Nekem volt csináltatott intercooler, 2x felrobbant inkább vettem egy után gyártottat, annak semmi baja... Persze mester és mester között nagy különbség is lehet, de inkább az olyat választom ami gyári és van rendes garancia is :) A Nissen jó nekem a Bmw-be is ilyen vízhütő van...
Nem a jó emberhez vitték el. Mondom, elmész aÉrdre, és simán megcsinálják, ha eltört a műanyag, csinálnak hozzá másikat, ha alu hűtő, aluból, ha réz, rézből. Ilyen 1szerű! Nekem 30-ért komplett hűtőt csináltak a Peugeot-ra.
Időnként fel-feltűnt a "getriebenotprogram" a kijelzőn - meghajtottam autópályán, kickdownra 80-nál visszakapcsol, gyorsul majd 120 körül tiltáson forog, nem vált feljebb. Gázelvételre sem vált feljebb még pár másodpercig. Ha nem padlógázon gyorsítok akkor szépen teszi a dolgát, bár mintha a "csúszna". Ötletek?
igazából nem az eltörlés, csak a számítás módja... azt hiszem talán a fidesz kormány idejében volt olyan, hogy eurotax alapján kellett talan 10%-ot fizetni, és -50% eltérést fogadtak el ha volt számla. az pl. tök értelmes dolog volt. lehetne most is ilyen, a teljesítményadó meg a regadó is. telj. adó számításat meg úgy gondolnám hogy például hozzácsapni a müszaki vizsgán történö eredetvizsgához hogy kötelesek egy eurotaxot is csinálni és annak az x %-a az adó. nincs vita, jönapot. aki meg nincs benne az eurotaxban azt mondjuk felfelé évente pár % kedvezmény megilletné, de azért ösztönözzünk ezzel a fiatalításra valamennyire.
áhh...azt kb reménytelen eltöröltetni, ez a lehúzás még visszaváltozhat, ha melegen tartjuk a témát....
...értelme ugyanis semmi, már adó szempontból (amit a céljának hazudnak), a nagyobbik vagyonadó részt, ami sokakat érint és nagy lé, kiütötte az AB, az autós része meg akár kampálycélból, politikai megfontolásból is eltörölhető lenne, ha látnák, hogy tömeges fölháborodás van
onnantól meg talán egy uj kormány nem akkora s@ggfej, hogy megpróbálja szoszerint ugyanazt az ostobaságot visszahozni azonnal
plusz a regadó hirtelen eltörlése elképesztő lavinákat indítana be eleve,..... de mondom, arról filózni is kár, ha hozzá akarnánk csapni ehhez a kérdéshez, az hiteltelenítené még ezt is szerintem
a vicces, hogy a 6alom már 200embertől betojik, ide meg, csak ha egy kisebb találkozó fele eljön, többezren lennénk azonnal...
dehát eddig sosem sikerült autós témában együttmozdulni, pedig de jó is lenne!!
ugye eleve van az a semmire se jó bólogató jános autóklub, aztán évek óta csak szivatva vagyunk ahol lehet..
.. mindenki minket szivat, a parkolómaffia a 10év után kiküldött százezres követeléseivel, a hebegő munkacsoppant, a sötétződek, az önkormányzat, az nkh, a zsaruk, mostmár az apeh is beszáll... :(((
Valóban úgy kéne az ilyet csinálni, hogy ne okozzunk vele kellemetlenséget az átlagautósnak, akit nem érint a luxusadó, mert akkor az ő szolidaritásukra is jobban lehet számítani. Nem kéne lezárni semmit, csak összegyűlni egy nagy üres placcon egy hétvégén, valahol Bp. határában, minél többen, odahívni a médiát (TC, RTLklub), és kommunikálni a békés demonstráció lényegét. Nem akarunk mi senkinek rosszat, pusztán arra hívjuk fel a figyelmet, hogy nonszensz a kisértékű vasak luxusadóztatása, míg valóban drága, új, sokmilliós luxusautókat nem érint, ha gyenge motorral kérik. Esetleg utána "körbe" lehetne vonulni konvolyban az új M0-on. Én benne lennék, hozom az i-t az iL-t meg az M3-at. Azt gondolom, mindenki jöhetne, akinek az autója kevesebbért eladható, mint egy új Swift (3,5M), és érinti a luxusadó.
Hehe,állat lenne :) Simán benne lennék,csak úgy kell megszervezni,hogy ne keltse sem békés hippitüntetés,se gusztustalan Kossuth terezés látszatát,mellesleg kár lenne megint az autósokkal kitolni....el kéne foglalni a Parlament össze parkolóhelyét :)
facebookon feldobtam, ennyit tudtam tenni az ügy érdekében. Meg persze ha tervezve van valami taxisblokád féle megmozdulás úgy én meg a 730i már most fel is iratkozunk. (az iL-ek jól fognak jönni, abból kettővel egy 2X3 sávost le lehet zárni :D )
Az igazi súlyos, hogy az alkotmánybíróság is egyetértett evvel, bármit lehet bármilyen jogcímen instant, azonnal, holnaptól adóztatni, bármilyen mértékben, ami jogi nonszensz az állítólagos legmagasabb jogi fórum képviselőinek tollából ezt olvasni...:((
Jó ez a petíció, aláírtam. Csak valahogy szélesebb körben kellene terjeszteni a weblap meglétét (iwiw, stb.), biztos rengetegen aláírnák, mert nagyon sok 170 LE-nél nagyobb teljesítményű kocsi van az utakon, amik alig érnek valamit, sőt el sem lehet adni őket.
Most raktam össze az Audi konfigurátoron egy 136 lóerős, tehát NEM LUXUS A6 TDi multitronicot, tele extrákkal 27 491 750 Ft, azaz huszonhétmillió-négyszázkilencvenegyezer-hetesszázötven magyar forintért. Ez nem luxus. Igazuk van, én kérek elnézést. A 750ezer Ft-s M3-asom, vagy az 1M-et érő 750i-m az maga szodoma és gomorra. Csodálkozunk persze, hogy a 750iL-t már nem honosítom...
Én aláírtam, remélem lesz értelme. Legalább nevezzék máshogy, ne nagy értékű vagyontárgyak adójának. Tényleg nonszensz, hogy egy 16milliós jól felszerelt A6 2,0TDi nem luxus, az én párszázezres lomjaim meg igen...
ez a műanyag amiből ez van, egyszerűen anyagában fárad, és nem ragasztható, megöregedve olyan, mint egy kemény felületű szivacs, miután megrepedt puszta kézzel bontod tovább, abban a pillanatban vége..
onnantól meg mit csinál a hűtős, begányol valami mást??
semmit nem lehet, a hűtősök a régi teljesen réz cuccokat tudták 100%ra javítani, akár újraépíteni, ma már csak hotrodokban meg veretánokban van olyan..
a repedt tartályomat én minden kereskedelemben kapható és nem kapható csodaszerrel igyekezetem megtákolni, az újraolvasztástól és műanyaghegesztőtől a különböző műgyantákig..
képtelenség, kb egyszerűbb újat fröccsönteni, mint a repedttel szórakozni
a legbikább, már majdnem "köré öntött külső tartály" jellegű javtást is lassanként szétszedte, levált, elengedett
Nagyon örvendetes ! Akkor az plusz 8-9000.-/hó. Mindezt havi 90e.-jövedelmemből. Mert nemcsak a milliárdosok szeretik a nagy autókat, bocsássa már meg a világ !!!??? Nagy ész kellett volna az érték szerinti megállapításhoz amúgy ! Elegem van...
Találtam itthon egy pár első irányjelző lámpatestet (ha úgy tetszik, indexet), facelift előtti E38-hoz. Sárga búrás, kitűnő állapotú, gyári, használt. Adom vele a két oldalvillogót is.
Azért nagy kő esett le a szívemről, mert úgy tűnik, viszonylag fillérekből talpra áll a járgány. A futóműnél legalább 200ezerre számoltam, mert a hátulja úgy kóválygott rossz úton, hogy borzalom. De mindössze a két irányító gömbfej van oda 10e pro Stück-ért, meg elöl még két szilent, kb ugyanennyiért. Azt mondták, hogy ha nagyon maximalista akarok lenni, akkor még a kormányösszekötő. Azt most ütöttem le Vaterán Lemförder 40ezerért, úgyhogy még a hűtős mulattsággal is be kell férjek a 200ba szereléssel, trélerrel. Atitól rendeltem még pár apróságot, műanyagokat, pedálgumit, gyári kulcsot, és akkor már csak a külseje van hátra, műszakilag és belső esztétikailag makulátlan. Boldog vagyok.
A műanyag csonk repedt el nekem is természetesen Ausztriában Semmeringen..., de hazajött a bébi némi gyorskötegelő meg szigszalag segítségével, mert jó fej volt, és maradt egy 3mm-es perem, ami kibírta hazáig.
Érden van egy tuti hűtős, én csak oda megyek, egy 26 éves autóhoz csinált új hűtőt 30000-ért. Hozatott mérethelyes betétet Hamburgból, összeállította a két oldalát, és kész. Betettem, tökéletes. Az is automata, 5050 Peugeot, és a hűtőbe bele van kötve a váltó olajköre is. Szóval a 70000-es újhoz, ami nincs, tökéletes!!! Ha kell a címe, magánban keress. Otthon van.
Nekem Csepelen csinálta anno egy szaki az 524td-mhez. Valami aprópénz volt, de utána 2 évig frankón működött, és szerintem az új tulajnál azóta is hibátlanul teszi a dolgát. Azt mondta a szaki, hogy inkább a gyárit foltozzuk, minthogy egy nissens vagy valami hasonló harmadakkora aluminium cucc legyen benne.
Na úgy tűnik, meg van a ludas! Szerencsére nem ment szét a motor, a hűtőn szemből nézve jobb oldalt felül nyomta szét a csonkot a jég. Sajnos a faceliftesnek más a hűtője, nekem csak a facelift előttihez van tartalékban. Nincs valakinél elfekvő? Vagy tudja ezt valaki normálisan javítani?
nemtudom,... amíg azonnal leállítja valaki a piros szélén, ahol szól is, hogy melege van, addig semmi maradandó károsodásnak nem szabadna lenni
plusz az M70(3)annyi sugárzó hőt termel, ilyen befagyásnál amikor felforr, szépen leállít egy félreeső helyen és vár 20percet, a saját maradék melegétől kiolvad a hűtő, (közben a blokk kihül) szépen lehet menni baj nélkül tovább
a vizet a kis segédszivattyú is keringeti ha fűtés van rajta, vagyis a fűtőradiátor is segít neki visszahülni
nem mondom, hogy a fűtés önmagában csont befagyott hűtőnél "elég" a közlekedéshez, de azért nem ugy van, hogy egyszer elment a pirosba a víz, kész, vége, a motort lehet kidobni..nagyon nem.. ..akkor már inkább tényleg a jég tett be valaminek
az igaz, horkicsék értenek hozzá, nagyon nem valoszinű, hogy olyanra mondja, hogy hengerfejes, ami nem az, rájuk nézve visszaszívva amit írtam
A probléma egyébként valszeg nem állt fenn korábban, mert mentem vele 700km-t vegyesen (M5-M0-M3-M35 Debrecenig. Debrecen helyben, aztán vissza M35-M3 Bp. Bp. helyben, aztán M2 Vác, utána város és országút vegyesen), és nem volt semmi gond. Aztán 3 nappal a vásárlás után reggeli hidegindítás után 8 km-vel rottyant.
Egyébként a fogyasztása mesésen jó, 235-ös gumikkal, a fenti útvonalon autópályán óra szerint 145 tempomat (GPS:138), országút 110 tempomat, város normál használat mellett az első tank 12,6l/100km kitankolva. (BC szerint 12,8). BC szerint az autópályás fogyi Db-Bp. vonalon 11,3. A régim azért ennél két literrel többet eszik.
"szerelő szerint valószínűleg belepufog a víztérbe, mert ammóniás szaga van "
ugye nem olyan emberrel szereltetsz egy 750il-t akinek egy gázelemzője nincs..szagolgatja a kipufogógázt....nem tud csak járó motorral légteleníteni..vajákos asszonyok magabiztosságával diagnosztizálja a dolgot...:((
egyébként sztem fordítva is lehetett MÁR durván melegedett a legkisebb taposásra is, mikor vízpumpát akartak cserélni, hátha..
