Keresés

Részletes keresés

hotto Creative Commons License 2020.05.22 0 0 15686

Köszönöm mindenkinek!

Igazából csak azért tettem fel ezeket a képeket, mert megláttam a RailPictures-en egy olyan fotót, amit én magam is szerettem volna összeállítani modellben. Ezek szerint a fantáziámat igazolta az élet... :)

 

A felhő és az ég nem az én érdemem, hanem egy szobafestő ismerősömé, aki szokott vállalni templomok freskójának restaurálását is (szóval nem kispályás!).

 

Az alaprajzot nem tudom ide milyen formában feltenni, félek, hogy túl kicsi lenne.

Lényeg, hogy 3 részből áll:

SP - félsivatagos, hegyi táj

CN/CP - Észak-Dakota/kanadai préri

SP/DRGW - Colorado/Utah környéki szénbányák

 

A kurflival ilyet szeretnék kialakítani:

 

A rozsdás kupaccal nem haladtam semmit, de fejben már legalább 10-féle módon megcsináltam... :)

 

A kocsik és a mozdonyok is Athearn gyártmányúak (1 db SD40-2T és 3 db SD45)

Előzmény: hotto (15682)
manta66 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 15685

Nagyon jól néz ki!

A felhős háttér meg külön is bajnok!

Előzmény: hotto (15682)
RhB Creative Commons License 2020.05.22 0 0 15684

Nagyon szuper! A layout-ról esetleg láthatnánk/tudhatnánk többet is? ;-) Egy pár részletet már láttam, részben éppen most, de úgy az egészről...

 

A hsz-eidet néztem layout ügyben, most látom, hogy nekem kimaradt pár videód - pont a tavalyi zűrös időszakban volt (amúgy a mostani is az) - pl.. az Amtrak + CP gabonás meg a két SP. Úgy látom ez a hidas rész egy év alatt nem nagyon változott. A siding-nál - annak tippelem - a becsatlakozás előtt miért van az a kis kurfli?

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150892694&t=9213084

 

 

Közben előbukkant ez is, a rozsdás kupaccal haladtál valamit? Akkor a Walthers dolgokat linkeltem.

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152681946&t=9213084

 

Előzmény: hotto (15682)
róbertke Creative Commons License 2020.05.22 0 0 15683

Milyen gyártmány az SD45? Netán KATO? 

Nálam 1db D&RGW BB Athearn GP40 + Caboose van, aztán egy szép kis vegyesvonat megy közéjük. 

Talán láttad, a börzén két napja hirdettek 2db Rivarossi SOO-Line Hoppert, már úton van felém. 

Előzmény: hotto (15682)
hotto Creative Commons License 2020.05.21 0 1 15682

Na valami ilyesmit szeretnék én is:

https://www.railpictures.net/photo/736499/

 

Itt tartok most:

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2020.05.13 0 0 15681

D&RGW GP40 besegít az Amtrak The Zephyr szerelvényének 

Foto:  Marc Laborde 

Warrych Creative Commons License 2020.04.27 0 0 15680

Üdvözlet,

 

Eladóak a következő amerikai N-es (1:160) Atlas/LifeLike dieselmozdonyok,

illetve Atlas/Micro Trains tehervagonok.

Árak a képeken (doboza mindegyiknek meg van):

 

 

 

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy futárszolgálattal (+szállítási költség cca. 1600-1700,- HuF).

e-mail publikus

róbertke Creative Commons License 2020.04.22 0 0 15679

Itt nálam a Százholdas Pagonyban minden rendben! 

Üdv: róbertke

Előzmény: Cavill (15678)
Cavill Creative Commons License 2020.04.22 0 2 15678

Sziasztok, talán oldja kicsit a nagy csendet egy kis friss tavaszi tinplate!

Remélem mindannyian jól vagytok!

Üdv! S.

 

Egy nemrég talált Hafner szerelvény, a háttérben méretreferenci gyanánt 027-es Lionel kocsikkal.

róbertke Creative Commons License 2020.04.13 0 0 15677

Köszi, ilyesmire gondoltam én is. Te is észrevetted, hogy valahogyan egyazon korszak festési sémája jött össze.

Nem kiállításra, csak a magam szórakoztatására vásároltam őket, de jó tisztában lenni a dolgokkal. 

