Mi lenne, ha lenne egy olyan fórum, ahol megoszthatnánk egymással a tapasztalatainkat, a különböző anyagokat amiket több/kevesebb sikerrel használtunk, és tarthatnánk sorstársainkkal a kapcsolatot.
Ha érdekel, itt a helyed!
Azt, hogy ki mikor kap, az szerver működésből is fakad... Úgy látom a felhasználók közül, hogy aktív vagy, de még nem léptél be... de ha megkapod a szükséges adatokat, meg is változtathatod egyébként első belépéskor...ha nem kaptál volna, sztem hamarosan megérkezik a belépés aktiválása mail.
Jól van, ne haragudjatok. Csak direkt angol tanároknak építettem az oldalt, egy közösségi teret akartam, nem kereskedelmi céllal, és egyszerűen tudatni akartam. Bocsánatot kérek mindenkitől! Szép napot!
SZIASZTOK! EGY ÚJ ANGOL TANÁRI FÓRUM INDULT, AMI EGÉSZEN PORTÁLIG NŐTTE KI MAGÁT! KÉRÜNK NÉZZETEK BE ÉS HA ÚGY GONDOLJÁTOK, AKKOR DISKURÁLJUNK ITT: www.bbalazs.dhost.hu
SZIASZTOK! EGY ÚJ ANGOL TANÁRI FÓRUM INDULT, AMI EGÉSZEN PORTÁLIG NŐTTE KI MAGÁT! KÉRÜNK NÉZZETEK BE ÉS HA ÚGY GONDOLJÁTOK, AKKOR DISKURÁLJUNK ITT: www.bbalazs.dhost.hu
A következö link alatt lehet egy jó kis játékot találni: http://www.montanalingua.com/fileadmin/file_archive/montanalingua/mixed/BlindmansBuff.pdf . Szabadtéri játék; ezzel ilyen föneveket tanulnak a tanulók mint pl. "ág, lejtö", mellékneveket mint "sima, csúszós" és felszólításokat mint "állj meg!". Németül és franciaul is létezik: http://www.montanalingua.com/fileadmin/file_archive/montanalingua/mixed/blindekuh.pdf ill. http://www.montanalingua.com/fileadmin/file_archive/montanalingua/mixed/ColinMaillard.pdf .
Lejjebb valaki írta, hogy a kétnyelvű vizsgák az értékesebbek, az egynyelvűek "alacsonyabb szintnek" fogadják el. Ezt nem tudom honnan szedte a kolléga, mert egyszerűen marhaság.
Onnan szedte, hogy (nem is olyan) régen hivatalos helyeken így volt, ma már nem ez a szabály, de mivel nem csak állami cégek vannak, ennek ellenére számítani lehet ilyesmire. Ha én vennék fel alkalmazottat, mondjuk levelezésre, bizony én is megnézném, hogy van-e kétnyelvű nyelvvizsgája. Ha (egyetemi?) felvételihez kell, akkor persze más a helyzet. Azért nem lehet látatlanban megmondani, hogy vki milyen vizsgát tegyen, mert ez nagy mértékben attól függ, hogy mi a célja vele.
A www.nyak.hu -n minden akkreditált vizsgáról ellenőrizhető, hogy mit ér itthon. Ezen túl nincs különbség közöttük, már mint elfogadottságban, de az igaz, hogy a külön letehető A és B típusú vizsgák (csak szóbeli vagy csak írásbeli) nemsokat érnek önmagukban. Amelyik viszont államilag akkreditált C típusú (a NYAK szerint) az mind jó felvételihez és államvizsgához is. A Rigó, ECL, Euro, Telc tehát teljesen egyenértékű itthon.
Lejjebb valaki írta, hogy a kétnyelvű vizsgák az értékesebbek, az egynyelvűek "alacsonyabb szintnek" fogadják el. Ezt nem tudom honnan szedte a kolléga, mert egyszerűen marhaság. Az akkreditált vizsgák - egy/kétnyelvűségtől függetlenül - akkreditált középfokú (B2) vagy felsőfokú (C1) vizsgák és kész. Felvételi pontszámnál, diplománál csak a szintet írhatják elő (és utóbbinál ha indokolt azt h szaknyelvi legyen) mást nem. Kétnyelvű akkreditált vizsgát hivatalson csak a doktorandusz képzésnél kérnek jelenleg.
Az egy-kétnyelvűségre egyébként az Euro ad jó megoldást: jelentkezéskor el lehet dönteni hogy az egy- vagy a kétnyelvű változatot kéri. Érdemes megnézni a honlapjukat (www.euroexam.org ), elég sok naprakész info van elfogadásról is, ráadásul a tanári oldalakról letölthető a teljes vizsga értékelési rendszere, amit a vizsgáztatók használnak szóbelin és írásbeli javításkor. Messze a leginformatívabb vizsgás honlap az összes közül.