érdekes, rögtön eladták..nahát..
egy bontott motor beépítése az egyetélen elfogadható megoldás, de azt felhajtani akár félévek...
már maga a motor ára és a művelet költsége súrolja a kocsi jelenlegi értékét,... :((
UI: igen, M70ben biztosan, és ezért 99,99%, hogy M73-ban is VAN fagydugó
A szerelő szerint valószínűleg belepufog a víztérbe, mert ammóniás szaga van a kipufogógáznak, és annyira gyorsan melegszik, hogy még gondolni sem lehet légteleníésre, már túlmelegszik.
Törvény szerint a kereskedőnek kell állnia a bulit, csak roppant sajnálatos, hogy egy ilyen piti dologgal ekkora kárt okoztak. Nem beszélve a szívásról, mert addig kénytelen vagyok a rallysprintes Swiftemmel járni, ami vicces, meg klassz, de azért mindennapi használatban borzasztó kényelmetlen. Pláne a 750iL után.
És folyik is valahol? Ha befagy az ablakmosó tartály, az is "csak" jégkása lesz, de a vékony csövek csonttá fagynak. Jó eséllyel jégkása volt a motorban is, és hátha nem okozott bajt. 750iL?
Hát sajnos úgy néz ki, hogy amikor Augusztusban kicserélték a termosztátot és a vízpumpát, akkor miután sziloplaszttal(!) és gyári tömítéssel feltették, vagy vízzel, vagy gyenge fagyállóval töltötték fel, mert a kiegyenlítő tartályban jégkása volt. Szóval valszeg szétnyomta a hengerfejet vagy a blokkot valahol. Mindezt 2ezer Ft-nyi fagyálló megspórolása miatt.
olyat látott-e már valaki, hogy sír a kormányszervó, de nem egyfolytában, csak pörgetésre kezdi el, nagyon hidegen és mint a habfürdő, úgy habzik vissza az anyag az olajtartályba?? levegőt szív és benyomja az olajba? de HOL?!
alapjáraton eddig se nagyon volt rásegítésem, gondoltam már a kormánymű nincs a helyzet magaslatán, annó többen szivattyút cseréltek erre, és nem javult meg, most ugytünik mégis KO a szivattyúm (is) :((
sajnos a vízmelegedés többminden lehet, érdemes először is kivenni a hűtőt és megpucolni, lesz vagy 10kg berohadt kosz a klímahűtő és a vízhűtő közt...
aztán megnézni a viszkó milyen mikor "forr" megy-e a ventillátor mint a veszedelem, vagy a viszkó is kaputt továbbá tömített-e a hűtőrendszer, szeret a tágulási tartály megrepedni, alattomos hiba, nem tartja meg a nyomást és ettől felforr, az ilyesmi...ha nem kezelik idejében, akkor könnyen drámához vezet.........
a navik tényleg csak kb-ra értelmezhetőek, merthogy az E39huról vannak.. ;)
MK4 nem egyenlő 16:9-cel. A nagy képernyő mögött lehet akár már MK3 is (az említett 2000-es vasban ez mondjuk pont stimmelne is). Persze, nem vitatom, létezik upgrade is. Főleg a DVD-s rendszer a fő vonzerő MK4 esetében. Világutazóknak nem kell bajlódniuk a határon a lemezcserékkel :)
Ez igaz, de akkor E39 még nem volt sehol. Márpedig a kollega minden bizonnyal az e39.hu oldalról másolta ide a navi rechner fejlődési útját :) E38 valóban már 1994-től létezett, rendelhető navival. A bemásolt lista E38-ra különben is sántítana, hiszen 2002-ben már E65 volt...
O. az összes BMW-jéhez tőlünk vásárolja az alkatrészeket.
Ehhez az autóhoz tavaly augusztus 13.-án eredeti BMW termosztátot és vízpumpát szállítottunk neki a kapcsolódó tömítésekkel együtt ( ezzel a kocsival jött, akkor vettem szemügyre ).
Egyébként az említett szobrászmunka miatt nem fogott hozzá a karosszéria rendberakásához, úgy döntött hogy inkább eladja.
Sajnos nem tudott saját maga kimenni az autóért, egy mukatársát küldte ki érte, aki nem vette észre a trehány javítást ( O. el se hozta volna ).
Én csak az e32, e34-ből indultam ki, bár ott nem kábeleztek ilyen takarékosan. De ezek szerint már egy 2000.09 utáni vasban is simán előfordulhat MK4 (pláne hogy a haverom 2000-es 740iL-ében is az van) mivel a 2 nem sokban különbözik egymástól. Ha jól tudom, csak az olvasóban. Azt, hogy az MK2 mennyivel másabb, nem tudom. Bevallom.
Lehetnek arra is mazohisták. kirángatják a köteget egy újabb naviért. :D
Mindegy. A lényeg, hogy a hirdetett móka nekem nem jó. Köszönöm az időbeni áttekintést. :)
Nézted Te is az autót? Na igen, a hátsó sárvédőn mértünk egy laza 900mikront és elég méltatlanul záródik a JH ajtó. Nyilván ennyi pénzért nem vártam csodát. Van még valami, amit tudnom kéne?
a karosszéria esetleges rendbehozásánál számolj még a jobb hátsó kerékjárati ív cseréjével is díszléc alatt, valamint a jobb oldali külső küszöb cseréjével B-oszloptól hátrafelé ( mindkettő szobrászati remekmű ).
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Én is nagyjából ettől tartottam, azt gondolom, inkább kifizetem a négyszeresét a BMW-nek egy rendes kulcsért, a többit meg letiltatom. Aggódni nem nagyon aggódok, német az autó, gondolom valamelyik Hakan autókereskedőnél maradt.
Coupe 3!
Facelifteset bontassz?
Az alábbi cuccok érdekelnének:
Bent mindössze egy bal első ülésmagasságállító gomb műanyag burkolata és a műszerfal jobb oldali tekerős szellőzőjének kerete törött. Ha van valakinek ilyen elfekvőben, az kérem ne tartsa magában. Kéne még EC tükörlap is.
a kulcsot a "riasztóhoz" hozzátanítod, az egy dolog
azt kell ha kimerül az elem vagy akármi...
az EWSchip az nem tanítható hozzá házilag, sőt a márkaszerviz sem tanit bemondásra, hogy na itt egy bontott kulcs, taniccsák hozzá,fizetek...
pont ez az ews értelme, az tud lábon elmenni a kocsival akinek van chipje, egyébként igen körülményes
nem okvetlen E32vel kevered, E38bol is volt az elején nagyon kevés EWS1 ami még sokkal primkóbb játék, csak egy relé sorban az indítómotorral, ilyenkor kikötik és kész, a rosszfiu ugyis 1 mozdulattal kitépi és áthidalja...
én úgy emlékszem hogy nem túl bonyolult a kódolás, lehet hogy keverem az E32-vel, de csak ráadod a gyújtást, nyomkodsz itt-ott, kész.
amúgy én nem bíznék ebben a kínai izében még a fém minöségét tekintve sem. lehet hogy nem jó anyagból van a kulcs, eltörik, elhajlik, mittudomén. az elektronika szerintem független, valószínüleg a kulcsban lévö komfort dolgokat váltja ki (ablak-ajtó zárás, stb) azert kell.
UI: Ha ez a ház mechanikailag pontos mása az újabb kulcsnak,(és neked már ilyen alakú a kulcsod) és ő is az elektronika átrakását emlegeti, akkor nem értem minek a plussz doboz a kocsiba!
A gyári kulcs magában tud mindent, házat kicserél, tollat rámásol, és hurrá
az viszont evvel nem megoldott, hogyan lesz több kulcsod, illetve hogyan NEM lesz más illetékteleneknek....
Az Ews modulbol kiszedni az eltünt kulcsokat és újakat bekodoltatni egy "rémálom":(
Én ROHADTUL aggódnék a helyedben hol a többi kulcs....
Házat cserélni még elvileg lehetséges, ha az elektroika passzol valami utángyártott nyerskulcsba....bár olyan szakit találni sem könnyű aki hibátlanul átmásolja a kulcs tollát a nyers kulcsra.
Ha már az első lámpánál tartunk,faceliftes lámpabúra eléggé köves,bemattult. Ezzel mit lehet kezdeni? Csak búra csere(már ha lehet ilyet) vagy esetleg fel lehet polírozni vagy valahogy szebbé varázsolni? Búrát találtam hozzá.
Jobb e. sárvédő, géptető JE sarka, első lökös J oldalon törött, első lámpa törött, de működik, hibátlanul világít. Jó lenne valahogy megmenteni, és megúszni egy búracserével, meg egy kis műanyagozással - ha lehet. Ezen kívül enyhén végig van húzva a bal oldala, bal oldalindex kitört, bal hátsó ajtón picit horpadt is, nem csak karcolódott, mint a többi elemen. A BH sarka van még behorpadva, meg a hátsó lökös bal első része van eltörve. Szóval kívül elég romos, de legalább nem sajnálom Pesten. Az óracsoportot is meg fogom előbb-utóbb csináltatni, de előbb a futómű legyen rendben.
Ja! És hiányzik a fékpedálról és a kézifék-pedálról a gumi. Mi a fenét kezdtek vele? Mindenesetre ha valakinél van ilyen elfekvő, mindegy milyen állapotban, csak lyukas ne legyen, akkor kérem szóljon!
Örömmel értesítelek benneteket, hogy ismét gyarapodott a család. Ezúttal egy titánezüst 750iL került a házhoz. Kívül pukkant, belül gyönyörű. Minden extra működik (kivéve a vezető gerinctámaszát, ugyanakkor a masszír meg megy), és elég átfogó a felszereltsége. Futóműre kell költeni bőven, meg majd a kasznira is, ha az lesz a cél, hogy kívül is szép legyen. De ez lesz az utolsó. Bent mindössze egy bal első ülésmagasságállító gomb műanyag burkolata és a műszerfal jobb oldali tekerős szellőzőjének keret törött. Ha van valakinek ilyen elfekvőben, az kérem ne tartsa magában. Kéne még EC tükörlap is.
További érdekesség, hogy pixelhiba mentes volt az óracsoport, amikor megvettem. Aztán hazafelé úton gyakorlatilag a szemem láttára lett egyre rosszabb. Először csak itt-ott halványodott, mostanra pedig totál olvashatatlan.
Egy E38 730d-ben lévő 184lovas motorhoz egy teljes átfogó motordiagnosztikát melyik szervizben csinálnak? Hallottam fékpados terheléses dologról is,talán a porlasztók állapotát mérik igy!?
Ilyesmi érdekelne,tudnátok nekem ilyet szervizt ajánlani? Hibát nem észlelek az autón,de érdekelne a motor állapota
Japán autóból csak japán gyártást szabad venni, az európai meg dízel meg egyéb lomokat nem, azok megadják magukat. Nekem van japó autóm az a8 mellett, meg volt is pár az elmúlt pár évben és mind hibátlanok voltak. pl rx400h, rx450h, infiniti fx50s, sc430, meg a r35 gt-r és még ez sem ment tönkre pedig már tuning van rajta, jó pár dolog kicserélve de hibátlan igaz csak 8e km van benne. Hogy hasonlót is mondjak egyik cimbinek van Ls460 2 éve ütik vágják beletettek kb 80e km-t és semmi baja nem volt még idáig és alig eszik valamit.
Ezt azért nem gondoltam volna róla, olvastam a népitéletedet tetszik nagyon. Gondoltam hogy sok a probléma az E65-el de hogy a motor megadja magát az már sok. MEnnyi km volt benne amikor jobblétre szenderült a drága?
Az a8-nak is van baja de a főegységek hibátlanul működnek, igaz mégcsak 55e km-nél járok, de van akinek közel 300e km van a D3 A8-ában és még pár kisebb dolgot leszámítva jól működik, a motor váltó páros bírja neki még mindig és nem volt nagyobb baja idáig. Én mindig bosszankodok ha beszarik valami a kocsin, de ha jobban belegondolok akkor csak pár tízezres dolgok mennek tönkre és az is csak évente 1 max 2 alkalommal, és a 4,5 év alatt amióta megvan a kocsi összesen csak 3-400e -t költöttem rá, a hibáira, ami nem túl sok, elfogadom hogy ez nem japán ami nem megy tönkre hanem német ami tönkre megy de attól még amikor jó akkor elégedett vagyok.
