Tudod a remény hall meg utoljára. Ki tudja hátha van benne potenciál csak rosszul fejezi ki magát. Vagy én vagyok túl optimista ilyen téren h ezt talán csak megtudja oldani. Igaz nem lada szint mert kicsit összetettebb. A gőz és nyomásszabályozó miatt. De az elektromos szivattyúban van szabályzó igaz az is kivitel függő.
Üdv, corollámon kuplungolásnál felpörög a motor, tehát gurulok 3asba 40el, elveszem a gázról a lábam benyomom a kuplungot a fordulat leesik 800ra, majd felpörög 1800ra, üzemmeleg motornál tűnt fel, lehet hogy hidegen is csinálja holnap kitapasztalom, fojtószelepház volt már takarítva korábban
Ácsi! Egy szóval sem írtam, hogy a leválasztót iktasd ki!!! Ettől függetlenül tévúton jársz. A leválasztónak és a nyomásszabályozónak semmilyen hatása sincs arra, hogy a karburátor túlfolyik, vagy sem. Ez a mondatod arra világít rá, hogy nem érted a működését az üzarendszernek. A veszély abban van, hogy így akarod megjavítani. ://
Penge,kiváncsi leszek,nem tudom mit lehet ilyenkor kizárni stb,de érdekel a dolog. Mennyi tulaja volt,céges vagy magán,magyar vagy kinti? Annyit kérlek mindentől fulüggetlenül nézz már meg rajta nekem,hogy “hátul” a kipufogó torok alatt kb,a blokk és a hengerfej között kifelé szivárog e a víz vagy az olaj(leginkább víz,apró fehér karfiol fej formában kiülve). Ceednél,i30nál,ix-nél mind volt kisebb nagyobb mértékű szivárgás és érdekelne ez is olyan e? Köszönöm.
Azért nézd meg(gondolom megtetted)hogy mennyi a különbség mert nem biztos hogy arányaiban az után gyártott annyival olcsóbb. A felsorolt márkák tényleg prémiumok,knecht/mahle még bele vehető a listába,de ha betét szűrő akkor pl filtron is(mann hoz tartozik a cég és pontosak is).
Hajisd jo messzire azt a szar mechnikust vegyél bele egy eleketromos kisnyomásu pumpát és akkor nem kell ezzel foglalkoznod h megvan kopva. Szoval kb ennyi.
Sziasztok, Sok helyen olvasom, hogy a HDI-k érzékenyek a szűrőkre, ezért csak gyári szűrőt használjak. Nyugtassatok meg, hogy azért egy MANN vagy Purflux szűrővel nem lövök mellé, hisz ha jól láttam, az utóbbi talán PSA beszállító is.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Kézzel befogtam a mechanikus AC-n a
bejövő, kimenő oldalt, Szere28 útmutatása szerint, de semmilyen vákumot nem tapasztaltam. Belefújva a tank oldali bemeneten át lehet fújni a levegőt, a kijövő ágon nem. Sajnos a teteje le van peremezve, láttam Pierbug márkát képen, azt szét lehet csavarozni. Amit Quattroman írt, amiatt nem mertem megcsinálni azt amit terveztem, hogy kiiktatom 409 által megnevezett benzingőz leválasztót, hogy nehogy túlfollyon a karburátorból a benzin és ott a forró kupufogócsonk alatta. Viszont az nagy gond hogy az AC-t meghajtó tengely meg van kopva, egy kb 1-1,5 mm-es kikopás van rajta, le is fényképeztem. lehet emiatt megy el melegen a benzinnyomás?
Üdv, az uraknak, turbó téma: Múlt héten autópályán cseppet megzavartam az autót, és egy kb. 170-180 után kigyulladt a csekkendzsin, de autó ment rendesen. Bevittem a szervízbe, azt mondák alacsony volt a turbó nyomás.
Szerelő azt mondta, hogy lehet az intercooler el van olajosodva, de az is, hogy kifúj a turbó az intercooler felett. Mintha hallaná is.
Most kód kiütve, autó megy rendesen, ha újra előjön akkor javíttatok, addig kivárok.
Ha tényleg az a hiba, akkor lehet-e súlyosbodó, ha elodázom a javítást? Illetve, hogy okozhat-e + kárt.
Megtudnátok mondani hogy , ki milyen alkatrészt cserèlt a P2563-21 hibakód megjelenése után?
2013-12 havi Peugeot boxer 3.0 HDI 130kw.
Előzès után ( közben ) erőtlen lett a motor ((( CHEK ENGINE felirat ,és a sárga motordiaknosztika ikon világított folyamatosan))) , és 2500 fordulat fölé nem pörgött fel.Nem füstölt , nem rángatott, nem dadogott, alapjárat is rendben volt.Siman hazaértem vele , csak az emelkedőkön volt gond ( 3 ?? ) 4-5-6 fokozatokban , és max 80-90 ig gyorsult.
A hétvégi pihi után hétfőn inditottam kiprobaltam és minden rendben volt.
Rendeltem kartergazszüröt,s mivel kell bontogatni a cserehez egy kalap alatt szelepdekni tömites meg ami meg utbakerül cserelem. Eltömödött szürö következmenyeit eleg sürün latom.Bar most az ategett szivosor meg a lyukas agr hütö a menö.
A pedál az egész pedálúton dolgozik vagy már elve lejjebb van mint kellene? Ha igen akkor vagy alányúlva húzd fel volt hogy ez segített vagy légteleníteni kell vagy kezd a pedál oldalára ponthegesztett lemezke lejönni ami a nyomótüskét tartalmazza.
ismét segítséget szeretnék kérni mielőtt neki állok.
Golf3 1.9 TDI AHU(1z) autóról van szó. Olajos kuplung munkahenger,( olajos rendszer). A jelenség az, hogy lent fog a pedál. Nem csúszik, viszont hidegben, illetve hirtelen a mostani reggeli 12 fokban koppig benyomva a pedált nem tudtam akadás nélkül sebességbe tenni. A pedál is KB fele útig jön fel mint a fékpedál. (nem egyik napról a másikra történő jelenség, csak most jut kis időm foglalkozni vele.
Ha kopik akkor egyre feljebb kellene fogjon, nem? Olaj van a tartályban szintig, nem fogy. Munkahenger kívül por száraz, és a kocsi/váltó alatt nincs olaj.
Meg persze. De mit vársz ezektől a kérdésektől. Ezt egy sima alkatresz kereskedő is megmondja neked. Főleg ha nem úgy mész hozza mi a legolcsóbb hozza. Hanem mi az ami jó is. De igaz azis néha aki a pultnál ül annyit ert a kocsihoz h tudja holl kell elindítani. Udv!
Hidrotőke szelepemelő folyadékkal kapcsolatosan lenne kérdésem. Olaj most a maximumnál van, ha ezt a 325 ml-es folyadékot ráöntöm, abból lehet valami probléma. Olajat 1 hónapja cseréltettem, most nem akarom újra lecserélni. Köszönöm.
Én sem cserélgetem, ütvecsavarozóhoz csak 17-est használok. Konkrétan a képen látható 17-es Hazet az egyetlen gépi dugókulcsom, sose kellett más méret kerékcsavarhoz.
A szelepeknél néztem, egy deka géz nincs a klímában.
Még sajna nem tudtam megnézetni a klímát, mert azonnalra nem tudták vállalni, más időpontban meg dolgoztam.
Csak kérdezem:
A kocsi (Focus 2013 ) szervizüzenetet nem dobott, Forscan nem mutat semmit.
Ha elszökik a gáz, akkor ugye a kompresszor védelme miatt letiltja azt, hogy induljon be. Ilyenkor ha bekapcsolom nem is ad hangot, nem is kattan semmi? Nekem semmi hangja nincs.
Köszönöm mindenkinek. Nem marad más szét kell szednem a váltót, mert kíváncsi vagyok mi lehet ez. Lényegében indulásnál és ha eközben kanyarodok akkor van ez a roppanás, motor rántás. Egyenesen persze nem sokat mentem vele max 70-80km sebességgel ekkor nem csinálja. A kanyarodás miatt gondoltam, hogy a difi-vel lehet valami.
Másik doksiban ugyan másképp van megadva, de nekem a számokat egymásból kivonva szintén az jön ki, hogy itt is 1,4 mm a szívó és a kipuff között az emelési különbség. :(
Ami amúgy kevésbé zavarna ha nem "minimum allowable dimension" lenne odaírva úgy, hogy a konzerváló zsírból frissen kimosott vezérműtengely pár mindkét tagja 3 mm különbséget mutat a szívó és a kipuff bütyök között.
Fölkapta az olajat,nem kicsit.A szivosor uszkal. Az valoszinü,hogy valamelyik turbo tolta fel,de ennel a futasteljesitmenynel ketes,hogy maga a turbo halt volna be.Csak a következmeny.En a nem cserelt kartergazszüröre gyanaxom. Eves 3-8e km hasznalat,szerintem csak toporgas-rövid tav. Van valakinek tapasztalata?
ui: ezer eve nem irtam ide,de örülök ,hogy a"kemeny mag" nem nagyon valtozott
Már írtam régebben, kissé tanácstalan vagyok egy idegesítő jelenséggel kapcsolatban... azóta pár dologra figyelmes lettem, ezért ezeket is leírom...
A legrondább jelenség az nítás után rángatás, és szürke füst.
Szóval lentebb bemásoltam a régebbi dolgokat, (akkor 199.000 km volt benne) de most az újabb tapasztalatok:
- Sokat kellett mennem, Németország oda vissza 5 alkalommal, Magyarország autópálya szintén sokszor. Az egyik alkalommal, próbaképpen beszereltem egy másik légtömegmérőt (bontott) Mentem vele kb 5-600 km-t még itthon, de nem ez volt a hiba oka...
- A vezetékekre és a csatlakozókra régebb óta gyanakodtam, így a nagy csatlakozó vezetékeit (a biztosíték dobozban), az EGR és a légtömegmérő cstalakozója előtt a vezetékeket összefogtam egy gyorskötözővel.
- Mikor elindultam, Németországba, semmit nem tapasztaltam, aztán Győrnél elment az erő. Tankolás után megint jól haladtam, aztán megint elment az erő. 2000 -es fordulat körül volt gond, visszakapcsolás és kihúzatás után volt erő az autóban. Ekkor félreálltam, visszaraktam a régi légtömegmérőt, a gyorskötözőket elvágtam, innentől hiba nélkül elmentem Németországig, aztán haza... bringa volt a tetőn, így a fogyasztásomat nem tudom, de kb 7,6-7,7 l / 100 km.
A következő alkalommal 2400 km alatt 6,1 literes átlag jött ki... ez kb fél literrel jobb volt, mint addig bármikor... rendes tempó volt, vagy dugóban tötymorgés.
- nos azóta több alkalommal tapaszaltam azt, hogy gyorsításkor valahogy nem virgonc, és emelkedőn, padlógázra tartja a sebességet, de nem gyorsul. a fogyasztásmérő 14,5 literen áll fixen...
Ez mi a franctól lehet? Miért korlátozhatja le a fogyasztást?
