Keresés

Részletes keresés

dchard Creative Commons License 2018.03.04 0 0 3174

Egyelőre nem.

 

 

A piros részt szétszedtem, semmi hiba. A rugó ép, a csap nem szorul, a membrán öreg, de hibát nem láttam rajta.

 

A zöld részt tervezem még szétszedni, de gyanús, hogy itt más gond lesz, mert a mikrokapcsoló kézi vezérlésével hibátlanul megy a fűtés és a melegvíz is, mindkettőt tartósan teszteltem.

 

Ha van még ötlet, kérlek ne tartástok magatokban :-)

Előzmény: nixon70 (3173)
nixon70 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 3173

Köszönjük szépen, tanulságos volt.

Sikerrel jártál?

Előzmény: dchard (3172)
dchard Creative Commons License 2018.03.01 -1 0 3172

A tegnapi próba eredményeként beigazolódott a sejtésem: valóban a vízpresszosztát van leragadva. A hozzá tartozó mikrokapcsolót rövidre zárva elindul a fűtés és a melegvíz is, hibátlanul működik minden. Gondolom a sok állásban leragadhatott a nyomáskapcsoló. Kocogtatással, illetve a nyomás változtatásával nem javult meg, úgyhogy szét kell szednem. Ha már így lesz, akkor a vízkő mentesítést is elvégzem.

Előzmény: dchard (3171)
dchard Creative Commons License 2018.02.27 0 0 3171

Hogy válaszoljak a saját problémámra:

 

1. A nyomásmérő (már amit lát az ember a készülék előlapján) valóban nincs összekötve a vezérléssel.

2. A vezérlés ha mér is motoráramot (amit kétlek), nem így dönti el, hogy van-e víznyomás a kimenő oldalon.

3. Hanem egy ún. differenciális nyomáskapcsolóval.

 

Mivel ebben a típusban nincs más mód a fűtőkör nyomásának ellenőrzésére, így szinte biztos, hogy ez lesz a hiba oka. Mivel a nyomás normális, így jó eséllyel ez az alkatrész szar, amivel csak az ára a probléma (33 rongy, http://www.tam-zo.hu/ocart/Alkatreszek/Baxi-alkatreszek/Baxi-differencial-nyomas-erzekelo-egyseg-5629950).

 

 

 

 

Előzmény: dchard (3170)
dchard Creative Commons License 2018.02.26 0 0 3170

Sziasztok,

 

Egy Baxi eco 240i kazánom van, és az a problémám, hogy folyamatosan jelez a "nem elégséges nyomás" jelzőfény, a kazán nem ad gyújtást.

 

A nyomás természetesen megfelelő (1 bar hideg állapotban), a szivattyú elindul és szépen tekeri a vizet körbe. Légtelenítést is elvégeztem. Mivel a kazán sokat áll, ezért korábban volt már olyan, hogy ugyanez a hibajelzés volt, de a szivattyú be volt ragadva. Ilyenkor kézi rásegítéssel a szivattyút megforgatva és újra próbálkozva megoldódott a probléma. Most viszont a szivattyú szépen megy, még sem múlik el ez a probléma. Óvatos kocogtatással próbálkoztam, nem segített. Ellenőriztem a termosztátot és átfolyás detektorokat, mind működik. A használati melegvíz sem működik egyébként.

 

A kérdésem az, hogy mit kellene még megnézni? Illetve milyen módon tudja ezt a hibát detektálni a készülék? Utóbbival kapcsolatban ha jól látom akkor a nyomás mérő nincs a vezérlésre kötve, talán a pumpa áramfelvételét nézi, illetve a fűtéshez/HMV-hez tartozó NTC szenzor lehet még a hibás?

 

Köszi előre is!

nixon70 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 3169

Ha ez megvan, összenyitod a helyiségek ajtajait, termosztáton beállítasz 8-10°C-t.

Előzmény: nixon70 (3168)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 3168

Összerakod, lenyomáspróbázod.

A tágulási tartályban(vízoldal üres), ellenőrzöd az előfeszítési nyomást.

Előzmény: azertis.mathias (3167)
azertis.mathias Creative Commons License 2018.02.26 0 0 3167

Szia,

 

Köszönöm a javaslatot, ez alap volt, találtam is valamit, ami úgy néz ki, hogy beválhat (19x3,5 O-gyűrű), de igazából a többi kérdésemre is örülnék, ha válaszolna valaki. 

Pl.,

- vajon az eredeti elfolyás is ezen tömítések miatt volt-e, hogy történt-e fagyás, vagy csak a hideg miatt zsugorodtak a már egyébként is torzult gumitömítések,

- hogy miképp előzzem meg, hogy újra elfagyjon, persze ha azt nem számítjuk, hogy teljesen leürítem a rendszert,

- lehet-e fagyvédelmet aktiválni, ami a kazánnál (is) figyeli a hőmérsékletet, anélkül, hogy át kéne helyeznem a szobai termosztátot a fürdőszobába.

