A mostaniak sem annyira rosszak, csak nagyon kiritkult a hálózat. Alig maradt 1000 kilométer fölötti viszonylat.
Hortobágy | Bécs --> Keleti --> Kijev 1438 km (ukrán hálókocsik)
Hungaria | Nyugati --> Hamburg-Altona 1311 km
RailJet 66 | Keleti --> Frankfurt a. M. 1159 km
Dacia | Bukarest --> Keleti --> Bécs 1092 km
RailJet 162 | Keleti --> Zürich 1064 km
Báthory | Budapest --> Katowice --> Terespol 1078 km
Metropol | Keleti --> Boroszló --> Berlin 1010 km
A moszkvai útirány szerintem az új hidegháború miatt a következő évtizedre biztosan felejtős.
A balkániból a szerbiai pályaépítések előrehaladtával néhány helyreállhat, legalábbis korábban voltak ilyen irányú szándékok.
Az ÖBB éjjeli NightJet hálózatát szoktam még nézegetni. Azt azonban nem tudom, hogy milyen feltételekkel lehetne az ÖBB vonataira úgymond "rákéreckedni" egy-egy magyar kocsicsoporttal, illetve hogy ez a jövőben egyáltalán lehetséges-e. (Ha jól láttam az új osztrák vonatot, akkor azok ötkocsis zárt szerelvényként fognak közlekedni, az egyik végén vezérlőkocsival. Ha az lesz az alap, akkor a közvetlen kocsis vonatozásnak reszeltek, mert a tolatásokat megbonyolítja.) Nyáron a fizenzei útirányt tartanám érdekesnek, télen a párizsit és a brüsszelit. (Ha már ilyen sok környezettudatos emberünk dolgozik az EU központjában.)
Az EuroCity elnevezrsnek nem feltétele valamilyen táp ellátás? Már harmadszor hallom a csalódott utasokat, amikor a személyzet közli a csalódott éhes turistákkal, hogy nincs. (Budapest - Bécs távról beszélünk, és hát az emberek valamilyen érthetetlen oknál fogva számítanak rá).
igen - az egy 120 eurós mutatvány lenne a 40 eurós felnőtt jegy mellé :) sajátos.
megoldás lehet az, ha minden országban külön-külön veszem meg a kutya jegyet pl. a kalauztól?
pl. most végigkattintottam. Budapest-Sturovó normál jegyár 10 euró, akkor itt 5 euró a kutya. Szlovákiában a Sturovó-Kúty táv 5,6 euró a kutyának (belföldi jegy), majd a Kúty-Breclav átkelés 1.1 euró. Csehországon belül 442 kilométert megy az EC172, ez 50 korona, a cseh-német határon pedig a nemzetközi jegy 160 korona, akkor a kutya jegy 80 korona. a német szakaszra a honlap szerint "14 éven aluli gyermek jegyét" kell megvennem, ami 9 euró lenne a német határtól Hamburgig mindenesetre ez 21 euró + 130 korona lenne így, szóval 26-27 euró a 120 euró helyett...
avagy ez esélytelen és fogadjam el a "sorsom"?
esetleg ha Interraillel megyek (mert amúgy Svédország a végső cél), ez talán egy fokkal kivitelezhetőbb. bár a fene tudja, őszintén szólva. nem biztos, hogy megéri a vesződést, csak így elsőre azért szíven ütött a dolog.
(igaz, azt semmi nem múlja felül, hogy a DB-nél apparently nemzetközi kutyás utazásokhoz "egyedül utazó 14 éven aluli gyermek" jegyet kell venni, amit aztán postán küldenek ki, ez az egy megoldás van, viszont az angol felületükön nincs ilyen opció, hogy egyedül utazó 14 éven aluli gyermek, csak a sima gyermek jegy van... mindegy)
néztem a Regiojetet is Prágába, náluk elvileg vagy ingyen, vagy egyáltalán nem utazna a kutya (ezt még próbálom kinyomozni), és onnét a CD-vel Hamburg, majd a már viszonylag átlátható Koppenhága-Svédország útvonalon folytatni az utat. de ott is iszonyat ára van a standard másodosztályú jegynek, és abból számolnák a nemzetközi út kutyás jegyét.
hát igen - a végén könnyen lehet, hogy a 120 euró lesz az egyszerűbb és a nyerő megoldás.