....a sok koszos duma,ami ebben az országban megy a sok lepukkant szemétládára... elképesztő :( ...és mennyi ökör bedől,aztán meg nyafog,hogy szar a BMW...
kicsit elszomorodom, hogy emben az orszagban ilyen hulye emberek vannak, akik nem latnak messzebb az orruknal.
tenyleg nem szabad itt mar semmi ertelmeset csinalni, autokbol egyszeruen csak az osszeganyolt, -kokanyolt, bontoszokevenyeket lehet eladni, erre van a legnagyobb kereslet.
ez kit vonz, komolyan? a totálkárt meg a lízingböl visszaadást meg azt hogy a tizedik kereskedönél van azt kihagyták a történetböl :D
"EZ AZÉRT DURVA.... MONDTA JÜRGEN MIUTÁN A SZALONVEZETŐ ELVITTE EGY PRÓBAKÖRRE 99-BE A 740D-VEL. MENT IS A KASSZÁHOZ AZZAL A 24 MILLIÓ FORINTNYI VALUTÁVAL, HOGY AZTÁN NAPRÓL NAPRA ISMÉT ÁTÉLHESSE A FELSZÁLLÁS ÉLMÉNYÉT. A KOCSI AZTÁN MAGYARORSZÁGRA KERÜLT, EGY KICSIT HASZNÁLTÁK, DE MIVEL IJEDŐS EMBERHEZ KERÜLT INKÁBB A GARÁZSBAN PIHENT AZTÁN, AZ ASSZONY SUZUKIJÁT HASZNÁLTA, MERT FÉLT A BÖMÖS BORZALMAS EREJÉTŐL, PEDIG MÉG CSAK NEM IS NAGYON FOGYASZTOTT TÖBBET A KISAUTÓNÁL. EGYIK REGGEL AZ ASSZONY MEGUNTA, KIADTA AZ UKÁZT, MENNIE KELL, HA NINCS HOZZÁ MEGFELELŐ FÉRFI A HÁZNÁL. ÉS ITT JÖTT A KÉPBE A CSONTICAR, AHOVA A RENDES GAZDA ELADNI-VENNI JÁR. hibátlan váltó, motor, de pár műanyag hiányzik. !!!!!!HITEL 0-TÓL!!!!!! CSERE (drágábbra is). Telephelyünkön azonnali készpénzes autóvétel. CSONTI CAR A LEGJOBB ÁR!!!"
állítólag típus, de semmi direkt infóm nincs, a javíttatást már nem én csináltam, amit mondanék nincs ellenörizve. szépen ment, néha teljesen jó volt, aztán meg már teljesen szar. ha jó kedvében volt én meg olyan vagyok hogy bírom ha szétverik a fejem akkor akár el is adhattam volna hogy semmi baja.
enyémnek bedöglött a motorja, ezért olyan vagyok ezekkel mint a tehén a villanypásztorral, nem mennék közelebb ha már egyszer megcsapott mint az ólajtó :D
olajfogyasztásra füstölésre figyeljetek oda vásárlásnál. amúgy 3 évig volt meg, igazából csak a szokásos dolgok romlottak/koptak el, míg végül a motor és gyakorlatilag ki kellett dobni a szemetesbe a kocsit. keress rá a népítéletben is.
2001. 11. havi. Egyéb újdonságot nem tudok mondani. :) De csak beesik olyan, aki tud listát adni, mondjuk egy szervizben nagyobb az esélye az előzményeinek a megismerésére. Ha hordták rendesen...
Helló Urak! Tanácsot szeretnék kérni, egy e 61. 525 d-m van, nagyon szeretem de, sajnos beleültem egy haverom 745 LI-ébe és végem van. Mindenképpen át kellene ülnöm. 3,5 M körül van is egy sérülésmentes 2003-as 196000 km-el. Érdeklődnék, van e valami infó fogyasztás? fenntartás? stb. köszönöm , üdv gaba1111
Nálam az lett a szitu, hogy néha fúj meleget, néha nem :( De az titu, hogy ha nem fúj, akkor az egész bal oldalon jön a hideg. Ha van meleg, akkor mindenhol van meleg.
Ha csak középen fent jön hideg, bármit csinálsz, az más baj, léptetőmotor egység!
Annak külön- külön van egy-egy zsaluja, és a középső tekerőjük illetve az adott oldalra állított hőfok "viszonya" befolyásolja mennyi hideg vagy meleg jut oda.
Hát ha rájöttök engem is érdekelne. Ugyanezt csinálja, a középső - egymás melletti - két szellőzőből az egyiken hideg jön, a másikon meleg. Egyszerű szabályozni, a megfelelőt el kell zárni...
Szia! Andris vagyok és sorstárs! Ugyanez a problémám nekem is, csak nekem a jobb oldal haldoklik. Sikerült valamit már alkotnod ez ügyben? Nekem is a fűtéscsapot mondták, de nem tutira. Ha van infód megköszönném, persze, ha én találok rá a hibára értesítelek. Köszi!!
Sajnos az enyém is tovább volt mint gondoltuk. A generátor felújítás kellett, lógott-nyiszogott már az egész. Viszont a zörgés maradt. Megnézték az olajpumpát, naná hogy le akart esni. Meghúzták, zörgés maradt. Kellett az autó, elhoztam, valamikor visszamegyünk. Addigis kaptam egy kölcsön műszerfalat, szűrni hogy onnan származik-e a másik hiba vagy valami kábel/jeladó csinálja (időnként semmit sem mér, egyszer volt hogy autópályáról kihajtás után a Szentmihályi kereszteződésnél még 140-et mutatott a pirosnál álllva...leállítom, indítok és működik)
Rákérdeztem. Nem rossz. Hátulja már volt sérülve. 2002-ben jött be az országba. azóta 1 gazdás. Párszor már a Magisznál is volt szervizelve. 190000 km van az órában. Amit elmondtak, megérné megnéznetek. Hitel necces, talán 2 évre... (a használt piac nem érdekel, így nem tudom az árát belőni)
Nem tudom, az összes nickjét törölték ( volt egy pár..., mintha meghasonlott volna...) innen is és a belsőségről is. Elképzelhető, hogy valakinek nem jött be a stílusa, rossz embernek szólt be. De bármi más is...
Nincs mit! talán még cdl1 is tud segíteni, de ő elég ritkán jelentkezik mostanában.
Én arra jutottam, világos bőr minden esetben "negatív" a képhez képest. Volt olyan autó, ahol ehhez a hátsó üléshez képest habfehérnek látszó ülés a valóságban inkább szürke volt. Ekkora színeltérést semmi nem indokol, ezt biztosan csere. A fekete ülésen a kép viszont hajlamos kihozni a hibákat, ami élőben nem mondom, hogy nem észrevehető, de egyáltalán nem vállalhatatlan.
Szerintem a bőr nem két tónusú ( mármint arra gondolsz, hogy más az ajtókon mint az üléseken? ) , a képek csalókák
Milyenek legyenek az első ülések? A motors állítás nem volt széria.
A klímapanel, lehet cserés, de az is lehet, hogy húztak egy évet a forgalombahelyezésnél az évjáraton.
Nem védeni akarom az autót, nem is ismerem, de a képek alapján nem rossz.
Ha valóban igaz amit írt és csak a pénze áll benne, akkor az indokolhatja az árat, ráadásul ez már erősen vagyonadós kategória, ezek az autók most nem könnyű eladások
ez olyan mintha ki lenne "belezve", kétféle tónusú világos bőr, első ülések manuálisak (nyilván kiugrott a sajátja valamikor), tekerős régiklíma 96-ban? Áhh.. lehet vagy 3átírásos, méghogy 800....felejtő...kis tulzással esetleg ha nekem fizetnek.. :) a műszaki állapotot az autó sorsa alapján csak tippelni tudom... ehh..
ha E38 akkor először mindíg a fűtéscsapot és a kis keringetőmotort ellenőrizzük, ha V8 akkor motorburkolat le, meleg motorral kajak meleg fűtést ráadva járó motornál cselovék befexik a blokkra és csapból kijövő tűzfalba becsatlakozó két gumicsövet tapizza
ha az egyik tűzforró a másik nem, akkor bingó, nem nyit a csap
Jah, és azt a szokásos "kattogós" hangot sem hallom, amikor állítgatom a hőfokot, meg azt, hogy hova fújjon. Ha auto-ra teszem, akkor meg elkezd ezerrel keverni a ventillátor, tehát érzi ő hogy nincs meleg, csak nem fűt.
Fűtés probléma. Jobb oldalon minden frankó, bal oldalról viszont nem igazán akar meleg jönni sehonnan sem, és kissé hűvös van mostanában. Hol lehet a probléma? Mutató középen áll, a víz meg board szerint 100-110 között van a dugózós pesti forgalomban, és ekkor sem indul meg a meleg. Tippek?
Az E38 750i mellé egy pötty. Visszaültem egy időre a 120d be, ami ismét jó élmény volt. Egy gokart az a gép a régivel szemben, ami egy nagyon pozitív értékelés részemről. Azonban még jobb érzés volt visszaülni a régi vasba. Csendes, kényelmes, bla-bla...
Fogyasztásról: átlag: 13.6 (télen, tehát téligumi+hideg = 14.1) város: változó, de 18+ országút: 10-12 (itt nem tudom mérni a téli köpenyek okozta fogyasztástöbbletet)
Pedig mellbevágó. Én is azt hittem, hogy nem lehet nagy különbség, de ég és föld. Én ugye egy új céges Octaviából ültem át a céges 530d-be, és hát maga volt a mese és az álom. Aztán egyszer úgy adódott, hogy két autóval mentünk a feleségemmel, és ő hozta az 530d-t (egyébként ő használja a 750i-t), én meg egy harmadik off autóval mentem. 250km-s út után lelkesen kérdeztem, hogy na milyen az 530d, és szerteszétfikázta (szűk, ráz, zajos, nem megy). Kinevettem, hogy túlságosan el van szállva. Utána pár hétig a 750i-vel jártam, és visszaülve az 530d-be én is azokat tapasztaltam, amikre a feleségem panaszkodott. Persze, nem fair az összehasonlítás, az 530d M-es futóműves, a 750i EDC-s, de hát ez van. Szóval, félreértés ne essék, nagyon-nagyon-nagyon jó autó az 530d, de a 750 az más liga. Csak bírd tankolni.
ha valakinek van még nyomott áras ajánlata jól felszerelt navis 7x0d-re keressen legyen szíves, most utalják a pénzemet az elözö kocsiból, aztán gyorsan el szeretném költeni.
Azt nem tudom, hogy a 730d mennyit eszik, de csatlakozom az előttem szólókhoz; a 740d nekem 38500km átlagában 9,9-et evett, az 530d pedig 7,8 körül. Ez Bp-i használattal jócskán nőhet, hogy legyen összehasonlítás, a 750i-m hasonló használattal Bp nélkül 13, Bp-vel 16.
nekem a 40d(E38) most 9.9 illetve 9.8on all (22000km atlag) autopalyan 150 tempomatt 8.6, 90-100 kornyeken fouton volt mar 7.5 is, (meg 6.9is, de az ilyen erdekesseg mintsem realisztikus) ezek hosszabb tavok
de itt az alfoldon 9korul elvagyok ha sietek akkor is.
olyan 20 körül mentek akkor ezek, de tökugyanezt előtte kb 1 évvel még 50felett is láttam
pasoftnak ráadásul komolynak tűnő honlapja van, ötletem nincs miért nem csinált gyakorlatilag semmit egyetlen általam elérhető autóval sem, E39 től az E34en át az E38 E36 ig
PA softot vettem, hogy avval majd mindefélét kapcsolgatok, meg egységeket kódolok, meg hurrá
na a valóság, hogy nem is látja csak a légzsákot, azt is annyira, hogy 5x rányomva egyszer törli a hibát
mindemellet az autó tökéletesen működik, mókolólámpa vagy szakadás a buszokon nincsen, innentől....ehh
carsoft6 "házi interfésszel" ugyanezt "tudta" az E32-vel, kb semmit
az ABS-re mondott valami 0 hibát, az IKHA-ra egy csomót de törölni már nem, a légzsák lámpát eloltotta és ennyi
mivel ezek a szoftok natívan a sorosporttal hajtják a buszt a kocsiban, a dobozuk csak egy hardverkulcs, tehát kiírja, hogy nincs doboz, ha elfogadta, akkor nem lehet a doboz maga rossz, ergó egyszerűen maga a szoft nem viszi a kocsit
ahogy nem vitte az E36 325i-t sem, innentől záró közeli a bizodalmam esekben
de még soha senkit nem láttam, akinek ezek normálisan működtek volna
vagcom-ot már láttam működni, meg OBD-t is, de azt csak az újabb E38ak tudják, ahol megvan a kis utastéri csatlakozó a pohártartó melett
(és az csak alap hibák+állapotok kijelzése, semmi hibatörlés, kavarás, kódolás, stb nem lehetséges)
van valakinek gyakorlati tapasztalata a most kapható carsoft interface-ekkel kapcsolatban? mennyire visz mindent, mennyiért lehet hol jó áron kapni? csak obd-s bmwhez érdekelne.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy ha a totális csendre végysz, akkor 760i (Li) duplaüveggel. Én most egy E39 530d-t hajtok cégesként, de hát baromi zajos és kultúrálatlan az E38 750i-ből átülve. A régi 740d-m zajkomfortjával elégedett voltam, de azért az sem benzines. Persze cserébe lényegesen kevesebbet eszik.
maganvelemenyem, hogy amelyik tetszik. az, hogy mennibe kerul fenntartani, az az elozo tulajoktol fugg legjobban. olcson sehogy se jon ki az ember, a kerdes, kinek mennyit er meg.
