A rövid féltengelyek amire a fékdob is felmegy azok ki-be lógnak olyan 2mm-t ezt hogy lehet megszüntetni meg fel-le is lógnak akkor érdemes cserélni őket meg valamelyik megfordúl a tengelyen vagy a házba! Loctite 638 csapágyrögzitő lejárt szavatosságú használható még?
Nem igen szoktunk ott csapágyat cserélni csak akkor ha látszik rajt az elhasználódás ! A hosszú féltengely bordás végén nincs csapágy az benne van a difiműbe és ezen az oldalon van a difizár is ! Vedd ki a difizá kapcsolóját és húzd ki a csövet belőle és nézd meg hogy nincs-e eltörve -lekopva ! A rövid ,féltengely oldal az teljesen más felépítésű ! Ott a kis féltengelyt csavarok fogják fel és egy lemez van a közepén szimeringgel !De hogy hogy van hogy előbb van a lemez és utána a csavarok arra már nem emlékszem de látni fogod hogy van megoldva !
Jobb oldalon kihúztam a hosszú féltengelyt szimering cseréhez hogy tudom a csapágyfedelet vagy csapágyházat kivenni? Csapágyat szoktatok ilyenkor cserélni a féltengelyen vagy olajba fut és nem kell? Bal oldalt is a rövid diffizár tengelyen kell csapágyat cserélni? Köszönöm!
Pontosan a difizá kapcsolóját ki kell venni, és úgy lehet megemelni a kapcsoló csövét ! Megnézted a difizár csövén és a diferenciálművön meg vannak-e a kapcsoló körmök ,mert vagy elkopik ,vagy letörik időnként !
Én az előtét házat ,lehajtás házat külön-külön leszereltem. Miután a hosszú féltengelyt kihúztad a difizár csöve
le esik a szekrénybe. Másnak elvileg nem szabad leesni. Vissza tenni kicsit "babra" munka.A difi hajtókart is levettem ,s oldalról a csövet emelve tudtam vissza szerelni.
A jobb oldali hosszú féltengelyt ha kihúzom nem fog leesni semmi a váltóba? Meg az előtétház csak pontosan egy helyen jó a főtengellyel mert más állásba nem indúl be? Köszönöm!
Ahogy Kavicsos 64 kolléga mondja, szimering van a lehajtás zárására 80x100x13 méretbe.
Bal oldali rövid féltengelyen is van szimering 60x75x8 méretbe,ami a váltó olaját zárja. Bal oldali rövid féltengelynél a bronzperselyt is meg kell nézni nincs-e elrepedve!
Jobb oldalt is van a külső 80x100x13-s szimering, valamint a a hosszú féltengelyt kihúzva látható szimering
38x56x12 méretbe. olajjal külön kell feltölteni a lehajtásokat 2,5 dl/oldal és külön a váltót.
Lehet hülyeséget írtam, mert a zöld nyilnál az a lehajtás háza ,és onnan jön ki az olaj ami nem a váltó olaja, mert bentebb megint van egy + szimering a féltengelyen, a rövid féltengely felől mindenképp van szimering ! De a difizár felől már nem emlékszem hogy van megoldva azért már 6-7 éve nem láttam ilyet és én is tévedhetek ,vagy egyszerűen nem ugrik be ! Lehet öregszem ??? Egyszer az UAZ első csuklója se ugrott be hogy kell szétszedni ,pedig annak idején olyannal jártam ,és szereltük is pedig volt mechanikus csak egyedül nem szerelt ! Meg kell nézni a robbantott ábrán ! Kéznél már nincs gépkönyvem a gépemen rajta volt, de nem rég volt újra indítás és letörölték róla ! Az biztos a fékdobnál a szimering is tömít és az ó gyűrű is !
A fékdob belső oldalán tömít a szimeringnél ,ahol te írod oda minek lenne szimering ? A csapágy megsülne rövidesen oda olaj kell jusson még ha nem is sok ! A rövid féltengely oldalon még van egy szimering bentebb is Egy nagy lemezszerűség közepén !
