Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.30 0 0 89
Hitbizományban az adó, ne kerteljünk.
[fidelio] Estrella Creative Commons License 2005.08.30 0 0 88
zesa [78]-ból: "Mostanság van egy olyan érzésem -de ez inkább csak megérzés - hogy beszűkült a repertoár (vagy csak én kezdem kiismerni?..." Az észrevétellel maximálisan egyetértek. A legutóbbi "szűk keresztmetszet" épp a múlt héten esett meg: két egymás utáni napon hallhattam Beethoven c-moll szonátáját..igaz, más-más előadótól. Nem terhes újra hallani az ilyen alapműveket, sőt, lehet érdekes is éppen az előadó összehasonlítása okán, de annyira kevés ez az egy komolyzenei adó a maga szabott kapacitásával, az egyes meghatározott "műfajok"-ra szánt idejével, hogy valóban sokkal nagyobb körültekintéssel kellene összeválogatni a műsorokat már jó előre. Igaz lehet persze, h anyagi okok miatt van ez így (milyen kényelmes erre hivatkozni :), de nem hinném, hogy ez ne lenne áthidalható egy kis leleménnyel...netán egy kis frissítéssel, megkockáztatom fiatal(abb) személyi gárdával..
[fidelio] zesa Creative Commons License 2005.08.30 0 0 87
Ami a műsorvezetőket illeti, nekem is vannak kedvelt és nem kedvelt hangjaim, de igyekszem tudomásul venni, hogy az adó nem csak nekem szól, sőt nem elsősorban nekem szól. Nyilván hallgatják nyugdíjas nénikék és bácsikák, akik szívesen hallgatják fiatalságuk szépreményű, mára kissé "fárasztó" hangú énekesnőit, a szétszórt költőt és társait. Én magam kerülöm ezeket a műsorokat és bár szól(hat) a rádió egész nap, igyekszem a konkrét zeneművekre összpontosítani a figyelmemet. Nem véletlenül az RTV Részletest járatom, sokáig a nap fénypontja volt, amikor "kijegyzeteltem" a jövő heti Bartók műsorfolyamot. Egyszóval én szeretem az olyan konzerv műsorokat, mint a Hangfelvételek felsőfokon, Hangvarázs, Összkiadás, stb. Mostanság van egy olyan érzésem -de ez inkább csak megérzés - hogy beszűkült a repertoár (vagy csak én kezdem kiismerni?) és mintha a zenei gyűjteményt nem fejlesztenék úgy ahogy az kívánatos lenne. Ez történhet pénzügyi okokból de hozzá nem értésből is. Ebben a műfajban nem kell ugyan naprakésznek lenni mint egy poprádió esetében, de azért szó se róla, jól esik ha olyasmit hallok, amit előtte pár héttel vagy hónappal valamelyik külföldi zenelapban mutattak be. Valamikor kedveltem például a Kritikus füllel c. műsort, mára követhetetlenül megritkult, ez jelzi is a naprakészséget. Ha már itt tartok, lehet, hogy csak én vagyok vak, de nekem úgy tűnt, hogy az ebben a műsorban bemutatott lemezeket, mintha "azértse" sugározták volna teljes terjedelmükben. Pedig mennyire logikus lenne: az egyik műsorban beszélnek róla, egy másikban pedig bemutatják. Folytathatnám, de lejárt az én műsoridőm :-)
[fidelio] zesa Creative Commons License 2005.08.30 0 0 86
Elkerülte a figyelmemet ez a topik, most érdeklődve olvastam a véleményeket! És megerősített kicsit abban a meggyőződésemben - ez most nem kritika akar lenni - hogy a szakmaiságnak mindig felette állnak az ember szubjektív preferenciái. Ahogyan nyilván az enyém is. Szerintem egyébként nyugodtan néven nevezhetjük a Bartók Rádió "arcait" (ez kissé képzavar:-) hiszen nevüket vállalva, közpénzen boldogítanak bennünket. Bizonyos értelemben elfogult vagyok az adóval kapcsolatban, mert én is sokat hallgattam(-tom), sokat köszönhetek neki. De, hogy rögtön mondjak valami barátságtalanabbat is, választási lehetőség nem lévén a vonzalmam tulajdonképpen kényszerű és kötelező is, hiszen másutt komolyzenét nem nagyon hallhatok (maradjunk a magyar nyelvű és földi sugárzású adóknál) Így aztán a minőséget csak saját vélt normáimhoz igazítva értékelhetem. De nem is ez a fontos! Számomra a BR elindító, "világfeltáró" jellegű volt, a legtöbb zenei élményem innen származott. Egy idő után persze az ember felszed annyi információt és zeneanyagot ami saját lábára állítja, de amikor még nem volt internet, nem roskadoztak a lemezboltok polcai, az általuk sugárzott hangfelvételek kincset értek. folyt. köv.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.30 0 0 85