Szeretnék néhány jó tanácsot kérni 7es dízel vásárlásán gondolkodom 2004es évjáratban 30d lesz szerintem a 40d kicsit félelmetesnek tűnik 8 hengeres dízel.
Amit tudtok osszatok meg velem motorokkal kapcsolatban is.
Ami nekem a legfontosabb a totális csend és a komfort!Ezért is nézegetem ezt a típust.:-)
jó jó, racionálisan kell gondolkodni, de kérdés az hogy mi a racionális? Vegyek egy szürke tdi passatot, mert milyen jó a banknak meg a márkaszervíznek? Az is új, most néztem, hogy ezek a mocskok még magán az adón is emeltek 10%-ot, úgyhogy egy új szarnak is 345 ft az adója kW-onként. Komolyan, a pofám leszakad, hogy pl a télen használt V8-as Audimért fizessek 89000 Ftot egy évben, ha meg szeretnék egy 750i-t az meg 133000 Ft , persze csak ha 95-ös évjárat, mert ha újabb, akkor már több az adója is. Ez már tényleg lehúzás. A bökkenő csak ott van, hogy pl a miskolci önkormányzat nyekkenés nélkül letiltatja a fizetésből, ha nincs befizetve pl március 15-ig az első féléves adó. Mivel azon kevés ember közé tartozom, aki dolgozik, így lehúzzák nagyon könnyen. Eléggé nevetséges az egész. Pár év múlva ott tartunk, hogy van, akiknek lesz autója, pl Suzuki, vagy valami kis vacak, a maradék meg gyalog jár. A nagyobbik maradék.
Ha sikerül még 2010ben eldönteni és esetleg bukik, akkor jogszerűen nem lehet majd behajtani.
Én az utolsó jogszerű (nem büntetés-pótlékköteles) másodpercig várok a fizetéssel, és mindenkinek javaslom ezt.
Az autóklub egy nulla, ha volna az autósoknak igazi összefogása és érdekérvényesítő képessége, nem itt tartanánk.
Némi reménykedésre ad okot, hogy ez a luxusadó túró elég vastag metszetben érinti az elitet is, tehát egy dolog, hogy az a tucat megélhetési maki megszavazta, megint más kérdés, mekkora kapcsolati lobbierő kezd dolgozni ezellen.
Az a baj, hogy az E38-as ügyvéd sem megy sokra, mert úgyis azt fogják mondani, ha nem keres sokat, ne akarjon hetest/ányolcat/esosztályt. tessen venni kia ceed'et sok év garanciával, és örülni hogy lyuk van a seggen. Ne legyen mindenki Guldenburg.Még egy évre se. Egyébként is, mi az hogy fűtött a hátsó ülés? Mi ez kérem? Rothadó kapitalista szemlélet. Tessen a géptisztító rongy minőségű szövetszéken kuporogni mint sok más ember. Nem baj, hogy ennyiért Golfot se adnak.Sőt, mi az hogy VW? Csak igazgatónak jár, magyar vegyen kóreait vagy kínait. Ott a Brillance, akkora mint egy 728 belül.Ha óvatosan vezetik, nem lesz baja a bent ülőknek se. Ha más hibájából hal ki a fél család, nos, az a végzet... Ahogy az egyik német ismerősöm fogalmazott, egyszerűbb a kivándorlás. Csak azt nem értem, egy marok ember miért gondolja, hogy a maradék közel kilenc- tíz millióból mindenki más hülye.
Nem tüntetni kellene, hanem egy ügyvéddel felszerelkezve beperelni az államot aránytalan lakossági teher kirovása miatt. Az se hátrány, ha van egy E38-asa. :) Autóklubot kellene erről megkérdezni. Van ilyen, hogy aránytalan jövedelem, vagy teher... Érdemes lenne itt keresgélni. Tüntetéstől még nem lett jobb semmi, max látják, mennyi ilyen autó van, amiről plusz bőrt lehet lenyúzni.
Valaki felvetette ezt a vagyonadó-ellenes tüntetést. Mit szólnának a Parlamentben, ha a Kossuth tértől a környékbeli utcákig megtelne minden egy konvojnyi hetessel, régebbi A8-cal, bálnával, lexussal meg ami ilyen aránytalanul magas adó alá esik a piaci értékéhez képest (akár Omega MV6, Alfa 164, bármi). Küldenék a dózert vagy a hótoló orosz csodát?
Csak mert pl én is gondolkodom egy E38-ason, de valszeg szlovák vagy cseh rendszámmal.
Ettől idillibb helyen nem is fényképezhették volna ezt a "tréfátnemismerő" autót, mint egy zebrán hosszában állva. Én azért egy elakadásjelzőt és egy rokikártyát is tettem volna, hogy kapósabb legyen. :D
Kedves TC.barátaim tegyenek a tehénre meg az ilyen-olyan 200000-es szarjaikra kartonpapírt, ne egy 7-er hűtője elé... Van pár írás, amitől felfordul a gyomrom. A főszerkesztőjük már kapott ezért pár kéretlen hozzászólást.
Akkor lehet neked is levegős a rendszered. Nekem fel sem melegedett ennek ellenére a vizem. De megvettem az új termicseket. Csere lesz. Nem volt pénz érte, a drágábbikat vettem 5000-ért...
Kartont a hűtő elé, mint ahogy a sok értelmes is javasolja a TC-n! :D Azért a 70C-s víz már elég jó időt tud csinálni még egy központi fűtésnél is, szóval ott összetettebb a probléma. -miért csak 70C? -miért nem nyom meleget?
Benzinesnél üzemszerű hogy a hajnali -10-12 fokban, városban (tehát nem folyamatos tempóval haladva) az üzemi hőmérséklet nem megy feljebb 70-72 foknál? Persze a fűtés ennek megfelelően szinte semmi.
Köszönöm! :) Csak úgy jó vétel a nem magyar lesz a rendszám. Dolgozom rajta... :) Még nem tudom pontosan, a részletek még nem kristályosodtak ki. Ha túl vagyok rajta, majd megírom! Már megbarátkoztam az automatával, így jó ahogy van!
gondolom nem en talalom fel a spanyolviaszt, de a BMWket eleg dragan lehet fentartani(tipustol fuggetlenul), ami vagy szandekos vagy ennyit tud a gyar.
es ezzel vagy megbaratkozik az ember vagy elobb utobb vesz valami egyszerubb gepet es ?boldog?.
en elvagyok a 40dvel, az a rohadt tomites szivatott/fajt a legjobban, de az meg a bosch sara. es ha egyszer elfossa magat mondjuk a turbo, akkor nyilvan atkozodok meg stb. de en akartam ilyet. azt ha beleunok vagy nem tudom anyagilag, akkor marad vmi japan.
Kérdésem lenne: Ha a motor nem melegszik be fél óra helynóben járás alkalmával sem, és nincs fűtésem, akkor az termosztát hiba lesz? Kevés volt benne a víz, hideg minimum alatt volt, a motor a 2/5-ig ment fel kb fél órát járt az udvaron. Töltöttem bele, de akkor töstént a mutató visszaköltözött a kék vonal felső végére, légtelenítőcsavart kinyitottam, és a víz nem égette meg a kezemet. Tegyek bele új termosztátot?
A választ sürgősen kérném, mert az ünnepekig még a cserét is meg kellene ejtsem, használnom kell az autót, és pici gyerekkel mennénk. Előre is köszönném!
hát ja, de azért mégis ha nem tapossa az ember szerintem sokáig meg. és ha bele kell piszkálni csak egy hengerfejet kell leszedni. mindenképpen olcsóbb mint a több henger ugyanannyi turbóval.
Nekem is korrektnek tűnt a srác, annyiért mindenképpen jó vétel. Milyen rendszámot tervezel? Ilyenkor egyébként írtok egy adásvételit, aztán majd ha regisztrálod valahol, akkor ezzel igazolod a tulajdonjogodat, vagy ez hogy működik?
Amúgy ne bánd az automatát, szerintem 7erbe nem is való más! (sportkocsi sosem lesz, akkor meg minek kuplungoljon az ember?)
arra nagyon jó a V10 meg V12 hogy 4-6 évesen a kutyának ne kelljen mert gazdasági totálkár ha bármi baja van... szóval én támogatom a kicsit ésszerübb motorokat.
bár ilyen chiptuningnak hat így a teljesítménynövelés ami nem túl bmw-s hagyomány :)
en a v8 hangot hianyolnam kicsit es az eleterzest is :-). ( mondjuk nem valoszinu, hogy ez a problema fenyegetne )
meg ertem en, hogy koltsegcsokkentes, de attol meg beleferhetne a szerintem a keretbe, foleg ugy, hogy az audinal es a mercinel van meg v8 diesel, sot v10, v12 is.
A www.bmw.de -n már fent van a 740d, a magyar oldalon még nincs.
A 3-as és 5-ös sorozatból már ismert 35d motort (580 Nm, 286 LE ) kissé feltupírozták és lett belőle 600 Nm és 306 LE. És ebből lett a 40d típusjelzés.
Szerintem ez így kicsit béna, a V8 diesel után kár volt elsütni erre a kissé felpumpált 35d motorra a 40d típusjelzést. A 735d-t jogosabbnak érezném.
3 éve volt, már nem tudom ellenőrizni tényleg átkúrtak-e, az viszont amit kicseréltek nem így nézett ki, és cakkum pakk egyben kellett, szíjjal, karral egybe volt szerelve a görgő.
csak a szokásos hidegen a diesel hangosabb hang indokolt. nekem mikor a klímafeszítő görgő haldoklott akkor volt egy furcsa hangos zaj, de akkor már a klíma sem hűtött. a csere 200ezer forint volt 3 éve gyári új alkatrésszel.
akinek 730D-je van/látott/használt és beindítja hidegen (manapság, minuszokban) kérdezném hogy indokolt egy erös zaj (zúgás) a motorból?
van valami plusz dolog (mint pl. a benzinesnél volt az a plusz kompresszor ami a CO miatt csak hidegen nyomott) a dízelben ami zúg amikor indul?
beindítottam egyet hidegen és elég hangosnak tünt. vagy az egyetlen ok az lehet hogy nem volt jó állapotban a motor? (a kérdésem lényege az igazából ez)
nem az álló/kieg/fütés, mert azt meg tudom különböztetni és annak szerintem kell egy kis idö míg beindul.
Köszönöm a válaszokat, kicsit megnyugodtam! :) Megfogadtam a rátankolásos tanácsot, 15,1 L! ;) Sebaj! Majd karácsonykor a rokonok körbeutazásakor jobb lesz.
Ákos, akkor nem csak én vagyok "alulmotorizált". Nem száguldozni vettem, arra van egy másik. Azt is imádom. Jó kiállású a tiéd is!
Alapban V8-ban gondolkodtam a hangja miatt, de amiket láttam, (9) autó minddel volt gond. Legjellemzőbb a kmóra tekergetés. Csak manuális váltósokat néztem de végül ez a steptronic (nem tudtam a különbséget, de örömmel tanulok! :) ) lett.
740d: Igen, a hadügyes az. Sokat, nem tudtam faragni. egy 50-est engedett és kicserélte az ASC-t, hátsó parkradar szenzorokat pótolta. Alapvetően korrekt volt a srác amúgy.
Kérdés, szokott lenni valamiféle összejövetel néha, vagy eféle?
