Tájékoztatom T. nagyérdeműt, hogy a hétvégén a német pálya tesztelése, mozdonyok programozása megkezdődött. A hétvégén 8-9 szerelvény ment már rajta!!:-)
Üvegen keresztül egész jókat lehetett fotózni, legalábbis amikor én jártam Keszthelyen, mert ragyogó tiszták voltak az üveglapok, a fény tényleg lehetne melegebb, mert a vaku azért "legyilkolja" a valósághűséget, sajna:)
Én meg a kollégámtól hallottam, hogy "há' az a üveg is meg akkora, hogy simán kivehettem vóna egy mozdonyizét. Úgyis azé' a pénzé' semmit nem láttunk, csak két-három vonat tekergett, hát senki nem venné észre, ha kivennék valamit cserébe..."
Igazad van! Kár hogy ott az üveg, de gondold el, hogy az asztalon már nem lenne szinte semmi, mert egynémely emberek elhordanák az asztalon lévő dekorációt, amire sajnos van már példa! ( 6 db hegymászó, a poén Spongya Bobot,..STB.) Az asztal alatt minden bizonnyal Ő volt, mivel én hétvégenként megyek le, de most ez családi ok miatt kimaradt.
Mind az előtttem szólók (írok) én is most voltam először a kiállításon...
... és rögtön lenne is pár hozzáfűznivalóm:
1.Nem csak magyar léptékkel mérve, de nagyszabású a projekt, minden résztvevő nyugodtan lehet büszke rá.
2. A mai napon elég nagy számban közlekedtek vonatok (Ez gondolom annak tudható be, hogy a német részen tüsténkededés volt, talán a Martisz volt, sajna személyesen nem ismerem, gondolom ő volt)
3. Készültségi fok - a fene sem tudja eldőnteni százalékosan... Nekem, még azt is mondhatom, hogy tetszett az, hogy láthatóak a különböző építési fázisok, bár némi tájékoztatás nem lenne hátrány - főként a laikusoknak. (Sima A4es lapra nyomtatott, kasirozva - kb 3-5 mondat, 3 nyelven).
4. Mozdonyok, kocsik - Ami nagyon tetszett, az pár magyar mozdony koszolása (Szilik), viszont a legtöbb szerelvény olyan tiszta, mintha most jött volna a nagyjavítóból... (Volt egy Szergej két személykocsival, azok voltak a legfényesebbek) Ez lehet a nem 100%os készültségi fok miatt - remélem.
5. Megvilágítás - na ezen lehet mit javítani.. A teremben CSAK hidegfényű izzók világítottak kevés számban...A képek, amiket csináltam, vaku ellenére is elég haloványok lettek, pedig nem vmi kínaipiacos kompakt gépet használtam..
6. Semmering pálya - Egyfelől nagyon szép a kialakítása a pályának, másfelől pedig fényképezhetetlen az üvegfal miatt. Szerencsémre az egyik üveglap le volt szedve és ott be tudtam tenni a lencsét...
7. Jelzők illetve hiányuk - Nem feltűnő, ha előtte nem tudom már, akkor talán észre sem veszem ;)
Nagy hirtelen ennyi jutott eszembe...
Belegondolva, hogy oda-vissza összesen 6 órát autókáztunk, ettünk egy jót Badacsonyban, megnéztük Tihanyt jó kis kiránydulás volt. :)
Hétvégén egészen sok vonat közlekedett...nagyon szép volt
azért én megdícsérném a vadászati múzeumot is, mert számomra az is kiemelkedő élményt nyújtott
Egyetlen dolog nem tetszett: aki nem tudja, hogy hol van ez a múzeum, az biza soha meg nem találja, mert hírdetve egy fikarcnyit sincs! Látható is volt ez a parkolóban: a gépjárművek 95%-a magyar volt, holott Keszthelyen most éppen "német-dömping" van...
Mester, kb 1 hónapja küldtem neked egy mélt pár kérdéssel ezen járműre vonatkozóan. Nem érkezett meg vagy esetleg a "bohóckodás" :) mellett nem jutott idő válaszra?
Július végi keszthelyi nyaralás során kétszer is megnéztük a múzeumot, én is csak pozitívan tudok róla nyilatkozni. Gratulálok a készítöknek! A magas üvegfalakat jól lehet fotó álványként használni bár a megvilágitás néhány helyen elég gyengusz, pedig jó white balance beállitásal lehet/ne vaku nélkül dolgozni. Első alkalomkor egy esős napon voltunk, ennek megfelelően rengeteg strandolni emiatt nem tudó gyerekes család volt látogatóként, hát döngeték a gyerekek a falat rendesen. Nem is tudom e nélkül mit csinálnának a pályával. Javasolni tudnék még egy használt elem gyüjtőtt és egy elem árusitó automatát a bejárathoz, sok embert láttam ilyen problémával.
