati vicces?

aki vette a fáradságot és végigolvasta a kis monológjaimat a k10d-ben, észrevehette volna, hogy nem panaszkodásképpen körmöltem le az esetet. pusztán a tájékoztatás szándékával - leginkább arra az esetre, ha más is belefutna ugyanebbe a hibába (esetleg más hasonlóba)... legyen dokumentált eset, előzmény. ennyi.

bár most már látom, tök fölöslegesen tettem. az itt a sikk, ha az öklét rázza az ember, meg szítja a parasztlázadást.
Előzmény: emyl (3018)
emyl Creative Commons License 2009.07.21 0 0 3018
"Tudod mit akkor igy jó ahogy van, akkor ne panaszkodj, ennyi, TŰRJ, csendben!"

:DDDD
Előzmény: Zozzantoz (3016)
_decens Creative Commons License 2009.07.21 0 0 3017
na jó, föladom.
tudjátok mit? nektek van igazatok.
Előzmény: Zozzantoz (3016)
Zozzantoz Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3016
Tudod mit akkor igy jó ahogy van, akkor ne panaszkodj, ennyi, TŰRJ, csendben!
Előzmény: _decens (3009)
Szulita28 Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3015

Pár kiegészítés.

 

1. Aki írta, az nem egy jöttment, "aggyalbaszott" valaki, hanem ügyvéd, aki igyekezett az egyébként agyrém jogszabályok között (mert ugye elolvasva őket elég gáz: "forgalmazónak törekednie kell arra... megfelelő határidőn belül... a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül..." stb.) némi rendet tenni.

Miért nem lehet konkrétan megfogalmazni őket? (persze, ez messzire vezet).

Szóval adok a szavaira.

 

2. Nekem Tamron obim volt beadva, és ráírták a papírra, h várható javítási idő 6-8 hét. Nem légből kaptam.

 

3. Szintén nevezett obival, végigcsináltam 7 hetes várakozást, miközben a karjukat tárogatták szét. Annyiban igazuk van, hha a pentax/tamron/akármilyen szervíz külföldön van, akkor ők csak annyit tudnak tenni, h átveszik és elküldik. A csere vagy pénzvisszafizetés nem is hozzájuk tartozik, hanem a forgalmazóval kell lejátszani. Persze, ez nekik vmilyen szinten veszteség (ha más nem, a ráfordított idő miatt), így nyilván mindenki le akarja passzolni a dolgot, és hivatkozik minden szarra.  A szervízben olyan jegyzőkönyvet kell felvetetni, h nem tudják itthon megjavítani az obit, külföldre kell küldeni, emiatt több hét a várakozási idő. Ezt KÖTELESEK felvenni, ha kéred (ehhez nem kell jogásznak lenni). A garanciának nem véletlenül van többféle orvoslási lehetősége, csak mindent a LEADÁS ELŐTT kell tudni és jelezni. Én a forgalmazóval is veszekedtem egy sort, annyit elértem, h kaptam kisebb ajándékot a termékhez, amiért hajlandó voltam kivárni a javítási időt (nem nagy dolog, de mégis jobb az optikája).

 

Szóval a tanácsom: ha baj van, előtte tájékozódni (arra feltétlen jó az, amit beírtam), ezekkel felvértezve bemenni (eldöntve, h ki tudjuk-e várni a több hetet, vagy borítjuk az asztalt), és utána következetesen kitartani az álláspontunk mellett (de csak akkor, ha biztosan tudjuk, igazunk van). Hidd el, engedni fognak (a TÜRELEM pedig ehhez kell). Utólag sok mindent már nem lehet csinálni, főleg , ha aláírsz bizonyos papírokat.

 

(ja, az én obimnál így zajlott a beszélgetés - nem is az idő volt a fő probléma:

- Van egy obim, garis, pontatlan fókusszal.

- Papírok?

- Íme.

- Váz?

- Az minek?

- Azzal együtt kell bevenniük.

- Felejtsék el.

- Akkor sajnos nem tudják bevenni az obit, mert így nem javítható.

- Rendben, akkor nézzük a többi lehetőséget: csere vagy pénzvisszafizetés.

- Egy kis türelmet kérnék.

(...)

- Kérhetném a kedves nevét és az obi papírjait?

 

Szóval, vmi ilyesmi.  Tehát határozottság, jogszabályi tájékozottság és türelem, és sok mindent el lehet érni :-))

Előzmény: _decens (3011)
emyl Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3014
neked semmi
azoknak gáz, akik épp a búvalbaszott üzemórákat fogják ki kamerájéknál
Előzmény: _decens (3013)
_decens Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3013
mi ezen a gáz...?
Előzmény: emyl (3012)
emyl Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3012
"azt tapasztalom, hogy korrekten állnak hozzá a dolgokhoz... "

az a gáz hogy ezzel a tapasztalatoddal vagy kisebbségben...
Előzmény: _decens (3011)
_decens Creative Commons License 2009.07.20 0 0 3011
a kamerakáeftéről szóló hírek alapján tényleg ez a kép. viszont én első kézből még nem tapasztaltam azt, amiről a hírek szólnak. (amellett, hogy mások okulására dokumentálom a kálváriám a k10d topicban, a szerviz ténykedéséről is igyekszem beszámolni - hátha kicsit árnyaltabb lesz a kép...)
egy szóval sem állítom, hogy a tököm verem a boldogságtól, amikor 4 hétre eltűnik a gépem, de honnan a bánatból tudhatnám, hogy nem ez a legrövidebb idő, nem ez a leghatékonyabb mód, amivel ők kezelni tudják a helyzetet, és hogy nem tesznek meg mindent, amit tudnak...? miközben azt tapasztalom, hogy korrekten állnak hozzá a dolgokhoz...
Előzmény: emyl (3010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!