Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

misinator Creative Commons License 2022.02.23 0 1 1637

Elmondás szerint a facelift előtti - 1.2 16v, 1.6 16V Albeák még hagyományos elektronikával készültek, s így "hagyományos" vízhőfokjelzéssel.

A facelift utáni 1.4 8V-sek viszont már nagy varázslók...

 

Tegnap megtörtént a hátsó szélvédő közepesen sötét fóliázása is (Nincs ugye Life-ban fényre sötétedő tükör).

 

Meg megtörtént az első izgalom is: Egyre zajosabb zörgés a műszerfal felől rossz úton. Szerintem a bal tükörhöz közel, párom szerint valahol középen.

Az éjjel alig tudtam elaludni az idegtől.

 

Ma reggel lett meg a zaj forrása:

A fémkeretes napszemüvegem a "plafonon" levő tartóban zörgött... (amit az átvételkor tettem be rögtön a tartóba, s a nagy izgalmakban el is feledkeztem róla)

Mentségemre legyen mondva, hogy a saját autóimban eddig nem volt dedikált tartó, a munkahelyiekben meg sohasem használtam az autó csereberék miatt.

 

Nem röhög.

 

 

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1635)
misinator Creative Commons License 2022.02.23 -1 0 1636

Na ma megnéztem, hogy milyen is a kiegyenlítő tartály kupakja.

Visszaolvastam a hozzászólásaidat, s az 1486-os hozzászólásodban írod:

"...

Ja hát persze, egyértelmű, ilyen tartályt ablakmosó folyadék tárolására láttam eddig csak.

Ráadásul ezen van egy lyuk is rögtön a kupak alatt. A jobb első lámpa felé néz. Ott tud túlfolyni.

 

A nyomást a hűtőn lévő kupak tartja és - ahogy megtudtam korábban - abban van egy rugós szelep ami tud a nem túlnyomás alatt lévő műanyag tartályból folyadékot visszaszívni ha szükséges..."

 

Nahát én még az életben ilyet nem láttam - tehát tájékozatlan vagyok.

Mindenesetre nekem teljesen hagyományos megoldás van a nem túl hagyományos motoron, neked meg pont fordítva.

Érdekes.

 

S akkor jöjjenek a képek fordított sorrendben, felülről a Big Blockról :-)))

Összehasonlításképpen beteszek egy 1.5 DPI-is képet is a netről.

 

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (1632)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.23 0 0 1635

VW konszernnél már 20 éve is az volt a divat, hogy 70 foknál a mutató beállt a 90-es számhoz és onnan soha el nem mozdult. Miközben a hűtőfolyadék simán elérte a 100-102 fokot, mikor is indultak a ventilátorok. Amikor az a műszer 90 foknál többet kezd mutatni, ott már nagy a baj! Ezt a viselkedést én tapasztaltam a saját Octavia-mon egy laptop segítségével.

 

Az 1985-ös Audi80-on még nagyon szépen látszott, mi történik. Termosztát nyitásakor a mutatón is látszott, hogy bekeveredett a hűtőből a hidegebb víz. Amikor meg kamion mögött tötyögtem, a menetszél hiánya miatti melegedés is szépen látszott. Igaz, abban az autóban semmilyen elektronika nem volt még.

Előzmény: misinator (1634)
misinator Creative Commons License 2022.02.22 -1 0 1634

Vitán felül általában a mai motorok a különböző műszaki megoldásoknak - na meg a környezetvédelmi eljárásoknak köszönhetően - szerencsére gyorsan érik el az üzemi hőmérsékletet.

 

Viszont a folyadékhőmérők kijelzését fenntartással illik fogadni. Akkor már inkább egy real-time OBD kiolvasás...

 

Az, hogy nem ingadoznak a mutatók, mint a régi autókon terhelésnövekedés/csökkenés (pl. part/lejtő) hatására, még akár hihető is.

 

De manapság az autógyárak előszeretettel szeretik hangolgatni a hűtőfolyadék kijelzőt (ha egyáltalán van...), hogy tetszetősen stabil középértékkel tetszelegjenek...

Azért azt nem tudom elhinni, hogy a folyadék úgy melegszik fel egy kutyaközönséges termosztáttal, hogy a mutató úgy mozogjon, mint egy óra másodperc mutatója (Albea 1.4)

Ráadásul ha érezhetően nő vagy csökken a fűtő levegő hőmérséklete a terhelés változására (autópályára felgyorsítás, pihenőhelyre lelassítás), s a mutató mégis áll, mint a cövek, akkor azért kétségeim támadnak...

