Koszonom! Ez nagyon biztato. Sajnos a 450D-m elokepes modban csak a rendszervakut suti el. A kozponti erintkezos vaku elsutesehez ki kell lepni az elokepbol.
Kerdezni szeretnek: A K20D elokepes modban elsuti-e a kozponti erintkezos vakukat? Tehat ami nem rendszervaku, hanem aminek a talpan egy db erintkezo van.
:) Akkor vitatkozok ezzel is. Én a kilencvenes évek közepén a lent említett Camera Kft-hez vittem egy Praktica LTL-3-at. Azt mondták megnézik, s egy hét múlva megmondják, mi van, de kb. 3-4 hét lesz. Nem adtam le, elvittem az (akkor még létező) Fővám téri bácsihoz, aki egy hét alatt megcsinálta. Azóta jó (már amennyit használtam mostanában...)
Igaz, amit Ebri barátunk írt, a filmes gépek is elromlottak, elromolhattak, de sokkal gyorsabb és egyszerűbb volt a javításuk a kevesebb elektronika miatt. A legtöbb gépet a hazai szervizek is meg tudták javítani, elfogadható határidőkkel. ( A mostani javítási határidők (4-6hét), már amatőr, hobbi-szintű használat esetében sem fogadható el (könnyen), a mai felgyorsult gazdasági ügyintézések sem indokolják, pláne az Unión belül. Érthető ha többen is reklamálnak a hosszú javítási idők miatt. ) A márkásabb tükrös, filmes gépekből évekig csak egy-két tipus létezett gyártónként és nem jöttek ki 6-12-havonta újabb "fejlesztésekkel", ami bizonyos mértékig eleve minőségi garancia is volt. Üdv!
A filmcserét én meg tudtam oldani házilag, érzékelőt viszont nem merek cserélni :) De tényleg, sokkal bonyolultabbak a gépek, ami több hibalehetőséget szül. De a fillmes gépek meg nem mai gyerekek, nekem már egy Praktica BC1-em és egy Chinon CP-5-öm elektronikája halt meg az utóbbi években.
Már-már hajlanék a digitális fényképezőgép vásárlására, pláne ha futná is rá, de időnként megingatjátok az amúgy is ingatag hitem ebben a digitális technikában. Nem egymást kéne piszkálni, kritizálni, hanem technikailag, szakmailag kellene megoldást keresni a problémákra, egymást segítve. Az egyértelmű hardver-hibákon kívül, - elolvasva a hiba-leírásokat és egyéb nem leírtakat (- hozzágondolva), felmerül bennem az, hogy esetleg kezelési hiba miatt is alakul ki valamilyen "másodlagos jelenség", ami hibás működésben jelentkezik, vagy/és nem megfelelően összeállított gép-objektív-vaku-memóriakártya összeállítás az oka egyes jelenségeknek. ( Fókuszálási, fénymérési, vaku-elő/utó-villanás problémák. ) Időnként újra elolvasva a gyártók honlapján leírtakat, ott néha helyesbítenek, vagy teljesen új dolgokat írnak le, gyorsan törölve előző, esetleg most hibásnak bizonyuló beállításokat, hardver-szoftver szintű módosításokat, bizonyos hibák tanulmányozása után és a szerzett szervizes-tapasztalatokból okulva.
Jobban járnánk olyan garanciával, ami 3-hónapon belüli meghibásodás esetén azonnal cserét adna, vagy teljes ár-visszatérítést és utána jönne a javításos megoldás. Így, ( ha a gyártónak is ez érdeke ) hamarabb megoldható lenne minden problémás eset. A gyártó ebből sokkal hamarabb tudna minőségi változtatást, javítást eszközölni a készülékeiben, ami megnövelné a márkába vetett bizalmat. Üdv!
ha jól tévedek, korábban próbált már innen valaki (talán a busznyi?) a pentaxnak írni a balkánt is alulmúló itteni állapotokról. azt hiszem, még csak egy protokolláris pár soros - "köszönjük, hogy megkeresett minket, bla bla..." választ sem kapott.