Azt nem tudom 50 volt-e olyant találtam itthon az ugyanis átmérőben vastagabb gumi a gyárihoz képest azt úgy kell betömködni csavarhúzóval oszt utána nem folyik ! A zöld nyiladnál lévő szimering akadályozza meg hogy a lehajtásba átjusson a váltó olaj ! De ha lóg a dob akkor ugye a szimering nem tömít és szép lassan átfolydogál az olaj a lehajtásba és dől a fékdobra az olaj mert a gyári o gyűrű egy idő után megkeményszik a lötyögés megkoptatja ,az olaj meg megleli útját a lehajtás felé ! És minden tiszta takony !
Képen látható helyre kell az O-gyűrű a fékdobba és te oda raktál Pvc 50-es gumigyűrűt? Másik képen zölddel jelöltem a szimeringet az szeparálja el a váltóolajtól? És a harmadik képen zölddel jelöl csavaroknál szétszedem az alatt nincs szimering ami a lehajtásba engedi át az olajat a váltóból?
A difizár felől hosszú féltengely van, a másik oldalon meg egy kb 20cm-s amit 6db 6-os csavar tart a helyén ! Amikor nagyon kínozva van ezeket eltöri feltágítja ! Ezekért szoktam csodálkozni amikor hatalmas motorokat szerelnek rájuk hogy ezek hogy bírják majd ? Ez a gép 6 lóerőhöz van méretezve csak a motorokat időközben fejlesztették a váltó meg maradt !
A szimering a váltó olaját szeparálja el a lehajtástól ! A gumi gyűrű meg a fék felé zárja az olaj útját mert ott csak lassú forgás van és csak fél liter olaj ! De mint mondtam ha a fékdob lóg akkor ezek hiába vannak a lógás megszünteti a zárásokat ! A gumi gyűrű zár de nem forog hogy tudná kikoptatni a tengelyt álltában !
Fékdobnál a két félkaraika amit 6-os csavarok fognak alatta az O-gyűrű nem csak porvédőnek szolgál? Odáig nem jön ki az olaj? Szimeringnek kellene megfogni nem? Amit mondtál 50-es pvc lefolyó gumigyűrű az nem fogja kikezdeni a féltengelyt?
Éket kell másikat gyártani hozzá, ha kinyalta a pályát amit nem hiszek ,ki kell javítattni ,házilag gyártottam hozzá passzosat amin finom kopogtatással ment fel lógás nélkül !
De az ó gyűrű hiba !!! Én valamelyik 40-50 pvc lefolyó cső gumi o gyűrűjét használtam igaz úgy kellett beletömködni de sosem folyt ! De a fék dob sem lógott a tengelyen ! Az előtét tengely össze szokott lenni pontozva az csak ott jó máshol sehol keresd meg a pontokat ! Aki fentebb önti meg is érdemli hogy verje a gépe kifelé az olajat ! Forognak benne a tengelyek, azért kell addig önteni ne follyon orrán száján az olaj ! Egy nap alatt nem eszi ki az olajat ,én melóztam vele reggel fél héttől este 8 ig és nem fogyott ki sem az olaj sem az üzem anyag !
Nekem mind a 4keréknél igy van kicserélem a szimeringet és nem sokáig bírja folyik az olaj! 6db hatos csavar az hol van? Melyikre gondolsz?
Másik dolog az előtèt hàznál a csőtengely összerakása a főtengellyel csak egy ponton jó? Mert a többi helyen akkor nem jó a befecskendezés és nem indul be a gép igaz? Motorolajat is csak max nívóig lehet önteni attól feljebb nem igaz? Mert valaki azt is feljebb önti 1-2cm!
Az nem félengely hiba ! És nem is a szimering hibája ! A fltengely házba csak fél liter olaj jár ,ki kell mérni a tömítése meg a fékdobban van és egy o gyűrű amit a fékdobon két félköríves lemez tart a helyén ! A fékdobok ékjeit ki kell cserélni olyanra hogy ne lógjon másként az o gyűrű nem tudja a feladatát ellátni és az olaj szivárogni kezd ! Néha olyan is van hogy a rövid féltengely felőli szimering kimegy és átfolyik szántáskor a kerék lehajtásba a váltó olaja ! De ez a hiba is azért van mert a 6darab hatos csavar feltágul vagy elszakad belőle 1-2 db ,lógni kezd és tönkre teszi a szimeringet !
Következő művelet a fékek és féltengely szimering csere! Kérdésem féltengely szimeringet többször cseréltem már és nem sokáig bírják hamar megindul az olaj folyni! Mit lehetne csinálni ilyenkor?