Ilyet láttatok már, hogy nem megy az egyik henger ha rajta van a gyertya pipa. Ha menet közben közelítem a pipát a gyertyára akkor hallani, hogy áthúz és szépen megy a henger. Ha rádugom akkor nem. Meg lett igazítva a pipa belseje, a kábelre újra rátekerve. Másik gyertyával is ezt csinálja.
Kerestem már hosszabb alapot amire felfogatom a mérőt és nekifutok immáron sokadszor .
Azt hiszem elsőkét csak amihez hozzáférek a két szélsőt nézem annyit avval is meg tudok állapítani ,hogy felszívja avagy nem . Amennyiben igen veszek órákat, fórumtárs által belinkelt vákum mérő órának igen jó az árfekvése és sztem
van olyan pontos mint egy Lincos mérő 50 rugóért ,ha nem szívja fel akkor győztem és abban az esetben szétszedem újból és beállítom .
Csak azért nyűglődöm ilyen sokat mert sajnos beteg vagyok a lábamat pár hete műtötték jól is voltam aztán egyszer csak begyulladt ,mire az nagyjából elmúlt elért valami nyavaja és napok óta hasi görcsökben fetrengek talán mára már az is múlófélben . Így van ez ha az ember elmúlik 20 éves ::)) ( 53 vagyok ) :)
Mondjuk nekem is fél,fél méter az olaj oszlop a csőben.Igen,eléggé babra munka a dolog.A gs esetébe azért nincs az 1,5-2 óra,de nem is 4 hengert kell összehozni.de egyébként teljesen egyetértek a cimboráddal.
Ezért lett nekem 8 m slagom: így akár 2 méter magas is lehet a folyadékoszlop. Hétvégére nagyon nagy túrát tervezek, de hamarosan én is meg akarom csinálni a szinkront - hogy tiszta legyen a lelkiismeretem. ,-)
Ma megpróbáltam vízzel ami nehezebb ,de azt is elkezdte felszívni így hagytam a fenébe.
Azt az infót kaptam utána egy autószerelő cimbitől ,hogy elég magas olajoszlop kell
mert különben ez történik ami nálam, felszívja . Lehet nekifutok még egyszer , bár ahogy elsőre
belőttem szépen jár könnyen indul (bár eddig is ) és megy mint a mérgezett egér :)
A cimborám azért elmondta ,hogy a dolog nem annyira egyszerű mint ahogy elsőre kinéz .
Ő mikor régebben még vállalt ilyeneket 1,5 2 óra volt ha rendesen be akarta lőni .
Fordulaton is szokta nézni hozzáállította a pilotokat alapjáraton többször be kell állítani stb ..
Azt mondta ezért is nem szeretik csinálni mert időigényes és macerás ha jól akarod megcsinálni , egyszerűbb egy olaj lánccsere és ugyanannyi lóvé . Bár nekem a Full_Gas nál elég borsos árat mondtak olyan 25-30 rugó attól függ mennyi vele a játék .
U-alakba hajtva 4-4 méter, az aljáról 2 méter magasra felvezetve (faoszlop oldalára felszegeztem őket párhuzamosan), a lelógó ágak meg a karbikra. Legalábbis ez volt az elképzelés. Csak túl vékony átlátszó csövet vettem, és túl sűrű (MOL 10W40) motorolajjal töltöttem fel, eddig sikertelenül. Folyt. köv. valamikor.... (Kalocsán nincs motorszerelő, egyébként nem vacakoltam volna az egésszel)
Első főtengely-fordulatra indul a gépem hidegen/melegen, szerintem nem fogyaszt rosszul (100-120 között hajtom, kerek 4,0 liter az eddigi totális átlagfogyim), stabil 1400 az alapjárat (tudom, alacsonyabb is lehetne, de itt jár szépen - a gép saját villanyos fordulatmérőjével nézve, nincs pontosabb műszerem). Most felsültem az U-csöves "vákuummérővel", de újból bele fogok vágni.
Én meg vettem 2 db tehenészeti vákuummérőt. 2200 Ft darabja. Meglátjuk azokkal milyen lesz.
Szét kell szedni valszeg a karbit mert a bal oldalon pár km alatt még mindig összetrutymózza a gyertyát annyira, hogy utána nem ad szikrát. Csap már vadi új és jól működik.
nem tapasztaltam hogy a cső falán kúszna az olaj felfele,inkább az a gondom az egésszel hogy lusta az olaj oszlop.De ma reggel így frissiben az jutott eszembe hogy étolajjal kellene megpróbálni :)
10 méter vettem abból kb 30 cm használtam el az alsó összekötőnek a többit 4 egyenlő részre vágtam ,tehát 2 méternél hosszabbak a csövek . Ennek ellenére a cső falán elkezdte felszívni először csak annál amiben több volt a vákum ahogy állogattam már mind a 4 karbinál .annyit csináltam ,hogy nagyjából a buborékos oszlopot egy magasságra állítottam .
Alapjáraton szebben megy ez nem vitás ,de igazából ez így nem megnyugtató . Talán az a gond (ami egyben jó is )
,hogy a motor nem kopott (35000km van benne ) minden jól zár és nagy a vákum . Lehet megpróbálom fajsúlyosabb vízzel ,legfeljebb ha elkezdi szívni majd leállítom mielőtt elérné a karburátort .
Én egy 3 méteres csövet használok amiben az olaj van.A cső sima benzincső kb. 5-ös átmérővel.Az olaj beleöntése után nem azonnal használtam,így a légbuborékok már nem voltak benne.azóta sincs benne.
Én sima motorolajat tettem igen hosszú, 8m-es csőbe: nem is jött össze a dolog, a cső nagyon vékony, nem sikerült légmentesen feltöltenem a közepét, tiszta buborék lett az egész. A szinkronizálás elmaradt (így hozzá sem kezdtem). :-(
Motorszerelő ismerős vigasztalt egy másik fórumon, hogy sokkal kisebb a jelentősége a szinkronizálásnak, mint ahogy az a köztudatban el van terjedve: szebb alapjáratot lehet állítani a motoron, és nagyjából ennyi az értelme. Már negyed gáznál sem érezhető a hatása.