Egészen elképesztő, hogy ma a Muzsikáló reggelben mit művel Schaefer (vagy hasonló) Andrea: szerintem egyetlen olyan mondat nem hagyta el a száját, amelyben már-már cinikusan ne vétett volna a hansúlyozás, a tisztességes mondatritmus szabályai ellen. Ha irónikus kedvemben lennék, azt mondanám: önmaga paródiáját adja. De nem, ez egész egyszerűen felháborító. Szerencsére én már nem hallom, de még vagy 15 percig élvezhető. Hogy lehetne elvonszolni a mikrofon mellől egyszer s mindenkorra?
[fidelio] ivan kozlovsky Creative Commons License 2005.08.28 0 0 84
Kedves cleofide! Ide írok,hogy légyszi majd válaszold meg a kérdésem az OFFban.Köszi
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.28 0 0 83
Minden heten tobb napot keszulok pl. a TDK-s hallgatoim szamara hogy teljesen up-to-date legyek. Ezt a bemondoktol nem varom el de hat megis. Mondjuk a legjobbak az ismeretterjeszto csatornak amelyek szerint a múmiákat neutronnal toltottek balzsamozaskor. Persze szódával (natron) de a ketto a barom forditonak egyre megy.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.27 0 0 82
Kedves cleofide, akkor vsznű tévedtem M. felkészültségét illetően, dehát ezért kérdeztem. Annyit azért hagyjunk meg, hogy semmiféle műsorvezetés nem könnyű, aki próbálta, tudja. Olyasmi, mint tanárként osztály elé kiállni. Csak nagyobb az "osztály". A tévedést persze csak a beismerés menti, a bakit is, - ezt éppen M. tette meg az említett műsorban. És mikor lesz újra zenei műveltségi verseny a rádióban?
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.27 0 0 81
Kedves nab, En az utobbbi idoben csak Meixner barokk opera (Mitridate, Lucio Silla) felkonferalasait szoktam hallgatni. Ott olyan targyi tevedeseket szokott mondani hogy egnek all a hajam. Higgadtan elemezve az a baj hogy nem letezo dolgokat kolt a kontroll hianyanak tudataban vagy mereszen kombinal hibas konkluziokkal a jellegzetes, "CD mellekletekben ezt olvastam" felkeszultseggel. Termeszetesen igy is kiemelkedoen magas szinvonalat kepvisel. Kroó György jo volt nagyon, nem talalt ki dolgokat. Nekem csak az volt a bajom Vele hogy zenetortenetileg a hangsulyokat rossz helyre rakta. Mondjuk ez pl. Szaloczy Peterre meg inkabb jellemzo. Altalaban nem engednék senkit beszelni olyan (zenek/szerzok)rol (am/k)iket nem hallottak. Mondjuk valaki eloadast tartana Voltaire-rol anelkul hogy olvasta volna a Candide-ot vagy a Zadig-ot. Abszurd.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.26 0 0 80
Ma délután a Muzsikáló délután Kroó Györgyre emlékezett. Én is sokat hallgattam, hallottam hangját, lelkes bírálatait. Ha nem tévedek, ő is tagja volt a Beethoven műveltségi verseny – mert volt ilyen valamikor a Magyar Rádióban! – zsürijének. Este, talán mondhatni, főműsoridőben lelkesen hallgattam a feladványokat, majd az előadásnak is beillő válaszokat. Nagyon sokat tanultam ezekből a műsorokból. Ma Meixner Mihály vezette a Muzsikáló délutánt, ő emelte égmagasba Kroó Györgyöt. Meixnert is mindig nagy tisztelettel hallgatom, felkészültsége, pontossága több, mint példaadó. Ma délután mégis azt éreztem, hogy talán túllelkesült Kroó György dícséretében. Szóljatok, ha tévedek – már ha hallottátok a műsort. Persze, biztosan akkor is van véleményetek, ha nem hallottátok.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.12 0 0 79
Kedves posa, én mint hasonlóan lekesült, de zeneileg képzetlen BR hallgató bólogatva olvastam gondolataidat - érintsen meg minél többeket a BR! Azért a hibáiból nem baj, ha kivet néhányat...
