Egy kis segitséget kérnék. A t4esemben (2,4d ha ez számit valamit) a következő hiba van: gyujtásnál a vihőfok mérő felkuszik a legalso skáláig, és onnan sehova. Mehetek bármennyit, bárhol. Fűtés hamar van, igy talán a termoszttáto kizárnám, hol lehet a hiba? Óra, hőgomba?
Nem tudjátok véletlenül, a tdi nek a fordulatszám jeladojából, ott a motor oldalán hátul, azon a három polusú csatlakozon, mit hová kell kötni? Milyen jel jön ki belőle? Hogyan tudnám azt ajelet, egy benzines fordulatszámmérőhöz illeszteni?
Köszönöm!
Cs.
A kezdetek: A ’80-as évek végén már látszott, hogy a T3 sorozat kezd idejemúlttá válni többek között a hátul elhelyezett motor, hátsókerék-hajtás, a motor miatt nem túl jól pakolható raktér ,stb… miatt. Ezért a gyár tervezői 1990-ben új koncepcióval álltak elő.
A T4: A legszembetűnőbb változás az új modellen ,az autó orrában keresztben elhelyezett vízhűtéses motor, és az elsőkerék-hajtás, továbbá a szintén újdonságként bevezetett két féle tengelytáv: 2920 mm és 3320 mm. A T4 magssága és szélessége is nőtt a T3-hoz képest. A T4 kezdetekben még jobban hasonlított kinézetében az elődjére, mert megmaradt a kocka-forma,szögeletes fényszórókkal, illetve lökhárítókkal szerelék.Az autó önhordó acélkarosszériával rendelkezik, jobboldalt tolóajtóval, hátul vagy felfelé nyíló, vagy pedig kétfelé nyíló szárnyas ajtóval látták el, természetesen rendelhető volt dupla tolóajtóval is. A raktér kihasználhatósága is jelentősen nőtt, mert a padlólemez teljesen sík. 1993-tól minden 5 hengeres modellnél lehett rendelni összkerékhajtásos verziót is (Syncro). A T4-nél összesen két nagy generációról beszélhetünk: az első 1990-1996-ig gyártott modellek: szögletes fényszórók, illetve lökhárítók, ezt a változatot 1996 őszén váltották le,és a gyártás végéig alkalmazták: gömbölyűbb lökhárítókat, és gömbölyűbb orr-részt kapott az autó, az ’orr’ kinézete modernizálódott, és hosszabb lett, mert néhány új motornak nagyobb hely kellett. Érdekesség, hogy a szögletes fényszórós frontot a Transporter modelleknél egészen a gyártás végéig alkalmazták, igaz már gömbölyűbb lökhárítókat kapott ez a változat is. A Multivan és a Caravelle típusok viszont kizárólag az új fronttal készültek 1996 után. A T4 típus is rendkívül keresett lett mind a munkások, mind a családosok részéről. A munkások a különböző platós (Pritsche) , és dobozos (Kasten) változatok közül is válogathattak: a platós modellből szintén gyártottak hosszú-illetve rövid tengelytávút, és volt dupla-és szimplafülkés változata is, a duplafülkés közneve a Doka (Doppelkabine), a dobozos változatból lehetett magasított tetőset is venni, de csak hosszított tengelytávúakat építettek így, és ezeket hátul kizárólag szárnyas ajtóval szerelték. Az alap dobozos modellek nagyon spártai felszereltségűek, és általában 2-3 személyesek .Persze ez nem azt jelenti, hogy munkára csak ezeket alkalmazták, mert kedveltek voltak a sima 6-9 fős Transporterek, ezek kárpitozás nélküli modellek, az oldalfalon csak egy egyszerű farostlemezt alkalmaztak burkolatként. A haszongépjárművek bemutatása után nézzük a családi palettát: a két változat a Caravelle és a Multivan. Mindkettő igényes belső kárpittal van ellátva, lényegi különbség az ülések elrendezésében illetve funkcióikban jelenik meg. A Caravelle 6-10 fős is lehet, nagyon sok féle ülés-elrendezéssel, és kétféle tengelytávval gyártották. Fő jellemzője ,hogy az üléssorok gyorsan kivehetők ,mivel úgynevezett ’gombákkal’ vannak a padlóhoz rögzítve, bár a rövid tengelytávú modellekben általában csak a középső sor van ilyen megoldással rögzítve, a hátsó sor fixre van csavarozva, így annak kiszerelése nagyobb munka, de létezett olyan rövid tengelytávú változat is, amiben minden ülés ezzel a ’gombás’ rögzítéssel volt ellátva (nagyon ritka).A hosszított változatokban az összes ülés ’gombákkal’ van rögzítve az utastérben, miután az ember ezeket kiszedi, akár áruszállítóként is használható az autó. A Caravelleket lehetett dupla tolóajtóval is rendelni. Ezeknél három fő jelölést alkalmaztak a különböző felszereltségek jelölésére: C,CL: fekete műanyag lökhárítók, nincsenek elektromos tükrök stb…, ezek voltak a spártaibb felszereltségű Caravellek; A