Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
2T motorról van szó, igen. Annyira az nem volt ismeretlen a dolog, tisztában voltam a gyűrűk eltolt rögzítő csap szerepével és a gyűrűk fajtájával (alul vastagabb, párhuzamos oldalú, felül keskenyebb, aszimmetrikusan ferde oldalú gyűrűk vannak benne). De az EX jelölést eddig még nem láttam sehol.
Először én is megijedtem, hogy nem jót adtak (szettet), de elkezdtem méregetni a főbb méreteket és összehasonlítottam a kapott hengerrel és semmi eltérés nem volt, csak az említett helyen. Mivel itt semmi mozgófelületek, semmi tömítő felületek nem találkoztak, favastagság meg volt bőven (hisz pont ez okozta a gondot), nyugodtan lehetett "farigcsálni". Ráadásul kb. 0.1mm volt csak a gond. Utána persze mosás, tisztítás mindenütt, majd alapos próbaillesztések. :))
Kétüteműnél a gyűrűnyilás miatt jelölik(itt stiftek vannak a gyűrűhoronyban,hogy ne tudjon elforogni a gyűrű,és ne ütközzön nyilásokba).négyütemúnél foroghat a gyűrű,viszont a szelepeknek vannak bemarások a dugattyutetőn.De a lényeg,rájöttél magadtól!
Ugyan most nem tudom ,hogy 2t vagy 4t motorod van,de csak a 2t motornak kell a dugón jelölni a kipuff irányát.Négyütemnél nem.Bár ott sem árt ha a csapszegfurat el van tolva a kptól.
Az önképzőköri módszereknek megvan a varázsa. :) A Simsonom idejében jó régen, én is olvastam felömlő marástól a blokkragasztásig mindent, de az ilyen hardcore dolgokhoz én már nem mernék nyúlni, még a flex szintjén sem. :o
De lehet, hogy bátraké a szerencse! (meg a hozzáértőké)
Közben nekem pénteken megjött az OEM-Parts-tól a komplett hengerszettem (RMS). Tegnap beraktam és elkezdtem járatni a motor. Beszereléskor volt egy kis probléma, de sikerült házilag orvosolni. Szó szerint be kellett faragni a hengert a helyére. :)
Ugyanis az eredeti és az új hengerszett alsó szoknyájának külső átmérője nem egyezett meg. Az új 3mm-rel nagyobb volt. A forgattyúsház ezen helyén (ahova becsúszik a szoknya alsó része) volt egy öntési kis dudor, amin az új szett felütközött. Flex+csiszolókoronggal kicsit meg kellett igazítani a gallér külső oldalát kb. 20mm hosszban és kb, 10mm szélességben. Kb. 0.1mm-ert kellett leszedni. Mivel ez itt nem játszik semmiben, bátran nekimentem. Ezután már semmi gondom nem volt vele.
Még egy érdekes (legalábbis számomra) tapasztalatom lett a dugattyú berakásánál (mivel ilyet csak most csináltam először, sok videót és leírást néztem előtte e témában). Mindenhol azt olvastam, hogy vagy a dugattyú teteje "TOP" felirattal, vagy a kipufogó iránya egy nyíllal van megjelölve. Na a kapott dugattyún semmi ilyen nem volt, csak két felirat (STD, EX). Ezek a feliratok az eredeti dugattyún talpon voltak (az STD-re egyből rájöttem, hogy Standard dugattyú méretet jelent). Még kint a hengerbe bepróbáltam az újat így felirattal talpon gyűrűkkel együtt. Hát be is akatt valamelyik átömlő csatornánál. Kis szarakodás után sikerült kiszedni. Majd bepróbáltam fejjel lefelé, és ott már nem akadt be sehová. Akkor látom, hogy az EX felirat mutat a kipufogó irányába. Ekkor esett le. EX=exhaust, kipufogó! Na szóval nem csak TOP, nyíl, hanem, EX felirat is létezik. :)))
Öntöttvas henger, borzasztó nyers, alaposan és óvatosan kell bejáratni.