A jelenségek nem állandóak... az autó napi használatban van...
Ha lehúzom a légtömegmérőt és úgy indtom el, nincs rángatás, csak hibajelzés a műszerfalon, és hibakód, amit ELM-mel törlök utána...
Hogyan lehetne kimérni egy vezetékhibát a kábelkorbácsban?
Amit régebben írtam:
- Hidegen indításkor az első pár motorfordulat után kapkodni kezd, dadog a motor, és ez pár kisebb gázadásig biztosan megmarad. Az első pár tíz másodpercben elég bután tud járni, de bemelegedésig utána sem tetszik a viselkedése. Ez a jelenség nem mindig áll fenn, illetve a mértéke is változik. Üzem melegen semmi gondom nincs. Ha hidegen állítom le, akkor nagyot ránt, üzem melegen nincs ilyen.
- Ez az utóbbi jelenség azóta megvan, amióta nálam van az autó ( 6 év) Azóta ugye kapott négy másik porlasztót, egy SCV szelepet, illetve kettőstömegű lendkereket. A DPF kiktatva már kb 70.000 km-rel ezelőtt...
Az izzítógyertyák is cserélve voltak kb 110.000 km-nél, majd kb 200.000-nál.
- A hidegen rángatásra volt, hogy gyógyír volt egy üzemanyagszűrő csere, VCM-mel nézve minden rendben van, nem tetten érhető a dolog...
- Az EGR-t egyszer tisztítottam, nem volt vészes...
- A porlasztók cseréje után kb 600 km-t megtéve, másnap reggel is rángatott, de a tapasztalatom azt mutatja, hogy Maxxmotion OMV-s anyag után, ez többször is előfordult már...
- Az örvénylésszabályzó szelepet, és az EGR-t próbaképpen bontott alkatrészre cseréltem (többek által megbízhatónak tartott forrásból). A hidegen rángatás nem múlt el.
- Ez után, kb 700 km-rel jött egy vészüzemmód, (DPF lámpa villog, max 110 km/h sebesség) ez azóta nem fordult elő.
- A fogyasztásom szerintem jó, olajfogyasztásom is talán 0,5 liter 16-20.000 km alatt, de a szelepfedélnél, most is ereszt, a szervoolaj is kapott belőle (a szivattyút felújítottam, azóta), így lehet, hogy még ennyi sincs...
ami valoszinu - valahol - teves, hisz a regi tengelyed is hasonlot nyit mint az uj. "
- Fene tudja, megnézem más leírásokban is van ennek a motornak pár változata ugyanezzel a tengellyel.
"- 180 foknal mersz, holott a max nyitast merned ,ami nem feltetlen 180 foknal van. "
Ezt nem írom alá, mert kb 150 fokos ívben körben nulla marad és amikor elkezd emelni akkor szépen látszik az órán. Mondjuk akkor inkább úgy, hogy a legalacsonyabb és a legmagasabb érték között mérek annyit amit leírtam.
"-butykot mersz, ami -ha himbas- lehet a szelepnel tobb . (ezt tartom valoszinunek ) "
Ez lehetséges, de csak a kipuff tengelynél. Az himbás. Köszi az ötletet, akkor azt megmérem majd a helyén. A szívó viszont közvetlen, igaz, hogy ott csak 7 tized a hiányom.
Viszont a kép egyértelmű, szóval nem biztos, hogy ebben tévedek.
"-biztos valamit rosszul csinalsz,
mert ilyenkor sorozni kellene, nem vas darabok felett gubbasztani :)"
per pillanat ser van mellettem a pohárban, a cucc meg kint a műhelyben, úgyhogy ez a feltételezésed nem nyert. :)
Elnézést urak, de elvi kérdésem lenne mert össze vagyok zavarodva.
Vagy valamit nem jól csinálok, vagy hülye vagyok vagy nem tudom.
Vezérműtengely szelepbülykök.
A gyár a szerelési leírásban írja, hogy a használt tengely ellenőrzése során a következő értékek a helyesek.
-szívószelep emelés: 10,4 mm
-kipuffszelep emelés: 9 mm
Itt van előttem két vadonatúj gyári vezérműtengely. A szívószelepek egységesen 9,7 mm-t emelnek, a kipuffok 6.7 mm-t. Kváncsiságból megmértem egy régit is, azon az összes szívó 9,6-t emel a kipuff 6.5 és 5,7 között szór, de azokon látszik is a kopás.
A mérés úgy történik ahogyan a szervizkézikönyv leírja, azaz a tengely a két végén a csapágyazásnál feltámasztva, az indikátoróra a bütyökkel ellentétes oldalon nullára beállítva - a tengely 180 fokos elfordításához tartozó maximális értéket tekintem emelésnek. Tehát a szelephézagot nem vettem bele de az ennyi úgysem lehet, illetve a mérési előírás sem említi.
Több mint két milliméter az nagyon sok mérési hibának, annyit nem tudok egy 0,001 mm-es felbontású eszközzel összehozni.
Ennyi bmeg😉👍🏾,mekkora kuka ez is. Mindkét rokonom ujan vásárolt fóbiája 55000km-nél halt meg,ujan vették,nem voltak kínozzva stb,1.2 6V 2005. Olyan csipkés és alaktalan volt a szelepek tányérjára hogy keresték a darabokat. Ember tervez(mármint hogy 7ev deviza hitellel vesznek egy proli csak szervos autót mert másra nincs pénz és ez lesz belőle),vw végez. Itt mindkettő hengerfeje meg lett csinálva,lógás nem volt állítólag,de a cél fotó nem hazudik.
Roppanva-akadozva szorulni inkább féltengelycsukló szokott, difiben nagyon preciz cuccok vannak, ha ott valami eltörik, az folyamatosan szól, nem néha-néha, ...
Üdv. Egy ford escort autóval kapcsolatban lenne egy problémám, kérdésem. Időnként nagyot rándul a motor mintha megfogná valami. A féltengelyeket futóművet már ellenőriztem, egyértelműen a váltó produkálja ezt az anomáliát. Azt csináltam még, hogy a kocsi elejét felemeltem így a levegőben lógtak a kerekek. A sebváltó üresben ha az egyik kereket forgatom akkor ezáltal a másik is forog, viszont ennél néha roppanás kíséretében megszorul a kerék a másikat sem forgatja. Tovább forgatva ismét könnyen megy. Maga sebváltó jól működik veszi a sebességeket. Én a diferenciálműre gondolok, hogy valami gond van vele, de mi lehet? Erről kérnék véleményt előre is köszi.
Az első az benzingőz leválasztó (bubi kiszedő :) ). A tank felé menő kivezetésen nem jöhet belőle benzin. !! A karburátor felé menő ágon kell legyen 0,2-0,3bar nyomás, ha jó a benzinpumpa és nem enged vissza a gőzleválasztó. Ha a visszafolyón jön a benzin, zárd le és így próbáld ki. Ha így van nyomás utána, akkor a dugóba fúrjál egy 0,4mm-es lyukat, vagy cseréld ki a leválasztót.
A másik baszina egy nyomásszabályozó. Ha a közepén folyik, vagy nem engedi át a benzint a karburátor felé, akkor hagyd ki, működni fog nélküle.
Hát érdekes. Első képen valszegbenzinszuro van. De lehet nyomás elosztó is. Így nem tudom megmondani. Ami érdekesebb az a második kép. Na H az micsoda igazából fogalmam nincsen. Kéne szerezni egy doksit h mi micsoda mert így csak top mix megy.
ezeknél a motoroknál ha már le van "fejezve" akkor semmiből nem áll kitolni a dugattyúkat és kitakarítani a gyűrűhornyokat, olajvisszafolyó furatokat...
Jobb oldali cső jön az AC pumpáról, a felső sztem megy vissza a tankba, a bal oldali cső megy a karburátorba, de van még egy ilyen kis kerek 'valami' is bekötve, ez mi lehet?
A kocsi legalább 2.5 hónapig állt, be se volt indítva, ez is közrejátszhat? Rozsda jöhetett a tankból, de miért csak melegen? Beindításkor folyt a kerek valamiről a benzin, kicseréltem a csövet, de lehet belefolyt a benzin. Azóta csak OMW kúton tankoltam, de nincs pénzem tele tankolni.
Csak halvanyan emlékszem arra hogy egy okos ember a dízel Astra F-be bele szereltetett egy hidrogén genegátort,ez a szerkezet valóban fel lazított belül minden lerakódott réteget és 2-3 hét múlva sorra indítási problémák voltak valamint totál megbízhatatlan lett emiatt az autó működése. A poen hogy ő fogyasztás csökkentés miatt(nem tudom van e realitása stb dizelnél) rakta be ezt a fluxus kondit. Szoval ezért sem és egyébként sem csinálnék ilyen beavatkozást és tudom hogy a két dolog nem azonos elvet takar.
Kapcsoló tengely szimering. Gyakorlatilag minden autóban van,egy teljes alvázszám megmondja hohy épül fel stb(bár inkabb a hozzáférhetőség a nagyobb kérdés mint hogy mennyibe kerül). Sok autónál kívülről nagyobb gond nélkül cserélhető,de van pár amihez akár a váltót is szét kell szedni. Nem ismerem ezt az autót,szoval kell egy vázszám.
Jól gondolom, hogy a lenti linken bemutazott szolgáltatás részigazságokkal operál, és ha egy ilyen beavatkozás után megbontanám a motort, akkor nem lenne komoly változás?
Kezd hengerfejes lenni a Mazdim. (323 f bg '94 1.6 16V)
Van másik motorom, készülök beletenni. Nálam áll már vagy 6 éve. Hengerfej le van szedve, elég kokszmentes az egész , jónak néz ki. Amikor hozzám került nem lehetett indítani, de az eladó szerint motor-váltó hibátlanul működött, a kaszni halt meg. Arra gondoltam első körben egyszerűen beteszem ahogy van és bízom hogy jó lesz. Esetleg tömítéseket kicserélem.
Ehhez viszont készülnie kell egy emelőállványnak amivel ki-be tudom emelni a motor+váltót. Kigondoltam már vasból az állványt, viszont nem tudom milyen rá applikált emelőművel járnék jobban?
1-2 tonnás láncos emelőt (flasencug) elég olcsón lehet kapni, de nem tudom hogy működik, sose volt kezembe... vagy van még a kézi racsnis drótköteles megoldás ami kicsit drágább és csak 5-800 kg-t tud. Szerintetek melyik lenne jobb?
Benzinnyomást ezen is lehet mérni. Igaz nem tul sok 0.3 bar kb. Igaz ez most csak tip ha karbis a gép. A pumpát kézzel simén tudod ellenörizni meg az ujjaidal. ha levan szerelve egyszerü. befok a kifolyo vagy a bemenő ág és ha kart pumpálod akkor az egyik ágon szivnia másikon fujnia kell és tartani kell a nyomást vagy a vákumot egy ideig. Ha rögtön elveszik akkor biztos h a pumpa szar.
Kb ennyi az ellenörzése. A másik meg milyen benzinrendszer van rajta mert ha van visszafolyó ág a tankba akkor ott is lehet a hibba h visszafolyó ágban a nyomástartó szelep szar. Uj pumpa esetén rakhatsz fel ami volt vagy teszel rá elektromosat. Igaz akkor kábeleket kell huzigálni.