Az a belföldi szabály. Külföldre nem kell pót- és helyjegy sem - igaz, az említett vonaton pont belföldön sem - a nagyobb kutyát meg el lehet vinni féláron, de mivel az a normál 2. osztályú ár felét jelenti, nem azokat a kedvező ajánlatokat, amik az embereknek vannak, így nem lesz olcsó.
sziasztok! a MÁV-tól is érdeklődök az ügyben, de kíváncsi vagyok a ti esetleges tapasztalataitokra is.
a HUNGÁRIA Eurocityvel Hamburgig utaznék, egy normál méretű kutyával (15 kg). a MÁV oldalán van egy ilyen információ, hogy...
"Pót- és helyjegyköteles (InterCity, Railjet, EuroCity, EuroNight) helyjegyköteles (expressz) vonat másodosztályú kocsijában a kisállatok – kutyák, macskák és egyéb kistestűek csak zárt hordozóeszközben való szállítása engedélyezett."
viszont ez elég életszerűtlennek tűnik, aztán persze lehet, hogy koppanok és tényleg ez a szabály és be is tartatják.
a kérdésem hozzátok az, hogy van-e információtok vagy akár tapasztalatotok arról, hogy ezt a szabályt valóban érvényesítik-e, illetve a téma kapcsán bármilyen más gondolatotok?
Moszkva-Párizs már a 2000-es évek második felében is volt, de akkor még csak egy közvetlen kocsi formájában, ami Berlinben egy egész napot állt, mert mindkét szakaszon éjszakai vonattal vitték.
A Moszkva-Nizza 2011-ben indult, az önálló párizsi vonat egy évvel később. Mindkettőben a '90-es évek görlitzi hálói voltak, azok, amiket a START megvett a Wagon Service-től (az meg egy részét pont a ruszkiktól). Ezek közül néhányat az oroszok 2004-től átépítettek luxus-osztályra, ami négy fülkét jelentett alul dupla ággyal és jókora saját fürdőszobával, meg egy kis bár-résszel. (Addig azok Berlinbe jártak, nagyon elvétve Varsóba is.) A Siemens-kocsik csak 2014 körül váltották le a normál hálókat
Az, hogy "1. és 2. osztály", csak annyiban nyilvánult meg, hogy előbbiben két, utóbbiban három - majd az új kocsikban négy - ágyat lehetett foglalni a fülkében. Amúgy ugyanaz volt mindkettő a luxusosztály mellett.
Más kocsikat csak nagyon kis mértékben kapcsoltak ezekhez. Moszkva-Breszt között orosz étkező járt - illetve attól függően, hogy itt nappal vagy éjszaka ment, egy ülőkocsi vagy egy négyágyas (kupejnyij) háló, a 2010-es évek végén hébe-hóba plackart is előfordult. Varsótól nyugatra pedig lengyel étkező volt - a nizzai vonatban először tényleg kettő, de erről elég hamar leszoktak.
Egyébként a franciák a hálók egy részét használták a Párizs-Nizza éjszakai vonaton is.
En ugy tudom a Moszka-Parizs es a Moszkva-Nizza ket kulonbozo szolgaltatast nyujtott.
A nizzai jaratban volt harom luxus hotelkocsi, ket etkezo, hat elsoosztaju halokocsi es egy masodosztaju halokocsi. Ez a tehetos orosz klienturanak szolt akiknek hazuk (volt) a Cote'd Azur-on es iszonyuk a repulestol.
A parizsi a turistaknak volt szanva, uj Siemens Viaggio stokkbol allitottak ki 4-agyas halot, hat agyas kusettet, es esetenkent racsatoltak mas orszagok vonatjaira az ut soran.
Egyiknek sem volt celja a penzcsinalas, hanem orosz presztizsnoveles/felvagas/ hirdetes volt a celja ('lam-lam nekunk is van'). Egyik kocsjuk sem Oroszorszagban keszult.
A COVID abbahagyta, a haboru vegleg kivegezte ezeket a jaratokat.
A csomag még egy fontos szempont. Amiért a román/szerb/török vendégmunkás kocsival indul Manchesterből mondjuk Constantába, úgy az orosz is jó pár bőrönddel/dobozzal utazik pár hétre Nizzába (vagy dolgozni, de az volt a ritkább), és ezt vonaton egyszerűbb volt menedzselni. Ismertem olyan tanárt, aki Japánból jött Budapestre dolgozni, ő is kompozott/vonatozott, mert költözni olcsóbb így, mint repülővel. Mondjuk késett is másfél hetet...