Előzmény: RhB (15676)
RhB Creative Commons License 2020.04.13 0 0 15676

A következő megjegyzés isssssssssssssssszonyatosan apró betűvel van, szinte nem is látod: neked nem ex-California Zephyr kocsijaid vannak. :DDDDD A CZ kocsikat H0-ban csakis kizárólag a Broadway Limited csinálja.

 

https://www.broadway-limited.com/californiazephyrcarsho2018.aspx

 

Nekem 9 kocsim van, egyelőre mozdony nélkül... :-/

 

Az Amtrak korszakban a vonatokat már Amtrak mozdonyok is húzták. Nemcsak a kocsikat, hanem a mozdonyokat is átvette a vasúttársaságoktól. Eleinte persze átfestés nélkül, viszont emiatt összevissza keverve. Aztán kezdték átfesteni, majd jöttek a már Amtrak által rendelt mozdonyok.

 

Korábban amiatt volt mozdony csere, mert átlépett másik társaság vonalára, emiatt tehát már nem kellett volna cserélni. Viszont előfordult egyéb ok miatt, akár egy társaság vonalán belül is, hogy cseréltek (pl. sík vidék/hegyi pálya, ne kerüljön túl messzire a honos fűtőháztól - ezzel sok vasút nem foglalkozott, de volt, aki igen). Arról viszont sejtem sincs, hogy az Amtrak a CZ vonalán cserélte-e a mozdonyokat?

 

 

Előzmény: róbertke (15675)
róbertke Creative Commons License 2020.04.13 0 0 15675

Szia RhB! 

Egy régebben letőltött lemezemen találtam valamit: the California Zephyr KATO "N" méretű bemutatása. 

http://katousa.com/N/CZ/ 

A vonat eredetileg San Francisco és Chicago között közlekedett oda-vissza.

Szép készlet mely 11 kocsiból ál, amiből megvan már 7db kocsi AMTRAK festésben. 

Azt lehet tudni, hogy amikor az AMTRAK átvette a személyszállítást, a vonatok összeállítása is megmaradt? 

A vonat közlekedése során a mozdonyokat az útvonalon továbbra is csereberélték? (Phase I korszak)

Csak az információ miatt kérdem,.

 

Előzmény: RhB (15665)
róbertke Creative Commons License 2020.04.11 0 0 15674

Tudtam, hogy kihagyok valamit! 

Kisebb azonosító részletek: - Egyéb járműnél a jellegzetessége (farakomány, kocsit visz, konténeres, REV. dátuma, stb. ) 

 Modellgyártó neve is ide kerűl.

Előzmény: StephenStephanson (15672)
róbertke Creative Commons License 2020.04.11 0 1 15673

Hasonló cipőben járunk, csak én kizárólag vasútmodellt gyűjtök.

Európai és Amcsi modelleket vegyesen, minden korszak, és még van 5 villamosom.

A vesztegzár előtt vettem egy üres matek füzetet, azt elkezdtem a katalogizálást. 

Rovatok: - Kat.szám - Pályaszám - Vasúttársaság betűkód - Jármű színe - Jármű betűkódja - Kisebb azonosító részletek - Jármű fajtája; Ez 7 rovat összesen. 

 

Kat.szám: Egyértelmű; Aminek nincs doboza, internetes beazonosítás (hú de meg tud akasztani egy-egy modell, ha nemzeti/kisszériás kiadás) 

Pályaszám: Európai 12 jegyűnél nincs gond; régebbi korszakosnál Betűkód + pályaszám; 

Vasúttársaság betűkód : egyértelmű; - a füzet első oldalán feltünteted a kódok jelentését mint egy tipuskönyvben szokás; 

Jármű színe: Korszak és jármű színe - egyértelmű; 

Kisebb azonosító részletek: - Egyéb járműnél a jellegzetessége (farakomány, kocsit visz, konténeres, REV. dátuma, stb. ) 

Jármű fajtája: - Mozdony tipusa (gőz, dízel, villany, motorkocsi, akkulok) ; - egyéb jármű: Fedett, nyitott, pőre, tartály, hűtő, egyéb, mint a nagyvasútnál; 

 

Lassú munka, de leköti az embert a vesztegzár alatt. 