második variáns a GL volt, amin és amiben viszont színrefújt műanyag elemeket, elektromos tükröket, hővédő üvegezést, és velúr kárpitozású üléseket találunk.A harmadik a Comfortline, amit 1998 őszétől szerepelt a felszereltségi listán: plüss ülések, kívül fekete fólia az ablakok közötti oszlopokon. Ezeken kívül a vásárló a saját igényei szerint is összeállíthatott ,és rendelhetett autót, továbbá az előbbiekben felsorolt variációkat is lehetett plusz kiegészítőkkel rendelni. A másik variáns a Multivan, melyet kizárólag a rövidebbik tengelytávval építettek, és csak jobb oldali tolóajtóval szerelték. Legfőbb ismertetőjegye a középső ülések elhelyezése, ugyanis ezeket 1998.őszéig kizárólag a menetiránnyal ellentétesen helyezték el, vagy a vezető-illetve anyósülés talapzatához rögzítve, vagy pedig a padlóhoz csavarozva.1998-tól készültek olyan változatok, melyekben a középső 2 ülés sínnel volt a padlóhoz rögzítve, ezáltal lehetett csúsztatni, illetve forgatni őket, a biztonsági öv az ülés háttámlájára volt rögzítve. A hátsó üléssor minden modellben ággyá alakítható, és akár 3 ember is elfér rajta. Gyárilag járt hozzájuk egy függönygarnitúra az oldalablakokra. A bal oldalon középen lévő oldalkárpitba egy kis felnyitható asztallapot építettek minden Multivan verziónál. A középen lévő egyik ülés aljába, vagy az ülés helyére lehetett hűtőládát rendelni. A Multivannak 9 különböző felszereltségű változata is volt,melyek általában csak a belső kárpitozás színeiben, és mintázataiban külünböztek: sima Multivan, Allstar, Classic, Family, Topstar, Atlantis, Tim&Tom, Generation, Highline, Last Edition. Magyarországon a legtöbben az 5-6 személyes tehergépkocsinak vizsgáztatott Transportereket vásárolták, ezek felszereltségtől függően Mixto illetve TransVan fantázianéven kerültek forgalomba, fő külső jellemzőjük, hogy a leghátsó ablak helyén lemez van, a belső ismertetőjel, hogy a középső üléssor általában utángyárott. Nagyon ritkák az itthon szalonból vásárolt Multivanok és Caravellek, főleg állami cégek rendeltek ilyeneket. A teher, illetve a személy változatok bemutatása után térjünk ki a T4 sok másik felhasználási területére: 1995-től a német és az osztrák hadsereg állományában is megjelentek a T4-ek, leváltva korábbi Transporter modelleket. Már a kezdetektől fogva több cég is alakított át mentővé, tűzoltóautóvá, rendőrségi busszá, stb… T4-eket, csakúgy mint az előző 3 generáció Transportereit. Az utazni vágyók sem panaszkodhattak hiszen a legnagyobb német lakóautó gyártó cégek is azonnal nekiálltak az átalakításoknak, például a Karmann, Westfalia, Reimo.
T4 1999 2.5 TDi AJT-m van.Következő lenne a gondom vele.10 perc alapjárat után megemeli a normál fordulatot kb 100-al,egy pillanatra kb 20 másodpercenként.De csak melegen csinálja.Könnyen indul minusz 15-ben is.Valaki tud segíteni?
Keresek egy váltó házat 1997-es T4 2.5 TDI syncro autóhoz vagy egy jó ötletet, a megoldásra: Sajnos, az enyémben megforgott a csapágy. Előre is köszönöm!
Vagy, esetleg ez olyan -e, mint a bal első kilincs?
Valaki az este úgy gondolta, hogy megnézi mi van hátul, de csak a zár szétbarmolásáig jutott. A "hülyéje" szerencsére nem az ablakon át akart benézni, az üres autóba.
Valamint keresek még hosszú magas, üveges hátsó ajtóhoz, jobb oldali abalaktörlő kart,
Nem tudom... :-)
Van egy 2.5 R5 TDi motorom, amit nem autoba szeretnék beépiteni, viszont ehhez szükségem lenne egy hozzávaló "kuplungharangra" , hogy azt szétvágva, meg tudjuk csinálni a hajtomű, és a motor közé a közdarabot..
Sziasztok találtam otthon egy db vadiújj tényleg az t3 3személyes platosra fehér ponyvát mennyit érhet kb. forintositva, eladni akarom nem árulni évekig.Vagy hol lenne érdemes meg hirdetni. A válaszokat elöre is köszönöm z.t
Üdvw mindenkinek! Cimborám keres 5 sebességes váltót az 1988-as évjáratú VW T3 buszába, melyben eddig egy sima 1.7 D dolgozott. Motort, egy 1.9 D-t már talált, de nem akadt 5-ös váltó nyomára. Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok! tudnátok segiteni abban ,hogy mivel lehetne egy kicsit feljítani a caravelle müanyag belső burkolatait ill a müszerfalát sajnos előző gazdája nikotin függő volt és nagyon be vannak sárgulva .