Audi 80 benzines 90-es évjárat, az a probléma hogy melegen, de csak melegen leáll a motor, pontosan úgy, mintha kifogyna a tankból a benzin, "köhögve". Tudom, mert régen sokszor kifogyott más kocsival:) Ebben még a szakkönyv szerint mechanikus az AC pumpa, habár neves
alkatrészkereskedők áruházában elektromosat ad ki, de sztem az a B4-es. Karburátor torokba benzint öntve és megkocogtatva a pumpát, ami ránézésre Toplan márkájú, cikkszámot kért egy kereskedő de azt se látok rajta. Le sem lehet szedni a tetejét, mert körbe van peremezve, a drágábbak teteje csavaros. Az alsó részén van egy kus lyuk, az mire szolgál? Most kivettem, ránézésre jó a kar. Ki lehet ezt pl. vízzel próbálni? Vagy elképzelhető hogy a motorban a hajtó bütyük kopott meg és melegen nem nyomja
Ez a vízpumpa kérdés nem csak nálad aktualis(amugy az új is nyikorog),sajnos van panasz a dolzra,grafra,valeora is pedig ezek a jó megfizethető kategóriák. Pl vwhez lehet nem nagy árkülönbséggel vehetsz felújított cseredarabost,ez a lehetőség talán még egyes Renault esetén is ott van,vagy a motrio. A többi gyártónál csak gyári új van horrorra tolva,de nem is sorolom tovább. Japan autókba majdnem kizárólag gmb-t keresek,esetleg aisin,a Graf kedvelt volt,de lehet lépni kell más irányba.
A tegnap esti téma Punto vízpumpa csere elkészült, kb. 3-4 órát vártam azzal a sziloplaszttal de 1 óra után a kigyűrődött részek kemények voltak. Precízen akkurátusan csináltam mindent, a régi vízpumpa kézzel forgatva alig hallható de nyiszogó hangot adott, az volt a ludas, jó hogy cseréltem 75E Km van a kocsiban mi vettük szalonból . Lehet egy előző szíjcsere alatt lett a szíj jobban megfeszítve a kelleténél. Bár akkor is ésszel csináltam. De halottam már gyári 32E Km -ert futott Sharannál is elkopva mnden csapágyat ,valószínűleg a gyárban túl lett húzva.
1, Az elektromos vízpumpa állandóan meg, ha jár a motor.
2, A furcsa motoros szelep a pumpa előtt, az valóban egy szelep, de nem szabályoz, csak zár, vagy nyit a két végállás között. Ez akkor nyit, ha odatekerem a hőfokot a műszerfalon. ( illetve, ha a beállított ( kívánt ) hőmérséklet meghaladja az utastéri hőérzékelő által mért celsiust. Egyébként hidegen tarja hőcserélőt.
3, A befúvott levegő hőmérséklete légkeverésel szabályozható, egy zsalumozgató motor van a műszerfal mögött.
4, Akkor is indul az elektromos pumpa, álló motornál fűtöm az utasteres a maradékhővel ( REST funkció ) Ez a 638-ason is így volt.
Arra jutottam, hogy ebbe a rendszerbe nem nyúlok bele, kap a kazán egy saját szivattyút, önálló vezérléssel.
Sajnos át kell forgatni a wandlert mert pl mecinel hiába írja a záró csavart vázszámra,többször körbe forgatva sincs rajta(722.6 váltó pl)a tied kb ez évjárat lesz,azért nézd meg mert sokat jelentene neki ha ott is új az olaj. P-ben járó motornál kellett nézni a szintet.
Erre mondtam, hogy független attól, hogy megkötött-e már vagy sem. Így sem - úgy sem fog ereszteni.
Amúgy csak azért érdemes megvárni amíg végez magával, mert ha akár csak kicsit sok van kenve és kidudorodik peremként, és még féllágyan kapja meg a hűtőfolyadékot akkor hajlamos az elvékonyodásnál leszakadni és azok a keringő kis gumihurkák sok fejtörést tudnak később okozni.
Szereltem én már sok mindent de ilyen pasztát nem használtam ilyen helyre, és nem akartam megkockáztatni hogy újra szét kelljen szedni a türelmetlenségem miatt. Cseréltem én már szíjat és görgőt ilyen motorokon ( ezen is a szíjat csak az évek száma miatt persze a vízpumpa maradt mert 100 E Km a csereperiódus, 15 éves a kocsi ez idő alatt van benne a 75E km ) és van pici hang nem tudom a szíjfeszítő vagy a pumpa de cserélem mind kettőt .
Összeszerelés még kb. 2 órahossza utána , sok sallang 9 csavar a két részes motortartó bak , kerékjárati doblemez generátor, szíjtárcsája a főtengelyre, szíj felszerelése, felsőholtpont jeladó stb stb. burkolatok a szíjhajtásra .
A távolságot attól a ponttól kell érteni, ahonnan a levegő páratartalmát kapja. Ha van egy 6 mm-es résed és 6 mm szélességben kened fel (6x6 tömítés) annak ugyanúgy 6 mm-re van a szélétől a belső pontja mintha lenne egy 0,5 mm résed és azt is 6 mm szélességben viszed fel (0,5x6 mm tömítés) .
Merthogy a fémfelület felől ahova kented semmi párát sem fog kapni, csak a széle felől. Szóval tökmindegy, hogy mekkora a rés. Így már érthető?
Itt teljesen sík felületek vannak érzésem szerint pár tized mm eltérés lehet, nincs O gyűrű, csak 4db csavar rögzíti, ebből 2 tőcsavar az tartja pozícióban.
Ez már a gyakorlat vagy csak készülsz a cserére? Annyi idő elég kell hogy legyen,azt nem értem hogy jön össze az 1mm,van ott egyenetlenség? Tömítést adnak,de van ahol már más a konstrukció és Ogyűrű van vagy a pumpa ház egyből a blokk síkra illeszkedik,de gondolom ott sem lesz 1mm.
Egy Fiat Punto vízpumpa cserénél gondolom 1mm -nél nem lehet nagyobb a felületi eltérés amit a piros tömítő pasztának tömíteni kell. Én Mannol 9914 tipussal csinálom, de gondolom a többi szerelőpasztához hasonló a tulajdonsága ( piros silicon ) . Egyéb márkáknál ha Ti vízpumpát cseréltek és tömítetek piros szilikonnal mennyi időt vártok amíg feltöltitek a motort hűtővízzel és beindítjátok ? Várnom kellene 24 órát vele ? Vagy a 24 óra 6mm vastagságra vonatkozik így ezzel 4 órahossza után beindíthatom ?
Kilóméteróra kezdetben teljesen jól működik majd megakad lassításkor nem megy vissza.Megálok majd újra gyorsítok és ahol megál pl.80 km/h onnan folytatdik a gyorsítás.
néha 220-ig.:)Másnap viszamegy 0-ra és kezdődik minden .....
Múltkor csináltam egy Fordot, a klímahűtője lukas volt egy ponton a közepén és egyáltalán semmilyen nyom nem látszott a környékén sem. Hűtő csere és feltöltés után hibátlan lett, azóta ment már elég sokat, a klíma azóta is jó, úgyhogy csak ott eresztett - nyom nélkül.
Nem kapcsol a klíma. Pontosabban a digitális vezérlőpanel szerint ON, de nem hallani a kompresszor bekapcsolását, illetve nem is fúj hideget. Tegnap szépen működött, semmi nem tűnt fel, semmi rendellenességet nem vettem észre. Hibakódot nem találtam. Van egyébként olyan hibakód, ami esetleg erre vonatkozik?
Ami a klímához van bizti - 2 db. - megnéztem, rendben vannak.
Egy ilyen nyomásérzékelő a tűzfalon, ennek a csatiját is néztem, rendben van, kapott egy kis WD40-et.
Azt meg lehet nézni, hogy van-e benne gáz, vagy a nyomása megfelelő-e? Mármint gondolom szerelő megtudja nézni.. Ha a klíma gáz "ment el" annak van valami nyoma, amit esetleg én is láthatok?
Sziasztok! Egy kis tanácsra lenne szükségem. Életem első autóvásárlása előtt állok, és kifejezetten Focus a vágyam. Tudom, ne vegyek dízelt, mert csak 20000 km-t megyek évente, de azért mégis... Lenne is egy opció, az lenne a kérdésem, hogy kell-e félnem a sok km-től az EGR - től és egyebektől. Szóval, amit tudni lehet az autóról: - évjárat 2012, 5 ajtós (nem kombi) - 4 évig céges autó volt, 80%-ban autópályán közlekedett - jelenleg 231000 km van benne - motorja 1.6 TDCI EU5 (115 LE) - Trend felszereltség (fűthető első szélvédő, manuál klíma) - 6 sebességes - 1 éves akksi (start-stop rendszer) - nagyon újszerű beltér - szinte hibátlan külsőleg (1 pici hiba ajtórányitás miatt) - 215/50 R17 Vredestein nyári gumik alufelnin - téli gumi garnitúra acél felnin - 20000 km-ként szervizelve, amit kellett, mindent kicserélt a flottacég gyári alkatrészekre - kettőstömegű kompletten cserélve, - vezérlés is cserélve - 2 hátsó lengéscsillapító cserélve - minden javítás dokumentálva, lekérdezhető, garantált minden - nagyon jól szervizelt, karbantartott autó, én is igényes vagyok és háklis az ilyesmire Szóval, kb mennyit érhet? Érdemes gondolkodni rajta egyáltalán, ha kb 2 milla lenne? Ha volna konkrét vételi tanácsotok, azt szívesen venném. Nem zsákbamacska, bármikor, bárhova elvihetem átnézetni, lekérdezni. Egy kicsikét már beleszerettem, de mindenképpen várnék véleményeket pro és kontra is. Előre is köszönöm!
Sziasztok ! Vízpumpa cserénél Mannol Gasket maker 9914 Red piros silicont használok ami 300C ig jó, mennyi idő mulva lehet vízzel feltölteni a motort és beindítani ( mennyi a kötési ideje ennek a piros pasztának ) ?
Suzuki gsx 1400 hűtője elkezdett szivárogni a nyíllal jelzett hely környékén. Szerintetek érdemes javíttatni, vagy van-e cég, aki ezt megbízhatóan javítja?
Elvileg a szívósor jó. Igaz nem tudok belenézni, de 175 ekm-nél cseréltem. Ugyan egy olyan darabra ami szivosor.hu -ról származik, így annak tényleges vizsgálatát csak kiszerelt állapotban tudom megnézni. Ez egyébként többször szöget ütött a fejemben már, de nem egy rutin művelet annak a leszedése.
Minden adott. Van plusz szivattyúm is, meg az utánfutást is megcsináltam.
( GSM modulos indítással működött a 638- ban.)
Ez a saját szivattyú meghajtása nem rossz gondolat.
A befúvott levegő hőmérsékletét itt elektromotoros lamellás megoldással légkeveréssel állítja. Szerintem a hőcserélő állandóan forró.