Minden tiszteletem az építőknek! Nagyon tetszett az egész! Megérte a több órás araszolást (sok birka nem tudja használni a körforgalmat). Csak így tovább!
Hát, a Tillig ágyazatnál az illesztési hibák azért nagyon kijönnek, direkt nem tettem fel olyan képet az albumba, amin ez látszik, mert amúgy minden tiszteletem az építőknek, de a Mössmer-féle szivacs, aaaz igen, meg haladós is:) gondolom, itt azért szerződések is vannak... nem fikázás, az összkép abszolúte pozitív:)
Minden Tilligből van, kivéve Nürnberg állomást. Most a személyes véleményem jön: a Tillig H0 Elite sínrendszerhez képest az összes többi csak játékszer (a PECO-t leszámítva). Kinézetre, élethűségre a többiek labdába se' rúgnak. A Fleischmann ProfiGleis-nek viszont van egy oplyan tulajdonsága, amivel meg a többi nem versenyképes: nagyon gyorsan lehet vele dolgozni. Ha én magánzóként H0-áznék, akkor ebből a kettőből választanék. De idehaza TT, és Z van:-)
Semmering biztos, hogy bővülni fog, lévén a két visszafodító hurok még nincs is üzembe helyezve.
A fordító korongokat is a TranController fogja kezelni, vagyis nem kell hozzájuk külön PC.
Már többször is írtuk, a Zala rész, vagyis az egykori Déli Vasút a régi állapotokat fogja idézni. Vagyis hosszabb vonatok csak a most épülő Déli pu. - Nagykanizsa vonalon lesznek. A zalai dombok között kanyargó, sokszor egykori helyi édekű vasutak vonalain maradnak a rövid, kornak megfelelő vonatok, és a mai mellékvonalaknak megfelelő szerelvények. A menetrend azért fog majd bővülni!:-)
Igen, én is remélem, hogy a látogatók között leszek legközelebb is :) Az újdonságokat mindig megnézem, ha lesz majd.
Nürnberg jól néz ki amúgy, a TILLIG sínek meg igen szépek. Az M44-et már régóta csócsáltam Vika lapján, csak most láttam először élőben. Látom másik topikban is vannak érdeklődők a gép iránt:) Most szűk a keret, bővül a család, időm sincs, még a v43 átalakítást sem csináltattam meg :(:(:(
Azért lenne pár kérdésem: Semmering: a továbbiakban is csak egyirányú közlekedés lesz, vagy progamozva lesz kétirányúra?? Nekem nagyon tetszik, amikor két szép hosszú vonat elhalad egymás mellett, ráadásul idilli tájon... :)
Általában: A fordítókorongok igen sok állásos mozdonyszíneket szolgálnak ki. Ezek vezérlésére lesz e külön PC? (tolatások, vonatrendezések - órákig nézegetném:)) És egyáltalán működőképesek lesznek e?
Magyar tájrészleteken: egyvágányú vasútvonal van. Sok kicsi és néhány nagyobb állomással. Jelenleg rövid vonatok közlekednek a kis állomások miatt. Van e lehetőség a menetrend bővítésére néhány hosszabb teher/személy vonat beiktatásával, amelyek csak a nagyobb állomásokon állnának meg?? (ha jól számoltam 4 nagyobb 6-8 kisebb állomás van)
Először is köszönjük, remélem később is a látogatók között leszel!.-)
A német rész központi része Nürnberg Hbf (vagyis a főpályaudvar) pontosan 1:87-ben ábrázolva, mind a 26 vágányával. Ebben a városban működik pl. a Fleischmann gyár is. A motívum Fleischmann Profigleis sínanyagból épült, (a kiállítás többi része Tillig H0 Elite) szerinted van összefüggés?:-)))
A Zalában közlekedő M44-es a Limit gyártmánya, bővebben Vika barátom oldalán olvashatsz róla.
A magyar részen nemsokára üzembe kerülnek majd jellegzetes hazai gőzösök is:
375, 376, 377, 424 (kétféle is!), 601, 651, DV 206, valamint DSA sínbuszok.
