Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SztiRobi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 4066

sziasztok!

Egy kis segitséget kérnék. A t4esemben (2,4d ha ez számit valamit) a következő hiba van: gyujtásnál a vihőfok mérő felkuszik a legalso skáláig, és onnan sehova. Mehetek bármennyit, bárhol. Fűtés hamar van, igy talán a termoszttáto kizárnám, hol lehet a hiba? Óra, hőgomba?

sanyaegom Creative Commons License 2013.03.12 0 0 4065

Szia!

Köszi, h. feltetted pár dolgot tiszázott!

Üdv.

Előzmény: 2.0 caravele(kiéget) :( (4060)
109ha300 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 4064
Nem tudjátok véletlenül, a tdi nek a fordulatszám jeladojából, ott a motor oldalán hátul, azon a három polusú csatlakozon, mit hová kell kötni? Milyen jel jön ki belőle? Hogyan tudnám azt ajelet, egy benzines fordulatszámmérőhöz illeszteni?
Köszönöm!
Cs.
109ha300 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 4063
Béla köszönöm a váltóházat! Holnap már dolgoznak rajta. :-)
Előzmény: gokartbéla (4062)
gokartbéla Creative Commons License 2013.03.12 0 0 4062

Én köszönöm, hogy megtetted :-D

 

Előzmény: 2.0 caravele(kiéget) :( (4061)
2.0 caravele(kiéget) :( Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4061

Tudom  hogy rettentö nagy,de ezt megkelett itt osztanom!

Előzmény: 2.0 caravele(kiéget) :( (4060)
2.0 caravele(kiéget) :( Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4060

A negyedik generációs Transporter, a T4 története


Gyártási idő: 1990.augusztusától – 2003. őszéig

A kezdetek:
A ’80-as évek végén már látszott, hogy a T3 sorozat kezd idejemúlttá válni többek között a hátul elhelyezett motor, hátsókerék-hajtás, a motor miatt nem túl jól pakolható raktér ,stb… miatt. Ezért a gyár tervezői 1990-ben új koncepcióval álltak elő.