( onnan gondolom, hogy ha melegből hidegre állítom a hőfokot, akkor az azonnal kihűl, plusz hallom az állító motor hangját, ha leveszem az irat tartót, akkor meg látom is.)
Lehet barbárság,de Astra H-nál levettük a szívósort és totál kibeleztük(tengely helyek dugózva stb,sor felek újra tömítve) és a sok éves kávé zaccot is kitakarítottuk,átváltő motor tűzfalra félre kötegelve,egr kiprogramozva,volt még egy hibás csatlakozó miatti gázpedál hiba,az is megszűntetve. több mint fél éve gond nélkül megy az autó,persze tudom szabálytalanul.
Régen jártam úgy, hogy az ügyfél az utángyártottat kérte,később jött vissza,hogy sokat fogyaszt, meg 12 volt a CO. Utána kapott egy gyárit, azóta hibátlan :)
Az egy irányváltó szelep, 4 csonkkal, egy kismotorral, és csigahajtással a belében.
Erre csatlakozik az elektromos szivattyú, az utastéri hőcserélő egy csöve, és a vízpumpa egy csöve, meg jön még egy az EGR szelepről. 3 elektromos vezérlő vezeték irányítja a motort.
Elképzelhető, hogy az EGR szelepről veszi a meleg vizet a fűtéshez addig, amíg a motor fel nem melegszik?
Nagyon nem lövök mellé, ha a kazánt sorba kötöm az elektromos pumpával?
Vagy inkább a mechanikus vízszivattyúval?
A 638-ason simán sorba van gyárilag az utastéri hőcserélővel.
Igen, pont ez a bajom. Hidegen amikor pl holnap reggel beindítom, akkor rángat majd egy kis idő elteltével ez normalizálódik. Ha pedig egy olyan EGR-re dugom a csatlakozót ami fizikailag nincs beépítve akkor szépen jár, viszont látom hogy nyit-zár. Biztos hogy nem az EGR rossz, hanem valami más tényező miatt nyitja és zárja a szelepet. A motor egyébként Z19DTH (opel, alfa, fiat, suzuki és még egy pár autóba beépítették a típust).
A probléma, hogy hideg motornál az indítás után rángat a motor. Ez jellemzően reggel szokott történni, de ha másfél napig nem használom és pl Szombat délben indítom és hideg a motor akkor is jelentkezik. Az EGR szelepet cseréltem gyári pierburg-re. A kiszerelt EGR-t elraktam, mert ránézésre nem volt problémája, a szelep zárt durva koromlerakódás nem volt. Mivel az új szelep sem hozott változást ezért minap kipróbáltam hogy lehúzom a beszerelt szelepről a csatlakozót és rádugom a kiszerelt szelepre. Ezt követően beindítottam az autót és nem volt semmi rángatás valamint látható füst sem jelentkezett a kipufogó végén. A beindítást követve figyeltem hogy az EGR-t nyitotta a rendszer, majd zárta.
A kérdésem hogy ugyan az üresjárati üzemben teljesen nyitott az EGR diesel motor esetében, de teljesen hideg motornál is nyitottnak kell lennie? Ugyanis zárt EGR-nél nem csinálja. Ez a rángatás egyébként kb 1 perc alatt kisimul ha rá van dugva az EGR.
Most olvastam csak! Gyakorlatilag szanaszét szedtem! Most jön a flex! Aztán rendelés! Ugyan onnan rendelem a komplett féltengelyt is bízom benne hogy beszámolják a csuklót!
Most valahogy nem szinpatikusak a franciák! Ezt is meg kellett érni!:)
Köszönöm a segítségeteket nagyon hasznosak voltatok!!:)))
2003-as Jeep Grand Cherokee 2.7 Crd. Folyamatosan megy kis sebességgel a fűtőventillátor, ha OFF állásban van a kapcsoló akkor is, eléggé szívja az akksit. Lehúztam a saruját, hogy nehogy ne tudjak elindulni vele. Van egy másik sönt kockám, de nem hinném, hogy az a baja. Valakinek tippje? Merre van benne a vezérlő? Az még a hiba, hogy csak LO kiírásba tekerve van klíma és csak HI állásba tekerve van fűtés a kis kétzónás tekerőkkel, tehát nem szabályozható finoman a hőfok, hiába írja ki a hőmérsékletet...
Mi a frász az motortér jobb oldalán, ( szemben állok az autóval ) amibe bele van integrálva az elektromos vízszivattyú? Egy fém konzolra van felfogatva, ennyi kanyarodó gumicsövet rég láttam már.
Ahogy nézem, az EGR környékére is visz vízcsövet.
Nincs baja, csak érdekel.
Fotót nem tudok, mert képtelen vagyok átméretezni!
Cseredarabosként komplett tengelyeket szoktak kérni / elfogadni, nem egy külső csuklót. Tehát ne nyúlj hozzá, hanem vidd be az egészet egyben és úgy elfogadják majd.
sűrített levegőt kell kis nyomással engedni a hengerbe. szelepnyitásra állítod a szívóoldalt és a szívócsövön keresztül beereszted a hengerbe. ez kifújja a menetfúró mellett a forgácsokat.
Műszaki kérdésem lenne! Barátom 3-as golfja kilőtte az egyik gyújtógyertyát. Feltételezem, hogy helicoil-al javítható lehet. (?) Kérdésem az, hogy a hengerfej levétele nélkül lehetséges ez? Ilyen esetben hogyan lehetne meggátolni, hogy a motorba peregjen a forgácsolás során keletkező hulladék?
Gyakorlatilag képtelenség hogy cserélhető legyen egy utángyártottra,ezt minden meganeos,classicos,scenicIes tulaj megéli egyszer az életében. Ha fel is megy,arra vigyázz nehogy csak látszólag illeszkedjen jól a tengely a csuklo belsejébe és induláskor csak daráljon,a hajtást át nem adva(Peugeotnál megesett,korai volt az öröm,az ember azt hitte vele kegyesek voltak a franciák...). Vissza cserélni nem lehet már egyébként ha nem jó hozzá?
Köszönöm! Megpróbálom! Holnap kiveszem az egészet és ha nem sikerül leütnöm délután rendelem a komplettet hozzá! Bízom benne hogy menni fog mert meg van hozzá az új csukló! Ha nem akkor beteszem a vitrinbe!:(
Nagyon sok gyártónál nem élvez prioritást a minőségi fordítás. Ha egy szervizutasításban/kézikönyvben nem érted, hogy mi a francot akarnak, olvasd el ugyanazt eredeti nyelven, és a homlokodra fogsz csapni.
Itt döbbentem le én is,mert optikailag ismerem azt és az ugye olyan barna(bronzos koszos barnás),ez ezüstös inkább és hülye voltam hogy nem irtam le. Gyanítom ugyanaz lehet a szerkezete,felhasználása,csak ez így ékszer😉. Köszönöm. Van egy filc gyűrű is mint mindig,de itt közvetlenül nem ér hozzá,akkor is érdemes azt meg csöpögtetni olajjal?
Szia, szerintem nagyon jól megfogalmaztad azt, ami a jelenlegi trendi életvitellel együtt jár.
Ez engem annyira bosszant,és nem kérek belőle, hogy egyelőre Zastavázok és köszöni szépen semmi gond vele.
Hazahozta a 6 méteres szögvasat , betonhálót, 25 m2 cserepes lemezt, cementet stb, amire mostanában szükségem volt. Persze ésszerű (vagy mégsem?:) )darabokban.
Csak hát ugye a tapasztalatlanabb inkább fiatalabb korosztály- tisztelet a kivételeknek- folyamatosan szívatóra vannak állítva ezekkel a xarokkal.
Sajnálom őket, hogy egy ilyen világban hajtanak szinte feleslegesen.
Régebben a karácsonyi játék 26.-ára már bekrepált, de manapság már az elévülési ráta komolyabb , ill. minden fogyasztási cikkben ott van.
Bassák meg:)
Ez csak egy vélemény volt, nem akarok okoskodni, mert nem vagyok okos.
Szerintem Zolinak semmi újat nem írtál, de nyilván nem is ez volt a cél.
Köszi, hogy hallathattam a hangomat, volt mire reagálnom.
Van egy klíma ventilator motorom,elől golyós csapágy,hàtul az a hordó alakú önbeálló “persely-csapágy-bogyó” alakú alkatrész van. Ez a hátsó csapágy berohadt,finoman leimádkoztam a tengelyről,nem sérült stb. Be lehet,kell e,milyen kenőanyag kell neki,esetleg áztassam olajba hogy ne legyen vele gond ismét pár évig? Köszönöm.
Uh,köszönöm,elolvastam és újra elolvastam👍🏾. Úgy gondolom minden országnak van egy “takatája“ valamelyik elektronikai vagy mechanikai ágban,beszállítói szinten,sőt saját gyártáson belül,csak erősen titkolják,óvják a feneküket.
A japánoknak a precizitás utoljára a 90es években vált a javukra, de akkor vezető ipari hatalom is voltak, mostanra az iparnak az a része átment kínába, ők meg egy túlértékelt vízfejű rossz szerkezetű gazdaságban szenvednek.
Mondjuk a problémát érdemes onnan is megközelíteni, milyen minőségű a magyar acél, vagy az abból gyártott magyar tervezésű autó.
Ja, semmilyen.
Na, ezért nincs neked pénzed 3-5 évente új autóra, mert akad ahol a kőművesnek, az asztalosnak vagy a mezőgazdasági kistermelőnek is van.
Egyébként meg a rohadás ma már minden autón olyan, mire műszaki, szerkezeti problémát okoz, jó eséllyel úgyis egy pénz és alkatrésztemető az egész.
Nemhogy az autógyárak privát gányolásai, hanem a nagy nevek különféle nagy részegységei, szervokormány szivattyúegységek, ABS tömbök, automata váltók, elektromos fojtószelepek és gázpedálok, semmi nem nagyon bírja 150-200e kmnél tovább, és ezek mind sok-sokszázezer forintok.
Legkésőbb euro 5-6 körül maga a blokk is felzárkózik ide, elmebeteg változó vezérlések, ledaráló tengelyek, feszítőhiba miatt átugró láncok, megketyósodó közvetlenbefecsi alkatrészek.
Nyilván a rozsda olyan ,hogy könnyű megtalálni és ujjal mutogatni rá, de igazából keveset számít.
A kaszni még mindig rengeteg gyárnál a 2005 körüli érából (most 10+évesek) túléli majd a logikai "gazdasági totálkárt", amikor már újabb ~100ezer km és újabb 5év múlva +15évesen senki nem tudja és nem is akarja megjavítani azt a minden alkatrészében gtk-s a piacon épp párszázezeres roncsot, amiben minden nagy egység valamiféle kispiari ilyenolyan "felújítása" 50-100ezer (ha lehet) gyári ára negyed-félmillió.
Nem a VAG fordítja, ügynökségeknek adják ki. Ilyet rendszerint akkor látsz, amikor a drága műszaki fordítót egy olcsóbb mezítlábasra cseréli a beszerzési osztály.
