Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy a Motowell robogó tulajdonosok megoszthassák egymással tapasztalataikat, véleményeiket, segítsenek egymásnak tanácsaikkal, információikkal, stb...
Persze, van naluk, de ez is kinabol jon, mint az enyem, es ennyiert en majd' 20 darabot tudtam venni 😂 es ez sem uveg, hanem valami kompozit muanyag, tehat ugyan ugy eleszi az uv.
Nekem is EBC fékbetétek vannak, ahogy korábban ha jól emlékszem Te ajánlottad valakinek. Nekem már azonnal, mielőtt bekopott volna jobban fogott mint a szerintem gyári. Hátul a dobfékben viszont nem lett olyan tökéletes, jobb-jobb, de pl a Honda Dio-mon százszor jobb dobfék volt, pedig keskenyebb gumik voltak rajta.
Lentebb írták, hogy valaki főfékhengert cserélt a berepedezett kémlelő ablak miatt. Az egünél van javítószett, nem kell az egészet cserélni.
Nem rég volt róla szó, hogy hidegebb időben beindítás után lehetőleg minél előbb el kell vele indulni, akkor elkerülhető a gázadásra leállás.
Álló helyben 5-10 percig való melegítés többet árt neki, mint használ.
Bármelyik motornak, olvass utána.
Beindítás után lassú, folyamatos terhelés a javasolt.
Én minden járművemnél ezt alkalmazom.
"Volkswagen - Papp László, műszaki oktatásvezető: A motorokat - mérettől szinte függetlenül - csak maximum fél percig javasolom melegíteni, utána rögtön el lehet indulni."
"BMW - Dabóczi Balázs: A sokszor hallottakkal ellentétben nem javasoljuk álló helyzetben járatni az autót nagy hidegben."
És mint látod, nem csak a motort, az autót sem javasolják álló helyzetben járatni.
Ezért jó ha kérdez az ember, sokszor én se gondolok sokmindenre :D
A vizes ha jól emlékszem erősebb is, meg a gyári rezós dob is magyarázat lehet, hogy többet forog.
Jaj emlékszek is, hogy írtad amikor kérdeztem, hogy neked is 68-as van és a fogysztás miatt maradtál annál.
Én napi 2x2km-t használom, eddig is egy percet járattam max, csak tegnap mondom kegyes leszek mivel 1 fok volt. :)
Most, hogy jobban megnéztem, szerintem nekem hidegen keveset kaphat, gyertya száraz és ha többet indítgatom, akkor egyszercsak beindul, ellenőrzöm majd az elektromos szívatót is, bár az is télen cserélve lett és eddig nem volt gond vele. Melegen továbbra sincs gondja.
Magnet RS-em van, vizes, gyari rezos dobbal. Mondjuk erre nem gondoltam, hogy a hidegben tobbet ehet 😂
nem tudom, nekem 68-as fofuvi van benne, subertu a legalacsonyabb helyzetben. En ennyit nem varok vele, csak 2-3 percet. Utana nagyon lassan indulok vele, nem is porgetem. Amikor kifordulok a kapun, ket lampat szoktam bekapni ket utca alatt, addig bemelegedik es nem fustol mar, latszik, hogy elzar a szivato. ott valami nem kerek, erdemes lenne ujra allitani a karbin. Bar ha most ebben a hidegben beallitod, ha megjon a meleg, tuti hozza kell nyulni.
Én írtam, ha dobfék, akkor ez olyan Motowelles :) Az első tárcsafék viszont nagyon fullos, volt hogy nagyobbat fékeztem és emelte a hátulját, meg éreztem ahogy a váz kicsit meggörbül a terhelésváltás miatt.
Az viszont érdekes, hogy neked tovább forog. Vizes blokk vagy léghűtéses? Gyári rezós vagy sima kipuff?
A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, mert télen kapta a racing variátort, nyitott légszűrőházat és 70-es fúvókát. Azóta 30km-t ment idén. (Korábban irtam is, hogy a 70-eset kicsit nagynak érzem, végül ennél maradtam.)
Simán reális lehet a 4L szerintem, még nagyon hidegek vannak. Ma reggel pl 1 fokban mentem vele.
Viszont hagytam alapjáraton ketyegni 5-10 percet, mivel 1 fok volt, de mire kimentem kb 1000 volt az alapjárat, gázra leállt, leslusszolta a gyertyát. Ez normális? Vagy lehet kicsit sok neki az alapjárati levegő?
2 hete volt karbi tisztítás és kapott friss benzint is.
Alap, egy ev garancia van. Egyebkent ezt miert nem ott kerdezed meg, ahol vetted?! Sot, ha nem regi, es ennyi a baj vele, vinnem is vissza, hogy valami nem kerek vele.....
Nem, gyari a kipuff is. Csak a variator lett cserelve. En is a 65-70 kozti -ora szerinti- utazoval kozlekedem. Viszont ma tankoltam, es ismet 4,3-ra jott ki 100on, en ezt kicsit soknak talalom. Neked mennyi az atlag?
Nekem 7700-ig megy fel és onnantól gyorsul egyenletesen kb 70-ig, onnantól még olyan 8500-ig pörög ki max mire eléri a 81-82km/h-t. Akkor így az én beállításom is teljesen jó, vagyis olyan lett amilyennek akartam, nincs nagyon túlhúzva, gondolom neked van sportkipuff, azért forog annyit, nekem a gyári van. Nem lenne rossz, de úgysem száguldozom, meg is kell valahogy állni, meg az utazó úgyis kényelmes 65-70.
Nemreg ertem haza, de a nagy sietsegben a gopro itthon maradt 😂☹️ de potolni fogom, es belinkelem majd.
Viszont alaposan megneztem: indulasnal nagy gazra 6500ig felporog. Kb 10km/h-nal felmegy 8500ig es itt egyenletesen gyorsul 75ig, a fordulatszamot tartva. Onnantol nekem kicsit "rezonal", mintha a gyari puff visszafogna, de kicsit megporgetve felmegy 9500ig es 84 km/h-ig.
Csak kíváncsiságból, 2T motornál nektek ha elindultok mondjuk nagy gázzal kb. 60km/h-ig a fordulatszámnak fixen kell lenni (már ha a variátor jól van beállítva).
Páran le tudnátok írni, hogy ez a fordulatszám nálatok mekkora?
Nálam racing variátorral 7700RPM fixen, kb. 65-68km/h-nál (GPS szerint) kezd feljebb tornászni, egészen 80-ig.
Az a baj, hogy ez tipikus Motowell hiba... de sebaj, ha szeretsz szerelni van rá megoldás. :) Hátra kell egy normális fékbetét + bowdenbe egy kis olaj. Arra figyelj, hogy a hátsó kerékcsavart bontható menetrögzítővel rakd vissza, gyári spec-ben leírt meghúzási nyomatékkal lehúzva.
Az első fék hidraulikus? Annak mennie kellene, ha sehol sem ereszt akkor egy fékfolyadék csere nem árt neki. 2 évente amúgy is kell.