Csak nem az osztrák hadügyminisztériumét vetted meg? Ha nem vagyok indiszkrét, mennyit tudtál alkudni? Én is kinéztem magamnak, de még nem álltak össze úgy a csillagok. Tiptronicot kérlek ne írj, azt hadjuk meg szegény Audisoknak, a BMW-ben steptronic van, az már 96-ban nagyságrendekkel okosabb és kifinomultabb volt, mint egy 10 évvel frissebb tiptronic. A 14-15 szerintem teljesen normális, ez az autó országút-autópályára tökéletes, ott kicsit fogyaszt, csorogsz tempomattal és élvezed a kényelmet. Amúgy az 5-ös fórumok szerint a 28i a legkiforrottabb mototrjai közé tartozik a BMW-nek. Egy barátomnak 328i E36-ban van, tökéletes.
Ha sokat városozol meg melegíted ilyenkor akkor még 20 is lehet, nekem volt 525i 24V e34 manuál és télen kis távoknál városban 22-25 között volt, csodák nincsenek... Beindítod kicsit járatod, nem tudsz állandó indulás megállás, ennyi... Ugyanez TDi-vel is 9-10 liter volt...
A város nagyon relatív, hogy ki honnan hová és mikor jár :)
Ráadásul a 30i nem biztos hogy teljesítményben annyival többet hoz amivel a fenntartása többe kerül. A 40i teéjesítményadóját viszont sokallnám. (mondjuk szemezgetek egy 2000-es 735iL-el, rá kellene szánni magam, meg bejelentkezni rokonokhoz Németországba...)
Nekem a 30i pesten 14-15. Nem is vártam kevesebbet. Amivel jobban jártál a 28i-vel az amit már leírtak: alkatrészköltség. Pl. 3 hónapja cseréltem katalizátort, rögtön 2 kellett ugye. Meg hátsó dobból. Meg szinte mindenből...
Nekem is ilyen autóm van. Tökéletesen annyi a városi hosszabb fogyasztásom nekem is. Országúton viszont klímával 150-ig 10 alatt van. Ha tempomat - 130 (GPS szerint), akkor 8,4 volt 800 km-re tankoltam 63 l-t. Idén volt, hogy 100-zal is repesztettem majd 3 órát, hogy ne érjek korán az adott tengerparti városba, pillanatnyi volt 7,3, de az átlag is csak 7,9 lett. Ez a "pici" nem arra való, hogy tartós 220-szal robogjanak vele, valóban nagypapás egy kicsit, én nem bánom, nagyon szeretem. Volt hazafelé egy 2 órás 150 - 180-as menés, tud menni, ha akar, akkor sem ment 13 fölé a fogyasztása. Én akkor sem bántam meg a 728 I-met! :) Családi autó, lényeg, hogy kényelmesen elférjünk benne.
Sztem normális. Két tonna, automata váltóval elkéri a magáét. A nagyobb motornak is ugyanannyi energiájába kerül mozgatni a vasat, mint a kisebbnek. A bp-i közlekedés pedig nem az ilyen kocsiknak való, folyamatos fék-gáz. Viszont rátankolással kéne mérni azt a fogyasztást, mert a BC simán tévedhet 1-2 litert is...
Új vagyok itt, mivel vasárnap óta van ontopic autóm. Egy '98-as 728iL boldog tulajdonosa vagyok.
Volna is egy kérdésem a tapasztaltabbakhoz. Tudom hogy ennél az autónál nem a takarékosság dominál, de érdekelne a véleményetek. kb 250 km-t mentem a kocsival eddig, kizárólag Budapesten, sűrü forgalomban (átlagsebesség 27 km/h). Normális-e, hogy 14,5 és 15 között mozog a BC adata? (ahogy fórumokból, innen-onnan összeszedtem ennyit a V8-aknak kéne fogyasztani, nem?) Nem gyorsulgatok, kifejezetten óvatosan próbálok menni. Lehet ez a baj? :) Az autó tiptronicos. Ez az első autómata autóm, szívesen fogadok trükköket is, hogy érdemes használni, pedállal hogy kell operálni. Ha ez a normális, akkor megnyugszom és élvezem tovább a "vonulást"
Ha viszont ez sok, akkor mi lehet az oka? Voltam egy szervízben, ott javasoltak egy motordiagnosztikát, levegő szűrő és gyertyacserét. A motordiagnosztika meg is volt, mindent rendben találtak. Mi a véleményetek?ű
Azt, hogy má' hekkelték a cuccot, csak balfaxok voltak, és valahol nem sikerült átírni az km óra állást, és a műszerfal jelzi, hogy itt vmi turpisság van ;)
Megnéztem az izzó körül, a tompított kábeén a szigetelés meg van barnulva, mintha megégett volna. 2 ünnep között lesz rá időm, kibontom a lámpákat és átkábelezem (remélem belül hozzá lehet férni a kábel másik végéhez)
Mindenesetre generátor felújítás és egy új akku kinézőben van, ha valamelyik szarakodik gondolom az is meg tudja hülyíteni.
Tünet 2 nálam E34-nél volt már, a benne lévő haldokló gagyi Motorola processzor csinál ilyet, vagy elkapja, vagy se kép se hang. Komplett óracsoport csere lett a vége.
Tünet 3-ra izzócsere, és nézd meg csere közben, hogy az izzóra menő kábeleknél van-e valami kábeltörés, oxidáció. Ennyi idő után előfordulhat, főleg ha gatya a fényszórót takaró hátsó kupak tömítése és be tud menni a nedvesség.
Tünet 1: bal oldalon egyik ajtó nyitását sem érzékeli, míg a jobb oldalon mindkettőt. Bal ajtó nyitásnál se belső világítás kapcsolás (anélkül meglennék) se bimmbamm hogy úgy maradt a lámpa (na ez jobban hiányzik). A kapcsoló elvileg a zárban van, de gyanús hogy pont azonos oldalon múlt el kettő - van valahol valami csatlakozó ami szétmehetett?
Tünet 2: 10-ből 1X indítás után minden műszer halott a műszerfalon, csak háttérvilágítás van. Motor leállítás és újraindítás után működik rendesen, menet közben nem hülyül (tehát a kontakt hiba nehezen hihető)
Tünet 3: Szintén indítás után, 10-ből 1X jelentkező probléma hogy a bal 1 tompított nem világít (a fényszórót is kipróbálhattam volna, ez eddig elmaradt) Bimmbamm hogy kiégett, majd le/fölkapcsolás és működik.
Tünet 4: A beállított óra időnként hetekig pontos, majd fél nap alatt 15-20 perccel siet/késik, mikor mi.
Igértem neked a fényhidat a MID-be. Nos a helyzet az,hogy nem tudok adni,mert 2 MID-ből csináltam egyet és mindkettőben rossz volt pár izzó,igy kettőből tudtam egy tökéletest csinálni magamnak! Sorry.
(megvan a ket alaprud, e32-re volt nekem ugye, de e38-ra is ugyanaz, profil2000. de boxom meg ilyesmim nincs hozza, csak ket kerekpartartom. na mindegy a jovore nezve tudjatok, hatha jol jon. meg dedelgetek E38-as almokat, azert nem gondolkodtam az eladason.)
mondjuk van olyan hely Mo-n is ahol nem zarom be az autot... annyira hogy egyszer meg a kulcsot is bennfelejtettem reggel, aztan delutan azert csak kivettem. persze nem budapest, de nem is varos.
BMW e38 750i-röl 334x32mm-es fék 2 dugós nyereggel! Ez a legnagyobb fék 7-esen plug and play e38/e39-en! Konzollal más típusra is felrakható!!!! Használható tárcsákkal betétekkel! Csak komplett eladó!
volt egy svájci ember ismerösöm, 56-ban disszidált, a 90-es években jött haza elöször magyarországra (még nem volt únió meg annyi külföldi sem svájcban) és akkor zárta be elöször az 5-ös újszerü bmw-t amikor hazajött és mondtam neki hogy ne hagyja nyitva a parkolóban. szóval ha azt mondom neki hogy kilopják a ködlámpáját akkor valószínüleg nem is érti miröl beszélek, körül kellett volna írni a jelenséget.
Már csak az kell, hogy valaki bekommentelje, milyen könnyű is ezeket lekapkodni egy hetesről, és akkor már az is ezzel fog szórakozni, akinek ez eddig eszébe sem jutott!
Mondjuk tényleg lehetne valamivel boyolultabb a ködlámpacsere. De hát nem gondoltak a tervezők a balkánra...
Úgy néz ki, hogy a MID-et kicserélem egy pixelhiba mentesre és a műszeregységet pedig én is velük javittatom meg. Igaz minimális hibája van,talán 3 sor de szeretném ha az is tökéletes lenne.
A krómkarikákat néztem én is a weboldalon,de nem tudom tetszene-e élőben.
A tiedet meg lehetne esetleg nézni élőben valahol?
nekem amúgy szimpatikus a régi navi, igaz nincs bird view, meg tényleg lassabb, de én nem tennék bele valami aftermarket vackot, ez az igazi. söt, az mk1-nek a hangja meg kifejezetten tetszik :) szóval én beletenném, de tenyleg csak akkor ha van hozzá mondjuk egy törött kocsi ami hiánytalan.
Szoval akkor,ha tegyük fel beteszünk egy 4:3at a MID és a magnó és a DSP helyére,akkor a rádió és a board és a DSP és a telefon kihangositó működni fog hibátlanul,csak TV és NAVI nem lesz,ugye?
Kösz az infókat, a vaterás cuccot én is láttam, de minek vegyek egy komplett egységet, ha nem kell. Az enyém teljesen jól működik, csak nem látom mit ír...
A 4:3-as kijelző érdekel, de nem tudom mit kell még cserélni hozzá. Gondolom, nem plug and play.
további nehézség, hogy a lednek kell mondjuk 3V, ezek a kis izzók meg gondolom 12V-osak. én is az eredetit tenném bele, ha kibírt 10-15 évet illetve n kilómétert akkor valószínüleg amíg nálad van jó lesz :)
Huhh... végre élet. Azt hittem kinyírtam a topikot...
Visszaraktam már, de ha jól emlékszem, nem lehet cserélni. Azok a fehér bigyók csak valamiféle takaróként és tartóként szolgálnak, maga az izzó pedig rá van forrasztva a panelre.
De a LED nem gyári !!! :-)
Az ötlet mindenesetre jó.
A problémám ezzel így első körben az, hogy a fényerejük passzolni fog-e a többi műszerhez és a fényerő szabályzáskor is úgy viselkedne-e mint a többi kijelző.
Külön "lichtmodult" meg ezért nem szereltetnék be...
segitségeteket szeretném kérni,hogy e38on hol találom a következöt- catalizátor control modult A 94-96os szériákon az anyós ülés alatt volt, de ezen nem találom. Az autó 98as 750i
illetve valami dereng máshonnan... talán két izzócsere után kellett gyújtót cserélni, vagy hasonló. itt talán együtt van az elektronikus gyújtó és a trafó. szóval inkább maradok a "nem tudom"-nál.
Olvastam több helyen,hogy elfáradnak a xenonok! Tettem be 2 új xenon "izzót" és úgy veszem észre, hogy erősebben világit! Ugyan azt az osram tipust tettem be! Létezhet?
lenne par eredeti LEMFÖRDER elado UJ alkatreszem a bömbihez. bal elsö lengökar: OE BMW: 31 12 1 141 721 lemförder: 13098 2db hatso lengökar: OE BMW: 33 32 6 770 059, 33326770060 lemförder: 22349, 22350 1db gömbfej (Kugelgelenk) hatra BMW OE: 33326767748 lemförder: 13307 mint tudjuk a LEMFÖRDER az BMW beszallito, tehat a minöseg az olyan mint a gyari. az egesz szett kompletten 450euro kb 124e forint.
Szerintem meg az autósok jogi segélyszolgálattól kell kérni segítséget, mivel szerény véleményem szerint egy 6 - 7 éves autó már nem luxus, az ára miatt sem, hiszen 3 milla szerintem nem akkora luxus. Egy felszereltebb Suzuki is többe kerül. Vegyenek eladhatósági értéket, így a törvény rossz, nem az emberiséget szolgálja. Ebben valaki segíteni?