[fidelio] posa Creative Commons License 2005.08.12 0 0 78
Nekem úgy tetszik a Bartók Rádió, ahogy van: az összes erényével és az összes hibájával együtt!!! A középiskolai énektanárnőm és a feleségem mellett a Bartók R. tett a legtöbbet kritikán aluli komolyzenei műveltségem emeléséért. Itt hallottam először Vivaldi 532-es jegyzékszámú concertóját két mandolinra és zenekarra, és vagy tíz éve innen vettem fel magnókazettára Haydn 68. B-dúr szimfóniáját Harnoncourt vezényletével. És még sorolhatnám. Szerintem is lehetne több magyar (és nem csak budapesti) operaközvetítés, de a Metropolitan előadásait is imádom hallgatni. A Ritkán hallott remekművek c. műsorban általában még sosem hallott nevű zeneszerzők műveivel szoktam találkozni. Ennek mintájára a Megbecsült zeneszerzők mellőzött zeneművei c. műsort is el lehetne indítani. Az előttem szólók sokat szapulták az operasaláta műsorokat. Egy időben én is elkapcsoltam a rádiót, ha ilyen műsor következett. Aztán néhány éve rádöbbentem, hogy az opera műfajáról 2-3 közismert opera kivételével semmit sem tudok. Azóta sorban hallgatom az operákat (TV-ben, Rádióban, Zenei Könyvtárban). Az operasalátának két előnye van: emlékeztet a már ismert operák legnépszerűbb részeinek lejátszásával, és felhívja a magamfajta átlagember figyelmét olyan operákra, amiket még nem ismer. Éljen a Bartók Rádió!!!
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.12 0 0 77
Teljesen igazad van. Zavaro, es az erintetteket serto modon nehany remek kivetelt belemostam az atlagba. Ez mondjuk szokasom, ugy latszik a statisztika hatasa. Kosz a kiigazitast. A millokkal is egyetertek...
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.12 0 0 76
No azért van kivétel még: három hetenként hétfőn szokott mudélutánt vezetni az ÁHZ kiváló volt kürtöse, Friedrich Ádám, ne hallgassuk el a nevét, akinek minden mondatából sugárzik a felkészültség és a pallérozott hangvétel, szóvitel. S én László Margitról is hasonlóakat mondanék. Persze, ízlések és.... Kedves cleofild, tudod mit szeretnék én megérni? Hogy ebben a hazában milliók legyenek, akik számára VAN és ismert a kommersz komolyzene.Más lenne az egész ízlésvilág.
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.12 0 0 75
Kedves Estrella, Ha nem kommersz komolyzenerol van szo, mind a kiejtessel, mind a korszakolassal katasztrofalis gondok vannak (kiveve a Notturnot amiben nab velemenye tokeletesen megragadja lenyeget: kellemes organum, humorerzek, hozzaertes es igyekezet otvozete). En csupan azt tartom felhaboritonak hogy a tobbi musorvezeto miert nem veszi le legalabb a Szabolcsit a polcrol (napi 5 perc?).
