Sziasztok! A Xsaran ki lettek cserélve az első lámpák...Csak a beállítás valahogy nem akaródzik összejönni. - a részletekkel nem traktálnálak Titeket :(
Csináltam a régi lámpákról képeket. Valaki meg tudná mondani, hogy a képen pontosan mik is láthatóak?
1.kép: jobb oldalt a fehér talán a magasság állító... a középső az valami excenteres kütyü... a bal oldali téglalap alak az mi lehet?
3.kép: ez valami menetes tengely. De mi az pontosan? Mire való? Ezzel is lehet valamit állítani?
Valaki csinált már konkrétan közületek első lámpa cserét?
Elmesélné nekem hogyan is kellene helyesen beállítani a lámpákat? :)
A vezérlő bal és jobb oldalán van egy vonalkódos számsorozat a [Boitier injektion] oldalán van egy Hom szám pl; S2000-1 a Hom számnak eggyezni kell valamint a felette lévő vonalkód számának! Hardver,szoftver verzió!
A vezérlő ki van öntve gummis anyaggal de a lényeges részhez hozzá lehet férni kulcsinformáció a régi vezérlőből kinyerhető,a bontottba beilleszthető ,a Bsi hez nem kell hozzá nyúlni! Gyári állapot vissza állítható!
A motorvezérlő az akkumulátor tartó oldalára van felfogatva!
A feszültség méregetés helyett inkább a vezérlő elektronikát kellene megint megvizsgálni, kimérni az alkatrészeket. Meg direktbe kötve megnézni hogy jó e a venti.
Egyébként az autó elektromos hálózatán történő multiméteres feszültség mérés nagyon félre tud vezetni.
A következőben kérném a segítségetek, véleményetek.
A nyáron nekem is cserélnem kellett a fűtőmotor elektronikáján a 2 db tranzisztort (folyamatosan maximumon pörgött).
Azóta tökéletesen is működött.
Ma reggel viszont a fűtőventilátor nem akart elindulni. Általában Auto fokozatban szoktam használni. Maximum fokozatra tekerve egyszer csak elindult, és ez az egyetlen fokozat amiben elindul.
Kivettem a motort, megnéztem nem szorul-e, de nem.
Megint a tranzisztorok mehettek tönkre?
Egy multiméterrel rámértem a 4 pólusú csatlakozó két vékony vezetékére, hogy milyen vezérlő feszültségeket ad a motornak:
- "0" fokozaton 11,14 V
- automata és az összes többi fokozatban 9,90 V
Nekem ez utóbbi furcsa, ha jól emlékszem a nyári tranzisztorcserekor a különböző sebességfokozatokhoz különböző feszültségszintek tartoztak.
Köszi,akkor nekem 2,5 verzió van ,de sajnos ebben is vacakol néha az üzemanyag szintjelzése.
Egy évben 2-3 szor talán de nem foglalkozom vele. a Hibatárolóban Műszeregység hiba nincs, a BSI-ben néha VAN karosszéria relé hiba (átmeneti hiba) előszokott fordulni!
2003-ban volt a Xsara 2-nek egy modellfrissítése. Az a 2,5-es változat :) Kívülről mondjuk egy 5 ajtóson annyi a különbség hogy a ködlámpa lekerült a lökhárítóba, kicsit más a külső tükör, meg a csomagtér ajtó alatt van egy króm csík.
A lámpa mögött van az ABS egység. Le kell húzni a csatlakozóját, akkor nyersz néhány centit. Egy műanyag zacskó szerű dolog védi a csatlakozót, a visszarakása kicsit babrás ha precízen, jól záróan akarod visszarakni.
Az izzó foglalatának pedig van egy műanyag nyúlványa. Azért hogy azt fogd meg és úgy könnyen ki tudod húzni.
A Xsara 2,5-ben már teljesen jól működött az üzemanyag szint jelzés. A sima 2-es verziónál meg volt software frissítés ez ügyben, de nem tudom hogy mennyire volt hatásos.
Üdv mindenkinek! Xsara 2-esen hogyan lehet bal első helyzet jelző izzót cserélni.Arra már rá jöttem,hogy a tompitott alatt van.kinek fér oda be a keze? Mondjon már valaki valami trükköt.köszönöm.
Kicsit zavaros nekem ez a történet! Tulajdonképpen akkor neked alacsony benzinszint jelzésnél tele volt a tankod? És mentél 10-20 kilométer és rátankolgattál?
Csak azt nem értem hogy nem eset le hogy ha nem folyt el az üzemanyagod akkor a tankban kell lennie! A megtett kilométerek számát,valamint a tankolás mennyiségét tudod!
Az üzemanyag szintjelzés müködése az üzemanyag szivattyúba épített úszós szintjelző, a műszercsoportra csatlakozik analóg szinten,definiálva van a különböző üzemanyag szintekhez tartozó ellenállás (ohm) értéke! A műszercsoport bsi között multiplexing!
Ezért nem hiszek a fedélzeti számítógépnek!
De ne aggódj nekem is előszokott fordulni! Akkor pl; akkor ha kis mennyiséget tankolok a [ feles,valamint a háromnegyed tartományban!]
A legutóbbi esetem; a szintjelző a feles állástól kicsit lentebb volt!
Teletankoltam a gépet, a szintjelző maradt az előző állásban!
Nincs pánik tudom hogy tele a tank!
Ilyen szituációban marad a régi szintjelzés addig az értékig ameddig a benzin szintje a szintjelző által mutatott szint alá kezd süllyedni,innentől kezdve pontosan mutatja az üzemanyag tartályban lévő mennyiséget!
Egy évben párszor,előfordul!
Ha valaki tud rá megoldást ne fojtsa magába! [Vakrepülő szavait idézve]
Üzemanyagszivattyú már volt cserélve, ugyanúgy előfordul a hiba.
Használtan vettem a gépet!
Volt -e? Visszahívás annakidején e hibával kapcsolatban?
Sziasztok! Ahogy ígértem, jelentkezem. Miután nem tudtam megoldani magam a problémát, találtam a városban egy hozzáértő szerelőt. Ő jelezte hogy azért nem tudok tankolni mert tele a tankom, és a szintjelzővel a probléma. Szerencsére az sem volt elromolva, nem kellett cserélni, csak kipucolta, megmozgatta és azóta újra működik. Köszönöm a segítségetek!