 

Az ezres háromhengeresem mutatója viszont három kilométeren belül konkrétan meg sem mozdul hidegindításkor. Aztán egyszer csak 700 méter alatt pik-pakk felmegy üzemi hőfokra, miközben a befúvatott levegő egyenletesen lesz egyre melegebb az elindulás után.

 

 

Ui:

Ma későn értünk haza (fóliáztattam a hátsó szélvédőt), már le van takarva az Autó, hogy ne mászkálják össze a macskák. (Egyelőre még az  Albea áll a garázsban; lassan végre lesz annyi hely benne, hogy helyet cseréljen az I30-al)

Így már nem néztem meg a kiegyenlítőtartályt.

Előzmény: www.octinfo.com (1632)
misinator Creative Commons License 2022.02.22 -1 0 1633

Alapvetően nem az a tipikus "rücsi", de - ahogy a Dinitrol magyarországi honlapja is igéri - "...Az alvázvédő réteg a járművek komfortosságát is növeli, mivel a felhordott alvázvédő anyag egyben zajcsillapító/dübörgésgátló tulajdonsággal is rendelkezik..."

 

Mivel ugye a karosszérialemezek hangszórómembránként viselkednek a különböző behatásokra, ezért úgy is viselkedik a viszonylag puha festék hatására, mint amikor az ujjaddal rátapintasz a hangszórómembránra; halkul.

 

...most olvasom, hogy 17-es kerékkel kérted az Autót?

Az 225/45-ös gumi?

Az a 195/65 R15-höz (ami nekem van) viszonyítva úthenger - sajnos zajkultúrában is.

 

Nyilván fognak használni különböző zaj/dübörgéscsillapító megoldások, de ugyanaz az autó mindig hangosabb lesz a szélesebb, merevebb (azonos gumimárka/típus) gumikkal, mint a keskenyebbekkel.

 

Én még a ballonos és keskeny gumikon és könnyebb acélfelniken szocializálódtam (Nem kezdem újra felsorolni a típusokat), s téli Bükk-hegységi vezetési körülményekhez, ahol dolgoztam egyértelműen ezek az alkalmasabbak.

 

...mindig azon járt az eszem, hogy ha még egyszer új autót veszek, s gyárilag a szélesebb, peresebb, könnyűfém felnik fognak járni az adott konfighoz, akkor - ha engedi a műszaki tartalom (motorizáció, féknyereg, stb.), akkor a gyárilag kínált keskenyebb, ballonosabb, acélfelnire szerelt gumikkal fogom kérni, s az árkülönbözetből inkább kérek valami extrát.

 

Szerencsémre a Life felszereltség ezt a "gondomat" helyből megoldotta.

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

 

De ezen természetesen nem fogunk összeveszni. ;-)

 

Előzmény: Jax1980 (1631)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.21 0 0 1632

Nekem nagyon gyorsan melegszik a motor bár valami extra megoldás van a Smartstream motorokban (ITM a neve) amivel manipulál hideg motornál a hűtőfolyadék keringtetésével (kicsit bonyolultabban, mint egy termosztát) és ennek tudható be.

Milyen a kiegyenlítő tartályod? Sima pattintós kupak, mint az ablakmosónál, vagy nyomás alatt van és tekerős a kupakja?

 

Debreceni vagyok, nem Miskolc környéki.

Előzmény: misinator (1629)
Jax1980 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 1631

Köszi az infót. Ha meg tudnátok csinálni az összehasonlítást a fórum társsal jó lenne. Mivel egyre jobban zavar és hosszú távra tervezem a kocsit, így gondolkodom, hogy valamit kezdjek a gördülési zaj szigetelésével, akár utólagos zajszigeteléssel a kerékívek és alváz felöl.Ha a rücsi is segít sokat, akkor lehet azt a verziót választanám....2 légy egy csapásra, valamivel olcsóbban.

Előzmény: misinator (1630)
misinator Creative Commons License 2022.02.19 0 0 1630

Bár kérdésed óta is téma volt a zajcsillapítás, de most lett aktuális a válaszom; kimozdultunk a város közvetlen környezetéből.

Ugyanis ma voltunk apóséknak megmutatni (Mindenki előtt titokban tartottuk eddig; úgysem olvassák ezt a topikot) a khm. Volga DCT-t.

Apósnak (83) régen kétütemű Wartburgja volt. Miután elvittük őket egy bemutatós körre, megkérdeztem tőle, hogy milyen nagy motort tippel bele?