[fidelio] Estrella Creative Commons License 2005.08.12 0 0 74
sokkal kevesebb a rossz ott, mint a kiváló. Örüljünk, hogy MÉG legalább ez van nekünk...
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.12 0 0 73
Iden, a Notturno valóban kivétel, jó kezekben van, N.A. egészen egyéni hangon, olyan hangulatot teremt, amelyben jólesik éjjel szenderegni. De azért ne szóljuk le az ÖSSZES többi műsort. Ennyire nem rossz a helyzet.
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.11 0 0 72
Kedves eref, Akkor mar 5 eve gyujtottem es eleg szilardnak ereztem az alapokat a D. Scarlatti boviteshez es az akkor eppen kiadott Vivaldi (Olimpiade, Tito Manlio (Eterna)) es Handel operakhoz.
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.11 0 0 71
A Notturno szakmailag kivetelesen magas szinvonalu. A tobbi musor gyalazat. Egy musoron belul: Bononcini helyett: Bononcino, Bonci, Boncini etc. Aria az Artaserse c. operabol helyett: Az Artaserse aria. Agyrem. Ja es kellene venni a Bartoknak egy Bach csaladfa posztert mert a gyerekeket meg a Notturnoban is keverik.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.11 0 0 70
Hát... én attól tartok, hogy ottan hitbizományba adattak a műsorok és poziciók. Javasolhatunk mi nyugogtan, de kérdéses, hogy akit javaslunk, egyáltalán akarja-e, őt pedig a Bartók vezérkara. Nem biztos, hogy korpába akarnék bárkit is küldeni...tisztelet a kevés kivételnek. Ivan, a csöpögős éneklős beszédstíl nem javítható szerintem - vagy nem tudnak, vagy nem is akarnak leszokni róla. Olyan ez, mint a médiaegyensúly. Itt is érvényes az örökéletű bútor-örömlány hasonlat...
[fidelio] Erzsébet Creative Commons License 2005.08.11 0 0 69
Bocsánat a kis hibákért, gyorsan gépeltem..... Természetesen Kovalik balázs neve ugrott be. Ha összegyűlik néhány javaslat, érdemes eljuttatni az adóhoz, hátha figyelembe veszik a gondolatokat. Közszolgálati az adó, még talán foganatja is lesz a "köz" kívánalmainak! :)
[fidelio] Erzsébet Creative Commons License 2005.08.11 0 0 68
A bemondók engem is nagyon zavarnak a műsorban...:( Némelyik műsorvezető is. Elgondolkodtam... Ki lenne jó műsorvezető a Muzsikáló reggelegben-délutánokban? Ki és kik szok a ma élő szeméyliségek, akik fiatalos, jó hangot vinnének a műsorokba? Könnyű szapulni a meglévőt... Inkább ötleteket és konkrétumokat kellene gyűjtögetni, mi az, akit szívesen hallanánk a műsorokban? Nekem Kovalok Balázs ugrott be. Talán neki van olyan kultúrája, hogy szívesen hallgatnám...már, ha vállaná a feladatot.... Hiszen itt az is feladat!!!
