A piros részt szétszedtem, semmi hiba. A rugó ép, a csap nem szorul, a membrán öreg, de hibát nem láttam rajta.
A zöld részt tervezem még szétszedni, de gyanús, hogy itt más gond lesz, mert a mikrokapcsoló kézi vezérlésével hibátlanul megy a fűtés és a melegvíz is, mindkettőt tartósan teszteltem.
Ha van még ötlet, kérlek ne tartástok magatokban :-)
A tegnapi próba eredményeként beigazolódott a sejtésem: valóban a vízpresszosztát van leragadva. A hozzá tartozó mikrokapcsolót rövidre zárva elindul a fűtés és a melegvíz is, hibátlanul működik minden. Gondolom a sok állásban leragadhatott a nyomáskapcsoló. Kocogtatással, illetve a nyomás változtatásával nem javult meg, úgyhogy szét kell szednem. Ha már így lesz, akkor a vízkő mentesítést is elvégzem.
Egy Baxi eco 240i kazánom van, és az a problémám, hogy folyamatosan jelez a "nem elégséges nyomás" jelzőfény, a kazán nem ad gyújtást.
A nyomás természetesen megfelelő (1 bar hideg állapotban), a szivattyú elindul és szépen tekeri a vizet körbe. Légtelenítést is elvégeztem. Mivel a kazán sokat áll, ezért korábban volt már olyan, hogy ugyanez a hibajelzés volt, de a szivattyú be volt ragadva. Ilyenkor kézi rásegítéssel a szivattyút megforgatva és újra próbálkozva megoldódott a probléma. Most viszont a szivattyú szépen megy, még sem múlik el ez a probléma. Óvatos kocogtatással próbálkoztam, nem segített. Ellenőriztem a termosztátot és átfolyás detektorokat, mind működik. A használati melegvíz sem működik egyébként.
A kérdésem az, hogy mit kellene még megnézni? Illetve milyen módon tudja ezt a hibát detektálni a készülék? Utóbbival kapcsolatban ha jól látom akkor a nyomás mérő nincs a vezérlésre kötve, talán a pumpa áramfelvételét nézi, illetve a fűtéshez/HMV-hez tartozó NTC szenzor lehet még a hibás?
Köszönöm a javaslatot, ez alap volt, találtam is valamit, ami úgy néz ki, hogy beválhat (19x3,5 O-gyűrű), de igazából a többi kérdésemre is örülnék, ha válaszolna valaki.
Pl.,
- vajon az eredeti elfolyás is ezen tömítések miatt volt-e, hogy történt-e fagyás, vagy csak a hideg miatt zsugorodtak a már egyébként is torzult gumitömítések,
- hogy miképp előzzem meg, hogy újra elfagyjon, persze ha azt nem számítjuk, hogy teljesen leürítem a rendszert,
- lehet-e fagyvédelmet aktiválni, ami a kazánnál (is) figyeli a hőmérsékletet, anélkül, hogy át kéne helyeznem a szobai termosztátot a fürdőszobába.
Egy Junkers Euroline ZW23-1AE kazánom van, (mellesleg nem találtam hozzá való leírást, csak OW23-1AE-hez, nem tudom, mi a különbség, ha valakinek van, szívesen fogadom) ami a következő tüneteket produkálta sorban:
1. Leszerelt fűtőtest miatt nyáron és ősz elején le volt engedve a víz, utána feltöltöttem a rendszert és jól fűtött. Mivel nem laktunk ott, egy-egy nap munka után lezártam a fűtést, majd amikor legközelebb mentem, akkor 10 esetből 9-szer a nyomás 0-n volt és látszott, hogy a kazán alján folyt ki valahol a víz. Sajnos ekkor még nem próbáltam ki, hogy a túlnyomás szelep nyitott, vagy máshol szökött meg a víz.
2. Eljött a tél és a szobai termosztátot a fagyvédelem érdekében kb 8 fokra állítottam amikor abbahagytam a munkát. Amikor legközelebb jöttem, minden alkalommal 0 volt a nyomás, de fel tudtam tölteni a rendszert és újra működött jól amíg ott voltam.