(Az Auto Bild jár neki, tőle kapom)

Azt mondta, hogy minimum 1.5-os, de inkább 1.6 turbó lesz. (Látjátok; egész jól képben van az öreg).

Látnotok kellett volna a kikerekedett szemeket, amikor mondtam neki, hogy ezres háromhengeres...

Mindenesetre felnevetett, amikor meglátta a Big Blockot :-)

Aztán jött a szóbeli technikai leírás (Köszi kisfo!) videódemonstrációkkal:

https://www.youtube.com/watch?v=V120PfzszL0

Meg amit már egyszer linkeltem:

https://www.youtube.com/watch?v=uhsgdwUX1-w&t=653s

 

Ma már elég szépen kapcsolgatott a DCT, egyre ritkábban ejti le váltás után 1700-1800 alá a fordulatot a nyugodt vezetési stílus ellenére sem. Csak egyszer zavarodott meg egy emelkedős ívben történő normális gyorsításkor, hirtelen nem tudta, hogy hova kapcsoljon vissza. Három fokozatot is bepróbált hirtelen. De utána összeszedte magát, s a megtorpanásos körforgalmakat már magabiztosan kezelte le.

 

Szóval akkor országúti zaj. Ugye sajnos/vagy nem sajnos nincs összehasonlítási alapom, de a párommal nem tapasztaltuk rossz útfelületen sem zavarónak egyáltalán a gördülési zajt.

A motor jellegzetes - amúgy nem túl szép tónusú - háromhengeres kopogós morgása marginális.

Most jut eszembe, nem készítettem Spectroid alkalmazással méricskét. Na majd máskor. (Hiteles nem lesz).

De normális minőségű útfelületen a legzavaróbb zaj (vigyorogtunk is rajta rendesen) a kulccsal kapott kulcstartó zizegése volt mindkettőnk számára.

De tényleg.

 

 

Az Albeával szerzett tapasztalat birtokában gyanítom, hogy van érdemi hatása jelen esetben is az alváz és üregvédelemnek.

 

www.octinfo.com: Ugye te vagy Miskolc környéki?

Ha gondolod, találkozhatunk, hogy összehasonlítsuk a két Life-ot - még ha el is térnek a szerelt kerekek, meg a motor-váltó - hogy, van e érdemi különbség  zajkomfortilag.

 

 

Előzmény: Jax1980 (1590)
misinator Creative Commons License 2022.02.18 -1 0 1629

"...Az automata váltóra több, mint 10 éve vágyom!..."

 

Akkor én "nyertem" a 24 évemmel :-(

;-)

 

Tegnap:

"Ma reggel már egész szépen váltogatott munkába menet a DCT.

De utána - csupán 30 kilométeres óraállásnál - négy kollégámnak is (mindegyik automata váltós tapasztalattal) odaadtam egy rövid és normális próbakörre. /Mellettük ültem ütésre előkészített ököllel :-)))/

...délután már megint csak találgatta és próbálgatta az algoritmus, hogy hogyan is kéne, meg mikor váltania..."

 

Csóri algoritmus...

Ma reggel csendes elővárosi kihajtás után üres Miskolcot elkerülő pályára hajtás követett. Eredmény, még ott is (műszer szerint...) lassan (Albea dinamikával) melegedő motor.

Tehát óvatos, várós és türelmes felgyorsítás 110 km/h-ra.

Ezután a kihajtón/felüljáróra fordulón megterhelt kamion követése.

Algoritmus következtetése:

Ez a sofőr egy tötyörgő idős bácsi lesz. Tehát elkezdett a magasabb fokozatokba 1300-ra(!) ejtve a fordulatot váltani.

Szegény motorka rázkódott és morgott kínjában.

Úgyhogy elkezdtem dinamikusabban gyorsítani - a lassabbak mögött is - úgy, hogy a városi fogalomban is 1800 alá ne ejtse a fordulatot.

Többlépcsős, szakaszos lett így a gyorsítások görbéje, de legalább délután már ehhez az elváráshoz tartotta magát alapból.

Szóval tanulgatunk, tanulgatunk.

S ezt napi 2X11 kilométeren!

 

Ui: Mai tapasztalat 2: Kiválóan, nagyon jól szabályozhatóan lehet vele tolatni még emelkedős kapura állásra is!

Előzmény: www.octinfo.com (1627)
misinator Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1628

Nagyon szépen köszönöm!

 

Válaszoltam rá!

