Jelenleg már 39 millió Ft-on állnak a ház lejárt és kifizetetlen tartozásai. Pótbefizetünk, vagy hogyan lesz ez megoldva? A könyvvizsgáló miért hallgat? A társasház kompenzációs követelését végre beletették, elismerésem. Csak az a baj, hogy hiába mutatják ki 25200000 Ft értéken az éves elszámolásban a kompenzációs ingatlanból eredő követelésünket, mivel eladni nem hajlandó az Alapítvány az ingatlant, így csak nagyon lassan fog a kompenzáció befolyni a havi kb. 420 euróból a háznak. Eközben a szállítók nem fognak ilyen sokáig várni a jussukra (39 millió Ft a lejárt és kifizetetlen szállítói tartozás). Egyértelműen súlyos likviditási gondokra utaló jelek vannak, amiről mondania kell valamit a könyvvizsgálónak különben felmerül a gyanú, hogy tudatosan hallgat.
A közös képviselőnk bizonyára kiváló ügyvéd, azonban az számomra egyértelműen látszik, hogy számviteli dolgokban nem ennyire kiváló. Nem baj ez persze, én sem értek mindenhez.
Sürgősen lépni kellene a tartozások ügyében, mert a tartozások nem fognak maguktól megszűnni és nagyon nincs kedvem pótbefizetni.
Nem tudom, hogy köze van-e a közös képviselőnknek a két éve a Gozsduban történtekhez, de nagyon remélem, hogy attól még, hogy a nevek hasonlítanak, nálunk ilyen nem fog megtörténni és időben szembenézünk a problémákkal:
A számvizsgáló elnök, akit tavaly a Marina Alapítványba is kurátornak jelöltünk az általa ügyvezetett és részben tulajdonolt cégen keresztül számláz a társasháznak (Panoráma Ingatlaniroda)? Szabályos ez? Mi folyik itt kérem szépen?
Meglepve olvasom a Marina IV Társasház Behajtási összesítőjében a Kedves Shabi Levi nevét, akit a Marina Alapítvány felkért az Alapítvány kuratóriumában történő munkavégzésre. Shabi Levi 541294 Ft.-al tartozik a Marina IV társasháznak a Behajtási fázis úgymond 2. szakaszában van. A társasház 2011-ben az Alapítványnak kifizetett közös képviseleti díjként 5705000 Ft-ot, mindamellett még 2011 Dec. 31.-én tartozott 1630000 Ft.-al. Kérem, szíveskedjen az Alapítvány itt választ adni mégis hogyan képviselhetik a Marina IV érdekit, ha a kuratórium egyik tagja ekkora összeggel, behajtási szakaszban tartozik a társasháznak, Hogyan hagyhatták ezt?
Rákérdeztem az önkormányzatnál a Marina Part kapuzata előtti, jó dzsuvás terület sorsára. Ezt a választ kaptam:
"A Marina Part előtti terület átépítése a Cserhalom utca átépítésével egyidőben megtöreténik. Azonban előtte még meg kell oldani a 120kV-os légkábel földbe helyezését ami feltétele az útépítésnek. Az elektromos kábel kiváltása ügyében előzetes egyeztetéseket folytatunk az üzemeltető ELMŰ Zrt-vel. Amennyiben bonyolult eljárás jogi előkészítése megtörténik akkor, reményeink szerint 2013-ban megkezdődhet a kivitelezés. Azútépítés, amelyre a tervek rendelkezésre állnak, ez után leghamarabb 2014-ben kezdődhetnek meg, de erről még testületi döntés nem született."
...„- jóváhagyja az Alapítvány éves közhasznúsági jelentését, melyet megküld a Számvizsgáló bizottság tagjainak, valamint a Társasházakban 20 napra, jól látható helyen kifüggeszti”
Vendéglátós párti vagyok, ha egy szép kulturált üzletről van szó én támogatnám az Úszódaru és Danubius utca sarkán tervezett üzlet létesítését amelyhez a lakók hozzájárulását kérte. Felhívnám azonban a figyelmét az szellőztetéssel légelszívással kapcsolatos anomáliákra, mert Ön nem kis összeget áldozna az üzlet kialakítására és hátrányosan érintené a nyakába zúduló perek áradata. A tulajdonosok eladók és bérbeadók fűt-fát ígérnek baj eseten meg széttárják a kezüket, pénz az ablakban
Optimális esetben az üzletben keletkezett szennyezett levegő az Ön által említett "szellőzési csatlakozási" pontokon keresztül a a lakóház tetőterének szintje fölött kerülne az előírásoknak megfelelően kivezetésre. A Marina IV.-ben legalábbis azon az emeleten ahol mi lakunk ez a légelszívás mindenhová történik csak nem a tetőszint fölé. Egyszerűbben mondva, ha a szomszéd főz, nálunk jön az illat, olyan érzés mintha az ő tűzhelye felett ülnénk és fordítva ugyanez. Hiába kapcsoljuk be az elszívót az mindenhová küldi az étel illatot csak nem oda ahová kellene, terjeng folyosón és a többi lakásokban. Ez persze lakói háztartási szinten elviselhető kölcsönösségi alapon, de biztos nehezebb lenne az ön helyzete vállalkozása és a lakók kapcsolatában.