 

Köszi szépen!

Előzmény: nixon70 (3155)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.24 0 0 3166

Nem semmi.......

Örülök, hogy megoldódott.

Előzmény: fec73 (3165)
fec73 Creative Commons License 2018.02.24 0 0 3165

Tisztelt nixon70,

köszi szépen a tippeket.

Ma megoldódott a probléma.

A parapet-szellőző helytelenül volt

összeszerelve, ill. tömítetlen volt...

Üdv.

fec73

Előzmény: nixon70 (3164)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.24 0 0 3164

Igen ott van.

Előzmény: fec73 (3163)
fec73 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3163

Ott van gondolom a gázszűrő is( visszaolvastam a hasonló hibajelenségeket)

Sokat segítene, ha tudnám, hogy nehéz-e szétszedni....

köszi

fec73

Előzmény: nixon70 (3161)
fec73 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3162

Értem.

Köszönöm, megpróbálom...

fec73

Előzmény: nixon70 (3161)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3161

Igen ott ahol a kazánba csatlakozik takarítsd ki.

Előzmény: fec73 (3160)
fec73 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3160

Hogy érted?

Egy flexi csővel csatlakozik a kazánba...

 

Előzmény: nixon70 (3159)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3159

Ott néztétek, ahol a gázszelepre csatlakozik?

Előzmény: fec73 (3158)
fec73 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3158

Sárga flexi csővel...

Előzmény: nixon70 (3157)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3157

Fixre, vagy flexivel van rákötve a gáz?

Előzmény: fec73 (3156)
fec73 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 3156

Tisztelt nixon70,

köszönöm szépen a választ.

Igen kitakarítottunk.

Teljesen tanácstalan vagyok, már egy másik szerelő is

megnézte a kazánt.

Most azt produkálja, hogy bekapcsol a főégő, és valami elhúzza az őrlángot...

Mintha akkora lenne a kiáramlási sebesség, hogy elnyomja az égést...

Önmagában az őrláng, főláng nélkül ég!

Köszi a segítséget.

fec73

Előzmény: nixon70 (3152)
nixon70 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 3155

Mérd meg a tömítéseket (vastagság, külső-belső méret), vagy vidd el a boltba, hogy megmutasd.

Ha nincs vizesboltban, keress tömítéstechnikai boltot, mondd meg, hogy mihez kell, biztos tudnak segíteni.

Előzmény: azertis.mathias (3154)
azertis.mathias Creative Commons License 2018.02.22 0 0 3154

Illetve még +1 kérdés,

6. Használjak összeszereléskor valami hőálló tömítőpasztát az új tömítéseken kívül?

 

Köszönöm!

Előzmény: azertis.mathias (3153)
azertis.mathias Creative Commons License 2018.02.22 0 0 3153

Sziasztok!

 

Egy Junkers Euroline ZW23-1AE kazánom van, (mellesleg nem találtam hozzá való leírást, csak OW23-1AE-hez, nem tudom, mi a különbség, ha valakinek van, szívesen fogadom) ami a következő tüneteket produkálta sorban:

1. Leszerelt fűtőtest miatt nyáron és ősz elején le volt engedve a víz, utána feltöltöttem a rendszert és jól fűtött. Mivel nem laktunk ott, egy-egy nap munka után lezártam a fűtést, majd amikor legközelebb mentem, akkor 10 esetből 9-szer a nyomás 0-n volt és látszott, hogy a kazán alján folyt ki valahol a víz. Sajnos ekkor még nem próbáltam ki, hogy a túlnyomás szelep nyitott, vagy máshol szökött meg a víz.

2. Eljött a tél és a szobai termosztátot a fagyvédelem érdekében kb 8 fokra állítottam amikor abbahagytam a munkát. Amikor legközelebb jöttem, minden alkalommal 0 volt a nyomás, de fel tudtam tölteni a rendszert és újra működött jól amíg ott voltam. 

3. Legközelebb a túlnyomás szelep kifolyórészére ráhúztam egy csövet, aminek másik végét egy vödörbe helyeztem, hogy a víz szökésének helyét megállapítsam. Sajnos a jelek szerint túl későn, mert bár a kísérlet sikerült és a vödör száraz maradt, de következő feltöltési próbálkozásom kudarc lett, az öntvény rész és a HMV hőcserélő közül rögtön folyt a víz. Ekkor döbbentem rá, hogy a szobai termosztát nem biztos, hogy kellő védelmet nyújt a fürdőszobában levő kazánnak, ahol van két rosszul szigetelő ablak és ráadásul még az alig 1 méteres "parapeten" is simán bekúszhatott a fagy. 