 

Engem lenyűgöz az Atkinson működési elv (titokban mindig vágytam egy olyan autóra, ami ezt tudja) - no meg az rengeteg fejlesztés, amit ebbe a motorkába öltek, illetve az a gépmunka, ami a CVVD vezérlés legyártását igényli.

 

Egyelőre (61 kilométeres óraállás, gyakorlatilag egy elemes a minta...) abszolút értelemben még nem tudja alulmúlni az Albea fogyasztását (bőszen követem), de tegyük hozzá, hogy az I30-ba gyárilag van beépítve 5 db 50 kilogrammos cementes zsák ;-)

Előzmény: kisfo (1626)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1627

Az automata váltóra több, mint 10 éve vágyom! Ha két évvel hamarabb vásárolok új autót, akkor lehetett volna egy S-Cross hagyományos automatával. Alig több pénzért, mint az i30 tavaly. De nem lett... Az árak meg már az egekben.

Előzmény: misinator (1625)
kisfo Creative Commons License 2022.02.18 0 0 1626

"Én csak ..."  -> ááá, nincs olyan, hogy "csak".   sokféle tevékenységre szükség van, a minöség számít !

"Jól értem, hogy azzal, hogy tud viszonylag későn zárni szívószelepet, a motor "belekóstol" az Atkinson ciklusba?"

 

-> abszolut:

The CVVD can change valve duration while maintaining valve lift. In addition, in combination with Continuously Variable Valve Timing (CVVT), the intake valve opening (IVO) and intake valve closing (IVC) can be independently controlled under various engine operating conditions to improve fuel efficiency as a whole without lack of engine power. However, even with the CVVD system applied, the reduction of pumping losses due to the effect of the Atkinson cycle is well contributing in low load area, but limited at high loads to ensure sufficient power required by the driver.

 

For the new Smartstream 1.0L T-GDi engine, the combustion system including port and combustion chamber geometry have been extensively optimized through experiments and computer simulations to maintain robust combustion under high EGR ratio and LIVC of the Atkinson cycle.

 

emailben elküldtem a cikket a megadott cimedre

 

 

Előzmény: misinator (1625)
misinator Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1625

Megtisztelsz. Nagyon köszönöm.

 

Én csak egy autóforgalmi szakközepet végzett hivatásos sofőr vagyok - max. közepes műszaki érzékkel. Tehát nem vagyok sem autószerelő, sem mérnök.

...sem figyelmes. :-(

 

Köszönöm a korrekciódat!

 

Az vigasztal csak, hogy a szlovák gyári képviselet által közzétett - dimenzió nélküli - nyomaték jelleggörbe hunyorítva hasonlít az általam linkelt grafikon nyomaték görbéjére:

https://s7g10.scene7.com/is/image/hyundaiautoever/1.0_T-GDI:4x3?wid=480&hei=360&fit=wrap,1

 

https://www.hyundai.sk/modely/i30#petrol-10-t-gdi

 

A képeket köszönöm!!!

Vezérelt olajszivattyú? Wow!

 

Jól értem, hogy azzal, hogy tud viszonylag későn zárni szívószelepet, a motor "belekóstol" az Atkinson ciklusba?

 

Válaszod előre is köszönöm!

 

 

Ma reggel már egész szépen váltogatott munkába menet a DCT.

De utána - csupán 30 kilométeres óraállásnál - négy kollégámnak is (mindegyik automata váltós tapasztalattal) odaadtam egy rövid és normális próbakörre. /Mellettük ültem ütésre előkészített ököllel :-)))/

...délután már megint csak találgatta és próbálgatta az algoritmus, hogy hogyan is kéne, meg mikor váltania...

 

 

Előzmény: kisfo (1620)
misinator Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1624

Hangosság.

Hm. Érdekes kérdés.

Már az objektivitás is szubjektivitás. Hiszen a különféle szűrőkkel mért jelleggörbék is mutatják: A hangosságon lehet vitatkozni.

Most találtam, majd elolvasom, de a negyedik oldalon ábrázolt három jelleggörbe (A, B, C) számomra ezt sugallja.

http://kemmk.hu/sites/default/files/dokumentumok/3._az_ipari_akusztika_alapjai.pdf

Eleve (nem sorrendben) kor, érzékenység, napszak, mentális állapot, fáradtság, szocializáció, prekoncepció, hallás előtörténet, hallásvizsgálati eredmény stb. kérdése, hogy mit hallunk hangosnak.

Az én értékrendemben - úgy hirtelen - halk az az autó, amiben halkan lehet elöl beszélgetni, illetve érteni azt, ha halkan beszélnek a hátsó ülésen - 140 km/h sebességnél.