Bocs,de leírtam,hogy cseréltem volna a Malát egy Kymcora mivel rendkívül húzós alakatrész árakkal találkozni. Meg most már elegendő lenne egy 50ccm es motor. Le írtam az OEM Part lehúzós. Le írtam,hogy találtam a le írt céget amely jóval olcsóbb. Elkérted a címet és balga azt hittem neked is Malád és ahhoz kellene alkatrész. Na mindegy jól elbeszéltünk egymás mellett. Elnézést kérek minden kitől ezzel el köszönök tőletek. Köszönöm a türelmet.
Én fölhívom vagy küldök egy emailt a nőnek szerintem korrekt és maximálisan segítőkész. Nekem eddig nincs velük rossz tapasztalatom. A másik céghez viszonyítva általában 20-30 ezerrel kevesebbért küldte a cuccot. Igaz egy szivatót és tűszelepet meg kormány csapágyat vettem tőle ezen viszont kb.70 ezer a megtakarítás. Azért ez nem semmi.
Szerintem nem kell ennyire félni. Nem terrorcselekménnyel fenyegetőzöl. :)
Nyugodtan ki lehet írni boltok címét nevét, semmilyen reklámérdeket nem sért.
Tiltani nem ilyenekért tiltanak, hanem nem oda illő durva hangvételért, sértegetésért (bár még az se mindig viszi át a küszöböt, magnós topicban pl...).
Amennyiben felteszem ide nem sértek topik rendet? Nem szeretnék tiltást. Szerintem inkább adok egy email címet oda írj és akkor oda elküldöm az elérhetőségeket. Nagyon normélisak. Most rendeltem tűszelepet komplett 17000 ft. A másikaknál 44000 kicsit durva a különbség.
Köszönöm a segítséget. Ma elmentem egy rövid próba útra hát az maga volt a gyalázat. 3 km alatt föltornázta magát kőkemény 40 re azt hittem megint ki nő a hajam mire elérte. Sajnos ez így nekem nem jött be. Marad a Mala azért azzal a 100 as tempót a világ végéig ki utazom. Sajnos nem vagyok fiatal,de ez még nekem is sok volt. Igaz mondta az eladó, tehát nem akart becsapni. Lehet,ha kikerülne belőle a fojtás akkor jobb lenne. Nem tudom és már nem is fogom. Inkább fizetem a kőkemény alkatrész árakat. 3 literrel azzal is elmotorozok az nem gáz. Nem rendelek az OEM Part tól semmit sem. Van másik cég aki korrektebb árakkal dolgozik. Ne értsétek félre nem bántani akarom a Kymcót biztos jó motor csak hát ez ebben a formában nem ok. Mégegyszer köszönöm a segítséget. További szép napokat és sok balaset mentes gurulást és mindenki a családját is bele értve kerülje el a korona vírust
De, gondolkoztam a 70-esen is (bár ott nem találtam, csak gyári szetteket), de mivel nekem elsősorban munkába járni kell (városon belül), a fogyasztás is szempont, na meg, ha a végáttételhez nem nyúlok, akkor a 70-essel is kb. ennyi lesz a tempó, csak erősebb blokkal.
Haromezer-parszaz kilometerrel vettem, igy valoszinuleg benne volt meg a fojtas. Mivel foleg varosban hasznaltam, igy nem volt igazan jelentosege. Csak parszor mereszkedtem ki vele a varosbol, de o sem nagyon szerette, meg en sem. (Mar evekkel ezelott volt, ugyhogy kicsit homalyosak az emlekek, lehet, hogy fel lehetett 100-105 korulre tornaszni, de az sem neki valo volt abban az allapotban)
Eppen azert lett utana inkabb Xciting 300i, mert azzal dinamikusabban lehetett kozlekedni, foleg, ha videkre is el kellett szaladni, vagy esetleg 2 szemellyel kellett menni. Szerettem, viszont adminisztracios hiba miatt kellett tole megvalnom, es igy kotottem ki a Silver Wingnel.
Hát az enyém se épp új. Óra szerint 7300 km-el vettem, de szerintem tekert. A hidegindításával nem vagyok megelégedve, ezért vettem kompressziómérőt és elég gatya a kompressziója. Megrendeltem a komplett henger-dugattyú szettet, 30.-a utánra érkezik. Kicserélek mindent és akkor "új" motorom lesz.