Keresés

Részletes keresés

anemo Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17451

Hát megfogtál. Igazad van, mert két betűsen Left Right. Csak egyszer-kétszer volt lehetőségem személyesen megtekinteni a hibát, így biztosra nem tudom mondani, de lehet akkor ERR volt.

Előzmény: aruzsi (17449)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17450

AS 391:

https://plus.google.com/u/0/photos?pid=5930921086782540450&oid=114146833874942432950

 

(talán megnézhető ...)

Előzmény: aruzsi (17449)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17449

A CPU kártyákon van ER piros LED.

Ezek azt mutatják, hogy a kártya jobb (Right), vagy bal (Left) szomszédja Error-os. Ha a 3-ból egy kártya hibás, akkor is másik két működő kártyán lesz ER és EL (mivel az egyiknek balról, a másiknak jobbról a szomszédja).

 

A többi kártyán ERR piros LED van.

Előzmény: anemo (17445)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17448

Így ezzel nem lehet semmit kezdeni.

 

A log és időpont kellett volna...

Előzmény: r1232 (17446)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17447

Nem lehetetlen. Sőt ennek az ellenkezője sem.

Előzmény: r1232 (17444)
r1232 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17446

És azt még hozzátenném, hogy több esetben láttam ilyenkor, hogy a szemből érkező vonatnak meg nem esik vissza a jelző, az jöhet sebességcsökkentés nélkül. Tehát egyik irányban hiba, míg a másikból semmi és mindez egyszerre!

Előzmény: r1232 (17444)
anemo Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17445

Egy ER feliratú volt. Villany ki-be utáni alapbaállítás után például az 517-es biztosan nem enged egyből be/kijáratot kezelni.

 

A szakasznak tudtommal nincs semmihez eszköze és jogosultsága, hogy logot nézegessen.

 

Azért a minden pirosat megnéztem volna.. :)

Előzmény: aruzsi (17442)
r1232 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17444

Passz.

Viszont többször láttam olyat (sötétben egyenes szakaszon néhol nagyon jól látni), hogy előttem a sorompó csukódik, még a csapórúd mozgását is látni, majd amikor leér, akkor a jelzők visszaesnek vörösbe.

 

Előzmény: aruzsi (17434)
chemtron Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17443

Sziasztok!

 

Tudtok olyan helyszínről, ahol vasúti átjáró közelében történő műtárgyépítés miatt betakarás keletkezett az előírt rálátási háromszögbe, és emiatt a biztberen módosítani kellett? Pl. a sorompó és a vasúti jelzők függésbe hozása a biztonság növelése céljából?

aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17442

A diag-ot a sorompókba és a két állomásra az optikai konverterekkel meg lehetne oldani. Kb. 8-30eFt/csatlakozás.

 

Az M$TT már macerásabb, mert ott nem állították meg a technológiai optikát. De pl. az LC-k bunkeréből 2 huzallal el lehetne menni a térközökbe és akkor már ők is a diag háló részei!

 

Innentől "csak" egy gép kell valahová, akárhová a MÁV hálóban és lehet megnézni, mi történt a szerencsétlen objektumunkkal.

 

ER-LED? Nem rémlik ilyen, kivéve a CPU kártyán, de akkor már nagy baj van, ha az világít. Bár ha csak egy kártya áll le, akkor még mennie kéne.

Számtalan esetben volt, hogy semmilyen piros LED nem világított, de a sorompó mégse akart felnyílni. Persze, mert tengely maradt benne.

Egyszer fordult elő, hogy ki-bekapcsolás után minden lehetséges piros LED világított. Na, akkor nem is indult el a sorompó! Újabb villany elvétel és a letelt 10' + kezelgetések után alapba jött.

 

Nekem úgy rémlik, nem feltétlenül kell 15-tel mennie egy-egy vonatnak az újraindítás után.