 

Előzmény: StephenStephanson (15672)
StephenStephanson Creative Commons License 2020.04.11 0 1 15672

Egyenlőre még fel kell kutatnom hová tettem, mert minden modellemet eredeti csomagolásában /amelyiknek van/ szekrényekben vagy dobozokban tárolom, hogy megóvjam őket. A méretarány H0-ás. Arra emlékszem, hogy szürke a festése az orrának a tetején és nem az újabb zöld.

Viszont már van villogó a tetején, ami működött is.

Anno pár éve amikor vettem akkor analóg pályán futtattam meg, digit pályán nem próbáltam.

Ha megtalálom, akkor teszek fel képet róla remélem egy héten belül előtudom keríteni.

Az igazság az, hogy elég sokféle modellt gyűjtöttem az elmúlt évtizedekben, de helyem nincs rá sajnos, hogy kategorizáljam vagy vagy kiállítsam mindet.

Van pár vitrinem ,de az édeskevés hozzájuk...

A tűzoltó sorozattól a rendőrautók, Atlas Ikaruson a harcirepülő, munkagépes, harcijárműves sorozatokon kívül is több méretarányban és plusz R/C-s modellekkel meg mindennel megvagyok áldva, ami éppen megtetszett a vasútmodelleken és a hozzájuk passzoló néhány száz darab 1:87-es autómodellekel is:)))

róbertke Creative Commons License 2020.04.10 0 0 15671

Kimaradt: "N" méretarányú változat.

 

Előzmény: róbertke (15670)
róbertke Creative Commons License 2020.04.10 0 1 15670

Ha megengeded, egy kicsit segítenék. Három gyártási változata van. 

http://www.spookshow.net/loco/bachdd40ax.html

Előzmény: StephenStephanson (15668)
Mogyoró Máté Creative Commons License 2020.04.10 0 1 15669

Szervusz! Sajnálom, hogy el kell adnod. 0-40 ezerig kor és állapot függően. A 40 ezret onnan veszem, hogy ennyiért árulnak egyet a facebook-on. 75-ért pedig hangdekóderrel. Egy kép sokat segít.

 

Előzmény: StephenStephanson (15668)
StephenStephanson Creative Commons License 2020.04.10 0 0 15668

Sziasztok!

Sajnos engem is elért a válság, így kénytelen vagyok megválni néhány modellemtől.:(((

Van egy Bachmann DD40-esem, ami valószínűleg analóg.

Ez körülbelül mennyiért lehetne manapság eladni reálisan?

Cavill Creative Commons License 2020.04.03 0 1 15667

Sziasztok,

 

egy friss levél a Kalmbachtól, annak aki nem kapta volna meg.

 

Üdv! S.

-----------------------------------------

 

To make it a little easier to find a sense of normal life in this uncertain time, Kalmbach Media is unlocking some of our favorite digital content through April 11.

We hope these articles, videos, and track plans help you get through these trying times. And if you have the time to take a pause while watching and reading everything here, let us know what you like and what you’d like to see more of.

From Model Railroader Video Plus:
ALL ACCESS PASS TO: Drew’s Trackside Adventures »

Enjoy a total of 42 episodes in all, featuring Drew Halverson and friends on their travels to see real life railroads, with many behind-the-scenes visits. With the places and things Drew shows you, you’ll have a unit train of ideas for your next layout or vacation destination.

   

From Trains:
ALL ACCESS PASS TO: News Wire »

Yes, we’re reporting on how the coronavirus is impacting railroads, but you'll also find:

   

From Model Railroader: The Track Plan Database »
Find dozens of layout plans to inspire your creativity.

   

From Classic Toy Trains: The Track Plan Database »
If you’ve yet to start on a layout, maybe this will get you going.

   

From Classic Trains: Photo of the Day Collection  »
Search the entire collection of historic railroad photos and captions.

   

From Garden Railways:
ALL ACCESS PASS TO: Railroad Gardening Library and Product Reviews »

Now that spring is here, this is a great way to find some new ideas on how to create or improve your garden railroad.

  

Stay healthy, stay safe and stay connected
with your favorite Kalmbach trains brands
on Facebook!

róbertke Creative Commons License 2020.03.30 0 0 15666

Igen, a 18" íven összeérnek, csak óvatosan kézzel próbáltam. 