ha tudod, melyik országba küldték, akkor fel tudod venni a kapcsolatot egy ottani szakival, hiszen a pentax oldalakon szerepelni szoktak a szervizes email címek. (gyanúm szerint hollandiában lehet a géped. a pentax.nl oldalon megtalálod az elérhetőségeket, és ha jól láttam, készül egy szervizstátusz oldal is, ahol lekérheted, milyen fázinál tart a géped - megérkezett/megkezdték a javítást/befejezték és elküldésre vár/stb stb stb...)
a tavasszal én is így vettem fel a kapcsolatot egy német technikussal - akkor az én gépemet még hamburgba küldték, azóta ott állítólag megszűnt a szerviz. pár napja felmerült még franciaország is, mint új pentax szerviz, de az ő oldalukon ennek nem láttam nyomát.
mellesleg elég furcsa, hogy nem mondták meg, hová küldik a fényképeződ. nekem kérdeznem sem kellett, mondták, hogy ezt a hibát ők nem tudják javítani, ezért németországba küldik. ennyi. pár nappal később írtam egy ottani emberkének, addigra már ott is volt náluk a k20d-m. megcsinálták, visszaküldték. (aztán más hibája lett...)
Szomoru, hogy egymás torkának estek hülyeségek miatt....
Nem tudom mi a megoldás, de minden esetre kétlem hogy ezek az állapotok jók bárkinek is. Se Camerának se nekünk. A törvényt kéne megváltoztatni, ehhez kicsik vagyunk...
Ügyvéd? mire véget érne az egész addigra 2x kifizetnénk az ügyvéd árát... és nem garantált hogy bármi is lesz belőle...
Lehet a Pentaxnak kéne írni, de a sit-jukon csak egy postai cím van sajna... :-(
biztos folytatni szeretnéd az egymás minősítgetésére szorítkozó pocskondiázást...?
azt hittem, ez egy márkaorinentált technikai topik, ahol az emberek tapasztalatokat osztanak meg egymással - de lassan be kell látnom, inkább csak az egyivásúak játszótere ez. béé-é-é-é-é-érkaszellem rulez.
mellesleg nem tudom, nem hisztispicsaságabb-e az a rinyálás, ami itt folyik a kamerakft körül. tenni nem tesz senki semmit. értelmes kommunikációt sem kezdeményez... csak bejön ide, és telebőgi a virtuális kispárnáját, hogy a csúf-gonosz-kamerakft már megint hogy kicseszett vele, brühühü... jól be kéne perelni őket, de nincs ügyvéd ismerős... brühühü.
Tudjátok, az a szomoru, hogy a mi érdekeinket sem törvény sem paragrafus sem semmi nem védi...
Az én esetemben azt sem tudják bizonyítani, hogy a gépemet kiküldték külföldre!!!! Hiszen a kinti szervíz elérhetősége szuper titkos és a gépem "utikönyve" is szigoruan bizalmas...
Próbáltam elkérni a kinti címet, hogy beszéljek velük, de azt mondták hogy nem adhatják meg, no ha ez így van akkor viszont viseljék azt hogy őket basztatom és innentől kezdve az én szememben a Camera kft az aki hibázott. Ne vállaljon olyat amit nem tud teljesíteni!!! ez emberi kérdés, nem törvény/jogszabály...
aki vette a fáradságot és végigolvasta a kis monológjaimat a k10d-ben, észrevehette volna, hogy nem panaszkodásképpen körmöltem le az esetet. pusztán a tájékoztatás szándékával - leginkább arra az esetre, ha más is belefutna ugyanebbe a hibába (esetleg más hasonlóba)... legyen dokumentált eset, előzmény. ennyi.
bár most már látom, tök fölöslegesen tettem. az itt a sikk, ha az öklét rázza az ember, meg szítja a parasztlázadást.
