Keresés

Részletes keresés

szén lapátos Creative Commons License 2018.03.21 0 0 12856

 Ez melyik "Pupos"?

róbertke Creative Commons License 2018.03.21 0 0 12855

213-as  gép a 229 -es forgóvázán lenne? :-)

Előzmény: alkotasu (12848)
usgyiremot Creative Commons License 2018.03.21 0 0 12854

A gyári (?) fekete-bordó-sárga-szürke fényezés is szóba jöhet vajon?

Előzmény: smnks (12850)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.21 0 0 12853

Ez a néphadsereg-zöld? Hát, szvsz nem valami szép.

Előzmény: cseuztompi (12852)
cseuztompi Creative Commons License 2018.03.21 0 0 12852

Na ez elég jól nézne ki! :)

Előzmény: alkotasu (12848)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.21 0 0 12851

Valóban érdekes. Lehet hogy azt állapították meg ? 

A földzárlat megsólaljon ahhoz idő kell...Talán egy-egy pillanatra letestelt, majd szikra, huzat, a környezetében található rittyó, nyárfavirág ? 

Nagyon régi sztori, kollégák mesélték: Gs III-as tartalékon M 40 xxxx. Kivágta a főbiztosítót és egy oda passzoló talán 17-19-es villáskulcsot tettek be. Dm indít, majd hamarosan ki kellett csapni seprűnyéllel, mert hirtelen felizzott, és rücskösre éget a szerszám. Nem chrom-wanádium kulcs volt, de akkor is....

Előzmény: smnks (12849)
smnks Creative Commons License 2018.03.20 0 0 12850

Igen, első mérgemből felocsúdva aztán én is erre gondoltam! :-)

Sőt, később még eszembe jutott néhány másik verzió, de azok már erős csúsztatások lennének..., tehát inkább ez!

Előzmény: alkotasu (12848)
smnks Creative Commons License 2018.03.20 0 0 12849

Ezek a tűzesetek érdekelnének!

Kidörzsölődött, gondolom ezután letestelt... és mégsem jelzett be a földzárlat? Pedig akkora áram folyt ott, hogy tűz lett belőle..?

 

Nekem volt egyszer kábeltüzem, földzárlattal együtt. Igaz, ez BDV -vel történt, tehát itt OFF...

Előzmény: sörösgigant (12847)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.20 0 0 12848

Nekem van egy tippem: az M40,213:

Molnár Tibor József képe.

Előzmény: smnks (12845)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.20 0 0 12847

Hát nem tudom...

Földzárlatom volt, igaz úgy kb bő 100 km/h sebességnél Balatonfenyves környékén a 14851-es Postavonatnál. Selejtezés "szabványosan", újságpapírral. Azt 3 kocsit bírta, a vissza gépmenetet is....

Ezeknél csak úgy mint az off Bobónál nagyon ritka volt...

 

Érdekes, sokszor illetve az általam ismert tüzeknél szimpla kidörzsölődés volt, földzárlat nélkül...

Pedig eredetileg a vastagkábelek befogatva egy fabetétes fém kalodában volt, és prespáni is került bele. A kaloda meg lánccal kikötve hogy ne mozogjon....

Előzmény: smnks (12846)
smnks Creative Commons License 2018.03.20 0 0 12846

Ezeknél a szigetelés kidörzsölődéseknél nem jelzett be előbb a földzárlat?

Előzmény: sörösgigant (12842)
smnks Creative Commons License 2018.03.20 0 0 12845

Nem, az semmivel sem akart több lenni személyes véleménynél!

 

Viszont egy kicsit szándékomban állt kiugratni a nyulat a bokorból a következő Púpos színét illetően.

Te esetleg tudsz valamit? 

Előzmény: braun (12843)
m62-165 Creative Commons License 2018.03.19 0 1 12844

Közben fény derült a 209 balesetére is ami miatt selejtezve lett. Fehérváron csattan rá egy anyagolós vagy betonozós szerelvényre 1998 októberében!
A képeket Fábián László készítette:




Előzmény: m62-165 (12822)
braun Creative Commons License 2018.03.19 0 0 12843

Véleménye mindenkinek lehet és kell is. De nekem inkább számonkérésnek tűnt, mint egyszerű véleménynek.

Előzmény: smnks (12831)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12842

A saját melegedése ha van minimális, talán nem is mérhwtő. Ha melegszik akkor van a baj. Mármint nem a külső tényezők miatt.

Igen, laza saru, laza csavarkötés és a rengésektől lehet idővel elszakadnak a szálak és csökken a kereaztmetszet, ahol az áramsűrűség nő, emiatt melegszik. 

Mondju ezek a legritkábbak, a szigetelés elöregdése a fő gond. Volt már kábeltűz  szigetelés kidörzsölődés miatt, nem is egyszer.... Hibás szerelés szakadt távtartó, akármi miatt..

Előzmény: smnks (12838)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12841

Az is. Nincs ott semmi más

Előzmény: segélyvonókészülék (12837)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12840

Tényleg felirat a csillogás, bocsánat.

 

Előzmény: alkotasu (12839)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12839

Szerintem az csak egy felirat, fehéren felírva.

Előzmény: Zsivany2 (12833)
smnks Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12838

OK, értem, mit akartál mondani, és abban is egyetértünk, hogy nem lenne szabad melegednie!