össze kellene kötni egy luxusadó ellenes demonstrációval a parlament elött ! :) nem mintha komolyan gondolnám politikailag, de poénnak jó lenne. kellene sok E65 meg F01 is lehetöleg L-esek :D
Amerikai, svájci, vagy akármilyen rendszámmal kéne járni, és kész... Több ismerősöm is ezt csinálja, néha kicsit beszélgetni kell a rendőrökkel, esetleg lecsúszik egy 10-es zsebbe, de ennél jóval többet spórolnak, hogy nincs átírás, telj.adó, stb.
Azért ez a válság dolog, meg az új teljesítményadóztatás komolyan betesz a nagy vasaknak... Egyre több E65-ös ára kezd 4 millió alá esni, a w220-as merciket már nem tudják annyiért adni, hogy valaki vigye... Egy 2002-es w12-es A8-at meg már adnának 1,5-ért is. Ugyan a váltója rossz, de a szakim 500-ból újravarázsolja... Na de komolyan 200 ezret fizessek évente teljesítményadóba a 20-23-as fogyasztás felett??? Édesanyjukat :) Bár ez is szubjektív... Ha azt veszem, hogy 1 millióval ár alatt lehet venni valami szépet, akkor végülis beleférhet.
De ha van időd, akkor a legjobb megoldás véleményem szerint az, ha veszel egy olyat, aminek nem véres a torka, és 1-2 hétig használod várva a meglepire, majd utána beleborítasz egy zsák pénzt, így tényleg olyan lesz, amilyet te akarsz, és árügyileg ott vagy ahol másik esetben is lettél volna, mert messziről jött ember azt mond amit akar...
Facelift alatt az első lámpát érted? Mert akkor valóban nem az :(
E38-nál amúgy nagyjából jó a meglátásod az ár tekintetében. E32-nél meg a kérdés inkább az, hogy a magas árral jön-e a jó minőség, vagy létezik-e egyáltalán olyan eladó, amit érdemes megvenni. Szerintem nagyon ritka. Van, de jóval ritkább, mint egy "jó" E38, és az E32 átment a szerelem kategóriába, amit meg nemigazán adnak el a tulajok.
A sérülésmentesség szerintem annyira nem nagy szó. A lényeg, hogy ne olyan legyen a vas, ami kockára lett törve. 10 év alatt sokminden történik egy autóval, és a fényezők is ügyesek :) Az enyémre tetejét pl egy síbox cseszte össze, és ezért van középen megfújva, de ez szerintem korántsem olyan súlyos, mint mondjuk egy vicces elektronika. Vagy ha egy autót visszavesz a bank, akkor ott a tulaj vajon mennyit költhetett rá, ha a törlesztőre nem volt pénz? Ezek a tipikusan 2000-ért tankolok, vagy hónap elején használt autók, és "nagy" valószínűséggel megkapják 10000km-enként a 10w-60-at literenként 3-4ezerért...:( Meg milyen kicsinyes dolog már lenyúlni a pótkereket? Jah, meg 1 kulcs? Azé' kettő minimum legyen (nem is lehet casco-t kötni 1 kulccsal).
Ködlámpa fogyóeszköz, csomagtartó zár egyszerű szerkezet, tehát ezek elhanyagolható dolgok. Amúgy valóban szép kívülről ez a vas;)
Akkor úgy látszik eléggé le lett lakva a hazai kínálat, nekem volt egy 750i-m még 5 évvel ezelőtt. 95-ös individual. 114k km-rel vettem, sz.könyves volt végig. Esküszöm semmire nem kellett költeni a kopó dolgokon kívül, ha egy év alatt elvitt 200 ezret akkor talán sokat mondtam :S
Én ezzel szemezek tényleg sérülésmentes, de valami szívja az akksit, és jelenleg az a nyűgje, hogy állandóan lemerül és akkor összevissza működik minden, még a váltó is szarakodik...
A csomagtartó el. nyitja-csukja magát, de a záráskor nem húzza be. Egy kulcs van hozzá, az is össze van cseszve. Banki visszavett autó... a pótkerék természetesen hiányzik. Egy ködlámpa szintén nincs meg. És még hasonló apróságok.
így van. Én is az E32-re nem kevés pénzt költöttem + 3 hónap munka után állt talpra úgy,ahogyan elképzeltem,de megérte. Most van egy nyűg mentes, atombiztos, hálás BMW-m :) Ha kész az E12,akkor pedig elbúcsúzom tőle, helyébe pedig egy "hegyesorrú" E23 lép majd :)
Ebben szerintem minden itt jelenlévő 7-er tulaj egyetért veled. Persze van amire nem költik rá, de az olyan is, ami után a lehúzós népítéletek készülnek. Az ilyenektől kifekszek. Egy ilyen kategóriás autót lehúznak azért, mert jajj, ez tiszta szar, mert az első évben 2-300e ft-ot rá kellett költenem, úgyhogy inkább eladom, mert úgy szar ahogy van, és soha többet bmw (kisbetűvel:( )
Hello, A viszonylag rendben lévő az én fogalmaim szerint az a 750, amire az első évben 1 milliót költesz majd a vételáron felül. A patent állapotú az amelyikre csak 500k kell. Üdv, s.
Az én 740iL-em akár eladó is lehet, és tényleg iL ;) 98.05-ös. Fent van használtautón. Mondjuk én nem 1,4-ért szeretném eladni, mert nem sűrgős, bár egy benzines X5 cserére beneveznék akár ma is. 2,3-ért van fent, de csak a tesztvezetők mellőzése miatt. Szal az ára az rugalmas. Le is van írva minden amit tudni kell róla. A komplett futóműfelújítás, az tényleg komplett volt, nem csak 1-2 gömbfej meg gátló. Konkrétan 550e-be került mindenestől, ügyes futóműves skacok által kicserélve, made in germany-s cuccokkal (meyle), Németországból rendelve. Linket azért nem tudok dobni, mert telefonról írok, és nem megy a copy-paste, de szerintem megtalálod :) Ha érdekel, akkor leírok róla mindent, amit tudni kell.
Akkor már csak azért kell drukkolni, hogy mindig puhán landolt vele :) Ez komolyan érdekelhet, már csak az ára a lényeg... Az E32-eket nem vágom annyira, de ennek tuti nyűgje van, mert ránézésre szép. Bár mint mondottam az is igaz, hogy ha egy viszonylag rendben lévő 99-es 750-es értéke valahol 1,4-1,5 környékén van, akkor egy 10 évvel öregebb tényleg nem ér semmit... Legalábbis árban...
Hidd el! Tényleg iL. :) Még egy sor ülés befér hátra. :D Fekete, szürke bőr bél, 10 lufi meg kb majdnem minden, amit lehetett x-elni. :) Előző és egyben első tulaja MALÉV pilóta volt, úgyhogy nem volt gond. :)
Nálunk nem a co2 a fő gond hanem a sok kormozó füstölő dízel amik ugye kevés co2-t bocsájtanak ki ellenben okádják a kormot, még akár új állapotban is. Én azonnal bevonnám a forgalmiját az ilyen füstokádó rohadt dízeleknek, és szigorított vizsgára küldeném őket ahol nem lehet okosítani.
Egy faceliftes 740iL jól hangzik, főleg ha tényleg iL :) Fázom nagyon a 30d motortól, a BMW szerelőm kifejezetten eltiltott tőle :) Bár azt mondta inkább azért szarok, mert szinte mind kintről lett berángatva, és ellenőrizhetetlen, hogy 250, vagy 650 ezer van-e bennük :( Ha valami tuti km-es lenne, még azon is elgondolkoznék! De a 740 az mindenképp favorit! Köszi!
Egy haveromnak van egy E38 740iL, amit nem tudok pontosan mikori, de facelift rémlik. Emlegette, hogy hamarosan lecseréli. Holnap rákérdezek, ha gondolod és este referálok. Csak benyás érdekel vagy lehet 30d is? Elvileg azt is tudok.
Vennék 99-es, vagy annál fiatalabb E38-ast, lehetőleg benzinest, ellenőrizhető előélettel, max. 200 körüli rétegvastagság értékekkel, gittelt, lelakott nem érdekel! Egy 99-es 750-esnél már nagyjából kikötöttem, de van nyűgje elég sok, ellenben sérülésmentes. Mivel nem kapkodnak ezekért, ezért gondoltam futok még egy kört itt is!
off Tegnap pont két ilyen mondatot akartam írni, 'szegényszerencsétlen' 750i tulajként. Másrészről. Felkenhetik azt a pénzt a hajukra. Ha nem bírom fizetni, akkor eladom az autót (pl. külföldinek, csakhogy semmiképpen ne a honi költségvetésbe fizetődjön be a sarc). on
Egy hete elromlott a gyári teló. Illetve lekapcsolt fényszórónál nem írta kijelzője, hogy tegyek bele kártyát, illetve nem pittyegett, ha véletlenül rákönyököltem. Ha felkapcsoltam a tompítottat, akkor meg stroboszkópként villogott a telefon kijelzőstől.
Ma reggelre meggyógyult. Tapasztalt már ilyet valaki? Nem mintha erre egy fillért is szándékoztam költeni, csak épp kezdtem belelkesedni, hogy hibajelenségmentes a gép sok-sok km óta.
bocsánat, 2002-esnek számoltam a 750-et, mindegy, akár lehet az is, a lényeg hogy sok :)
itt is az a kérdés milyen hatásokat várnak el a törvénytöl. mindenki járjon kisebb kocsival. és az jó lenne ? en CO-hoz kötném inkább, ha már mindenáron a nép ellenségét keressük legyenek azok a füstölö autók.
nalam az verte ki a biztositekot, hogy a kb 100KHUF piaci erteku automra _vagyonadot_ fizessek. Vagyon... hehe... Na hat meg is valtam inkabb ettol a 'vagyon'targyamtol. De ugy latom a tobbiek is hasonlo velemenyen vannak, bar egy E38-nal meg nem ennyire markans az ado osszege a kocsi ertekehez kepest.
A németeknél 283EUR az adó egy nagy teljesítményű benzines autóra én ennyit fizetek legalábbis mindre ennyi a 246kw-os A8 meg ennyi a 357kw-os Gt-r is meg a lexus is 286Le-vel szerintem korrekt, a biztosítás 520Eur /autó/év ha kis köbcentis lenne akkor lenne 480Eur. Nálunk jövőre felemelik az alapdíjat 345Ft/kw-ra a 3. évig utána már nem jegyeztem meg d mintha jobban emelték volna az öregebbeknél. Ezzel kiszámolva a gt-r -re 357x345x3=369495Ft lenne csak az adó és akkor még hol a biztosítás, a németeknél összesen nincs annyiba egy év mindennel együtt és még ráadásul nem is igazoltatnak(engem 4,5 év alatt 52ekm nem állítottak meg az a8-al) semmilyen papír nem jön ki, meg hasonlók. Soha többet nem lesz magyar rendszámom azt hiszem. Bár vizsgára ki kell vinni a kocsit de öröm nézni hogy milyen egy kinti vizsga az ittenihez képest, 150Eur(van ahol olcsóbb) és időre várnak nem kell sorbaállni 10 perc volt az egész el sem hittem hogy így is lehet csinálni .
Ezek tudatosan leépitik a gazdaságot, szerintem direkt csinálják és tönkretesznek mindent amit csak tudnak. Sikerül is nekik.
Pusztán érdekesség képpen: Említettem a legutóbbi szervízt, eltört a bal hátsó lengéscsillapító, egy kb. 7-8 cm kerületű cikk maradt az alsó "tányérból" amin a rugó fekszik (azon maradt rajta a rugó, körben meg lefordult - ha ez a darab nem marad, leteszi a hátsóját és oldhatom meg trailerrel). Előtte már kerestük, mitől ráz az autó ELEJE fékezéskor. Mindenen túl voltunk - tárcsa, kerék, gumi...aztán megvolt a kátyú, tört hátul a gátló, ki lett cserélve - persze párban - azóta nem ráz fékezéskor az autó. Pedig bárki aki benne ült határozottan jobb elölről érezte.
"A lakott területre nem léphetsz című baromság még alkotmányellenes is volna." Katalizátor nélkül már most se mehetsz a Hungária körúton belülre fél évig, ha ott laksz, ha nem. Fel is háborodtak rajta páran (csak gondolj a víz/gáz/villanyszerelők régi munkásautóira, na ők mehetnek bkv-val...) Persze kicsit sarkítottam, de szép lassan csak erre haladunk...