Illetve, amit éjszaka, több órányi vezetés után sem találok hangosnak (hajnali három óra!).

Na ennek a kritériumnak nálam nem felel meg pl. a Golf IV. 1.6 16V, illetve mindazon általam vezetett autók, amik erre a /motorra/platformra épülnek! Jetta, Altea XL, Octavia.

Viszont az 1.4-es Albea igen!

Miközben beülve, hidegen indítva és városban hajtva a német konstrukció csendes és minőségi benyomást kelt, hiszen a magas hangok csillapítottak, a kevésbé tompított mélyekkel olyan balanszt adnak, hogy minőséginek érzed az autót.

Beülsz az Albeába, hidegindítás, mély komponens kevés, de a magas több. Nyersnek, sprődnek érzed  induláskor - főleg a német után átülve.

Aztán mész az autópályán 170 kilométert, meg vissza is, s a németből meggyötörten esel ki, hiszen a mély komponens eleve sok, de legalább megjelenik a magas is a pörgő motorral.

De elindulsz az Albeával egy munkahét után péntek éjszaka 11-kor Miskolcról Tatabányára (mert a haver bezárta a kocsijába a kulcsot, a pótkulcsot viszed utána...megtörtént). Reggel ötre érsz haza,  már tankolás után, s kimerült vagy, de az autót nem érezted hangosnak.

Na ez a nem mindegy.

S 16 év, s alvázvédelem előtt sem lett elegem a zajszintjétől.

 

Az e-Golfot meg a városban is hangosnak hallod. (Pedig nem az). Mert nincs motor/hajtóműzaj, cserébe annál hangosabbnak érzed a gördülési zajt.

A kutya is jó dolgában vész meg...

 

Az én Volgám (ma délutánra teljesen olyanra formáltam ösztönösen az ülés/pedálok/kormány háromszöget, hogy totál adja az érzést), akarom mondani ezres I30-am meg tapintatosan, urasan csendes. ;-)

 

Automata irigylése: Értem. S azt is tökéletesen megértem, aki nem érti az automata iránti vágyat.

Ha napi kétszer 20 percet vezet, miért is unná meg bármikor is!?

 

Én - most már ezek szerint - túl sokat vezettem kézi váltós autókat. Így beleuntam a váltásba, kuplungolásba, s emiatt is eleve abszurdnak tartom, hogy miközben már mindent IS elektronika vezérel, eközben ugyanúgy egy kiálló bottal tologatjuk össze a (fogaskerekeket) szinkrongyűrűket, miközben bal lábaddal egy pedált rugdosol, mint a 19. század végén..., de úgy, hogy annyira beidegződik a lábadba a rugdosás, hogy lehet Te már nem tudsz - én igen :-) - bal lábbal fékezni kézi váltós autót.

(Ha lefejeled  kormányt, rám ne hivatkozz!) 

 

;-)

 

Előzmény: www.octinfo.com (1619)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1623

Amúgy nekem nincs bajom az elindulással - VW-nél volt viszont - hanem a váltáskori pedál felengedést nehéz úgy abszolválni, hogy ne torpanjon a motor meg. Ez nagyon szar érzés gyorsításkor (ahogy egyre magasabb fokozatba kapcsolok, egyre kevésbé jelentkezik) és ha ki kellene lőni pl. kereszteződésben. Ilyen torpanásos váltásokat amúgy YouTube videókon is látni i30-nál.

Előzmény: Benben (1621)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1622

Lehet, hogy béna vagyok. De akkor még sokan mások is, ahogy látom a véleményeket. :)

Viszont akkor az 1.4 turbós motorral meg ügyes voltam! Annál nem volt ilyen gond. Se i30 se Ceed esetén.

 

A lexarabb kuplungja eddig a VW konszernnek volt, a japán autók, a Ford, mind sokkal jobb volt, fele akkor úton járt a pedál. Ez az i30 se lenne rossz, ha jó lenne... De nem az.

Előzmény: Benben (1621)
Benben Creative Commons License 2022.02.17 -1 0 1621

"Minden relatív, majd megszokod és már nem lesz halk. :)"

Uhhh, ezt nagyon adom!

A szép lassan elillanó új autó varázzsal, egyenes arányban élesedik a hallás. :)

A kuplunggal meg Te vagy a béna... :)

Jaaa... nem! Az autó a nálam töltött másfél éves pályafutása alatt, egy fél méterrel a talajszint alá mélyitett garázsban lakott. Minden nap küzdelemes volt a kiállás a bizonytalan fogáspontú kuplunggal.