Előzmény: RhB (15665)
RhB Creative Commons License 2020.03.30 0 1 15665

A Rivarossi kocsik valószínűleg elmennek kisebb íven is, a Walthers a kritikus. Nem is annyira a forgóváz miatt (persze lehet itt is gond), hanem mivel közel vannak a kocsik, ívben összeérhetnek a kocsik szélei, és az emeli ki. Kocsitípusonként változó.

 

Jól jött össze a szerelvény, mindegyik kocsi Phase I-es. :-)

Előzmény: róbertke (15662)
róbertke Creative Commons License 2020.03.30 0 1 15664

Időszakos szerelvény, most a Quarantine-Express néven fut ... :-)

Előzmény: Mogyoró Máté (15663)
Mogyoró Máté Creative Commons License 2020.03.30 0 1 15663

Az már egy egész tekintélyes szerelvény. Menetrend szerinti lesz, vagy csak néha megfuttatod?

Előzmény: róbertke (15662)
róbertke Creative Commons License 2020.03.28 0 1 15662

Tegnag megérkeztek Canguru segédletével az Amtrak szerelvényem Walthers kocsijai. Mozdonyok vannak, csak nemtudom most hirtelen, hogy hol? 

A kocsik összhossza dúrván 2.000 mm. Minimális bejárható ívsugár: 24" = 610mm (tényleg?) 

2 IHC Sleeper + 1 Rivarossi Vista Dome

Walthers sor 

1 Baggage + 2 Vista Dome + 1 Coach

 Vonat összeállításnak ezt gondoltam: 

Baggage - Coach - Dome - Dome - Sleeper - Sleeper - Dome (RIV.)

 

Mogyoró Máté Creative Commons License 2020.03.13 0 0 15661

Nincsen direkt erre szánt eszközöm, improvizálok. Van két kárpitos kalapács fejem amik szembe fordítva makacs kerékpárokhoz jók. Aztán lehet kalapálni, de nem süket módjára mint a 100-as szöget. Alátámasztani és egy kisebb tengellyel kikocogtatni. Ha minden kötél szakad akkor meg egy csavaros feszítőt kell csinálni, amilyet Te is linkeltél be valahol régebben.

Előzmény: róbertke (15658)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2020.03.13 0 1 15660

Kis tapasztalat a gyárilag dekóderes, hangos, füstös ontopic modellekről, illetve a bennük lévő elektronikákról, miután javítottam, méricskéltem teszteltem pár dolgot. Ezek a modellek nem Bachmann gyártmányok, Athern, és Broadway Limited, illetve Spectrum, ebből kettő igen komoly gőzös. Mind H0-s építési nagyság.

 

Általános tapasztalatok:

Ezekben a modellekben van hely, nem kellett nagyon miniatűrre venni a figurát a gyártónak, vagyis egy normál, SMD elektronikák javításához felszerelt műhelyben azért nem kell riadtan menekülni a panelek láttán!:-) A modellek robosztusak, eléggé nehezek is, így az európai gyártmányokhoz képest nem kell meglepődni, hogy normál üzemben kb. 15-30%-kal magasabb az áramfelvételük. Általában van bennük gyárilag puffer elko, így először sínre téve, ha ez a puffer ki van merülve, az első pár másodpercben a nyugalmi áramfelvételük magas, de ez lecseng. Az európaihoz képest a hangot itt nem bekapcsolni kell, hanem kikapcsolni, legtöbbször az F8-cal, ha zavarna minket.

 

Konkrét tapasztalatok, felfedezett hibák:

- A modellek robosztussága a dekóderekről azért nem mondható el. A dekóderek bemeneti része, vagyis az egyenirányításuk Schottky diódákból van felépítve. Ezek előnye, hogy gyors működésűek, vagyis a DCC jelre is gyorsan kapcsolnak, és kicsi a feszültség veszteség rajtuk, a megszokott 0,7V helyett mindössze kb. 0,3V. Hátrányuk viszont, hogy a záróirányú feszültség tűrésük rosszabb, mint egy hagyományos diódáé. Az általam javított dekóderekben olyanokat használtak, amik maximális árama legfeljebb 1,2, illetve a másik típusban 1,5A. Sajnos ezt aláméretezték, ugyanis a motor felvett árama gyorsításkor megközelítheti, sőt el is éri ezt az értéket, és ehhez jön még a világítás, a hang és a füstgenerátor is. Utóbbi kettő is pont akkor veszi fel a legtöbb áramot, amikor a motor, így könnyű lesz ezt a határértéket átlépni.

