Nekem van ua márkától outi és garvel is, a kerék is más, masszívabb, nehezebb, a geo is más, rövidebb a felsőcső hossza, így nem annyira fekvős, tehát emiatt is kényelmesebb, de lassabb is. Amúgy túrázni jobb, de sebesség szempontjából rosszabb.
Szeretnék tanácsot kérni mert egy kicsit elvesztem a témában.
Nos jelenleg egy Gepida 300 Cross kerékpárt használok mondhatni napi szinten és túrára is.
A fiammal elhatároztuk,hogy edzésre és gyorsabb haladás érdekében kellene egy országúti kerékpár is nekünk.Nos itt viszont képbe jöttek a Gravel kerékpárok ami ugye egy kis kompromisszum a túra és az országúti közt.Nos a kérdésem az,hogy ha Gravel kerékpárt veszünk akkor amennyiben országútiként akarjuk használni akkor elég csak a gumit cserélni vagy másik kerékszett is kell.
Mondjuk túra jelleggel csak ugye a nyári hónapok lennének pár alkalommal.
Köszönöm az esetleges válaszokat és bocs ha túl amatőr volt a kérdés.
Nézz körül a trekking kategóriában, azok kb. erre a legalkalmasabbak.
Ha 120-140 van a teljes projektre, akkor muszáj kompromisszumokat kötnöd. A nyerget nem cserélném vaktában, hacsak nem bevált az a típus, így a vásárlásnál beszámíthatja a bringaboltos az eredetit és átszereli. Defekttűrő külsők mellett kaphatóak defekt tömítő folyadékkal feltöltött belsők, amik a szúrt lyukakat képesek betömni. Első körben erre indulnék, mert a gyári gumik szinte biztosan kb. nulla defekt védelemmel ellátottak.
Kompromisszum a vásárlásnál, hogy még a hazai márkáknál sem fér bele a kazettás hátsó agy, az elavult menetes helyett pedig hosszabb távon előbbi a tartósabb konstrukció.
Hogy típusokat is említsek, pl. Csepel Traction 200, Gepida Alboin 200 Pro. Ez alá nem érdemes menni ha tartósan használható bicikli a célod, és ezek is feszegetik a költségkeretet. Megnézheted más márkáknál is, ennyi pénzért mindenki kb. ugyanazt adja (a prémiumabb gyártókat most tegyük zárójelbe).
Másik kompromisszum, hogy nem kerékpárboltban veszed, hanem a tízpróbás multinál.
Btwin Hoprider 500. Kazettás hátsó agy, alu csomagtartó, a többi első ránézésre mint a fent említetteknél
Btwin Riverside 500. Kell még rá sárvédő, csomagtartó és lámpák de az alap ennél a legerősebb. Sárvédő 5-10ezer, csomagtartó szintén ennyi. Egy használható fényű USB tölthető lámpaszett is kijön hasonló keretből. És akkor még marad sisakra, kerékpáros nadrágra (vannak már utcai fazonúak is, nem kell versenyzőnek beöltözni).
A nyereg tényleg egyéni ízlés és kényelem dolga, az Argo nekem bevált, egyetlen negatívumot tudok csak felhozni ellene: szerintem nagyon "rugós". Szóval pattogós nyereg, rosszabb felületen haladva (vagy nagyobb pedál fordulatszámnál) viszonylag sok energia megy el pocsékba emiatt. Én felváltva használom egy Wittkop Medicusszal a bringámon, ég és föld a kettő: az Argo puha, jobban elnyeli az úthibákat (cserébe ugye pattogok rajta), a Medicus sokkal keményebb, ajánlott kicsit kiemelkedni a nyeregből, ha rosszak az útviszonyok, a hajtás viszont sokkal erőteljesebb, mert nem nyeli el az energia egy részét a nyereg.
Kisebb megszakításokkal CST Salvót nyüstölök én is évek óta, ami nem tetszik, az a súlya (~900g darabja), és hogy macskakövön tényleg csúszik (meg a nagyobb kavicsok is kidobhatják oldalra a kereket). Télen nem ér semmit (mármint jeges-havas-latyakos időben). Viszont az az 5mm-es defektvédő réteg tényleg nagyon jó, csak akkor volt vele defektem, amikor már megérett a cserére. Szerintem nagyon-nagyon jó kis gumi.
Érdeklődnék, hogy milyen kerékpárt ajánlanátok leginkább Bp-en munkába járásra, de hétvégén kirándulás is szóba jönne vele. 50-80 km. A munka miatt fontos, hogy megbízható legyen defekt elkerülés szempontból is.
Nagyrészt aszfalton használnám, de ha lemennénk földútra, ott sem szeretnék elcsúszni vele. 28" -os trekkingre gondoltam, legyen rajta sárvédő és csomagtartó is.