A T4:
A legszembetűnőbb változás az új modellen ,az autó orrában keresztben elhelyezett vízhűtéses motor, és az elsőkerék-hajtás, továbbá a szintén újdonságként bevezetett két féle tengelytáv: 2920 mm és 3320 mm. A T4 magssága és szélessége is nőtt a T3-hoz képest. 
A T4 kezdetekben még jobban hasonlított kinézetében az elődjére, mert megmaradt a kocka-forma,szögeletes fényszórókkal, illetve lökhárítókkal szerelék.Az autó önhordó acélkarosszériával rendelkezik, jobboldalt tolóajtóval, hátul vagy felfelé nyíló, vagy pedig kétfelé nyíló szárnyas ajtóval látták el, természetesen rendelhető volt dupla tolóajtóval is. A raktér kihasználhatósága is jelentősen nőtt, mert a padlólemez teljesen sík. 1993-tól minden 5 hengeres modellnél lehett rendelni összkerékhajtásos verziót is (Syncro).
A T4-nél összesen két nagy generációról beszélhetünk: az első 1990-1996-ig gyártott modellek: szögletes fényszórók, illetve lökhárítók, ezt a változatot 1996 őszén váltották le,és a gyártás végéig alkalmazták: gömbölyűbb lökhárítókat, és gömbölyűbb orr-részt kapott az autó, az ’orr’ kinézete modernizálódott, és hosszabb lett, mert néhány új motornak nagyobb hely kellett. Érdekesség, hogy a szögletes fényszórós frontot a Transporter modelleknél egészen a gyártás végéig alkalmazták, igaz már gömbölyűbb lökhárítókat kapott ez a változat is. A Multivan és a Caravelle típusok viszont kizárólag az új fronttal készültek 1996 után.
A T4 típus is rendkívül keresett lett mind a munkások, mind a családosok részéről.
A munkások a különböző platós (Pritsche) , és dobozos (Kasten) változatok közül is válogathattak: a platós modellből szintén gyártottak hosszú-illetve rövid tengelytávút, és volt dupla-és szimplafülkés változata is, a duplafülkés közneve a Doka (Doppelkabine), a dobozos változatból lehetett magasított tetőset is venni, de csak hosszított tengelytávúakat építettek így, és ezeket hátul kizárólag szárnyas ajtóval szerelték. Az alap dobozos modellek nagyon spártai felszereltségűek, és általában 2-3 személyesek .Persze ez nem azt jelenti, hogy munkára csak ezeket alkalmazták, mert kedveltek voltak a sima 6-9 fős Transporterek, ezek kárpitozás nélküli modellek, az oldalfalon csak egy egyszerű farostlemezt alkalmaztak burkolatként. 
A haszongépjárművek bemutatása után nézzük a családi palettát: a két változat a Caravelle és a Multivan. Mindkettő igényes belső kárpittal van ellátva, lényegi különbség az ülések elrendezésében illetve funkcióikban jelenik meg. 
A Caravelle 6-10 fős is lehet, nagyon sok féle ülés-elrendezéssel, és kétféle tengelytávval gyártották. Fő jellemzője ,hogy az üléssorok gyorsan kivehetők ,mivel úgynevezett ’gombákkal’ vannak a padlóhoz rögzítve, bár a rövid tengelytávú modellekben általában csak a középső sor van ilyen megoldással rögzítve, a hátsó sor fixre van csavarozva, így annak kiszerelése nagyobb munka, de létezett olyan rövid tengelytávú változat is, amiben minden ülés ezzel a ’gombás’ rögzítéssel volt ellátva (nagyon ritka).A hosszított változatokban az összes ülés ’gombákkal’ van rögzítve az utastérben, miután az ember ezeket kiszedi, akár áruszállítóként is használható az autó. A Caravelleket lehetett dupla tolóajtóval is rendelni.
Ezeknél három fő jelölést alkalmaztak a különböző felszereltségek jelölésére: C,CL: fekete műanyag lökhárítók, nincsenek elektromos tükrök stb…, ezek voltak a spártaibb felszereltségű Caravellek; A második variáns a GL volt, amin és amiben viszont színrefújt műanyag elemeket, elektromos tükröket, hővédő üvegezést, és velúr kárpitozású üléseket találunk.A harmadik a Comfortline, amit 1998 őszétől szerepelt a felszereltségi listán: plüss ülések, kívül fekete fólia az ablakok közötti oszlopokon. Ezeken kívül a vásárló a saját igényei szerint is összeállíthatott ,és rendelhetett autót, továbbá az előbbiekben felsorolt variációkat is lehetett plusz kiegészítőkkel rendelni.
A másik variáns a Multivan, melyet kizárólag a rövidebbik tengelytávval építettek, és csak jobb oldali tolóajtóval szerelték. Legfőbb ismertetőjegye a középső ülések elhelyezése, ugyanis ezeket 1998.őszéig kizárólag a menetiránnyal ellentétesen helyezték el, vagy a vezető-illetve anyósülés talapzatához rögzítve, vagy pedig a padlóhoz csavarozva.1998-tól készültek olyan változatok, melyekben a középső 2 ülés sínnel volt a padlóhoz rögzítve, ezáltal lehetett csúsztatni, illetve forgatni őket, a biztonsági öv az ülés háttámlájára volt rögzítve. A hátsó üléssor minden modellben ággyá alakítható, és akár 3 ember is elfér rajta. Gyárilag járt hozzájuk egy függönygarnitúra az oldalablakokra. A bal oldalon középen lévő oldalkárpitba egy kis felnyitható asztallapot építettek minden Multivan verziónál. A középen lévő egyik ülés aljába, vagy az ülés helyére lehetett hűtőládát rendelni. A Multivannak 9 különböző felszereltségű változata is volt,melyek általában csak a belső kárpitozás színeiben, és mintázataiban külünböztek: sima Multivan, Allstar, Classic, Family, Topstar, Atlantis, Tim&Tom, Generation, Highline, Last Edition. 
Magyarországon a legtöbben az 5-6 személyes tehergépkocsinak vizsgáztatott Transportereket vásárolták, ezek felszereltségtől függően Mixto illetve TransVan fantázianéven kerültek forgalomba, fő külső jellemzőjük, hogy a leghátsó ablak helyén lemez van, a belső ismertetőjel, hogy a középső üléssor általában utángyárott. Nagyon ritkák az itthon szalonból vásárolt Multivanok és Caravellek, főleg állami cégek rendeltek ilyeneket.
A teher, illetve a személy változatok bemutatása után térjünk ki a T4 sok másik felhasználási területére:
1995-től a német és az osztrák hadsereg állományában is megjelentek a T4-ek, leváltva korábbi Transporter modelleket.
Már a kezdetektől fogva több cég is alakított át mentővé, tűzoltóautóvá, rendőrségi busszá, stb… T4-eket, csakúgy mint az előző 3 generáció Transportereit.
Az utazni vágyók sem panaszkodhattak hiszen a legnagyobb német lakóautó gyártó cégek is azonnal nekiálltak az átalakításoknak, például a Karmann, Westfalia, Reimo. 