Volt az Úszódaru utcában egy kis büfé - már megszűnt-, amelyből az ételszag a jobbik esetben a garázstért árasztotta el, rosszabb esetben az emeleteken szagolhattak.
Javaslom, mielőtt bármibe belefogna, végeztessen a bérelni szándékozott helységében légtechnikai ellenőrzést. Szereljen fel azokra a kiépített "szellőzési pontokra" mobil nagyteljesítményű (csőátmérő és a tetőtérig tartó vezeték hosszának megfelelő teljesítményű) mobil elszívó ventillátort, alkalmazzon a beltéri levegő szinezésére nem tapadó szinező anyagot és üzemeltesse 1 órán keresztül lehetőleg akkor amikor a lakók otthon tartózkodnak. Szerintem megérné !!
A cégek május 31-ig adják be a mérleg- és eredménykimutatásukat az IRM-be, gondolom az alapítványoknál is ez lehet a határidő a közhasznúsági jelentésre, mely az alapítványok gazdálkodásáról szól. Egyébként te láttál már az Alapítványtól közhasznúsági jelentést az alakulás (2006) óta, amiben a célokon kívül számok is szerepeltek? Hol találhatók meg ezek KH-jelentések úgy, hogy ne kelljen Alapítványhoz köthető ember jóváhagyását kérni ahhoz, hogy beletekinthessek? Idén az SZJA-bevallásnál tudatosult bennem, hogy az egyik gyermekrákkal foglalkozó alapítvány a 400 milliós költségvetéséből működésre valami 120 millát használt fel. Azaz kaptak 400 millát SZJA-ból, amiből a rákos gyerekek ténylegesen 280 millát láttak. Ezért is lennék kíváncsi, hogy a mi közös képviselő Alapítványunknál hogyan is néznek ki ezek a számok. Meg egyébként sem ártana figyelemmel kísérni, hiszen a kompenzációs ingatlanjaink is az Alapítványban vannak, ha jól tudom.
...„- jóváhagyja az Alapítvány éves közhasznúsági jelentését, melyet megküld a Számvizsgáló bizottság tagjainak, valamint a Társasházakban 20 napra, jól látható helyen kifüggeszti”
Mindenben egyet értek az előttem szólókkal. Más kérdés: csak engem zavar rettentően, hogy vasárnap délután órákon át kell hallgatnom, ahogy valamelyik közeli lakásban hogyan élik egyesek a meglehetősen hangos szexuális életüket? (Sajnos mostanában egyre gyakoribb) Tudom, hogy nyár van és meleg... de legyen már olyan kedves az illető arra az időre bezárni az ablakot... Gyerekek is vannak itt.
Tájékoztatták már Önöket,h mennyiért forgathattak?
Nálunk is évek óta volt tartva rendezvény,de nem tudunk arról,h mennyi bevétel lett belőle.Lehet,h ez minket nem érint,s nem tartozik ránk.Sajnos ez szomorú.
Nem tudom ,h merre jár a parton,de a fűvet még az idén nem lócsólták,teljesen ki van száradva.A csapokat kinyították hadd élvezzék a kintről jövök,mi meg fízetjük.:(
A szomszéd fűve mindig zöldebb,hát ez így van nálunk is. 1 kertész nagyon kevés erre a területre.A Wiking szépen gondozza a területét.A zuhanyozót,öltözöt,kávézót is ők épitik,ami nem a mi érdemünk.
Ki kiváncsi erre a girnyó, randa kis növényre? Tessék bevinni a lakásba és ott élvezni az esztétikai értékét!
Ha a sok bunkó használna szemeteszsákot és kulturáltan használná a szemétkonténert (pl. nem dobná bele a 150 cm-es képernyőjű plazmatévéjének a dobozát), akkor talán igényesebben nézne ki.