4. Pár hónap pihentetés után kiszereltem a HMV hőcserélőt, de sem az öntvényeken, sem a hőcserélőn nem láttam törést vagy repedést. A hőcserélő két bemenetén volt némi fehér megszilárdult valami, ami akár vízkő, akár valami ragasztó is lehetett, másik kettőn pedig fekete kosz vagy valami, a jobb hátsón volt egy perlátor belsőre emlékeztető műanyag (talán mechanikus szűrés végett) egy műanyaggyűrűvel körülvéve és mindenhol egy kissé öreg, de nem repedezett vagy kőkemény gumitömítés.

 

Kérdéseim, hogy 

1. Mi lehetett az eredeti probléma és mi a végső?

2. Lehetséges, hogy csak a gumitömítések cseréje megoldja a problémám és nem fog folyni a kazán?

3. Milyen gumitömítés kell oda, mert szerelvényboltban nem volt olyan méret? Lehetséges, hogy valójában ellaposodott O-gyűrűk azok a tömítések, mert belső és külső részük is íves?

4. Cseréljem a "szűrőt" és a körülötte levő áttetsző gyűrűt?

5. Ha a tömítéscsere nem hoz megváltást, mi a következő lépés, merre induljak tovább?

 

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget, hozzászólásokat.

U.I. Ezt a képet találtam a kérdéses alkatrészcsoportról a neten.

nixon70 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 3152

Hali!

Mekkora az őrláng? Éri rendesen a hőelemet? Fúvóka, őrlángcső nem poros?

Felfűti a vizet rendesen, vagy menet közben áll le?

Ki lett takarítva beüzemelés előtt?

Előzmény: fec73 (3151)
fec73 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 3151

Üdvözletem.

Egy kis segítséget kérek szépen.

Adott egy ZC-18-as fali gázkazán. Elég régi.

Régóta nem működött, most átnéztük, bekapcsoltuk, és működik ugyan,

az őrláng kialszik amikor a fő égő láll. Kialszik vele az őrláng is...

 

Ezt mi okozhatja?

Köszönöm..

Fec73

Alex B Creative Commons License 2018.02.16 0 0 3150

Alex B Creative Commons License 2018.02.16 0 0 3149

Hello! Ehhez a Junkers keszulekhez keresek szervizkonyvet/segitseget.

Alapi42 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 3148

Ha eddig  nem lett megoldás  ! 

 

 

Tehát a következő a problémád :

 

 1. az emeleti fürdőszobában a mosdónál  van forróvíz,

 2.  a kádnál viszont éppen hogy langyos,

 3 a lenti zuhanyzónál  is  kevesled

 mi lehet az oka ?

 Hát sok minden..

 Elsőre  ki kell mérni hogy az egyes fogyasztók vízhozama azonos e ??

 

 Mert pl. lehetséges ,hogy a mosdónál  5 liter /perc folyik ki - forró  és ahol  nem megfelelő  ott  a duplája.

 

 Egy    háztartási  vizvételi hely  nagyjából  10 liter per perc, de ez pl. a nyomástól erősen függhet.

 

  A kisérletnél, a  hiba keresésnél  beállítasz  egy állandó vízhozamot  pl. az 5 liter/percet, méred hozzá a gázfogyasztást, majd a másiknál ugyan így  beállítod a vízhozamot,   nézed a gázfogyasztást  és ha a kettő azonos,    a hőfoknak is azonosnak kell lenni.

 Nyilván nem az első percben,  hanem akkor amikor már az egyensúly beáll. Hosszabb vezetéknél az egyensúly  később áll be. 

Előzmény: BalazsAnett (3133)
Alapi42 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 3147

Van benne valami !

Előzmény: opelgeza2 (3146)
opelgeza2 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 3146

Bocs, hogy beleszólok, de azon kívül, hogy BalazsAnett hozzászólása jónéhány vesszőt nélkülözött, teljesen érthető módon leírt egy problémát. Az, hogy te azt nem tudtad (vagy nem akartad) értelmezni, nem feltétlen az ő hibája...

Előzmény: sjohn (3134)
opelgeza2 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 3145

Hátha valakinek még szüksége lesz rá: a hiba megoldása a fűtővíz hőmérséklet érzékelő cseréje volt, ami a hibakódok és a hibajelenségek alapján elég egyértelmű. Elég szomorú, hogy ehhez két szerelő, három látogatás, öt telefonhívás, valamint négy hét kellett, továbbá az, hogy végül én végigböngésszem nekik a gépkönyvet és a kapcsolási rajzot, majd megmondjam, hogy mit cseréljenek ki.

 

Előzmény: opelgeza2 (3108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!