De a jelek szerint olykor mégis melegedett, méghozzá néha veszélyes mértékig!

Kérdés: Mi ennek az oka? Netán egy hibásan kontaktáló csatlakozási pont közelsége? Vagy valami más? Netán maga a kábel fém anyaga is úgy megtöredezett az idők folyamán, hogy nem vezetett rendesen? És ezeken a pontokon nőtt meg úgy az átmeneti ellenállás, ami már káros hőfejlődéssel járt üzem közben?

Előzmény: sörösgigant (12832)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12837

Akárhogy is nézem, ezek nekem mind szimpla csatlásfedélként látszanak.

Előzmény: Zsivany2 (12835)
smnks Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12836

Szerintem nem látható semmiféle zárlámpa egyik általad hivatkozott fényképen sem!

Nekem úgy tűnik, a fedelet leszorító csat végéről tükröződik némi fény, vagy pedig ez a csat dörzsölt fényesre egy kis darabot a fedélen.

Előzmény: Zsivany2 (12835)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12835

... nézd csak meg ezt a képet:

 

https://img.index.hu/imgfrm/9/5/9/5/IMG_0012629595.jpg

Előzmény: smnks (12825)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12834

Köszi!

Előzmény: nohab (12829)
Zsivany2 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12833

"Zsivány Úr, hol az ördögbe látsz te ezen zárlámpát? :-)"

 

A csatlás fedelén vélem felfedezni, mint ahogy ezen a képen a bal oldali mozdonynál.

Azt azért nem gondolnám, hogy a csatlásfedél közepe fényesre volt nyalva.

Előzmény: smnks (12825)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12832

Rendesen vannak méretezve, ebben biztos vagyok. 

Arra akartam célozni, hogy normál üzemi körülmények között nem melegszik, illetve ha melegszik az eléggé elhanyagolható. 

 

Főleg nyáron a mozdony rendesen átmelegszik. A padló, a kasztni, az egész mozdony. A rengeteg fém miatt olyan mint egy kemence. Ezért óhatatlanul is kap elég meleget a kábelezés.....

Előzmény: smnks (12831)
smnks Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12831

Hozzászólásod első felére:

Ne haragudj, de én meg nem értem a felháborodásodat! Azt értem, amire már eddig is hivatkoztál, hogy ezek nem múzeumi, hanem anyagos gépek lesznek. De attól még miért ne volna szabad kinyilvánítani a személyes véleményemet akár a színezésükkel kapcsolatban?!?

Megette volna a fene, ha már itt tartanánk!

...

 

Másik téma: A főáramköri kábelek a Púposon!

Itt hamarjában több Fórumtárs is hozzászólt a témához. Leginkább "Sörös" kolléga egy megjegyzése szökött a szemembe: "...kapott elég meleget, és nem biztos, hogy a saját hője miatt..."

Na, itt ez egy lényeges kérdés, szerintem! Tudniillik, hogy a saját hőtermelése mekkora is egy ilyen kábelnek? Azt gondolom, úgy kéne legyen méretezve, hogy ez ne legyen számottevő, még nagyobb terhelés esetén sem! Ha mégis az, akkor ez kérdéseket kéne, hogy felvessen!

És most nem a csatlakozási pontokra gondoltam, azok nyilvánvalóan külön (kontakt)hibaforrások lehetnek!

Előzmény: braun (12826)
nohab Creative Commons License 2018.03.18 0 1 12830

Láttam már pár kicserélt kábelt, illetve annak idején az Északiban is csodáskodtunk eleget a porózussá vált, erősen mállékony kábel-vezeték szigeteléseken...

 

Láttam képeket közelmúltbeli Púpos-felújításokról, elolvadt TC-kábel-szigetelésekről, hajszálon múlt a tűz ezeknél a gépeknél is.

Előzmény: sörösgigant (12828)
nohab Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12829

Mind a 209, mind a 114 pályaszám létezett 1999 után is.

Akkor mit selejteztek le?

 

A 114 nem létezett utána, azt a Nosztalgia hozta vissza a gép felújítása után, jó másfél évtizeddel később.

Előzmény: Zsivany2 (12807)
sörösgigant Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12828

Van igazad, szó se róla...

 A kábelcsatornákat valóban ki kellene tisztítani, a sarukat kicserélni, a kötéseket ellenőrzni, újrahúzni...

 

Viszont annak idején D6 -on nem véletlenül kábelezték újra a mozdonyokat !

A műanyag PVC szigetelés ugye műanyag. Azt is tudjuk, hogy a műanyag ellenségei: meleg, hideg, illetve az idő....A napfény is, de az itt nem játszik nagy szerepet..

 

Az üzemideje alatt kapott elég meleget, és nem biztos, hogy a saját hője miatt, hanem az egyéb a mozdonytól származó meleget, és ugye télen hideget. 

Az idő is eltelt, mert pl. a 235 amu utoljára úgy 91 környékén kapott fm-et.......

Láttam már pár kicserélt kábelt, illetve annak idején az Északiban is csodáskodtunk eleget a porózussá vált, erősen mállékony kábel-vezeték szigeteléseken...

Előzmény: braun (12826)
nohab Creative Commons License 2018.03.18 0 0 12827

igen.

Előzmény: Zsivany2 (12786)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!