Tegnap megtörtént az utazás Keszthelyre múzeumlátogatás céljából. Elsőként leszögezem, hogy nem azt kaptam, amit vártam! De ezt nem negatívumként, hanem pozitívumként kell érteni, azaz a fórumon ezidáig olvasott vélemények alapján sokkal jobbak az élményeim. Valóban nincs kész még a terepasztal, szemrevételezésem szerint úgy 40 % a készültség.
Értékelendő, hogy a terepasztalrészletek közül elsőként a magyar tájat ábrázoló asztalrész került üzembe. Sokan írták, mennyire gyér a vonatforgalom. Ezzel részben egyetértek, mivel érzésem szerint azért lett volna hely további vonat mozgásra (persze nem ismerve a train controller menetrendi szabályozását), viszont én úgy értékeltem a dolgot, hogy a bemutatni kívánt asztalrész nem a mai állapotot hivatott ábrázolni, ráadásul nem a legforgalmasabb vasútvonalaink kerültek bemutatásra, így némileg emelte valósághű voltát. Amúgy meg én is sajnáltam a balatonban fuldokló gyönyörű intercity vagonokat egymás hegyin-hátán...
(itt jegyzem meg, hogy végre sikerült élőben 15 cm-ről szemügyre vennem az M44 mozdonyt, ami meglehetősen felkeltette az érdeklődésem, de azt majd egy másik topikban keresgélem:))
A bájerországi (bocsánat a németfanoktól, amiért így írtam le) terepasztalrész ugye még nincs kidolgozva. Érzésem szerint a megnyitásával fog csak igazán megnövekedni a show, hiszen a főpályaudvaron álldogáló rengeteg vonat, valamint a vágányhálózat méretét alapul véve bízom benne, hogy alkalmas lesz a sűrű vonatközlekedésre. (hadd jegyezzem meg, hogy nekem nem igazán tetszik, a pályaudvaron alkalmazott vágyányprofil... ha jól láttam már részeken más profil van)
A szemközti terepasztalrész lesz szerintem a legérdekesebb rész. A régi déli pu. Remélhetően előkerülnek a gőzmozdonyok is a nosztalgia vonatokkal. A terepasztalrész másik végében lévő autópálya részlet viszont meglehetősen bántotta a szemem... Itt valami nagyot kellene alkotni, hogy jó legyen, bár talán illett volna a tájba, ha nem is kerül bele a projektbe.
Semmering. Ez számomra egy fájdalmas részlet volt. Nem azért, mert győrnyörű, nem azért mert szép hosszú vonatok közlekedtek rajta, hanem azért, mert nem tudtam megörökíteni részleteit. Igaz a többi helyen is jellemzően csak madártávlati fotókat tudtam készíteni, de itt sajnos az üveg felett sem lehetett átlátni magassága miatt. A semmering állomást értem, mert ott kellett ilyen magasra, de az alsóbb részen.... Ez a rész mindenesetre nekem majdnem teljesen késznek tűnt (a hiányt már korábban megtárgyalták az urak:))
A végén névjegyemet letettem a vendégkönyvbe. Összességében megérte 167 km-t autókáznom (főleg úgy, hogy 4-en mentünk). csatlakozom mindazokhoz, akik látták és kellemes élményekkel jöttek el onnan. Örültem amúgy, hogy nem szedte senki a parkolópénzt:) Talán itt érdemel említést, hogy véleményem szerint a lehető legjobb helyre került ez a múzeum! (sajnos a múzeum épület értékét rontja a szűkös, kiskapacitású WC a "kábelszoba" folyamatos foglaltsága miatt.
Néhány kérdésem lenne, de azt majd később tenném fel. szép napot
Eltévedtem? Vasútmodell múzeum fóruma, vagy parkolási társulások "cetli" harca? :-) Remélem nem lesz sértődés az élcből! A parkolás régebben rosszabb volt mint most, mert ahol a jelenlegi ingyenes múzeumi parkoló van, ott romház, és sit volt. Valószínűleg engem ott találsz a hétvégén!
Persze, hogy van automata, nem is egy :) Vigyél magaddal némi aprót és nem lesz semmi gond. Azért ez nem katasztrófa szvsz. Jó utat, kellemes időtöltést!
Sztm ez szorosan összefügg a múzeummal, hiszen a webszájton erre utalást nem találtam :) De most már tudom, h automata is van meg minden, úgyhogy az utazás elő van készítve. Amúgy már kíváncsi vagyok fórumozók közt kiket láthatok élőben :)