 

Ismétlem: a log-ban, amit a minden bunkerban ott lévő diag gép rögzít, ott a teljes eseménynapló. Jött, csukott, elment, nyitott. Tengelyszámokkal, behatási pontokkal, stb. HTML-ben rendelkezésre áll... csak ki kell menni érte!

Előzmény: anemo (17440)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17441

Ez biza' elképzelhető, de már évek óta nincs ott vas amit kitérőbe állítsanak.

Előzmény: Divrotcé (17429)
anemo Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17440

diag.. a szakasz csak álmodik róla.

 

Tudod miből áll jelenleg a szakasz sorompójavítása? Sorompó gondol egyet, elmegy zavarba, ASALÁ semmi nem megy, bakter bejelenti. Kimegy a kolléga, kinyitja az atombunker ajtaját (ez egy pozitívum, legalább nem ázik el az ember), a 100 LED-ből egy ER lámpa világít. Itt r1232-nek igaza van, mert javarészt működik még a sorompó, de az ER lámpa miatt már vörös jelzőfedezés van. Na szóval mit lehet csinálni? Vonatforgalom kizárás + újraindítás, hiszen abból az egy LED-ből semmit sem fog megtudni az ember. És ahogy már említetted, ugye mire feléled.. 6-7 perc + akkor még 3 perc piroshosszabbítás + ASALÁ, aztán alapba megy. De ugye ekkor még egy páros és egy páratlan vonatot csak 15-tel enged át....

 

Amúgy már kevésszer zavarodik meg, leginkább a jelfeladás nem szuperál a vonalon.

Előzmény: aruzsi (17433)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17439

A kapott leírás alapján rosszul mondtam, bár ez általános emelt sebességű megvalósításról beszél, nem Sim(l)isről.

 

2'-ig piros hosszabbítás+1-es ütem.

 

3'-ig piros hosszabbítás+már nincs táplálás a sínben.

 

3' után sötét sorompó és nincs táplálás.

 

A szaggatást a TM!-nál játszik be? Valamivel keverem, az tuti!

Előzmény: anemo (17438)
anemo Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17438

Igen én is így ismerem, hogy bizonyos idő után váltja le az 1-es ütemet szüntelenre. Hiszen ha a vonat már a sorompó térközében van és ha a zavarral egy időben megszüntetjük a jelet, akkor nem feltétlenül lenne kikényszerítés. Vagy a Siemens szaggatja az 1-es ütemet, erre értetted a csereberét? Erre nem emlékszem már.

Előzmény: aruzsi (17436)
Hatmajor Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17437

Nyuszi! Bontott kockákról volt szó, nem arról hogy teljesen új fedlapokat készíttetek valakivel. :) Ettől függetlenül, ha tudod az úr elérhetőségét, és esetleg privátban megírnád nekem, azt megköszönném.

Amúgy teljes (tehát a bakelit+fénycsatorna+fedlap) bontott kockákat is be lehet valahonnan szerezni bontottan kis tételben? Nem kellene egy egész pultra való, összeszámoltam olyan 25-30 darabra lenne szükségem összesen. Az sem baj, ha némelyik kicsit hiányos (izzó, nyomógomb gyűrű stb.) mert az van nekem itthon pár darab.

Magát a pultot majd egyedileg készítjük el a műhelyben, de ahhoz kell tudnom, hogy hová lesznek a kockák rakva, mert ugye az azokat tartó részt is egyedileg kell elkészíteni.

Előzmény: _Nyuszi (17413)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17436

No, valami olyat okumuláltunk ki, hogy:

 

<=2'-ig tart a piros hosszabbítás,1-es ütem, a kapu lezárva, villognak a pirosak rajta. Nincs kikényszerített megállás, ha már eljött a fedező jelző mellett, akkor minél gyorsabban tűnjön el a szakaszból.

 

2-3' között van a kikényszerítés, amikor az 1-es ütemet csere-beréli a jeltelennel. A sorompó még mindig (ki)tart, mint a Drei wetter taft a berlini reptéren. ;-)

 

>3'-nél a kapu már sötét, akár már jön felfele lassú felnyitásban és nincs jel a szakaszban.