Az még a vírusosdi miatt állt le, és arra alapozva nem is terveztek vele idénre - az aktuálpolitika így nem tudott mit megakasztani. Egyébként 3364 km de csak 150-el veri a párizsi vonatjukat. És emlékezzünk, hogy 30 évvel ezelött ha csak egy-két nyár erejéig, de volt közvetlen Moszkva-Madrid hálókocsi is!
Milliókba nem került - ez azért nem olyan luxusvonat, mint pl. a VSOE, inkább csak egy kicsit magasabb szintű EuroNight - egy luxusfülke 1200 € körül volt, azt már nem tudom, hogy fejenként vagy egészben.
Ja, és nem kell ilyen csőlátásúan gondolkozni, nem minden kultúrában a repülés az alap. Az oroszoknál (illetve a többi nagyobb méretű poszt-szovjet országban) az nem a kényelemről és a biztonságról híres, meg annyira sose voltak elkényeztetve fapadosokkal, pláne nem távoli külföldre. A távolságok és a rossz közúti infrastruktúra miatt az autó is kevésbé alternatíva nekik, jobban hozzá vannak szokva, hogy vonatozzanak.
Oroszorszag es a volt Szovjetunio teruleten mas a vasuthoz valo hozzaallas. Ajanlom egy forumtarsunk blogjat - az orosz utazasokat olvasni es elmeny: http://hmsoft.fw.hu/
A heti 1x Moszkva-Nizza gondolom most nem jár, de tavaly szerintem még járt, az is benne lehet a top-5-ben.
Nekem nagyon meglepő, hogy egy ilyen vonat meg tud élni. Forintban sokszázezres (milliós?) jegyárakat láttam, hihetetlen, hogy képesek emberek ennyit fizetni kétnapos kétéjszakás hálókocsizásért ahelyett, hogy pár óra alatt odarepülnének a töredékéért.
Magyar kocsinak Thesszaloniki a nyerő a Transbalkán útvonalán több mint 1700 km-el, utána ezen az irányon Isztambul van szoros versenyben Párizzsal, majd Athén.
Nem sajátok:
Volt Moszkva-Róma és Moszkva-Torino is, hogy a Togliatti-Torino Pesten át járt-e, azt nem tudom.
A leghosszabb távok valószínűleg az Orient-Expressz családfáján keresendők, Párizs, Calais, Oostende, Berlin irányából is. Párizs-Bukarest még az ezredfordulón is volt.
Meg még az utóbbi 40 évből: Belgrád-Malmö, Varsó-Róma, Prága-Athén... illetve a '90-es évek autós vonatai Münchenből Athénbe és Isztambulba.
Magyarországon kívül, de még a normál hálózaton a Berlin-Irkutszk lehetett a rekorder.
OFF a Covid-határzár miatt Hidvégardó egyik Volánbuszos megállóját is kihagyta a buszjárat 2020 tavaszán, ami Szlovákia területén van... ON
Ismerem a helyszínt, amikor a tegnapi hozzászólást írtam, egyébként pont eszembe is jutott, hogy ott vajon a közúti szakaszt a Bódva hídjával kinek a feladata fenntartani. Ott ez a lezárás akkor mit jelentett? A közös használatú szakaszra egyik ország felől sem lehetett behajtani, így az országhatárnál lévő megálló maradt ki, és Bódvalenkének ment a forgalom?
Zittau-Görlitz: ez önmagában is érdekes, de az méginkább, hogy van 1 olyan állomás a vonlon, ami épp Lengyelországban van, de valószínűleg a német Ostritz lakosai használják, mert ott van mellettük. Schengennen belül ez nem probléma, de az egyik 2020 tavaszi fotó és bejegyzés arról tanúskodik, hogy az odavezető híd a covid miatt bizony le volt zárva...
OFF a Covid-határzár miatt Hidvégardó egyik Volánbuszos megállóját is kihagyta a buszjárat 2020 tavaszán, ami Szlovákia területén van... ON
A cseh 292-es vonalon csak Gluholazyn áll meg a vonat, ilyen esetben gondolom, CD díjszabás szerinti az állomás, és cseh belföldi jeggyel végig lehet utazni, mint Sopronnál ÖBB-vel. Mindenesetre érdekes az is, hogy a cd.cz keresőjében feltüntetik a határpontokon való átlépés időpontjait.