A Turóc-Cserhalom utca sarkán elhelyezett szelektív gyűjtőket minden nap felborogatják a rohadt guberálók. Ennek köszönhetően bokáig járunk az üvegszilánkban.
Pedig van megoldás, íme:
Ez a Népfürdő utcában található.
Írtam az FKF-nek. Ha mást is zavar, ide kell írni: fkfzrt@fkf.hu
Szerintem meg kellene barátkozni a gondolattal, hogy a rendkívül igényesen kialakított folyosók közterületek és ráadásul tűz esetén menekülési útvonalak. A növényeket, bicikliket, bútorokat meg egyéb személyes cuccokat mindenki tartsa a saját területén (lakás, erkély, tároló).
A bunkósági ezüstérmet azoknak szeretném virtuálisan átadni, akik a büdös, széttaposott cipőiket hagyják a folyosón, az aranyérem pedig azoké, akik ahelyett, hogy az összegyűlt háztartási szemetet nyomban levinnék a szeméttárolóba, kivágják az ajtó elé, hadd kerülgessék a szomszédok, hadd bűzölögjön.
Szomorú, hogy egyes emberekre semmilyen hatást nem gyakorol az igényes környezet.
Nem minden ideális, de azért ne essünk túlzásba. Nagyon igényes a Duna-parti sétány, a két játszótér kiváló, a füvet folyamatosan gondozzák, a sportpályák karban vannak tartva és most épül - ha jól tudom - zuhanyzó, öltöző.
Az hogy minden féle szemét alak bemászkál, lehet megköszönni Dr. Tóth József polgármesternek, aki leszereltette a sorompót.
Érdemes lenne a tájékoztatáson javítani. Más társasházaknál tapasztaltak alapján: ha fúrással vagy egyéb nagy zajjal járó belső munkákat végeznek, legyen kötelező pár nappal előre a faliújságon közzétenni. Az olyan lakókat, akik nem a szokásos 8-17-ig munkarendben dolgoznak és ennek következtében nem 7-kor kelnek, rosszul érinti, ha váratlanul reggel 9-kor fúrásra ébrednek.
Hasonló a helyzet a mai filmforgatással: hazaér az ember a délutáni sziesztához készülődve és kilépve az erkélyre egy 50 fős tömeget lát a társasház elvileg zárt kertjében (II-es ütem). Ezzel sincs gond, nyilván megfelelő ellentételezést kap a társasház a területfoglalási díjakból, de miért nem lehet előre közölni a lakókkal, hogy számítsanak erre?
Ez valóban no comment, van itt közös képviseletre a Marina Part alapitvány sztárvezetőkke sztárfizetéssel van a szépnevű Building Management Kft és van a lakókból alakult közös képciseletecske, de minek? A feltett képek magukért beszélnek, abnormális az állapot. A kukatáróló rohad és egy darab virágcsrép az ablakban a a marina parti virág hadmüvelet tárgya. Mi sem egyszerűbb, Ha valaki olvassa a kommenteket látja, hogy némely egyszerű lakó jobban tájékozott alapvető kérdésekben, pl a virágcirkusz. Itt a mi egyik közös képviseletünk annyit értett az egészből, hogy minden virágot el kell távolítani, mert aztán jön a nagy irgum-burgum és mi ezért fizetünk. A helyzet komolyságát levonhatjuk pl ha valki elmegy a Danubius és Úszódaru utca sarkára. Ott kiszáradt egy kis fa és megoldotta a BUILDING MANAGENENT a problémát. Úgy 50 cm -el a föld feltt elvágták a törzset, ennyi !!! No Comment
A napokban mérettük fel alpintechnikai cégekkel a Marina Part belső, külső üvegfelületeinek tisztítását. Amint az ajánlatok írásos formában is rendelkezésünkre állnak és a Társasházak Számvizsgáló Bizottságai, közös képviselete döntött a munkát megrendeljük.
A garázstakarítás minden hónapban megtörténik, ez egyes Tulajdonosoknak megfelel, valakik pedig sokallják-, sajnos nem tudunk mindenki kérésének eleget tenni.
Az erkélyek csatornázásért az üzemeltetés és a IV. Társasház SZB-je is aktívan harcol.
Most úgy néz ki, hogy a beruházó teszt képpen a P épületen próbál ki egy csatornázási módszert, amihez nem kell felállványozni az egész épület oldalát. Amennyiben ez az eljárás megfelelőnek minősül akkor a többi épületen is elvégzik.