Akkor marad a veki(az egyik ismerős hívja igy a vectrát,jól is áll neki).
Mit lehetne tenni,szuper lenne ha a rozsda már a múlté lenne,van itt elég küzdelem alapból is az autókkal,senkinek nem hiányzik a reklamáció,esztétikai kár rendezés,presztízs vesztés egyebek. Bosszantó.
Komplett tudod a tengelyeket cserélni külső csuklo hiba esetén. Belül lehet csillagot és csapagyas porvédőt is cserélni minden további nélkül. Lángban van starline,árban ez a leg vállalhatóbb,de van persze fentebb is.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy Renault Megane I 1998 as 1,4 benzines autómhoz rendeltem motorkód, alvázszám alapján egy féltengely csuklót viszont mikor le akartam cserélni szenbesültem vele mintha egyben lenne az egész féltengely a csuklóval! Illetve a nyakon mintha illeszstés lenne! Halllottam hogy szét kellene szedni, leutni róla a csukló részt!??
Képet nem tudtam felrakni mert telóról azt mondja túl nagy a kép mérete!
Kb egy hete jött valaki olyan 5 éves körüli 4x4-essel. Szerintem 1.5-ösnél nagyobb dízel volt benne és a DPF dobot kellett volna kivenni belőle. Kinyitottam az elejét és mondtam az embernek, hogy majd jövőre esetleg....
Ez volt nekem is a tippem, első körben, de mikor beraktam a másikat utána úgy voltam,hogy kettő nem szorulhat. Hozzáteszem kollégámtól van kölcsön, használt volt és egy ideje a polcon pihen... Akkor dobok bele egy újat. Köszi a segítséget!
Megcsinálták az autómat hosszú kanossza járás után - Passat b6 bmp 2.0 pdtdi-, gondoltam beszámolok róla, találtam egy nagyon jó és korrekt turbóra szakosodott műhelyt,
turbót le kellett szedni, már cserélték korábban szakszerűtlenül egy nem túl jó bontottra - utoljára vettem magyarországon autót, ezt a sok kokányolást.. -, kapott egy felújított turbót,
megnézettem a részecskeszűrőt is, na az darabokra volt törve belül, felnyitottuk, gyakorlatilag az 1/4-e volt már csak benne, a többit már szétégette, kipuffogta,
kapott egy új részecskeszűrőt - katalizátort,
aztán még alacsony turbonyomás hibát írt egy idő után, - elmentem Görögországba és a hegyekben elgyengült, hibát dobott- visszamentem nyaralás után és ki kellett cserélni a turbonyomás (egr) szabályzó szolenoidot,
maradt még itthon egy bontatlan egr is, később ha beszarik tarcsiba elrakom (mert már mindenre gondoltunk),
na mostanra olyan lett mint egy új autó, brutálisan megy D-ben mint előtte S-ben, a váltó szépen vált, élénk, nincs gázreakció késés.
Úgyhogy sok pénzt kellett rákölteni, de remélem lett egy szuper kocsim. :)
Segitséget kérnék! Van egy 2007-es SK Superbem. 1.9Pd TDI 115 Hp. Terhelés allatt bevibràl az eleje. Tehát, ha pl. 4-5en ülnek a kocsiba és nyomnám neki elkezd reszketni az eleje. Kicseréltem már szinte mindent a felfügesztésnel és semmi hatása. Olyan lehet h a duplatömegű lendkerék csinalná? Vagy a féltengely? Ötletem nincs mi lehet...
Igen olvastam.Elképesztő,hogy mit kap az ember a pénzéért.Ha ennyire fogyasztoi társodalomban élünk,akkor adják oda nagyon olcson és akkor gond nélkül eldobom 3-év útán :)
Ez engem érdekel,egyik közeli ismerősnek van(az erősebb😉+3Kw) és az övé most 135-140E között futott,javarészt autó pálya és semmi fogyasztása nincs. Hyundai fórumba is néha bele olvasok,ott sem emlékszem ilyen panaszra.
Olyan sötét szürke volt utána a tank, adtam neki bőven mosószert, utána az a fekete maradék zsíros trutyi is eltűnt a tetejéről. Azt hiszem, ebből új tank lesz, addig meg berakok egy benzineskannát a sisaktartóba.
Máshonnan nem tud jönni, mert a szűrő rögtön a tank után van, utána megy csak a benzinpompába.
Gondolom olvastad a nemrég megjelent írást a totalcarban a Mazda CX alsó rozsdásodásról,ott el lett lőve az összes lehetőség hol tudhat egy autó rohadásnak indulni,a gond csak annyi hogy talán kilenc hónapos a kocsi.
Sziasztok! Az alany egy Citroen Jumpy 2.0 Hdi motorral szerelt rhx motorkódú autó. A jelenség a következő, mikor beindítom alapjáraton ugrál a rail nyomás, a képekből látszik, hogy a nyomásszabályzó szelep "akarja" ,hogy ez így legyen, a képen kb 33mp-nél egy gázadás után megszűnik ez a jelenség beáll normális üzembe az autó. Hibakód semmi, kb 70 fokos motorhőfokig csinálja utána nem, bármikor ha adok egy gázt utána beáll normál értékre, de leállítás majd indítás után megint megvan az az ugrálás. Próbáltam másik nyomásszabályzót is de azzal is ugyanez. Valamiért a motorvezérlő adja neki ezt az utasítást,de nem tudok rájönni,mi lehet?
Hááát, az a precizitás nézőpont kérdése. Azok a részek kifognak bírni így kezeletlenül is károsodás nélkül annyi időt, amennyire ezeket az autókat tervezik. Mennyi az? 7-8 év? Nekünk kevésnek tűnik, de ahová ezeket gyártják, ott nem igényelnek ennél többet. Tömeges fizetőképes kereslet, vagyis nem mi vagyunk a célközönség. Ebből a szemszögből a gyár igen precíz, mert nem költ olyan elem felületvédelmére, ahol arra nincs szükség. Ha jól belegondolunk, még a környezetet is védik ezzel.
A zöldek tapsolnak, Te bosszankodsz. Szegény gyárnak nagyon nehéz mindenkinek megfelelni...... :P
Sok német autó van és fel lett osztva a precizitás😉. Szerintem láttam már ilyet,vágtam is el a kezem azzal az éles lemezzel. Toyota ülés vázat,vagy sínt láttál már,ott sem jobb a helyzet és az még szem előtt is van.
Probléma: Két héttel ezelőtt autópályán 6-os fokozatban (nem nyélgázzal...) gyorsítva, 110 km/h környékén letiltott a turbo, kivillant a check engine lámpa, Abgas Werkstatt hibaüzenet. Vártam picit, majd elindultam vele és megint rendben volt a turbó de úgy mentem vele, mintha tojás lenne a pedál alatt, majd kb. 20-30 km után elaludt a check engine lámpa.
Azóta rendben volt, majd megint pályáztam vele és az első alkalommal, hogy 6-osba raktam és gyorsítottam vele 100-ról, megint kivillant, megint letiltotta a turbot.
Van tippetek ez alapján, hogy mi lesz a gondja és nagyságrendileg mennyibe kerül ennek a hibának a javítása? (Turbogeometria lehet esetleg?) Köszi előre is a tippeket.
Tegnap kiszedtem a kéziféknél a középkonzolt(picit után állítottam)és ez a rozsdásodási látvány fogadott,az ott levő fém elemek abszolút kezeletlenül lettek beépítve.Sajnos ugyan ez van a kocsi alján is,és nem csak a kipufogó környékén.Kocsi garázsba van tárolva,és alig fut télen.Hova tűnt a Német precizitás?
Nos. Anélkül, hogy befognád a tengelyeket a vezműfedélbe, nem tudod összerakni. Nem azt írtam, hogy meg kell venni a 600€-os szerszámot, csak annyit, hogy a fedélbe kell fogni a tengelyeket. Ehhez csináltam én is egy szerszámot. A beállítást meg lehet csinálni a gyári basz nélkül is.
A videón is látni hogy berakja a rögzítő stiftet a vezémű kerékhez és egy krovát függőlegesen be tud illeszteni a hengerfej csavarokhoz.
Nekünk ebben a helyzetben ha a vezérműkeréknél bent a stift, akkor a félkör alakú könnyítés a vezérmű tengelyen felfelé áll. 90 fokkal odébb van mint a videón.
Életem legrosszabb és legmegalázóbb és legdrágább autó szervízes átvágása. előszőr márkaszervízbe vittem az autót, ahol kicsit sokaltam a javítási költségeket, ezért körülnéztem a mezitlábas szervízek közt is, hátha találok olcsóbb megoldást. az AScHENBRENNER autószervíz adta a legjobb ajánlatot szóban. azt mondta minimum száz-százötven ezerrel olcsóbb lesz mint a márkaszervíz, mert ez egy családi vállalkozás, kissebbek a rezsik, stb. ASHENBRENNER akkor még kedves figyelmes megnyerő modorú volt. kérés nélül még azt is felajánlotta, ha nem szükséges a számla, akkor még az áfával is olcsóbb lesz. otthagytam az autót, de kértem, hogy mielőtt nekiállnak a javításnak azért kérek egy emiles árajánlatot is. ezt csak egy újabb kérésre kapztam meg, egy elnagyolt ajánlat volt, de úgy éreztem, hogy még rendben van. majd amikor elkészült az autó, kiderült, hogy 220 ezerrel többe kerül, mint az előzetes megállapodás, de ezt az árajánlatban elfelejtették feltüntetni. és értesíteni sem értesítettek róla. és még jelelezni sem jelezték felém, hogy drágább lesz a javítás. Ez már ráadásul még a márkaszervíz ajánlatánás is nagyságrendekkel magasabb volt az ár, pedig abban jóval több javítási és csere tétel szerepelt, mint az ASCHENBRENNER szervíz ajánlatában. Először magyarázatot sem tudtak adni a különbözetre, a majd kitalálták, hogy egy elemet cserélni kellett, amiről az eredeti magállapodásban szó sem volt. azt az elem még a márka szervíz szerint nem szorult cserére elég lett volna javítani. kérdeztem, hogy ezt miért csinálták, mikor nem kértem az elem cseréjét, vagy legalább miért nem jelezték, hogy cserélik és és ettől drágább lesz.nem kaptam választ Ashenberenner arra hivatkozott, hogy, hogy lehet, hogy most drágább de hosszú távon megéri majd nekem. és a márkaszervíz úgy is csak csak összegányolta volna. két ajtó is cserére szorult, azt mondták, hogy újjakat kell betenni, mert igy nem rontja az autó értékét egy négy éves kocsinál nem éri meg a bontott. ebben maradtunk. amikor fizetni kellett, akkor jött a hideg zuhany, 650 ezer helyett 870 ezer lett a vége. amikor megkérdeztem, hogy ez hogy jött ki, először csak zavaros mellébeszélés. Részletes számlát csak akkor láttam amikor már fizettem és ott vettem észre, hogy az egyik ajtó nem is új ahogy mondták, hanem bontott ajtó, mert a számlán ott felejtették hogy bontott, de ugyanúgy új áron számolták, mint az újjat. itt már nem zavarta őket az érték csökkenés. azt, hogy a gumitömítés lemaradt az ajtóról már szóvá sem tettem. Lehúzós tisztességtelen szervízvezető. nagyvonalúan és nagyot csalnak. érthető az újnyi aranyláncok és karkötők a családon.láttam már érdekes szervízeket,de az az ASHENBRENNER szervíz mindegyiken túl tesz tisztességtelenségben. Ui. sajnos a Googli értékeléseket már csak később olvastam, de ott még súlyosabb véleményeket olvastam a XIII. kerületi Aschenbrenner szervízről.
van valakinek ötlete, hogy mit lehet ilyenkor tenni?