Ezt sem előtte, sem azóta, egyik off autóm sem produkálta.

Előzmény: www.octinfo.com (1619)
kisfo Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1620

Szia,

 

jókat és jól szoktál írni, szívesen olvasom.

 

A lenti linkjeiden talalhato görbek nem az igaziak, mint ott is irjak: nehany adat (pl. max. telj. es fordulata, max. nyomatek es fordulata) alapjan kalkulalt, igy nyilvan a motor egyediseget, pl. a valtoztathato szelepvezerlest stb. nem tudja figyelembe venni

"Curve below was generated by the ProfessCars™ software, based on the factory data"

 

Szakmai cikkböl nehany görbe a motor egy valtozatara:

 

 

 

 

 

Előzmény: misinator (1618)
www.octinfo.com Creative Commons License 2022.02.17 0 0 1619

Gyári üregvédelem is csorog egy ideig.

 

1.5 DPi nekem 8 hónap után már hangos. Az elején csendes volt. Hozzá képest a 16 éves Octavia2 1.6 volt hangos. Ami új korában halk volt. A vevője számára a 16 éves Octavia2 is halk a saját, 14 éves 1.4-es Octavia1-éhez képest.

Minden relatív, majd megszokod és már nem lesz halk. :)

Az automatát irigylem, különösen a béna i30 kuplung tekintetében, melyek a szívómotoroknál szívatják a tulajokat. Mert a turbós motorknál nem tapasztaltam ilyesmit kézi váltóval.

Előzmény: misinator (1617)
misinator Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1618
Előzmény: misinator (1617)
misinator Creative Commons License 2022.02.16 -1 0 1617

Voltam bent az alvázvédősöknél. Küldeni fogják a képeket.

Ha meg nem, akkor majd addig járok a nyakukra, amíg el nem küldik.

 

Viszont lefotóztam az "L"-es rendszámú Corollát.

Íme:

 

A szerencsére Kifinomult, szerencsére Volgát pedig átvettük!

Megtankoltuk (100-assal, mint a Polákot - na jó, akkor még csak 98 - meg az Albeát is szoktuk). Hazagördültünk.

 

Volga, mert:

- Pontosan olyan széles

- A kilátás, térérzet is arra (nem hasonlít!, hanem) emlékeztet.

- A motor viselkedése szintén. (Nem érzel egyre erősödő motort, egyszerűen csak sztoikus nyugalommal nyomatékból megy, ahogy a jelleggörbe is mutatja):

Tegyétek egymás mellé a két képet! (bár a képen ábrázolt I30-sé  - az enyémmel ellentétben lágy hibrid, de ennek itt most nincs jelentősége)

https://www.automobile-catalog.com/curve/1988/52835/gaz-24-10_volga.html

https://www.automobile-catalog.com/wykres_power.php

- A váltó első két fokozata pedig ugyanúgy jellegzetesen rövid és a III.-IV. is hasonlóan aránytalanabbul elnyújtottabb - és olyan a feeling is, ahogy azokat elváltogatja.

Tegyétek egymás mellé a két képet!

https://www.automobile-catalog.com/wykres_gears.php

https://www.automobile-catalog.com/performance/2022/2973035/hyundai_i30_1_0_t-gdi_mhev_48v_120_7dct.html

 Ugyanúgy indul meg megfontoltan a zöld lámpánál. Nem ezzel fogsz rajtversenyt nyerni, de utána a tempót ez is könnyedén és nagy színpadi drámázás nélkül, de magabiztosan - egyszerűen csak abszolválja.

 

 

Szóval vonul.

 

Mint a 2410-es Volga.

 

Ennek kifejezetten örülök!!!

 

Ahogy az Írásban is vagyon: Kb. 1500 kilométeren keresztül hangolódik, tehát a váltóval - adaptív vezérlés ugye - egyelőre tanuljuk egymást, csak az egyes autós újságíróknak - akik egymás után ülnek bele egy-egy szerencsétlen tesztautóba -, s nyomják, mint süket a csengőt - ez nem jön le, s szidják az automatákat, hogy összevissza váltogatnak...

 

Autó Hold a Life felszereltségnél nincs, tehát ha nem akarod piros lámpánál a féket nyomni, vagy behúzni a kéziféket (mert - úgy látszik - egyfolytában kúszni akar, időnként készségesen emelve a fordulatot), akkor érdemesebb "kidobálni üresbe". Amit meg kell szoknom, hogy csak megállás után tegyem "N"-be. Így összességében a kézi váltó érzése megvan (a kapcsolások arányaival is ugye) kombinálva az automata fölényes nyugalmával.