Előzmény: aruzsi (17434)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17435

Pontosan ugyan olyan kártyákon kommunikál, mint az M$TT (Microsoft TT modell bahn???? :-D )

 

Az AS 15 mibenlétéről és lelkivilágáról nem tudok semmit. És addig jó nekem!

Előzmény: anemo (17426)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17434

Lehet, hogy piros hosszabbításnál nincs kikényszerítés? Ilyenkor ugyanis a sorompó teljesen működőképesnek tűnik a közút felé.

Előzmény: r1232 (17432)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17433

A sorompók működése számomra kiismerhetetlen.

 

Ha lenne diag háló, akkor üres óráimban talán el-elmélkednék egyik-másik log-on és talán kiderülne végre, hogyan is működik pontosan. (Csak mellékesen jegyzem meg, hogy ennél már csak az lenne jobb, ha lenne egy "játszó" LC rendszer, amit úgy hülyítünk, ahogy akarunk és közben figyeljük, mi is történik.)

 

Amikor a sorompó zavarban volt, akkor a kutyának nem volt kedve jelfeladást ellenőrizgetni, örül, hogy összeszedte magát a kapu. Egy újraindítás közben nem lehet a tengelyszámláló pontokon vonat, mert meghülyül tőle és a kb. 10' éledési ideje újraindul.

 

A piros térközöket egész addig szereti tartogatni, míg minden feltétele nem teljesül - értsd: a sorompó már fehéren villog -, de a vonat nem ért a csukó pontra. Ha még ekkor is minden OK, akkor kapja magát a térközjelző pirosból zöldbe.

 

Tengelyszámláló zavart (hibát?) a sorompóban nem látsz, azt csak a diag gépen mutatja és logolja (oda viszont mindent, még a tengelyenkénti számlálást is!). Ha a sorompóban lévő ponton számol be tengelyt, akkor majdnem lehetetlen kipiszkálni az agyából. Kezeléssel nem lehetséges, helyben a megoldás: ki- és bekapcsolás!!!!! Agyrém! És ekkor indul a ~10' beszámlálás mentes idő, mind a 6 pontján (3x2 vágány, esetleg állomási indítás).

 

Az, hogy ezek közül mennyi kommunikációs hiba, nem tudom. Én nem találkoztam vele, de más igen, de nem tudjuk, hogy zavartatás, vagy csak sima szoftver ledöglés. Az biztos, hogy a kollégám találkozott olyannal, hogy nem beszélt az állomási biztberrel.

Előzmény: r1232 (17431)
r1232 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17432

Sorompó zavarba esik, előttes térközjelző vörös, mögöttes is vörös (1-es vonalon hurkos kapcsolás), hiszen ki kell kényszeríteni a 15 km/h-t.

 

Csak épp ez a kényszerítés nem történik meg, mert a jelfeladás ezt nem kényszeríti ki. Ugyanis ilyenkor sárga jelenik meg a VB-n, nem vörös. A sorompók meg 90%-ban ténylegesen zárva vannak.

Előzmény: anemo (17428)
r1232 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17431

Lehet hogy ez az oka a gyakori sorompó "hibáknak"? Ugyanis 90%-ban az történik, hogy a sorompó lecsuk, látszólag működik minden, de a jelzők mégis vörösbe hullanak.

Előzmény: aruzsi (17424)
r1232 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 17430

(sajnos a jelfeladás nem mindig követi az eseményeket ott..)

 

Szinte soha...

 

Viszont jó lenne, ha végre javításra kerülne a térközökben a jelfeladás, ami már több mint egy hete nem működik rendesen.