Motorválaszték:
Benzines motorok:
Modell Lökettérfogat Hengerek száma kW/LE Motorkód Gyártási időszak
1,8 1781 cm3 4 49/66 PD 1990-’92
2,0 1984 cm3 4 62/84 AAC 1990-2003
2,5 2461 cm3 5 81/110 AAF/ACU/AEU 1991-2003
2,5 2461 cm3 5 85/115 AET/APL/AVT 1997-2003
2,8 VR6 2792 cm3 6 103/140 AES 1996-2003
2,8 V6 2792 cm3 6 150/204 AMV 2000-2003

Diesel motorok:
Modell Lökettérfogat Hengerek száma kW/LE Motorkód Gyártási időszak
1,9 D 1896 cm3 4 44/60 1X 1990-’95
1,9 TD 1896 cm3 4 50/68 ABL 1993-2003
2,4 D 2370 cm3 5 57/78 AAB 1990-1998
2,4 D 2370 cm3 5 55/75 AJA 1997-2003
2,5 TDI 2461 cm3 5 65/88 AJT/AYY 1998-2003
2,5 TDI 2461 cm3 5 75/102 ACV/AUF/AXL/AYC 1995-2003
2,5 TDI 2461 cm3 5 111/150 AHY/AXG 1998-2003

Lovas Botond (LovasB)


 

67tibi Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4059

Sziasztok!

 

Köszönöm a segitséget remélem sikerül megoldani.

Bali820701 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4058

Hello!

 

A zárat 4-5eft-ért javítják!Én már meg sem csináltatom! 4*törték fel:((

Előzmény: vm.tunn (4052)
Bali820701 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4057

Vagy itt egy másik megoldás! http://www.szendrei-gepmuhely.hu/?page_id=422

Előzmény: 67tibi (4054)
Bali820701 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4056

Sziasztok!

 

T4 1999 2.5 TDi AJT-m van.Következő lenne a gondom vele.10 perc alapjárat után megemeli a normál fordulatot kb 100-al,egy pillanatra kb 20 másodpercenként.De csak melegen csinálja.Könnyen indul minusz 15-ben is.Valaki tud segíteni?

 

 

Bali820701 Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4055

Szia!

 

http://www.fill.hu/vwtransporter/ kérdezd meg tőlük!Nekem 2 hete let cserélve.

Előzmény: 67tibi (4054)
67tibi Creative Commons License 2013.03.11 0 0 4054

 

Sziasztok!

 

Keresek egy váltó házat
1997-es T4 2.5 TDI syncro autóhoz vagy egy jó ötletet, a megoldásra: Sajnos, az enyémben megforgott a csapágy.
Előre is köszönöm!

nemethla Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4053

nem azonos a kilincs, csak látszatra. Mást és máshogy mozgat, ráadásul itt is van 2004 előtti és utáni verzió

Előzmény: vm.tunn (4052)
vm.tunn Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4052

Üdv vagy sziasztok

 

Keresek hátsó, nyíló ajtóhoz, kilincset zárral.

Vagy, esetleg ez olyan -e, mint a bal első kilincs?