Ja és a 14 év: állami nyelvvizsgát abban az évben tehet a gyerek amelyikben betölti a 14-et (tehát lehet még 14 alatt a vizsga idején, de nem sokkal). Ez alatt állami nyelvvizsgát nem lehet tenni. Hogy érdemes-e 14 évesen? Igazad van én se szeretem, de az is igaz, hogy elég sok 14 körüli gyereket láttam már sikeresen vizsgázni. Ezek általában érettebb, sokat olvasós típusok. Üdv!
Szia! Ha az érettségit 4-5ös szinten meg tudja oldani, akkor az ECL-en sem lesz vele gond. Az ECL-t tényleg elfogadják középfokúnak, úgy tudom (ECL vizsgahely vagyunk).
A tanítvány már betöltötte a 15. életévét. Nagyon ügyes. Nagyon jó a beszédkészége. A nyelvtanokat jól tudja hasznosítani, ha beszélni kell. Ügyesen ír le képeket, oldd meg szituációkat. Nagyon jó a beszédmegértő képessége.
Csak úgy próbaképp minden előzmény nélkül megcsináltattam vele az érettségit. 4-5ös szinten teljesített minden feladatnál. Úgy érzem, még van, mit az írásbelire készülnie, de a szóbelin meg tudna felelni.
Egyetértek veled azzal, hogy várhatna még, de ha a szülők valamit akarnak.... Azt azért sikerült elérnem, hogy ne terheljék túl ezt a gyereket. Én úgy vélem, hogy lehet az egésszel jobb lenne várni egy évet, de a spanyolt elkezdi idén nagyon intenzíven tanulni, ezért szeretnék, ha valamit már fel tudna mutatni, meg félnek, hogy a spanyol mellett nem tud majd elég időt fordítani az angolra.
Szigorúan csak magánvélemény, de ha a tanítvány nincs még 14, akkor mi a fenének erőlködik egy nyelvvizsgával? Pláne, ha még nem is olyan biztos a tudása...
A tanítványom most úgy tűnik, hogy az ECL mellett döntött. Én nem szívesen akarom őt befolyásolni, mivel én a Rigó utcait csináltam anno. Ezek az új nyelvvizsgák számomra még kevéssé ismertek. Suliidőben a kollégáimmal szoktuk megbeszélni. Mivel még a nyelvtani tudádát nem érzem elégnek, ezért csak a szóbelire készülünk. Mondtam nekik, hogy a neten a 14 éves korhatár van, de konkrétan nincs megnevezve, hogy ez a középfokra is igaz-e. Kértem őket, hogy telefonon érdeklődjék meg, de még nem mondták, hogy meg tették volna. A szülők az egynyelvűt szeretnék. Ha megnézzük az érettségit, ott is ehhez hasonló típusok vannak. Ezért nem bánom. Ezért is kérdezlek titeket, hátha több a tapasztalatotok ezen a téren.
Köszi az eddigieket is. Én is hasonlóképp gondolkodom.
Géniusz Lócinak üzenem, hogy ennél a nyelvvizsgánál (ECL) azt írják, hogy a "C" típust államilag is elismerik középfokúnak. Nem tudom, ez tényleg így van-e. De azt is írják, hogy részvizsgákat is le lehet tenni, ezért gondoljuk, hogy csak a szóbelivel is próbálkozhat, és csak később fut neki az írásbelinek.
Sajnos én már nagyon régen foglalkoztam ilyesmivel, azóta sok minden változott, tanácsot nem szívesen adnék. Talán csak annyit, hogy ha Magyarországon szeretnéd a nyelvet használni, talán hasznosabb egy kétnyelvű vizsga, mert itthon bizony szükség van a két nyelv közötti váltásra (fordíts le egy levelet, stb.).
Igazából azt sem tudom, hogy egynyelvű vizsgáknál van-e életkori határ, de gyanítom, hogy ha van akkor, nem minden vizsgánál azonos. Ha meg tudod mondani, konkrétan milyen vizsgákban gondolkodsz, akkor utána lehet nézni.
Tanácsot nem tudok adni, viszont az egynyelvűt nem mindenhol fogadják el, pontosabban csak eggyel alacsonyabb szintnek fogadják el (pl. a középfokot alapfoknak, a felsőfokot középfoknak, épp amiatt, hogy hiányzik az oda-vissza fordítás belőle).
Igen, az egynyelvűre gondolok. Köszi a kiigazítást. Mit gondoltok, középfoknál melyiket érdemes választani szóbeli, írásbeli vagy mindkettő esetén. Találtam egy honlapot, ahol van egy összehasonlítás, de jobb szeretek többeket is megkérdezni.
Egy nyelvtani kérdésem lenne. Sehol nem találtam meg egyértelműen, hogy mi a különbség a think of és a think about között. Ebben kérném a segítségeteket! Én úgy vélem, hogy az of-ot inkább személyek esetén használjuk, míg az about inkább tárgyak esetén, vagy cselekvésekkel kapcsolatban, ha úgy értjük, hogy gondol vmire / vkire. Viszont, ha gondol vmit vmiről, az about. Na? Jól gondolom?
A másik kérdésem, hogy anyanyelvi nyelvvizsgán középfokon van-e életkori határ.