Hibbátlan!

 

De meggurulni nem fog, ha fékoldás után azonnal nem lépsz a gázra, mert max. 2 másodpercig megfogja az autót a fék, ha nem adnál elég nagy gázt elinduláskor mondjuk egy parton.

A start-stop finom, de valószínűleg nem fogom használni.

A sávtartó (nem ismerek magamra!) kifejezetten tetszik!

Elképesztően csendes; az 1.5 DPI-t határozottan - elnézést a kifejezésért, nem ez a legjobb szó - közönségesebbnek éreztem.

Gyanítom, hogy az automata pszichésen csendesebb érzete mellett dolgozik az üregvédelem is.

...ami, ahogy átmelegedett az autó a szalonban az átadásig, elkezdte csepegtetni a (kérésemre ezek szerint valószínűleg tényleg bőségesen telenyomott) üregvédőt a szalon padlójára:Amúgy ez már nem a Kappa  - hiába nem lágy hibrid - hanem a Smartstream motor:

Ez ugyanis már nem csak D-CVVT (dual continous variable valve timing), hanem CVVD (Continuously Variable Valve Duration) vezérléses:

https://www.youtube.com/watch?v=uhsgdwUX1-w

https://www.autoszektor.hu/hu/content/mi-az-cvvd-0

https://tech.hyundaimotorgroup.com/essential-performance/smartstream/

 

 

Szóval racionálisan és szenvtelenül kijelenthetem: Máris lenyűgözött minket és  I M Á D J U K!

 

 

Ui: Moha motorral igen-igen ritkán veszik az I30-at.

Akik kézi váltóval veszik, azoknak - szerintem is - hülyeség ez az "Euro-kényszeres" agyonkomplikált motorka, azoknak ideális az 1.5 DPI. Akik meg automatát vesznek és van pénz lóvéra, azok vagy az 1.5 T-GDI-t veszik, vagy már akkor  Tucsont...

 

Egyelőre ennyi.

 

 

misinator Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1616

...hát ez az!

 

Én is.

Merthogy amikor hétfőn délelőtt bementem a dinitrolosokhoz, az autó sehol, ehelyett egy "L" -es rendszámú (mennyi idős lehet; 12-14 éves?) Corolla volt fent a csápon. Éppen bontották le a hátsó műanyag doblemezeket. Mögöttük száraz sár (pedig a tulaja az alját is mosta, de hát ki lát a doblemez mögé!?).

 

Meg rozsdásabb lemez, mint amire számítottam. Bánom, hogy nem fotóztam le.

A "srácok" szerint az ez év tavasszal 16 éves Albeám  (szarolasz...) messze nem rozsdásodott így, pedig az tizenévet állt télen nappal a párás, 25 fokos munkahelyi garázsban, ahol esténként a sózott bükki latyakot olvasztották magukról a Transitok...

...oszt' pedig mindkettő török gyártmány...

 

De visszatérve Moha Turbóra!

Szóval ő már visszakerült a kereskedéshez.

Képeket láttam róla elkészülve, azt ígérték, hogy átküldik.

De lehet, hogy nem jött meg, mert a gmailem azt írja, hogy telítődött.

Na mindegy, amikor lesznek képek, közzéteszem.

Így a srácokat kifizettem. Drámaian balra el.

 

Délután aláírtam a millió papírt. (Nem ide tartozik; kifizettem az önrész maradékát. Annyival drágábban tudnám mostani áron megvenni kápé ezt a konfigot, amennyivel többet fizetek vissza végül hitelt a nyáron szerződött árban. Durva.)

 

https://www.vezess.hu/magazin/2022/02/16/uj-autok-atlagara-kategoriankent/

 

Ma délután 15 órakor átvétel.

Még nem izgultam így autóvásárláskor/átvétel/első vezetés előtt!

...úgy látszik, hogy öregszem...

Előzmény: janobá (1615)
janobá Creative Commons License 2022.02.16 0 0 1615

Várjuk a képeket!

Előzmény: misinator (1614)
misinator Creative Commons License 2022.02.11 0 0 1614

Ma délelőtt benéztem a műhelybe. Rákérdeztem, hogy mennyiért vállalják most az alváz és üregvédelmet.

