A Rometesektől loptam az ötletet: a kuplungszimeringet megsértheti a tengely végén lévő rece, ezért csere esetén összerakáskor be kell tekerni szigetelőszalaggal.
A 16-os blokkját széthúztam, kicseréltem a főtengelyt. Majdnem teljesen összeraktam a blokkot, de egy apróság hiányzott: kifogytam a lendkerék ékből. Reszelnem kellett egyet.
A négyes közben szépen halad, megtettem vele az első köröket az udvaron. A villamos rendszert kezdtem bekötni. A hátsó lámpát régóta (még soha?) nem szedte szét senki, mert a csavar rozsdás. Tettem egy próbát vele, s szerencsém volt: világít. Úgyhogy nem bolygatom én sem.
Ma jó idő volt, tehát motort szereltem. A Riga 4-es tankját kezdtem kitakarítani. Valaha valamilyen benzinálló festékkel próbálták kezelni a belsejét, de már sok helyen lemállott a festék. Feltöltöttem citromsavas vízzel, holnapra kész lesz.
A bovdeneket készítettem el. Sebváltó-bovdenből új kellett, a többit meg lehetett menteni.
A sebességváltó markolatnál a leszorító lemezzel (lásd a képen) nem volt szerencsém: a négyesnél (ahol még lent van az egyes) ez kisebb átmérőjű, mint a későbbi típusoknál.
Nem volt ilyen alkatrészem, úgyhogy reszelni kellett egyet.
Kíváncsian várom a tesztkörök eredményeit. Majd felhasználom a tapasztalatokat, mert én is tervezek már egy ideje egy tuningblokkot. (Kartermembrános tirisztoros blokk, plusz felömlős henger, viszonylag magas fordulatszámra hangolva, röpsúlykuplung.) De lehet, hogy ebbe az évbe nem fog beleférni - be kéne fejeznem a négyest, a tizenhatost, a Verhovettán át kell alakítani a villanyrendszert, be kéne fejezni a Tomos blokkos, Mustangtankos motort, össze kéne rakni egy Piaggio Ciao-t, készíteni kéne egy-két röpsúlykuplungot, mert régóta ígérgetem, stb, stb.
Udv Darusferi! Igen en szeretem es bevalt a 3 gyuru,mar amelyik dugot meg lehet csinalni.... en azzal magyarazom h mivel nem nagy fordulatrol beszelunk es alapbol kicsi a surites igy a legnagyobb tomitettseget kell kihozni amit lehet,es mivel ugy van stiftelve h sehol nem esik egymas ala igy a leheto legjobb a zarasuk!! Most csinalok egy 4le mustangot 6500fordulatnal,es az is 3gyurus,es zsoke sapka formaju az egestere,es igen jol megy!! :-) bar ez a hengerfej alakitas meg nalam is kidolgozas alatt van,csak alu hegg hianyaban vartat magara!!!
Udv Tibi! Igazabol mindenhez hozza lett nyulva!! :-) blokk es henger atmenet,szivo oldal,es csatornaja.... a ket beomlo fust proban gyatra kepet mutatott, igen ugy latom h tanarbacsi azt is bovitett..... de gondolom oda nem fert hozza ahol az alu es persely talakozott,ott maradt egy val es igen rossz orvenylest okozott,hozza teszem ahoz az elhez tanarbacsi nem nyult!!!!! Oszinten kivancsi vagyok ra h milyen lesz,de es szerintem az egyik leggyorsabb riga lesz....h mennyire lesz nyomatekos hat szerintem nem...... a tul magas kipuf nyilas miatt,de majd a teszt kideriti!!! Ja igen dugo is konnyitve lett 4g. Henger sikolva 0'5mm dugo kapott egy plusz olajtarolo hornyot! En a kuplungtol felek mondtam is Csabinak h meg fog csuszni!! De....
Biztos hogy számottevő eredmény lesz , két éve Tiszacsegén mentem egy kört a Tanár bácsi Orosz tuningos Riga 4 es motorjával , de nagyon ment , rögtön azt kérdeztem hogy hány lovas .
De , a vásárolt tuning hengert is dicséri Rigás Csabi , azt mondja olyan nyomatéka van hogy 16 fogas első lánckerékkel is kettesben majdnem alapjáraton is képes menni . Had kérdezzem már hogy látom te előszeretettel használod a három gyürüs megoldást , érdemes e ? lényeges e a különbség a két gyürühöz viszonyitva ?
udv mindenkinek! Eloszor is koszonet Tanarbacsinak (Rigas Csabi neveben)az orosz tuning leirasnak megvalositasaban,ha nem haragszik meg en egy picit igazitottam rajta egy ket dolgon. Furt, 3gyurus (konyitve) 60ccm,blokk osszedolgozva!! Csabi osszerak es johet a varva vart eredmeny!!!
Nem hittem volna, hogy a tank kifogyásánál, lyukadásánál, vagy a kuplungbowden szakadásnál nagyobb akadály jöhet új kedvencem boldog új életének megalapozása közben. Sajnos ez az ócska kínai vírushamisítvány mégis elgáncsolt. Viccet félretéve, bitangszar egy hét volt, de már voltam kint a teraszon. Ha nem tojik a nyuszi, még egy hét és dolgozom.
Srácok! Nem fogok semmit túldramatizálni. De vigyázzatok magatokra! Ezt jobb megúszni, mint legyűrni.
Ahogy dandy30 írta nemrég: a gyújtó trafót leszámítva a Riga gyújtásával nem szokott gond lenni. Ha megbízható gyújtást akarsz a motorodra:
- a legegyszerűbb mód: cseréld le a trafót. Mondjuk Simsonéra, de szinte bármi mással beéri.
- a második legegyszerűbb: szüntesd meg a trafót és használj kistraktor-tekercset. Néha hozzá lehet/kell piszkálni, de legalább megmarad a megszakítós életérzés.
- alakíts át elektronikusra, ez teljesen gondozásmentes megoldás, ennek több módszere lehet:
1. láncfűrész-gyújtásban nem vagyok járatos (talán Verho4 vagy Rigás Csabi tud segíteni)
2. átalakítható a gyári rendszer Hall-szenzorosra - ha a fórumon visszaolvasol, részletes leírást, fényképeket és rajzokat találsz róla. Szükséges hozzá némi jártasság az elektronikában.
3. robogó gyújtás (vagy kínai "univerzális" gyújtás) is felfaragható a Rigára, ehhez viszont egy ügyeskezű esztergályos közreműködése szükséges.
Üdv elvtársak! Gyújtás átalakítás témában lenne pár kérdésem. Mit érdemes elkövetni a megbízhatóság növelésére? Tomos/Terra/Robi52 gyújtótekercset hallottam már, és itt is olvastam róla. Illetve lehet kapni láncfűrészekhez megszakító helyettesítő elektronikát ami elvileg akármilyen megszakítós géphez jó. Ilyesmivel van valakinek tapasztalata?