Már hogyne lenne bevétel...az autóipar és a bankokjól járnak, gondolom kicsit hozzájárultak cserébe a kampányköltségvetéshez... Szép lassan meg fogja unni mindenki az évente műszakit (főleg hogy elvileg szigorúbb is lesz, gondolom kiszórják az autók 3/4-ét) meg az így célzottan kivetett "luxus" adót. Ha ez nem lesz elég majd kitalálják (remélem nem adok itt ötletet) hogy pl. Euro 5 alatt évente 10 hónapig nem mehetsz lakott területre mert qrvakörnyezetszennyező vagy. Ekkor Jóskapista leteszi a régi vasat, beáll a sorba, hitelt vesz fel, új autót vesz.
hát egy 750-re mondjuk németben sem keveset kell fizetni... lehet hogy még ezekkel is többet. de tény hogy a szlovákok pl. tudnak valamit. haladnak is...
Ha meg veszel 11 misiért egy 2literes passat cc dízelt mondjuk 140 lóval, akkor szart se kell fizetned, mert egy 11 milliós autó (szerintük) nem luxus ellenben egy két misit érő E38-al vagy még sorolhatnánk az autókat lefelé 200-300 ezerig. Ennél még a taxár is jobb alap lenne a luxusadóra.
Ezt most nem értem, mi a 240? A 730 az 160kW, a 95-ös meg a 15. évébe lép tehát 160/kW. Ezen kívül a 125 -175kW sávban van tehát dupla. Így 160kW*160ft*2=51200 forint. (nekem 94-es, az még olcsóbb ugye, már 120 forint kW-onként) Nem azt mondom hogy olcsó, meg ott rohadjon meg aki kitalálta de egy idősebb 730i még vállalható. Pont miután megvettem az autót találták ki az egész baromságot, néztem 97-es 740i-t is, sőt volt egy 50 iLA is képben, végül a 730i volt - akkor úgy gondoltam - a legjobb állapotban mind közül, a kora ellenére (tulajdonostól, 6 éve az övé, persze, elmehetünk átnézetni, mondjam mikor hova stb.). Így utólag nézve ezt a luxus(LOL)adó dolgot így jobban jártam. Mondjuk jellemző, annyira magyar az egész - legyen luxus adó, de akkor számolja eurotax alapon (gondolom azt a márkaképviseletek nem annyira díjazták volna)
fogalmam sincs... teljesen megbizhatatlan minden informacio. mert a 'hibatlan' es 'csak olajcserere viszem' E38-rol is hamar kiderul hogy csak a pdc-t nem lehet kikapcsolni, meg kicsit harangozik neha a hatso lampa miatt, kicsit kontakthibas itt, ott amott. de egyebkent tenyleg mukodik, nem all meg.
például melyik márkára gondolsz, ami minöségben hasonló de tartósabb ? komolyan kérdezem, már megöregedtem, utálok szerelgetni, de a bmw azért jó lenne.
harom hunyorgo led miatt? pixelhibas muszerfal miatt? kontakthibas pdc miatt? ugyan. ezeket a tulajok szepen benyelik, mert hat milyen mar hogy hetese van es mindenhol akad valami butykolnivalo...
persze lehet hogy az irgalmatlan ertekvesztes miatt elobb-utobb a vasarlok atallnak valami olyan markara ami jobban birja.
De ebben a kategóriában az sem megengedhető hogy útszélén nyitott motorházzal matassanak benne / traileren legyen / azt lássák hogy állandóan bütyköli a tulaj mert az nem túl jó ajánlás...
Szóval akkor itt valami elektronikai kütyü döglött meg? Nekem is néha elkezdenek villogni, aztán elalszik, egy idő múlva. Később, újra világít minden. Néha bármelyik gomb, klíma, szellőzőmotor..., megnyomása után is elalszanak... Mi is akkor ez pontosan? Tudjak mit mondani az elektronika szerelőnek.
Köszönettel:
Szeki
Ps: A fényszóró még mindíg probléma. Arra is segítséget kérnék.
szerintem elég jó hogy elment 15 évet, én nem bántanám. nyáron vagy 60 fokos, télen meg -20... bár nyilván lehetne jobb, de nekem olyan nosztalgiám van az E38 minöségre. valahogy úgy érzem hogy az sokkal emberségesebb átláthatóbb, jobb volt az utódoknál. de lehet hogy hüjeség.
Én a függőleges panelen találtam egyet(2 óra baszakodás után) amit, ha felülről rányomtam a panelre, akkor világitott! A panel egyik sarkában volt,a levegő irány kapcsolók mellett,igy most már nem emlékszem pontosan hol! A lefényképezed akkor meg tudom mutatni pontosan!
Nos, akkor nem értettetek. A normál Xenon jól világít, de a fényszóró az autó előtti teret világítja meg, Mivel két külön foncsor, biztosan lehet állítani rajta külön is, vagy esetleg az állító csavar eshetett ki belőle... Szóval ezért kellene egy rajz, fénykép, hogy mit, hol hogyan állítsak.
az eddigi hsz-kat is természetesen köszönöm, a motoros automata állító tökéletesen teszi a dolgát. Le volt törve, de orvosoltam a problémáját, házilag könnyen, jól javítható. Nekem az aldó "gömbfej" volt letörve.
nem teljesen van így, mert a xenon fenyszóróknak más a tükre is, nagyobb területre sugároznak, tehát ami kijön fény összesen több, de a szemedbe nem feltétlenül kerül sokkal több. oldalról esetleg igen, mert ott egyébként nem kapnál H7-böl fényt.
azzal van baj amikor sufnituningék kicserélik az égöt magában. akkor dráma. nekem is volt ilyen OT kocsiban, de visszaraktam a H7-et, mert este nem tudtam közlekedni szinte a kocsival. olyan nagy volt a fényerökülönbség, hogy a nem megvilágított területeken sokkal rosszabbul láttam. szóval a tanulság az, hogy xenonupgrade csak lámpával együtt.
az a baj ezekkel a zenonokkal (illetve a startegiajukkal ami szerint allitjak a szintet), hogy arra torekednek, hogy vizszintesen elore vilagitsanak. namost lehet hogy ez a normal fenyszoroknal is a jo beallitas, nem tudom. sik teruleten ez jo is. csak az ezzel a baj, hogy 50-100m-rel odebb lehet hogy megvakul valaki mert mittomen dombteton van a zenon. vagy a zenonosnak jobbrol erkezem, ahol szinten megvakit mert ugye jobb oldalon magasabbra hord - ami szinten a normalis mukodes resze, csak epp vakit. a normal fenyszoro is vakit, csak sokkal kevesbbe - nyilvan, hiszen kisebb fenyereje van.
na erre nem tud megoldast semmilyen intelligens tornamutatvanyokat eloado zenonautomatika.
Nekem nem xenon van benne (bár ugye projektoros a "mezei" halogén is) -be lehet állítani a max. magasságot a műszerfalról, de felkapcsoláskor mindkettőt alsó állásba buktatja, majd visszaemeli a beállított szintig. Valahol olvastam hogy nem folyamatosan szintez, kb. 20 másodpercenként utánállít. Tehát nem csak a xenonosban van ilyen motyó...
a beállítás nem automata, kézzel kell beállítani ugyanúgy mint bármilyen lámpát. annyi van a xenonnál, hogy a kormány melletti tekeröt felváltotta a tengelyállástól függö szabályzás, egészen más dolog : az csak lejjebb tekeri ha berakod hátra a két cementeszsákot.
Én is állitottam, amikor megvettem,nekem az út fölé világitott kb a fák lombjaira! Minden második autó villogott szemben! Nem tudom ki és miért állitotta igy el,belőttem és azóta tökéletes!
Ha xenonos, akkor ugye automata,ami annyit jelent hogy a lámpa(már a helyzetjelző) felkapcsolásakor teljesen le világit,majd 1-2mp múlva az első lengőkar állása függvényében felhúzza a kivánt magasságra! Nézd meg, hogy igy csinálja-e a tied is!
én sokat állítottam magamnak, tök mindegy hogy xenon vagy nem, van a tetején csavar osz' kész. :) csavartam rajta mentem egy kört, ha kellett csavartam vissza, ennyi. persze a szervizes játék is megfelelö, ízlés szerint.
Igy van, epp csak a kutya torzskonyvenek a szamat nem kerdeztek.aztan kiderult hogy nem kell, csak torottnek tunt a rugo...ellenben a gatlo tort, a tanyer fele hianyzik alul, ezert volt elfordulva a rugo vege /nem sokat enged latni a gyari 16-os felni/. Szoval 2 lengescsillapito csere - meg jo hogy nem automata szintezos.
Segítséget kérnék az első fényszórómhoz. Nagyon le világít az autó elé. Van valakinek rajza, hogy ghogyan lehet beállítani, illetve mi az, ami sérülhet benne? Olyan ciki, hogy előttem 10 m-rel világítja az utat...
Én próbáltam hívni kíváncsiságból mert hasonló mint az enyém, de a megadott telefonszám sztem kamu, mert nem kapcsolható. Valószínűleg a hirdetés is az.
Tegnap huszadrangú, nevenincs úton, magyar átlag útminőség mellett 80-90-el haladtunk, majd hosszú jobbos után jött egy durván megsüllyedt útszakasz...a bal hátsó rugó bánta.
Esetleg ha van itt aki alkatrésszel foglalkozik írhatna (akár privátban is) árat.
annyira ritka hogy jól müködjön sokáig... pl. bmw szervizben 15 ezer volt hozza a két deci olaj... tenyleg jo lenne valami infó nekem is. bontott szivattyúkat 60 körül láttam E65-höz, de akkor még mindig ott van hogy lehet hogy a munkahenger ereszt.
Döbbenet hogy nem gondolt Wallis rögtön a másik termosztátra is, márkaszerviz létére. 5 perces próbaúton kibukott volna, hogy továbbra se melegszik be.
Tudniillik 2 van benne, és nagy eséllyel közel együtt haláloznak el (ezért érdemes egyszerre cserlni). Ráadásul ezek szerint neked nem is találták el, hogy melyik a beteg. :S
off autonal az volt hogy el se erte az uzemi homersekletet, tonkrementek a vizkorben a futogyertyak. de ugy tudom bmwben olajkalyha van szoval nem hiszem.
Féloff E39 530d országúton vízhőfok visszahűl. Tegnap Wallis Duna, termosztát csere, úgy megszopattak, ahogy csak egy hazai BMW márkaszervízben lehet, 4és egy negyed óra várakozás, 48ezer Ft, és továbbra is visszahűl. Mi lehet akkor a hiba oka? Vízhőfokjeladó?
ugy remlik hogy 750hez volt valami konkret javito kit, meretre vagott benzincsovekkel, nyomatekhatarolos bilincsekkel, cakumpakk meg lehetett venni a motorterhez. a benzintank kornyeke na oda kell venni folyometert, aztan bemeretezni.
viszont wallis szeret kozonseges obis bilincset adni az eloirt nyomatekhatarolos helyett.
Elöregedtek a csövek. Meleg is van ott, meg van kb. 3 bar benzinnyomás. Helyedben vennék kb. 4 méter benzincsövet és azonnal kicserélném az összeset a motortérben, meg biztos ami biztos hátul a tanknál lévő csöveket is. Azért érzed, mert befújja a ventilátor a benzingőzös levegőt az utastérbe.
Járt már úgy valaki e32 benzinessel, hogy baloldalt elöl a kerék mögött, a kasztni alatt a benzincsövekből minden hidegindítás után az első 5 percben szivárgott a benzin és utána elmúlt? És ha kint a kocsi alatt szivárog, akkor miért érezni az utastérben?
rakott bele már valaki DSP hangot E38ba utólag? (már úgy értem hogy funkcionálisan, nem a csomagtartóba :) ) vagy más tuti megoldás a gyári alapzene okosítására?
Nekem egyszer egy kis rézlakat bújt be, kb 1 évig zörgött alattam, az istenért nem tudtam kihalászni, aztán egyszer csak megtaláltam a hátsó ülés előtt. Magától kijött.