85%ban láttam a procedúrát. Egy óvodás megoldás az egész,látszik hogy megint meg akarnak erőszakolni minden embert. Amikor bele olvastam(kb tízszer) az autodataba akkor sem értettem minek az a csempe vágó asztal ehhez. Ha jól emlékszem 4vagy5 motor kódot említ a bőrönd/data,és van köztük sima kerekes és előfeszített is. Ez a motor szíj szakadt lett,szinte az összes hidro/himba oda lett,veztengelyek ezáltal szétverve(az utángyártott öntvény,nyilván nem szarolnak a cső formával) stb. A jó hir hogy a tömítések gyáriban sem drágák viszont rohadt sok kell belőlük.Gondolom van olyan aki szerszám nélkül össze tudja,meri stb rakni,de ha biztosra akar menni akkor kell a szerszám.
Kell hozzá egy tengelyeket összeállító-megfogó szerzsám készlet hivatalosan. Puma toolstól tudsz bérelni. Penge kis cső tengelyek vannak benne,simán lehet hogy elment a bütyök,ha van lehetőséged,ismetretseg stb akkor rendelj egy utángyárottat és nézd meg azon mi a szitu. Himbák,hidrok nem sérültek?
15ekm-es futásra jó, tehát neked meg fog felelni. Viszont ha jól emlékszem, ez az a motor amibe nem árt hajtókarcsapágyat és csavart cserélni mielőtt leszakad.
Jó Reggelt Urak! Valaki segítsen gyorsan kérem. Önbeállós kuplungnál, csak kinyomócsapágyat kellene cserélni, és most csapott a villám belém, hogy vajon a szerkezet alkalmazkodik a néhány miliméternyi különbséghez? Kopott - új csapágy különbség. váltó csere lenne. jeligére
Vannak nickek akiket egy ilyen mínuszolás a kétség örvényébe taszajt, és felháborodottan tiltakoznak a moderáción, hogy tiltsák ki a mínuszolókat. Még szerencse, hogy én már régen tudom, hogy nem tetszhet mindenkinek a vélaményem, legtöbbször akkor nem szokott amikor rámutatok valami elmismásolt kérdéskörre.
A facebook-tól a twitteren át a linkedin-ig a saját családodat beleértve mindenütt van egy főnök, az interneten láthatatlan és csak akkor találkozol vele ha gond van az otthoni meg mindig szem előtt van. Amíg a tükörbe nézve nem látsz villogó fényeket nincs okod tartani tőlük :-)
Akkor próbálom részletezni, bár azt hittem nem kell.
Nem nekünk nincs új főnökünk ahogy eddig sem volt egy sem, az lenne még a skandalum, hogy akár egy is annak tekintse magát... :P. Nekünk szolgálóink vannak.
Vannak ugye a moderátorok (egy csík). Ők különböző területeken tevékenykednek mint pl politika, közlekedés, stb. Két fajuk van, az amelyik megválasztással csak egy (akár zárt) topikban, illetve a másikféle pedig több topikban is dolgozgat de őt nem a topiklakók választották. Fent a fejléc fölött látható egy útvonal: Fórum » Közlekedés » TotalCar - autó » ebből legyen a topik mondjuk az "Autószerelő műhely". Eddig gondolom ok.
Természetesen a moderátorok sem 24 órás robotok így egy topikra/topikcsoportra többen is vigyáznak, néha egy időben is. Néha kimaradnak órák.
A kétcsíkos bácsi/néni a teljes egészben tevékenykedik és gondolom több joga is van pl. felülbírálhat moderátori félreértéseket vagy esetleg hozzá fordulhatnak a modik ha nézeteltérésük van stb... Nem tudom, ez csak spekuláció.
Csinszkát lehet, hogy te még nem láttad de ez csak azért lehet mert ritkán vagy sohasem jársz a közlekedési moderátortopikban. Ő elég régi bútordarab. Nem ő az egyedüli kétcsíkos van még belőlük szóval nem érdemes lelőni - lesz másik..... :)
Illetve van a csillagos bácsi/néni aki Operator néven írogat. Ő még feljebb van a piramisban de, hogy mi a dolga fogalmam sincs.
Jó a megfigyelőképességed, feltűnhetett volna, hogy két csík van a pajzson nem egy. :) Ez olyan mint az őrmester-törzsőrmester..... Létezik amúgy főtörzs is, csak az nem három csíkot hanem egy csillagot kapott :P
A te véleményed ellen foglaltam állást. Erre a "mag" elkezdett személyeskedni. Mert nem a témához szóltak, hanem engem próbáltak kioktatni. Na látod, van olyan amit én sem tolerálok.
Az én állításomon mit lehet bizonyítani? Szerintem ez evidencia. Te mit bizonyítottál ez ügyben?
Akik hozzászóltak mit bizonyítottak? Csak személyeskedtek és megvádoltak vele engem. Ismerem ezt a módszert és azt is, hogy kikre jellemző. Ezért a témát befejezettnek tekintem, mert a vita parttalanná vállt.
Teljesen igazad van! Mivel ezt a topickot más is olvassa egy "magon" kívül, ezért bátorkodtam helyretenni a dolgot. Valójában megengedtem magamnak olyan hasonlatot, hogy "fordítva ülsz a lovon". Ez nagyon meg lett jegyezve. Tévesen viccelődtem, amit visszavonok, bár ez a vonat már elment és utólag már szabhatom. A képességeire senkinek nem tettem megjegyzést. Nem is értem, hogy neked mi a késztetésed ezt belemagyarázni. Azaz sejtésem az van, de azt hagyjuk.
Nem tudom elfogadni, hogy többen itt kiállnak egy szakmaiatlan dolog mellett azért, mert ismerik egymást. Ezért bátorkodtam bírálni a szakmai szintet. Éntőlem lehetnek spanok, én akkor sem értek egyet azzal, ami nem úgy van. Persze, ha tévedek én elnézést fogok kérni. Az a tag aki a témát felvetette maga adott igazat nekem. Akkor mégis mi van?
Van itt egy szakmai topick......mindig a témával kapcsolatban bíráltam esetleg valakit. Nem úgy mint egyesek, akik csak velem foglalkoztak.
szerintem most Te ülsz fordítva a lovon.)
mivel ez egy szakmai topik, nem kell bírálnod senkit.
elmondod hogy szerinted mi a pálya "szakmailag" és nem teszel megjegyzést senki semmilyen képességeire. (leginkább azért mert nincs rá se jogod, se kompetenciád
Ha van az irányjelző kapcsolónál ilyen négyes csati,akkor kell tempomatos indexkapcsoló, meg kell nézni van-e kuplungnál kapcsoló, op-commal,tech-2-vel engedélyezni kell.
Mi a probléma a stílussal. Ne dobálj stigmákat, hanem mond meg, hogy mi a gondod. Tudom az a pajzs feljogosít rá, de hidd el, hogy igyekszem visszafogni magam. Van itt egy szakmai topick maradjon is az. Én nyugiban vagyok. Azt hiszem, mindig a témával kapcsolatban bíráltam esetleg valakit. Nem úgy mint egyesek, akik csak velem foglalkoztak.
"Teljesítménycsökkenést az előtöltés csökkenése tud okozni, de az nem jár a hőterhelés növekedésével, gyakorlatilag a kipufogóban ér véget a munkaütem, nő a kipuffgáz hőfoka.
Nem baj az, ha gondolkodik az ember, de én ezt a megállapítást átgondolnám még egyszer.
Mondhatnám, hogy ez úgy hülyeség ahogy van, de rögtön összezár a V betűsök társasága és nem értve a "tréfát" mindjárt személyeskedéssel lennék vádolva.
2000 Zafira X20DTL . Injektor tömítés szett csere után könnyen indul hidegen is de lett egy reszelő hang a motorban.
Vezérműlánc feszítője gyanús, kézzel tekerve a motort a sürítés után elég nagyot klattyanik és akkor lelazul a lánc mindkét oldalon (feszítő is bemozdul kb. 2cm-t) aztán újra megfeszül, de ez amikor kézzel van körbeforgatva, lehet hogy járás közben másképp zajlik.
Ki lett véve vez. tengely (összejelölve), injektorok. Lehet az én hibám, előtte nem volt ilyen hangja.
Van alapja annak, amire gondol, ha elmegy az előtöltés a gyáritól nagyobb érték felé, akkor növekszik a motor hőterhelése, csakhogy olyankor nem csökken, hanem nő a teljesítmény, megindul az autó, mint állat, cserébe szétüti a motort nemsok időn belül.
Teljesítménycsökkenést az előtöltés csökkenése tud okozni, de az nem jár a hőterhelés növekedésével, gyakorlatilag a kipufogóban ér véget a munkaütem, nő a kipuffgáz hőfoka.
Persze én ezt nem tudom, mert a szakmai nívóm sehol sincs:-)
Neked mindig megadtam a tiszteletet, mert voltak olyan megnyilatkozásaid (és segítettél is) amik azt igazolták, hogy érted a dolgokat. Ne rombold ezt le . A hülyeségeket pontosan mire érted?
Röviden adott volt egy 1.7-es turbós diesel, ami a futóval elkezdett melegedni és nem ment.
Beleolvastam a hozzászólásokba és azt látom, hogy a hűtőrendszerre gyanakodtak. Erre írtam, hogy
ez az egész egy fordítva lovon ülés. Az autó azért melegedett, mert a motornak valami problémája van. Tehát nem a hűtőrendszer okozza a bajt. Aki ezt fordítva magyarázza annak nincs mit mondanom. Ha te ezzel így közösséget vállalsz, akkor lelked rajta! Az ész érvekről csak annyit, hogy tudnék tőled idézni olyat, ami nem egy dicső dolog volt. Csak te voltál olyan korrekt, hogy beismerted anno. Valahogy a szerénységed kezd átesni a túloldalra azon a bizonyos lovon, mert én nem szóltam hozzád csak azokhoz, akik megnyilatkoztak a témában.
Rendben! Ész érvekre nem is számítottam, mert ebben az esetben nem is lehet. Az X az vagány megoldás! Amit viszont nem értsz az nem feltétlenül hülyeség. Bár megértem, hogy felidegesíted rajta magad. Az egész dolog téged minősít ebben a történetben.