[fidelio] ivan kozlovsky Creative Commons License 2005.08.11 0 0 67
Kedves nab! Lassan a csöpögés szót valami erősebbre kéne változtatnunk.Ha van rá szó,persze.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.11 0 0 66
Én csak az életkorodon csodálkoztam el. Az, hogy valaki 15 évesen kezdi felturbózni a D. Scarlatti-gyűjetményét, ez arra utal, hogy a gyűjteménye már korábban létezett. És ha valaki D. Scarlattinál (és nem a szonátáknál!) tart, akkor valószínűleg már túl van Bachon, Vivaldin, Corellin... :)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.08.10 0 0 65
Eref! Miert? Akkor adta ki pl. a Hungaroton a Madridi miset, a Melogyija a kamaraszonatakat es a lengyelek a Tetide in Sciro, meg a toredekes partitiuran alapulo, elso valtozatat.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 64
Pár napja folyamatosan, reggeltől reggelig hallgatom a Bartókot – a zene majdnem mindent gyógyít, már az utolsó vírusok is remegve menekülnek belőlem, köszönet a jókívánatoknak is! De ez a mai hosszan elnyúló bemondónő a legszörnyűbb merényleteivel a magyar nyelv és mondathangsúly ellen kezd az őrületbe kergetni. Pedig tud normálisan is beszélni, néha egész mondatsorokat képes természetes ritmussal, kellemes dikcióval elmondani –akkor miért kell másod és harmadszótagokat, abszolút lényegtelen szavakat hangsúlyoznia, rajtaütésszerűen!!?? Ugyan, hallgassatok már bele – vagy csak én vagyok ütődött? Tapintatból nem említem a nevét, egyébként ....-nak hívják. (tehát azt hiszem, keresztneve vegyes hangrendű...) Nem szólna már végre valaki neki? Vagy bíztatják, hogy rajta, így tovább????
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 63
OFF! cleofide [52]: Neked 15 éves korodban már "vokalis es zenekari D. Scarlatti gyujtemenyed" volt? Nem semmi...
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.07 0 0 62
Amilyen híreket hallani mostanában a Rádióból, lehet, hogy nem sokáig lesz egyáltalán Bartók! Addig is, amíg van, örüljünk neki, és mondjunk róla építő kritikát, hátha olvassák ott is ezt a fórumot :)) Nekem a műsorvezetők fakanalat nyelt stílusa nem tetszik. Nem értem miért kell olyan természetellenesen ünnepélyesen beszélni a klasszikus zenével kapcsolatban? Ezzel fejezzük ki, hogy milyen iszonyúan műveltek vagyunk? Volt alkalmam az USA-ban dolgozni pár hónapot, és ott rendszeresen hallgattam egy ilyen Bartók-féle zenei adót. Ott a műsorvezetők teljesen természetesen beszéltek, sőt sokat viccelődtek, és egyáltalán nem tűntek ettől hozzá nem értőnek. Persze, nem arra gondolok, hogy hülyeségeket kell összehordani, mint ahogy a kereskedelmi adókon teszik, de ismerek a hétköznapi életből rendkívül művelt és egyben szórakoztató embereket; miért nem ilyenek vezetik a műsorokat, illetve akik ilyenek, azok miért veszik fel azt a merev "kultúr-álarcot", amikor a rádióban beszélnek? Miért nem lehet úgy beszélgetni mint itt ezen a fórumon? Lehet, hogy a magyar kifejezés vezette őket félre: "komolyzene". Azt hiszik, erről csak komolyan szabad beszélni :))
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2005.07.04 0 0 61
Egy tortnet a bemondoi kompetencia hianyarol es annak kovetkezmenyeirol :) 1985 korul nagy felhajtas volt Bach, Handel es D. Scarlatti miatt. 15 eves voltam es akkoriban kezdtem felturbozni a vokalis es zenekari D. Scarlatti gyujtemenyem. Feltett kincsem volt tole az akkor felvett, a musorvezeto altal G-dur concerto grosso-kent felvezetett mu. Nehany evvel kesobb jott a nyitas, az utazas es az internet. Mikor megszereztem a Grove's Scarlatti monografiat, semmifele concerto grossot nem talaltam a mujegyzekben. Duhodt kutakodas soran, miutan meghallgattam Alessandro concertoit es kideritettem hogy Francesco es Giuseppe muveit meg nem adtak elo, maradt az egyetlen lehetoseg: Charles Avison concerto sorozata mely nem mas mint Domenico sonatainak zenekari atirata. Tavalyelott vegre beszereztem es megoldodott a majd ket evtizedes, a kommunista hirzarlat szellemi spanyolcsizmaja krealta rejtely (micsoda kepzavar :)
[fidelio] Toldiboldi Creative Commons License 2005.06.30 0 0 60
Igen, a "mindenkit" mindenképpen minősítenem kell(ett volna), köszönöm, Steff, hogy ebben a segítségemre siettél.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!