1. Aki írta, az nem egy jöttment, "aggyalbaszott" valaki, hanem ügyvéd, aki igyekezett az egyébként agyrém jogszabályok között (mert ugye elolvasva őket elég gáz: "forgalmazónak törekednie kell arra... megfelelő határidőn belül... a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül..." stb.) némi rendet tenni.
Miért nem lehet konkrétan megfogalmazni őket? (persze, ez messzire vezet).
Szóval adok a szavaira.
2. Nekem Tamron obim volt beadva, és ráírták a papírra, h várható javítási idő 6-8 hét. Nem légből kaptam.
3. Szintén nevezett obival, végigcsináltam 7 hetes várakozást, miközben a karjukat tárogatták szét. Annyiban igazuk van, hha a pentax/tamron/akármilyen szervíz külföldön van, akkor ők csak annyit tudnak tenni, h átveszik és elküldik. A csere vagy pénzvisszafizetés nem is hozzájuk tartozik, hanem a forgalmazóval kell lejátszani. Persze, ez nekik vmilyen szinten veszteség (ha más nem, a ráfordított idő miatt), így nyilván mindenki le akarja passzolni a dolgot, és hivatkozik minden szarra. A szervízben olyan jegyzőkönyvet kell felvetetni, h nem tudják itthon megjavítani az obit, külföldre kell küldeni, emiatt több hét a várakozási idő. Ezt KÖTELESEK felvenni, ha kéred (ehhez nem kell jogásznak lenni). A garanciának nem véletlenül van többféle orvoslási lehetősége, csak mindent a LEADÁS ELŐTT kell tudni és jelezni. Én a forgalmazóval is veszekedtem egy sort, annyit elértem, h kaptam kisebb ajándékot a termékhez, amiért hajlandó voltam kivárni a javítási időt (nem nagy dolog, de mégis jobb az optikája).
Szóval a tanácsom: ha baj van, előtte tájékozódni (arra feltétlen jó az, amit beírtam), ezekkel felvértezve bemenni (eldöntve, h ki tudjuk-e várni a több hetet, vagy borítjuk az asztalt), és utána következetesen kitartani az álláspontunk mellett (de csak akkor, ha biztosan tudjuk, igazunk van). Hidd el, engedni fognak (a TÜRELEM pedig ehhez kell). Utólag sok mindent már nem lehet csinálni, főleg , ha aláírsz bizonyos papírokat.
(ja, az én obimnál így zajlott a beszélgetés - nem is az idő volt a fő probléma:
- Van egy obim, garis, pontatlan fókusszal.
- Papírok?
- Íme.
- Váz?
- Az minek?
- Azzal együtt kell bevenniük.
- Felejtsék el.
- Akkor sajnos nem tudják bevenni az obit, mert így nem javítható.
- Rendben, akkor nézzük a többi lehetőséget: csere vagy pénzvisszafizetés.
- Egy kis türelmet kérnék.
(...)
- Kérhetném a kedves nevét és az obi papírjait?
Szóval, vmi ilyesmi. Tehát határozottság, jogszabályi tájékozottság és türelem, és sok mindent el lehet érni :-))
a kamerakáeftéről szóló hírek alapján tényleg ez a kép. viszont én első kézből még nem tapasztaltam azt, amiről a hírek szólnak. (amellett, hogy mások okulására dokumentálom a kálváriám a k10d topicban, a szerviz ténykedéséről is igyekszem beszámolni - hátha kicsit árnyaltabb lesz a kép...) egy szóval sem állítom, hogy a tököm verem a boldogságtól, amikor 4 hétre eltűnik a gépem, de honnan a bánatból tudhatnám, hogy nem ez a legrövidebb idő, nem ez a leghatékonyabb mód, amivel ők kezelni tudják a helyzetet, és hogy nem tesznek meg mindent, amit tudnak...? miközben azt tapasztalom, hogy korrekten állnak hozzá a dolgokhoz...