E38, de így nem csúszik ki belőle. Kipecázni sem sikerült, a cső kivételéhez viszont ki kell venni az ülést is. Holnap ha lesz hozzá kedvem neki is esek. Mennyire necces az ülés kibontása (bal 1, plüss)? Van valami trükkje? pl. elpattanó/eltörő apró kis cuccok, a munka felénél előkerülő spec. csavar amihez külön eszköz kell stb.?
réz szalag végét meghajtottuk derékszögben, azzal kapartuk ki a cuccokat (a karcok nem érdekelnek, a telefon újonnan függetlenül 5000 forint, második teló, a kártya fontosabb ami benne van) - a teljesség igénye nélkül eddig: tollbetét, komplett toll, üdítős kupak...néhány komolyabb tolatás-satufék után lett még olyan 30 forintnyi apró meg egy ismeretlen eredetű fém alkatrész, talán walkman-ben láttam hasonlót...mese nincs, két lehetőség van - említett ülés ki stb. vagy benn marad, letiltatom a kártyát és újat kérek.
a racsot a cso vegerol le tudod elvileg szzedni, utana lehet kulonfele keskeny hosszukas ojjektumokkal probalkozni, a legjobb egy flexi cso duct tapepel megfejelve.
Az utolsó dolog amit elhittem volna megtörtént. Van egy vékonyka telefonom, kicsúszott a zsebemből. Aztán egy kereszteződést is benéztem, satufék, épphogy meglett. Aztán megcsörrent a telefon de nem találtam - még akkor. Most már tudjuk, hogy a vezetőülés alatti lábtérfűtés csövébe szaladt be fékezéskor. Most voltunk a Zsibói utcában csak ezért, 19%-os emelkedő, macskakő...ami belefér toltuk fölfelé, de nem jött ki, kb. az első lábtér közepénél van. Tehát lassan ülés ki, szőnyeg ki, cső ki...jó játék lesz :D
azt nemtom de idekuldtek egy nemet csokat is hogy vezesse. en csak attetelesen tudok barmit errol, egy eloadason volt ott es ugy mutattak be mint a BMW magyarorszag vezetojet vagy mi.
Telitalálat! Volt olyan eset amikor felhívtam őket, h kész van-é az autó, mert indulnék érte Csongrádról. Mikor otthagyott a haver a szerviznél bementem, kiderült nincs kész. Kicsit bosszús lettem de nyugodt ember vagyok, kértem egy csereautót , h hazamehessek. Közölték ,h nem tudnak adni. Na ekkor már nem voltam nyugodt ember.
Ja a szervizel kapcsolatban: teljesen új mo.-i volt az X5. A tetőablak elromlott 8 hónaposan. 5 ször vittem vissza a szervibe mire kicserélték komplett elektronikával együtt, de ezután sem működöt.
sajnos/szerencsere nem tudok tanacsot adni a jelenleg aktualis bmw-kkel kapcsolatban, nem ismerem oket. egy F01-ben (a mostani uj 7er) ultem 15 percet es nem gyozott meg. viszont a 2002-es S merka sem. eleg kinos volt amikor a legrugo tonkrement, szervizeltek, majd harom napra ra ugy leult az auto hogy nem tudtak hogyan kene trelerre rakni. :)
Talán menni fog kulturáltan is. Tudod új vagyok errefelé. Úgy tanítottak, hogy ne rontsak ajtóstól a házba. (egyébként ha alaposan elolvastál, szidtam egy kicsit a BMW-t hiszen ezt írtam: állandó elektronikai problémám volt az előző autómmal. Igaz az X5-volt. Ennél jobban szidjam.)
Nem túl nagy a mozgás itt. Szóval ha valaki tudna segíteni vázszám Wbahm410x0de98214. Extra lista esetleg szervíztörténetre lenne szükségem. Vásárlás előtt állok. Találtam egy 2006 évi magyarországi 730d-t long kivitelben 90000 km-el jó 7,5m-ért. 2007-es X5 4.8 volt az előző autóm. Most a 730 és a Mercedes S 320 között hezitálok. A 730 ellen az szól hogy az X5 állandó elektromos problémákkal küszködött. Emiatt nem is nagyon szerettem, bár a menetteljesítménye elég barátságos volt. Félek tőle hogy a 730 sem megbízható elektronikailag. A Mercedes-ről pedig nincs tapasztalatom mert nem volt még Mercim, ellene viszont az szól, hogy azonos évjárat, azonos felszereltség mellet a Merci 1,5-2 m-val drágább, és amit mostanában általában hallani a márkáról, hogy műszakilag elég megbízhatatlan. A népítéletben megnéztem mindkettőről csak jókat írtak. Bár gondolom itt nem akar senki rábeszélni a Mercire azért kérlek segítsetek a döntésben.
2000/12 750i-hez keresném azt egységet (nyomásérzékelős-jeladós szelep), ami az RDC számára a jelet küldi. Téli gumi+felni vásárlás előtt állok és nem szerelném ki a nyáriból. Márkaszervíztől kérdeztem: természetesen beszerzik, de horror áron... Ebay-en sajnos ehhez a típushoz nem találtam. Van esetleg valakinek ötlete, hogy melyik másik bmw-be építethették ugyanezt (e39, stb.) ami jó lehet az enyémbe is.
a c4 elodje volt. elhoztam, masnap orszaguton elkezdett ciceregni valami a b1 ajtoban. aztan harom hetesen szetkaptak a komplett elso futomuvet mert valami ropogott kormanyzaskor. a radioban elment a magashang ha bekapcsoltam az ablaktorlot, a hatso sarvedok az elso alkalommal leszakadtak amikor oten ultunk bele; mint kiderult opcionalisan lehetett volna gumibol rendelni muanyag helyett, az tulelte volna.
aztan kb ot hetes volt amikor a kulcs elkezdett hamlani , undoritoan nezett ki es eztan villamgyorsan lekoptak a piktogramok. valamint a belso tukor botranyosan szeriahibas volt, nem lehetett ugy beallitani hogy normal-sotetitettben is lassak hatra.
akkor szerencsém volt. ezzel a vacakkal tavasz óta járok mióta a 745 kilehelte a lelkét, még annyit sem mondott hogy mukk :)) leszámítva ezt a vizsga izét meg az olajcserét :)
na hallod, most hoztak vissza a gokartot, hatso fekdob felszabalyzas + fekbetet + fekolajcsere + munkadij + kutyafule + hazhoz hoztak-vittek, hat, 750-be egy het alatt eltankoltam ennyit.
egyebkent az anyagi oldalat leszamitva, imadom a hetes elmenyt, de bakker limuzinnal nagyobb szopo szerintem szemelygepkocsiban nem letezik... persze szep meg elmeny meg minden. a kovetkezo projekt nem bmw lesz, ha csak be nem szall a bmw furgonpiacra. :)
hanem hallod, azert citroen... nekem harom honapig volt, en hoztam el a szalonbol, csalodtam is az ujautoban mint kategoriaban.
senkit nem érdekel, de beírom, hogy most vizsgáztattam a kocsit (C5 citroen) 4 gumi le-felszerelés centírozás, futómü alkatrészek vagy 5 db, kicserélve munkával, futómüállítás, vizsgadíj összesen volt 55 ezer... minden. még egy égöt is kicserélt a tag "csak úgy" a 4 gumit is kb. ajándékba kaptam. 1 külsögumit nem veszek 19-ben a teljes vizsgáztatási és gumicserés összegböl :))
persze ennyi erövel bizonygathatnám azt is, hogy mennyivel hálásabbak a csúnya csajok...
azért ha valaki tud jó 730D-t E38-ban 2.5ig, vagy E65-ben 5.5-ig ne titkolja :))
bár kicsit azért rossz érzés egy legalább 200 ezer kmt futott kocsira kifizetni 5x annyit mint ez a jó kis olcsó izé amivel járok, de hátha majd nekem jön ki 19-re a jó lap :))
Ezt én is éreztem, amikor eladtam a Dodge Stealth twin turbót! Olyan volt, mint a nirvána! Korábban a szerelőnél laktam. Minden rokonát ismertem már. Egy évben 6 napot tudtam használni az autót. Egy alátét beszerzése is 2 hónapig tartott, közben a cigánygyerekek ugráltak a motorháztetőn, mert a guru az utcán tárolta a kocsit. Néha elmentem megnézni az autót, mert nem emlékeztem rá, hogy néz ki? Mindennap 3 órát neteztem csak alkatrészeket keresve.
Most, hogy bivanbi írta ezt az 1 literes autót, megnéztem, mik vannak és tényleg, ez zseniális: 1literes automata Suzukit fogok venni. A 12 henger után csodálatos élmény lesz! Az igazi szabadság! Mert egy autó csak addig szabadság, amíg megy. Amikor baja van, akkor szolgaság:)
Na, kér valaki egy 750-est? Ez ilyen...vagyonadó-mentes. Nem kell átírni. Törésmentes.
2006-os facelift 730 d (ezüst)-hez (e65,) keresek első lökhárítót, bal első sárvédőt, 2 balos ajtót és bal xenont. Üresen kellenének, mert ezeken kívül minden ép maradt az autón. A bontott, jó állapotú lenne a legjobb és minnél hamarabb, mert sürgős lenne. Válaszottokat előre is köszönöm.
egyebkent egy tipusfanatikus foglalkozik vele tovabb. nala hobbiauto lesz, es meg van turelme foglalkozni olyan dolgokkal amikre en mar csak nem is legyintettem. egyszoval jobb dolga lesz az autonak mint nalam volt; talan azt az egyet leszamitva hogy en tenyleg naponta mentem vele, allitolag ez az autonak jobb mint ha sokat allna.
mielott 7ert vettem volna, ket evig ugyanilyen autom volt mint amibe most ultem vissza, szoval nem ismeretlen az elmeny.
igazabol ez a vagyonado volt az amire azt mondtam hogy azt mar elvileg sem veszi be a gyomrom.
van benne valami élvezet amugy amikor az embernek Nincs 7es bmw-je. egyfajta szabadságerzet, hogy nem kell odafigyelni, nem kell szervizzel foglalkozni, teherautónyit tankolni, söt még ha ellopják se sajnálom max a személyes holmikat belöle... :)
na most mar csak 'kivulrol' ugatom a heteseket, mast boldogit mostantol. 999ccm, 50le, fullfapad rulz. viszont poccroff haromdeci benzinbol odavissza kb :)
á, ha nem hagyod magad, sikerül megszerezni az olajat 2000 és 2500 között, ilyen értelemben a 20l-esbe is bele lehet ruházni egy haverral. ha _Ennél_ olcsóbb, akkor vertek át :))
de ez is hozzatartozik: ha regi az olaj, es lecsereled ujra, van valamekkora valoszinusege, hogy eppen ettol fog meghibasodni a valto (a friss olaj kimossa a szennyezodeseket, eltomodik az akarmi, mittomen).
van benne egyebkent olajszuro is, azt is cserelni kell az olajjal.
a rossz nyelvek szerint a lifetime oil fill azt jelenti hogy elmegy a valtod 150kkm-et (250k-t?) es aztan kidobod az egeszet es veszel ujat, mert ennyi az elettartama. es ez ido alatt valoban nem cserelsz olajat.
Szeretnék tisztán látni az automata váltó ügyében. Olajcserére mikor van szükség, illetve hogyan ellenőrzöm az olajszintet? Kell egyáltalán? A Totákárón olvastam egy cikket, mely szerint az időben, minőségileg elvégzett olajcsere nagyban segít a hosszú, gondtalan km-ek megtételéhez, de hallottam olyat is, hogy nem is kell benne olajat cserélni, mert lifetime fel vannak töltve. Most akkor mi az igazság? Ha kell cserélni, azt hogyan kell?
A gyári még a csomiban van, hívott a szerelő hogy ha gondolom vigyem vissza, a beszállító elviszi 10k-ért. Csak hogy teljes legyen a történet. Az ára 32 volt, lehet hogy nem a legolcsóbb helyről jött....mindenesetre végre nincs szekér hangja az autónak :)
Az utángyártott katalizátorok olyan 28-29 körül mennek boltban. A régi meg nem kell leadni hozzá, hanem azt eladja a szerelő a rézbőrűeknek olyan 10 körül darabját..:D
Azt hiszem végül nem a kerámia betétes mellett döntöttünk, kb. egy árban van a fém betétes - az meg nem annyira veszi magára az odaverést. Ráadásul a két előző autóm óvatosságra tanított, gyárilag rohadt alacsonyan hordták az orrukat, mindenhol leakadtak - a 7er alja jóval magasabban van. Terepre meg nem tervezek menni vele, arra ott van cimbora gaz 69-ese :)
Kapott utángyártott katalizátort, a szervizben mondták hogy tettek már fel ilyet és korrekt. A régi maradt, viszi a beszállító cserébe. (az új daraboknak 32e volt darabja a 730i-hez, a gyári közel 300e/darab árhoz képest mindenképpen előnyös)