A "most" szót nem véletlenül emeltem ki.
Mivel a Rezsi Démon elleni hősies harc nem terjed ki a vállalkozásokra, ezért - egyik múltkori beszélgetésünkből - kiderült, hogy igencsak jelentős áram és gázáremelést kaptak a nyakukba a vállalkozások, s nem meglepő módon egy kis késéssel ezt a megrendelőkre, vásárlókra fogják hárítani.

Tehát most már egy zsír új I30-at 170000-ért vállalnak.

 

De ez az elmondás szerint eltérhet az autó méretétől/fajtájától/jellegétől/típusától. (Gondolom én pl. szerelhetőségétől).

Meg a korától/állapotától. Pl. már meglevő rozsdától mentesítés, stb.

Már találkoztak rozsdás küszöbbel kettő éves autón is. (Nem kérdeztem rá, de vannak tippjeim...)

Mondjuk ezen amúgy sem csodálkozok: Nem túl sok autóssal találkoztam még, aki - hozzám hasonlóan - az autó alját is igyekszik leöblíteni a kézi mosókban - legalább időnként.

 

A látogatásom idejére a küszöböket kifújták.

Majd elmondás szerint ezután jöhetett az autó alja, s a takarófólia eltávolítása után az ajtók üregvédelme. (Az ajtóborításokat nem távolítják el, hanem az ajtók alján levő nyílásokon keresztül történik.)

 

Egy érdekesség: Pirossal karikáztam be azt az - amúgy dugózott - gyári kialakítású lyukat, amelyik a jobb hátsó kerék járatában látható.

Zölddel a bal oldalit.

Mint látható, a kettő nem egy magasságban van!

 A jobb oldalinál be tudnak úgy fújni, hogy az megfelelő legyen, a bal oldali ahhoz túl alacsonyan van.

Ezért - kékkel bekarikázva - fúrtak két kisebb lyukat a bal kerékjárati ívbe, hogy ott is tudjanak dolgozni.

Természetesen azok is be lesznek dugózva.

 

Hétfőn - ígéret szerint - kicsomagolás, összeszerelés!

 

 

Előzmény: Jax1980 (1611)
misinator Creative Commons License 2022.02.10 0 0 1613

A miskolci Hyundai márkakereskedést is magában foglaló telephelyen van egy kis vállalkozás, ők dolgoznak a Dinitrol technológiával.

 

Tekintve, hogy azóta megint tudtam nekik - remélem - egy kuncsaftot szerezni nyárra (így ő legalább nem hetekig fogja érezni a szagát a cuccnak, mint mi az Albea belsejében, amit tavaly húsvét előtt, tehát még hideg időben csináltattunk náluk), ezért amikor a fizetésre tereltem a szót, mosolyogva csak annyit mondtak, majd erről is újra tárgyalunk.

 

Előzmény: Jax1980 (1611)
misinator Creative Commons License 2022.02.10 -1 0 1612

Ma délelőtt - a többi munkájuk mellett - folyatódott a maszkolás, s ha minden igaz, ma el is kezdték fújni.

A hétvégén hagyják száradni s hétfőn szerelik össze újra Moha Turbót.

 

Most már kezdek egyre izgatottabbá válni, hogy milyen lesz az első benyomásom erről a hajtáslánc/autó  kombinációról.

(Nagyon titokban picit reménykedem, hogy ad vissza valahol abból a "vonulós" érzésből, amit a Volga Gaz 2410-es adott nekem annak idején.)

Illusztráció:

https://gomotors.net/pics/Gaz/gaz-volga-2410-06.jpg?i

 

Ma két kép készült a macerás munkáról:

 

Jax1980 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 1611

Köszi a képregényt. Jó látni egy ilyen folyamatot, illetve látni, hogy burkolatok már nem raktak védelmet. Így tuti jó hatása lesz az alváz védelemnek a zajcsillapításra is. Kár, hogy előtte nem tudtad használni a kocsit. Ha nem titok hol és mennyiért csináltatod?

Előzmény: misinator (1610)
misinator Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 1610

A folytatás folytatása következik:

 

misinator Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 1609

A képregény folytatása következik.

 Ma délelőtt voltam bent a kereskedésben. Jó hír, hogy végre megvan a típusbizonyítvány, így a jövő héten végre megtörténhet a forgalomba helyezés, stb.

 

Ugyanekkor benéztem az alvázvédősökhöz is.

A burkolatok eltávolítva, s a maszkolás is nagyrészt készen volt.

Holnap jöhet az érdemi munka.

misinator Creative Commons License 2022.02.09 0 0 1608

Háztáji montírozás:

 

Előzmény: misinator (1607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!