Előzmény: anemo (17421)
Divrotcé Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17429

Csak a helyszín ismerete nélkül el tudom képzelni, hogy alapállásban önműködő térközként működnek, iparmenetkor pedig valamelyik szomszédos szolgálati hely hozzájárulásával lehet kitérőbe állítani a vasat.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (17425)
anemo Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17428

Mi indokolja a hívózást, ha utána a jelző szabadra áll, amint van feloldás a sorompótól? A bakterok szeretik kiadogatni a különleges kezeléseket, csak úgy?

 

Mi is az emelt sebességű sorompós jelzőfüggés? Sorompó zavarba esik, előttes térközjelző vörös, mögöttes is vörös (1-es vonalon hurkos kapcsolás), hiszen ki kell kényszeríteni a 15 km/h-t. Mivel itt VP irányból a mögöttes jelző egy főjelző, erre nem jöhet meg a szabad fény, csak is a hívójelzés. Ez már egy plusz szolgáltatás, hogy a megfelelő időben önműködően szabad fény jelenik meg azon.

 

Tehát nem értem mi is a problémád. A bakterok és a szakasz is tudja mi a teendő ilyenkor, helyesen. Ha a berendezés tiltja a szabad fény kivezérlését, akkor mit csináljon a bakter? Ha nem nyom ki hívót, az a jelző nem fog magától szabadra állni.

Előzmény: a Zsóti (17427)
a Zsóti Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17427

Mi indokolja a hívózást, ha utána a jelző szabadra áll, amint van feloldás a sorompótól? A bakterok szeretik kiadogatni a különleges kezeléseket, csak úgy?

 

Az egy dolog, hogy a forgalom nem ért a berendezéshez, de hogy a blokkosok nem mondják el nekik, hogy mi a működés lényege? Talán ők sem tudják? Be lehet-e magyarázni a működést egy bizberesnek, hogy "a jelző szabadra állítását csak hívójelzés után tudja a berendezés"? Ha igen, akkor komoly gondok vannak a szakmai tudást illetően!

Előzmény: anemo (17421)
anemo Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17426

Gondolom az ISDN protokoll ugyanaz, mint amik mennek az MSTT-khez. Bár érdekes rézvezetéken.. :D

 

Érdekes információ volt számomra, hogy az AS 15 már valami új sorompó alapkapcsolást tartalmaz, amelynek nem mindegy, hogy meddig van meghúzatva a szekrényben az AS jelfogó. Ha túl sokáig húz, akkor hatástalan a kezelés (?). Te tudsz erről valamit?

Előzmény: aruzsi (17424)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2014.04.27 -1 0 17425

Köszönöm. Vajon honnan kezelik ezeket?

Előzmény: benbe (17417)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17424

Közben jutott eszembe: a kapcsolat az AS+térközökkel se optikán megy ám!!! Sima 2 huzal, réz, valami ISDN-szerű protokollal. Ez már a Siemenset minősíti.

Előzmény: aruzsi (17423)
aruzsi Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17423

Ilyen szerződést nem szabad +kötni!

Az AS-t simán bele lehetett volna tenni, mert összevonható a 221-gyel. Az a +1 térköz se lehetett volna olyan sok. Csak megfelelő szerződést kell kötni.

 

A diag háló se lett megcsinálva. Az optika megáll minden AS+SR-ben, de nincs rákötve semmi. A térköz WEB-en  menedzselhető, de oda már vezeték se megy ki! Ennyit a gyors és hatékony proaktív hibaelhárításról!

A jelzőn jelenjen meg a zöld, a váltónak legyen végállása, a többi már nem érdekel senkit, kivéve azt, aki kint szív éjjel, a hidegben.

Előzmény: anemo (17422)
anemo Creative Commons License 2014.04.27 0 0 17422

Az egész Elág-Tárnok szakaszt már elektronikussá kellett volna tenni, de mivel az már nem volt benne a tenderbe, ebből adódóan a hozzátartozó AS 15 sem LC. Tudod, logikát nem szabad sosem keresni...

Előzmény: aruzsi (17419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!