"Lassan egyedül maradsz a véleményeddel" Semmi probléma, mert ha többségben lennék vele
gyanakodni kezdenék. Vannak itt páran, akikkel nem is nagyon szeretnék egyetérteni feltétel nélkül, mert olyan dolgokban bizonyítottak, ami......... Remélem nem veszed a szívedre nagyon. :):)
A szakmai nívód nem ecsetelem, de egy egyszerű szövegértéssel is problémáid vannak azt veszem észre. Vagy, ha direkt ferdítsz, az más. Akkor, viszont hagyj engem a véleményemmel együtt.
Esi szerint az ecu, az adagoló, meg a csúcsok egyformák is lehetnek mindkét motorkódnál(többfélével is szerelték, de vannak azonos számúak), innentől valószínűleg csak szoftver különbség van gázolaj oldalról(ergo át kell tenned, nemtom kell-e programozni valamit mellé).
Üdv! A törtènet a következő: (nem igen èrtek az autókhoz) Megvettem a gèpet,.minden rendben volt egy darabig (500 km.) aztán a hőfokmèrőn a mutató a felènèl feljebb ment de mèg nem a.piros tartományba volt. Biztonság kedvèèrt elvittem egy jónevű szerelőhöz, hogy nèzze meg...kicserèlte a termosztátot...mèg haza sem èrtem, már a pirosban a mutató ès spriccelt a víz a hűtő sapkánál...szóval rosszabb lett mint volt...szerelő azt mondta, hogy akkor hengerfejes...vigyem vissza 150 e. Ft. ès minden jó lesz....elvittem egy másik szerelőhöz, aki ismèt termosztátot cserèlt plusz vízhűtő kupakot, valamint ő mondta hogy tuti nem hengerfejes, mert mèrtek rajta valamit...kocsit elhoztam...körbejártuk a balatont...semmi gond...azán most mentem vele 10 km.-ert ès amikor megálltam egy boltnál, spriccelt a forró víz egy vèkony gumicsővön, ami kijön a motorból ès eltűnik az utastèr felè, ahol a kormány van. Úgy tudtam orvosolni ott a dolgot, hogy levágtam a bilincsnèl a csöből egy darabot ès visszaraktam a csövet...hazamentem kb. 10 km. ..minden okè...hőfok megint rendben....újabb 10 km...az autósboltba...megun piros tartomány.....kedden megint viszem szerelőhöz...de nem szeretnèk havonta termosztátot cserèlni...csak van valami más oka hogy mindegyik tönkremegy....: )
Üdv! Szeretnèm a segítsègeteket kèrni. 2.5 TD. Interculer Galloper. 1 hónap alatt már a második termosztát adta meg magát. Megyek vele 10 km.-ert, vízhőfok rendeben...aztán 1 percen belül az egekben....aztán megint jó 10 km.-eren át. Kèt szerelő nèzte azt mondták hogy tuti nem hengerfejes, de amúgy tanácstalanok. Mi lehet a gond?
Foed C- max 1.6 Tdci .G8DA. 2004 -es,lb 250.000km. Szervokormány nem müködik., korábban müködött és csak motor ki-be szerelés után nem müködik!(display-n "lenkhilfe" hibaözenet plussz sárga villogó LED) Tápfeszek jók,, a 80A-s is kilett cserélve a biztonságért ,bár jó volt, szivattyun direkt ellenőrizve :a plusz 12V, a minusz, és a gyujtás biztosan Oké,
Kormánygépen lévő 3 vezetékes érzékelő vezetékkötege jónak lett kisipolva a szivattyun lévő csatlakozóig, CanH és Can L ugyanakkora Volt mint Obd2 6 és 14 pin- ben, Volt egy rövid "időszak amikor a szivattyu nem ment., de hangosan-ütemesen "dörömbölt! mintha kipufogó verne be., de lehuzva a vastag csatit szivattyuról megszünt a hang ., tehát a szivattyu adta,,ez alkalmi volt egyszer-kétszer., most már egyszer se jön visszaa ez a hang.., egyébbként élőadatban szögelfordulás érték normálisan követi akormány elforditását.., Zéro áramfelvételt látmi egyébbként!!!
Szivattyut leszereltük,olajat cseréltünk .,,igy kiszerelt állapotban szivattyufogaskereket eltudtuk forgatni .,gondolván hogy esetleg mechanikusan blokkolva van a forgorész (?)
Biztitáblákat-müszerfal-csatikat , motortéri testeket, átnéztük----ABS és motor ECU-t nem tudtuk sajnos.
Van általában egy csomó U-s kommunikációs hiba amiből a csatoltak szinte biztos visszajönnek.., AutoCom és forscan-félék vannak diagolásra.
Foed C- max 1.6 Tdci .G8DA. 2004 -es,lb 250.000km. Szervokormány nem müködik., korábban müködött és csak motor ki-be szerelés után nem müködik!(display-n "lenkhilfe" hibaözenet plussz sárga villogó LED) Tápfeszek jók,, a 80A-s is kilett cserélve a biztonságért ,bár jó volt, szivattyun direkt ellenőrizve :a plusz 12V, a minusz, és a gyujtás biztosan Oké,
Kormánygépen lévő 3 vezetékes érzékelő vezetékkötege jónak lett kisipolva a szivattyun lévő csatlakozóig, CanH és Can L ugyanakkora Volt mint Obd2 6 és 14 pin- ben, Volt egy rövid "időszak amikor a szivattyu nem ment., de hangosan-ütemesen "dörömbölt! mintha kipufogó verne be., de lehuzva a vastag csatit szivattyuról megszünt a hang ., tehát a szivattyu adta,,ez alkalmi volt egyszer-kétszer., most már egyszer se jön visszaa ez a hang.., egyébbként élőadatban szögelfordulás érték normálisan követi akormány elforditását.., Zéro áramfelvételt látmi egyébbként!!!
Szivattyut leszereltük,olajat cseréltünk .,,igy kiszerelt állapotban szivattyufogaskereket eltudtuk forgatni .,gondolván hogy esetleg mechanikusan blokkolva van a forgorész (?)
Biztitáblákat-müszerfal-csatikat , motortéri testeket, átnéztük----ABS és motor ECU-t nem tudtuk sajnos.
Van általában egy csomó U-s kommunikációs hiba amiből a csatoltak szinte biztos visszajönnek.., AutoCom és forscan-félék vannak diagolásra.
A lustaság sajna nem mindig egészséges. A foszforsav a rozsdával együtt eltüntette a benzinszintjelzőmet is. Úgy szó szerint :D Remélem, jó lesz, bár az igazi szívás a mosogatóval történi takarítás volt a végén, mert valami vékony nyálkás fekete szmötyi borította belülről a tank tetejét.
Az érdekelne, hogy a vezéműláncfeszítőt a kis motoromban (xv125) hogyan tudom ellenőrízni, hogy feszít-e még. Eccerű rugós, racsnis feszítő, mutatom a képen. Persze nagyobb megbontás nélkül érdekelne a dolog.
Az meg már csak a hab a tortán, hogy gőzöm nincs, milyen hangja van a laza láncnak. Ha ezt is megírná valaki...
Mielőtt bárki azt gondolná hogy ölöm a kocsit szeretném tisztàzni. Ahogyan feltételezted a terhelés normál körülmények közt történik. Nem nagy súlyokat vontatok, hanem terjedelmest, ami nem fér be a csomagtartóba. Ja és nem napi szinten csak úgy mint egy átlag ember. Volt már rá példa hogy nagyobb súlyt vittem gond nélkül és szinte meg sem érezte a motor. Szóval valami hiba van a gépezetben.
A termosztát kivétele nem indokolja, hogy csak 90-es tempóval bír menni a kocsi utána. Te itt elsiklottál a motor gyengesége felett. Az nem fog megtáltosodni a jobb hűtéstől. Bár vannak csodák,
de én nem nagyon hiszek benne, amikor racionális dologról van szó.
Egy normálisan beállított és nem kopott motor, azaz "erősebb" az nem melegszik úgy terhelés alatt, mint egy össze vissza állítgatott szétkopott dolog. Én ennyit állítottam. Nekem ebből a leírásból ez jött le. Amit itt összehoztál az nem egy komoly dolog. A hűtőrendszer hibája az fennáll normális üzemi körülmények között is azaz futó nélkül is valamilyen szinten melegedne a motor. (persze egy új autót is fel lehet forralni, ha extrém módon terheled.) Én azért azt feltételeztem, hogy a terhelés normális keretek között mozgott és ott lépett fel a bizonyos gyengülése és melegedése a motornak. De, éntőlem nyugodtan mosogathatjátok a hűtőrendszert pár megszólalóval együtt hátha nyertek + lóerőket. Lehet, hogy egy új tuning módszer lett felfedezve. :)
...tegnap szólnak a fijúk, van itt egy mazda, menjekmár, állóhelyben ki-bekapcsol a klíma, menetközben jó. tuti villamos baja van.
Hát legyen igazatok, venti elenőrzés 2 perc, forog mind a 2, klímahűtő lamelláinak a fele már befordulva keresztbe. jóvan indítsuk be, klíma elindul, hideget fújja, hűtőventik elindulnak, azok is hideget fújnak, klímahűtő ki-bemenő csöve ugyanolyan forró...
naakkor először menjünk hűtőt kifújni-mosni, osztlehetjóislesz...villamos hiba, persze:-))
Emiatt a marás miatt pláne kérdéses lesz a blokk de összeraktam, mert más választás nem volt maximum ha eszi majd az olajat motorcsere. Egyébként igen ez a furcsa benne hogy maximum féktisztitó spray érhette, semmi más, olajcsere után lett szétszedve ráadásul.
A marás érdekes,esküszöm az a függőleges fényes csík olyan mintha megmászta volna egy meztelen csiga. Gondolom emlékeznél rá ha a felületre ment volna valami mosó vagy zsírtalnító dolog.
kocsid leszabályzott "szervíz" módban üzemel. Ezt sok minden okozhatja.
"A" vectrában nem volt elektronikus dízel, csak mechanikus.
Elmondom az én tippem.
Valószínűleg volt neki egy félig nyitó termosztátja, meg egy kívül-belül dugult hűtője a turbónyomáshiányos motorja mellé.
Kivette a termosztátot, ezzel jó eséllyel egybeszakította a rövd-hosszú hűtőkört, ergo elrontotta a keringést, a hűtőt kimosatta, de vagy nem sikerült/tömődött maradt, vagy a termosztát kintléte miatt nem megy arra _elég- víz, meg ráakasztotta az üresen is 4 mázsás futót, most meg nem jó az egész.
attól nem igazán, tűzkarikát nem érte el, gépműhely azt mondta ne foglalkozzunk vele kispaszta és jó lesz. Megcsinálni úgy sem nagyon lehet, gazdaságosan meg főleg nem.
Az egész vészprogram csak egy költői kép volt, mert nem olvastam előzményét, hogy milyen autóról van szó. Amiben nincs elektronika, abban nincs program ez tiszta. Attól még a motor gyengesége okozza a terhelés alatti melegedést. Először én abban az irányban keresgélnék.
Na itt álljunk meg! Ne foglalkozzunk termodinamikával, mert az messzire vezetne. A hőmérőt gondolom ismered? Na arról volt szó, hogy a motor hő nem ment a forráspontig. A motor gyengülését nem a melegedés okozza, hanem a gyenge motor terhelése okozza a melegedést.