3. Legközelebb a túlnyomás szelep kifolyórészére ráhúztam egy csövet, aminek másik végét egy vödörbe helyeztem, hogy a víz szökésének helyét megállapítsam. Sajnos a jelek szerint túl későn, mert bár a kísérlet sikerült és a vödör száraz maradt, de következő feltöltési próbálkozásom kudarc lett, az öntvény rész és a HMV hőcserélő közül rögtön folyt a víz. Ekkor döbbentem rá, hogy a szobai termosztát nem biztos, hogy kellő védelmet nyújt a fürdőszobában levő kazánnak, ahol van két rosszul szigetelő ablak és ráadásul még az alig 1 méteres "parapeten" is simán bekúszhatott a fagy.
4. Pár hónap pihentetés után kiszereltem a HMV hőcserélőt, de sem az öntvényeken, sem a hőcserélőn nem láttam törést vagy repedést. A hőcserélő két bemenetén volt némi fehér megszilárdult valami, ami akár vízkő, akár valami ragasztó is lehetett, másik kettőn pedig fekete kosz vagy valami, a jobb hátsón volt egy perlátor belsőre emlékeztető műanyag (talán mechanikus szűrés végett) egy műanyaggyűrűvel körülvéve és mindenhol egy kissé öreg, de nem repedezett vagy kőkemény gumitömítés.
Kérdéseim, hogy
1. Mi lehetett az eredeti probléma és mi a végső?
2. Lehetséges, hogy csak a gumitömítések cseréje megoldja a problémám és nem fog folyni a kazán?
3. Milyen gumitömítés kell oda, mert szerelvényboltban nem volt olyan méret? Lehetséges, hogy valójában ellaposodott O-gyűrűk azok a tömítések, mert belső és külső részük is íves?
4. Cseréljem a "szűrőt" és a körülötte levő áttetsző gyűrűt?
5. Ha a tömítéscsere nem hoz megváltást, mi a következő lépés, merre induljak tovább?
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget, hozzászólásokat.
U.I. Ezt a képet találtam a kérdéses alkatrészcsoportról a neten.
1. az emeleti fürdőszobában a mosdónál van forróvíz,
2. a kádnál viszont éppen hogy langyos,
3 a lenti zuhanyzónál is kevesled
mi lehet az oka ?
Hát sok minden..
Elsőre ki kell mérni hogy az egyes fogyasztók vízhozama azonos e ??
Mert pl. lehetséges ,hogy a mosdónál 5 liter /perc folyik ki - forró és ahol nem megfelelő ott a duplája.
Egy háztartási vizvételi hely nagyjából 10 liter per perc, de ez pl. a nyomástól erősen függhet.
A kisérletnél, a hiba keresésnél beállítasz egy állandó vízhozamot pl. az 5 liter/percet, méred hozzá a gázfogyasztást, majd a másiknál ugyan így beállítod a vízhozamot, nézed a gázfogyasztást és ha a kettő azonos, a hőfoknak is azonosnak kell lenni.
Nyilván nem az első percben, hanem akkor amikor már az egyensúly beáll. Hosszabb vezetéknél az egyensúly később áll be.
Bocs, hogy beleszólok, de azon kívül, hogy BalazsAnett hozzászólása jónéhány vesszőt nélkülözött, teljesen érthető módon leírt egy problémát. Az, hogy te azt nem tudtad (vagy nem akartad) értelmezni, nem feltétlen az ő hibája...
Hátha valakinek még szüksége lesz rá: a hiba megoldása a fűtővíz hőmérséklet érzékelő cseréje volt, ami a hibakódok és a hibajelenségek alapján elég egyértelmű. Elég szomorú, hogy ehhez két szerelő, három látogatás, öt telefonhívás, valamint négy hét kellett, továbbá az, hogy végül én végigböngésszem nekik a gépkönyvet és a kapcsolási rajzot, majd megmondjam, hogy mit cseréljenek ki.