Valaki az este úgy gondolta, hogy megnézi mi van hátul, de csak a zár szétbarmolásáig jutott. A "hülyéje"  szerencsére nem az ablakon át akart benézni, az üres autóba.

Valamint keresek még hosszú magas,  üveges  hátsó  ajtóhoz, jobb oldali  abalaktörlő kart,

valamint még mindig, 2,5 tdi hez intercoolert :-)

A válaszokat íde kérném.

Előre is köszönöm .

Üdv

109ha300 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4051
dobtam egy emailt.
Előzmény: gokartbéla (4050)
gokartbéla Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4050

Azért kérdem, mert nekem van egy váltó házam

Előzmény: 109ha300 (4049)
109ha300 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4049
Nem tudom... :-)
Van egy 2.5 R5 TDi motorom, amit nem autoba szeretnék beépiteni, viszont ehhez szükségem lenne egy hozzávaló "kuplungharangra" , hogy azt szétvágva, meg tudjuk csinálni a hajtomű, és a motor közé a közdarabot..
Előzmény: gokartbéla (4048)
gokartbéla Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4048

Az nem ugyanaz mint a többi?

Előzmény: 109ha300 (4047)
109ha300 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 4047
Sziasztok!
2.5TDi hez keresek váltóharangot, esetleg széthullott váltót, törött váltót.
Ha valakinek van infója ilyesmiről, légyszives irjatok rám.

Köszönöm!

Csabi
Liviati Creative Commons License 2013.03.08 0 0 4046

Ha valóban gyári új célszerű feltenni a német ebay-re. Itthon T3 klubot keresd meg.

Előzmény: TOMTITOM (4045)
TOMTITOM Creative Commons License 2013.03.08 0 0 4045

Sziasztok találtam otthon egy db vadiújj tényleg az t3 3személyes platosra fehér ponyvát mennyit érhet kb. forintositva, eladni akarom nem árulni évekig.Vagy hol lenne érdemes meg hirdetni. A válaszokat elöre is köszönöm z.t

t4pistibá Creative Commons License 2013.03.08 0 0 4044
Megköszöném!
Előzmény: gokartbéla (4042)
gokartbéla Creative Commons License 2013.03.08 0 0 4043

Ahogy van egy kis szabad időm teszek fel képeket róla, ez is egy kiégetté.

Előzmény: nemethla (4031)
gokartbéla Creative Commons License 2013.03.08 0 0 4042

Van már ehez spec műa.festék. A jövő héten kapok reményeim szerint egy katalogust majd abba körűl nézek.

Nagy odákat zengett az ember róla. A lökhárító festéket már láttam, az egész szép volt.

Előzmény: t4pistibá (4040)
VW T2b Creative Commons License 2013.03.08 0 0 4041

Üdvw mindenkinek! Cimborám keres 5 sebességes váltót az 1988-as évjáratú VW T3 buszába, melyben eddig egy sima 1.7 D dolgozott. Motort, egy 1.9 D-t már talált, de nem akadt 5-ös váltó nyomára. Előre is köszönöm a segítséget!

t4pistibá Creative Commons License 2013.03.07 0 0 4040

Sziasztok! tudnátok segiteni abban ,hogy mivel lehetne egy kicsit feljítani a caravelle müanyag belső burkolatait ill a müszerfalát sajnos előző gazdája nikotin függő volt és nagyon be vannak sárgulva .

2.0 caravele(kiéget) :( Creative Commons License 2013.03.07 0 0 4039

16 szelepes hengerfejet rá lehet építeni erre a töbre?(1.8 Gt)    :) ??????

hrusi15 Creative Commons License 2013.03.07 0 0 4038
Köszönöm szépen a gyors választ,ha esetleg tudsz valakit akit érdekelhet akkor szolj nyugodtan mert,én nem tudom használni.
Köszi.
Előzmény: vwbus (4037)
vwbus Creative Commons License 2013.03.07 0 0 4037

Üdv! Cikkszám szerint t5 hátso lengéscsillapito (2003-2007-ig)

Előzmény: hrusi15 (4034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!