- A bemeneti gyors működésű eszközökhöz képest a motort meghajtó fokozat általában egy ZETEX gyártmányú H-híd. Konkrétan, amit cserélni kellett az egy ZETEX 6790. Ez egy 8 lábú, SMD IC-nek néz ki. Ez a tok 4db teljesen mezei, planár tranzisztort tartalmaz. (Csak zárójelben: a modern dekóderekben ez a rész FET-ekből épül fel.) Ezzel az a baj, hogy a működési sebességük sokkal lassabb, mint az áramkör többi része, és a FET-es H-hidakhoz képest nagyobb rajtuk a feszültség esés, így jobban melegednek is.

- A gyakorlat sajnos igazolja is, hogy nem szerencsés, ha egy elektronikán belül nincs összhang az alkalmazott félvezetők esetén. Amiket cserélni kellett a dekóderekben, hogy újra működjenek a modellek: a bementi Graetz-híd diódái, a motort meghajtó H-híd, illetve a funkciókat vezérlő tranzisztorok. Ezek közül a diódák helyettesíthetőek a megfelelő tokozásúakkal, a tipus itt szinte mindegy is, a Schottky-hoz sem kell ragaszkodni. A funkció tranzisztoroknál is mindegy, csak ki kell keresni, hogy mi van idehaza a boltokban. A gond a motor vezérlése. Ugyanis ez a ZETEX híd nem helyettesíthető mással, hacsak valaki nem olyan ügyes, hogy sima tranzisztorokból ráhebregálja az SMD NYÁK lemezre, üzembiztosan a híd kapcsolását. Nem nagyon tudok ilyen mágust a kontinensen:-) Idehaza ez a híd nem kapható, külföldről kell behozni, és sajnos nem lesz olcsó, mert a külföldi elektronikai boltok csak sok pénzért hajlandóak a tekercset megbontani. 3000db-t meg melyik szervíz vásárol meg?

- A leírtak ellenére a dekóderek mindegyik életre kelt, vagyis javíthatóak, a dekóder cserénél jóval olcsóbban.

 

Megelőzés, tanácsok:

- Mindenek előtt egy általános tanács: figyeljünk oda a modellekre, a tisztaságukra, és a pálya tisztaságára is.

- Figyeljünk arra is, ha a modell üzem közben indokolatlanul lassulni kezd, vagy hirtelen meglódul! Ilyenkor üzemszünet, legalább fél óra, hogy lehűljön az elektronika, és utána óvatosan egy üzempróba. Ha a jelenség megismétlődik, akkor javításra szorul a dekóder.

- Örök vesszőparipám, a DCC sínfeszültség kérdése. Mindkét motor vezérlés cserés dekóderben azért szállt el a ZETEX híd, mert túlmelegedett. Ebből az egyik vitte magával a bemeneti diódákat is. Nagyon figyeljünk arra, hogy ezeknél a modelleknél - meg igazából egyik H0 modellnél se! - lépjük túl a 16V-os értéket. Jobb esetben a dekóder néhány ezer forintért javítható, de, ha a motor is károsodik, akkor nehéz lesz alkatrészt szerezni hozzájuk.

róbertke Creative Commons License 2020.03.13 0 0 15659

Rio Grande power lash-up of F7A, F7B, GP7 or GP9, F7B,F7A; 

~ Collection of Ted Brumberg; 

róbertke Creative Commons License 2020.03.13 0 0 15658

Van segédeszközöd amivel lehúzod a tengelyről a Kerék-csapágy.fogaskerék triót és utána visszarakod? 

Előzmény: Mogyoró Máté (15657)
Mogyoró Máté Creative Commons License 2020.03.05 0 0 15657

Az a rosszabbik eset. De amennyire emlékszem a szekrényemben várakozó Bachmann gépre, annak acél tengelyen vannak a fogaskerekei. Azt nem tudom eldönteni, hogy teljes felújítást kapjon vagy csak új fogaskerekeket.

Előzmény: róbertke (15656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!