178 cm magas vagyok, 85 kg, a váz mérethez fontos lehet.
Egyéb kívánságok, amik utólag kerülnének rá: - nyereg: Selle Monte Grappa Argo, vagy hasonló, mi jöhet szóba? - külső gumik jobb minőségűek, defektvédettek legyenek pl: Schwalbe Road Plus, mi jöhet szóba?
Az egészre legfeljebb 120-140 e Ft-ot áldoznék.
A bicikli mellett melyik céget ajánlanátok a vásárlásra? Ahol van szerviz is, mert beüzemelve szeretném átvenni, esetleg kiszállítva.
Szeretnék a trekking bringámhoz (120-140 km-t megyek vele általában) Klipszes, vagy stoplis pedált és cipót. Mit ajánlotok és mit nem? Egyáltalán mit kell ezeken nézni? Decathlonosok ajánlhatóak? Köszönöm!
Mert ez nem baromság: Kényelmes írányítás Megemelt testhelyzet, állítható kormányszár, jól tapadó gumiköpeny, könnyen adagolható fék, 100% alumínium 6061 es váz, banán nyereg stb........
A 6061 váz egy ötvözetet takar, azon belül van legalább 3 altípusa, nem 100% alu.
A sram x5 ( alivio szint) 2014-óta létezik 10 sebességgel , nem szerepel melyik évjárat.
A tektro fékről szintén nincs leírás ,az m447 fékkel semmi gond.
A teleszkóp pedig magasan más kategória.
A sportsdirect oldala egy egyszerű gépi fordítás, ezért nem is várható tőle több.
Abban viszont igazad van , hogy jobban is megtisztelhetné a magyar vásárlóit.
Megnéztem szállítanak hozzánk is, minimum 3990ft-os költségen. Rögtön rákérdez, hogy UK, vagy más országba lesz e a szállítás.
Szerintem mindkét kerékpár jó választás. A Decathlonnál szerintem is biztosabb a vásárlás, de nagyon csábító a másik is.
> Rockshox30 arany TK Solo levegő felfüggesztés Forks kulcsrakész zárolása és állítható Rebound - utazási 100mm
> 30 sebesség Shimano Deore halászfelszereléssel Shimano Deore gyors tűz váltókar
Ez nettó igénytelenség a vásárló felé.
"Most azt mondod, hogy a Sportsdirect honlapja nem valós?"
Meggyőzhető vagyok, ha elárulod hogy melyik boltban kapható belőle. Azért halkan jegyzem meg, az M447 fék már kifutott. 3x10 Deore is lehet több féle generáció, de nem derül ki melyik van a kerékpáron.
A decathlonos honlap maga a vicc. Semmit mondó információk, értelmetlen termékleírás, ha nem tudnád megnézni élőben a boltban a kerékpárt ez alapján senki sem vásárolna.
Most azt mondod, hogy a Sportsdirect honlapja nem valós?
Gyakorlatilag nem is egy kategória felszereltségben a két kerékpár.
A Sportsdirect "honlapján" szereplö ár online megrendelésre vonatkozik. Csak UK címre szállítanak ki. A másik, hogy ez a "honlap" borzasztóan gagyi. Decathlonnál szerintem színvonalasabb kiszolgálást kapsz. Látszik, hogy érdekliőket a vevő nem csapnak össze kamuból egy itt láthatatlan termék kínálattal. De ha viccnek szánták, akkor jó. Nincs itt dilemma szerintem.
Ki melyiket tanácsolná? az 560-asról jókat olvastam, a Colossus 600-ról nem igazán találtam semmit, inkább csak a Muddy Fox márkáról de az nem volt valami fényes.
Ez, ha nem Btwin matrica van rajta akkor ~120-150k a listaára. A Decathlon saját gyárából direkt úton juttatja üzleteibe a portékát, míg a másik említett kettő kereskedő cég, bér gyártat. Mo-on a Hervis túlnyomó részt a Neuzer és KTM bringáit árulja.
Kerékpárt szeretnék vásárolni. Munkábajáráshoz, napi 6km távolságra, illetve alkalmankénti túrázásokra nagyrészt aszfaltra és minimálisan pedig földútra. (10-40km táv,havi 3-4 alkalommal) Most a Genesis Touring 3.8 biciklit néztem ki, jelenleg 130e Ft-os áron megvásárolható. Tudnátok véleményezni ezt a bringát? Esetleg tudtok hasonló kerékpárokat ajánlani?
Szia. Ugyanez igaz a 27.5" montikra is? Hasonló helyzet - bringavásárlás előtt állok. Szeretnék minél jobb felszereltséget, lockolható első teleszkópot. Itt is a CUBE-hoz érdemes hasonlítani a többit? Mi a helyzet a decathlonos bringákkal? Nagyon csábító az ára pl ennek.