Tudod.....csak "súgok", hogy fordítva lovon ülés esete forog fenn!
Ki látott már ilyesmit? Mi marta meg ennyire? 2hetet állt szétszedve fejjel lefelé hengerfejezés miatt és most ez a látvány fogadott az egyes hengernél.
mondjuk alapbol beteg, hogy egy ilyen fünyiroban nincs olajhutö (olaj-viz-höcserelö). mert OK, hogy egyszeru motor, de akarmilyen kicsi is az auto folyamatos padlon es pörgetve van hasznalva, föleg ha megy a klima, mert akkor semmi erö nincs benne
Sziasztok! E90 316i 2010..olajgomba hol a fenében van? Az istenért nem találom.. Nyűg ilyen melegben üzemmeleg motornál keresni ,hátha valaki kapásból tudja. köszönöm
"(vhogy nem akarom elhinni, hogy egy 85ekm-t futott autoban olajpumpa kuka lenne es/vagy csapagyas lenne)"
Meleg motornál valószínű közelebb lesz a megoldás vagyis hogy milyen irányba indulj...
Én már találkoztam 1.4 16v opelnél 120e km(egygazdás,végigszervizelt) hasonlókat produkált, nyugvó volt szarrá kopva de annyira hogy amikor a lenkeréknél csavarhúzóval emelgettem lehetett érezni/hallani
Szerintem te nem is veszed észre, hogy a kocsid leszabályzott "szervíz" módban üzemel. Ezt sok minden okozhatja. Ebben az üzemmódban, ha ráakasztasz egy futót , akkor az egész irományod érthető. Minden baja van az erővel és a melegedéssel.
Ez itt úgy hülyeség ahogy van szerintem! Ahogy írja a ventillátor bekapcsol. Ha a hőmérő nem megy fel és nem forr fel a hűtővíz, akkor semmit nem igazol a motor gyengülése. Az nem a melegedés együtt járója. Ha gyenge a motor, annak számtalan oka lehet.
Vízpumpám új. A hangsúly az utánfutón van. Miért csak akkor melegszik? A termosztát eltávolítása előtt a 400 kg saját tömegű üres utánfutóval is produkálta a melegedést
Ventillátor működik, hűtőt kimosattam. Ezzel egyidejűleg a termosztátot is eltávolítottam. Minimális javulást észleltem, de a probléma ugyanúgy fennáll.
Igen ettől tartok, hogy sok egyéb is lehet. Ami bizonyos: A melegedés és a gyengeség együtt jelentkeznek. Ahogy melegszik úgy egyre csak gyengül. És legfőképpen lakott területen kívül, amikor 80-90-el akar menni az ember. Városkn belül szinte normál üzemi hőmérsékletek dolgozik , utánfutótól és tehertől függetlenül.
A turbó az egyébként is sanszos, mert amikor a szívótoroknál levettem az intercoolertől érkező csövet, semmi különbséget nem éreztem a motor működésének. Szóval turbóval is hasonlóan gyorsul min egy szívó dízel. Az zavar jobban, hogy utánfutóval túlmelegszik a motor, míg magában nem.
Nem vagyok szakember ezért lehet butaságot mondok, de szerintem ha szelephézag baj van akkor már szólóban is kellene valami hibát produkálni nem csak utánfutóval.
Sziasztok! Opel vectra A, 1.7 td isuzu motoros autómmal van probléma. Szólóban egész dinamikusan megy a kocsi, a legnagyobb kánikulában sem melegszik a motor, a ventillátor is elég ritkán kapcsol be. Inkább csak városi araszolgatásnál. Utánfutóval viszont már kisebb tehernél is (100-200 kg)melegszik a motor, valamint gyengül. Olyan szinten, hogy padlógázon alíg bír 80-90-re felgyorsulni. Annál gyorsabban nem is bír menni. A fűtést meg koppon kell járatni, hogy ne melegedjen túl. Van olyan szerelő aki egyértelműen a turbót okolja, de van aki hengerfejre gyanakszik. Olajat, vizet nem eszi a motor. Kifogástalanul működik, téli minuszokban is pöccre indul egy izzítással. Tudja valaki mi lehet? Turbó vagy hengerfej? Esetleg mindkettő?
Tegnap lent voltak a kerekek,amíg légtelenítettünk. Ha folyna a fékolaj,vagy valamelyik nyeregnél valami nyúlna,akkor az szemmel is látható lenne szerintem. Másrészt leállított motorral miért kemény? Miért csak akkor b@szakszik,amikor beindul és van szervo?
...fene tudja, javito iparban nincs ilyen omega gyurus szerszam rogzites.
(nyilvan unatkozol, hiszen a rogziteseknek is vannak preferenciai.. mar mint mi a legbiztosabb, vagy mi a leggyorsabb cseres, vagy mi a legolcsobb ,es stb.. aminek nem vagyok szagertoje.
szvsz csak van valami elv, ami vezerli a valasztast..
Újra itt.... Az alany egy spanyol barkas, Vito 1997-ből , 2.0 benzin-gáz,111948 motorkód,ezüst. A fékkel szívok éppen,álló motornál kemény a fék,a főfék vadonatúj,a rendszer lelégtelenítve,féknyergek mozognak. A jelenség az,hogy amint beindítom a motort,a pedál lepuhul,szinte beesik,fékhatás van,de harmatos lepkefing gyenge. A most lecserélt fékbetétek nem voltak vékonyak ,de szinte rozsdás volt a felületük.Jól gondolom,hogy az ABS kocka szopat?A régi főfékkel pont ugyanezt adta elő... Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat! :-)
Résolajcsövek le szoktak mállani róla, ott is levegősödhet, a vp44 meg nem szereti, ha önmagát kell légtelenítenie, gázolajszűrőbe menő gyorscsatlakozós műa csöveken a gumigyűrű mellett is falsolhat, esetleg már a tankbúvárcsőből is levegőt szív(repedés)
Mindenmindegy alapon alakítsd át 1 éjszakára ejtőtartályosra pet palackkal, kiderül levegősödés-e a baja, vagy mihálylik megfele az adagoló.(addig járasd leállítás előtt a palackból, amíg teljesen levegőmentes nem lesz a visszafolyó, semennyi buborék nem lehet, kicsik sem).
Palack, meg a gázolaj tiszta legyen, be ne kapjon valamit.
Az nincs előttem mi volt az adagolo környékén,de az biztos hogy közel esett a hiba forrás a vízhűtőhőz és nehéz volt kicserélni vagy egyáltalán megtalálni azt a hibát. Reggel megnézem a gyári epc-n.
Akkor a pék sem szerencsés,vagy az is lehet hogy az x20 a tettes...
Akkor kicsit megnyugodtam. Egy vagy Szakács vagy pincér srác vette és mély nyomot hagyott a memoriámban az ügye,sajnáltam mert unrutinnal vágott bele és bele szorult a csákánya.
Angol fórumokon emlegetik a két részből álló injektor közepén lévő tömítőgyűrűt de ahhoz elég szépen szét kell túrni a motort, meg benne van a pakliban, hogy utána is ilyen marad.
Alkatrész vonalon valami le levegősödés jut eszembe,a rajzon a 3-as hozzávezetőnél levő tömítés vagy valami meghibásodás szokott lenni és az okozhat ilyet. Én csak ennyire vagyok fogható,a tobbiek jobban nyomják. Van valami kényes adagolo kis dekni is,az mellet is mehet levegő,de ez a nyűg 6éve volt utoljára így mint fél százalékos segítségként fogadd el.
Hello, 2000 Zafira 2,0dtl X20DTL reggeli indulása nehézkes, jobb esetben 5-10mp tekerés után megy, rosszabb esetben akár 2 percig is köszörül.
Az egyik ilyen 2 percesnél ott voltam, lehúztam az adagolóról a bemenő üzemanyagcsövet és indítózás közben nem jött üzemanyag.
Főtengely helyzet/fordulatszám jeladó cserélve lett, üza szűrő is, utána is megcsinálta ugyanezt. Hibakód nincs. Gázolaj szivárgás az adagoló utáni részen nem látszik.
Köszönöm a segítséget, a tankszivattyú volt a hunyó, kicseréltem és minden rendben. Bár nem tudom miért nem voltak képesek egy szerelőnyílást csinálni a padlóra, hogy ne kelljen levenni a tankot ezért.
Kormi, nekem válaszoltál, pedig én voltam az, aki megkérdőjelezte, hogy egy szkóppal aztán 20 perc alatt diagolható egy ehhez hasonló hiba ("ha sokat szüttyögök").
Volt itt a múltkor egy 1,3/1,7? nemtom jtd opel motor.Blokkcserés lett az autó, a régi menthetetlenre szakadt, hoztak egy bontottat.
Na, beépítik a fiúk, beindul, jár, check világít, főtengelyjeladó hiba.Aztán járatják tovább, amíg jár, addig jó, ha melegen leállítod, nem indul újra, csak ha meghűlt.
Főtengelyjeladó csere, jelenség ugyanaz.Hoztak bele bontottat is, hátha azzal jobb lesz, hát nem lett jobb.
na akkor kezdjünk el méregetni, vezetékek nem szakadtak, vezérlés jelen, minden jó.
ftg jeladó ki, hajtsuk körbe, nem e sérült a jeladótárcsa.
Az is jó.
Hajtsuk körbe a régit is, hátha látunk valamit.
Mintha nem egyeznének a fogak méretei, de lehet rosszul látjuk, szar helyen van.
Na hajtsuk foghiányhoz, számoljuk meg hány fog múlva lesz fhp.
Hát az egyik motoron 13, a másikon 19 fog.
...WTF?
..márekkor kezdtem indulni a raktárba, a kenderkóc kötélért, hogy fellógatom magam valahova..
...gondolkozzunkbazmeg, egyezik-e a motorkód mindkét motornál? igen.
akkor nagy baj nem lehet.milyen befecskendező rendszerrel szerelt az autó? hát Bosch.
...és milyen befecskendező rendszerrel szerelt a bontott motor? hát Denso bazdmeg...
...természetesen a két befecsi rendszernek nem egyforma a főtengelyjeladó tárcsája, az egyiken sokkal több a fog, ezért máshova esik az idegen ecu által számított befecskendezés, mint ahova kéne...
Na ezt a hibát hiába szkópolod, mivel a jelalak tökéletes, csak éppen a szoftverhez nem passzol...
Nyertem egy pár ősz hajszálat, a srácok meg egy újabb motor ki-beszerelést, jeladótárcsa cserét.
Még nyugodtam ismét,én egy 92-es benzinest hajtok(izé hajtanék),de pár éve csak áll.
Szerintem hogy is lenne szép,:égő dolog a márkától,persze volt is rá eset és mégis szartak rá,most mondja hogy megtalalálták a hibát,inkább nem bújhatnak tovább az a véleményem. Van aki takatával néz szembe minden kormány markoláskor,van akinek a váltója csapágyasodik le,dugattyú gyűrű hornyok rakodnak tele,más pedig a legrövidebbet húzza a lángokkal,rohadtul nincs ez jól így.