Keresés

Részletes keresés

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.03.11 0 0 2809

Jo kep Barátom. 😁😀

Előzmény: dandy30 (2807)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.03.11 0 0 2808

Ebbol jo lenne vagy ketto nekem is.  Mar ha van annyi anyag h engem korbeerjen. 😀😁

Előzmény: darusferi (2806)
dandy30 Creative Commons License 2021.03.10 0 0 2807

1991-ben készült a kép. Itt még új vol a kis piros Deltám😊

darusferi Creative Commons License 2021.03.10 0 0 2806

darusferi Creative Commons License 2021.03.10 0 0 2805

Sziasztok ! 

A nyari Rigas motorozasokon tudjunk alkalomhoz illoen oltozni , keszulnek feliratozott polok az 

Elvtarsaknak !

vermestibi2 Creative Commons License 2021.03.07 0 1 2804

Egy hirdetésben láttam, ezt a Bervát. Több furcsaság van rajta, pl. berúgósra és lábváltósra van átalakítva. De a lényeg: Riga trafóval tuningolták!

vermestibi2 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 2803

A Rometesektől loptam az ötletet: a kuplungszimeringet megsértheti a tengely végén lévő rece, ezért csere esetén összerakáskor be kell tekerni szigetelőszalaggal.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.28 0 1 2802

A 16-os blokkját széthúztam, kicseréltem a főtengelyt. Majdnem teljesen összeraktam a blokkot, de egy apróság hiányzott: kifogytam a lendkerék ékből. Reszelnem kellett egyet.

A négyes közben szépen halad, megtettem vele az első köröket az udvaron. A villamos rendszert kezdtem bekötni. A hátsó lámpát régóta (még soha?) nem szedte szét senki, mert a csavar rozsdás. Tettem egy próbát vele, s szerencsém volt: világít. Úgyhogy nem bolygatom én sem.

 

darusferi Creative Commons License 2021.02.22 0 0 2801

 

Üdv Tibi  ! 

Egész jól sikerült ,na ilyet nem tud a mai szerelők többsége  , csak cikk szám alapján ki hozza araktárból a  hiányzó alkatrészt .

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 2800

Ma jó idő volt, tehát motort szereltem. A Riga 4-es tankját kezdtem kitakarítani. Valaha valamilyen benzinálló festékkel próbálták kezelni a belsejét, de már sok helyen lemállott a festék. Feltöltöttem citromsavas vízzel, holnapra kész lesz.

A bovdeneket készítettem el. Sebváltó-bovdenből új kellett, a többit meg lehetett menteni.

A sebességváltó markolatnál a leszorító lemezzel (lásd a képen) nem volt szerencsém: a négyesnél (ahol még lent van az egyes) ez kisebb átmérőjű, mint a későbbi típusoknál.

Nem volt ilyen alkatrészem, úgyhogy reszelni kellett egyet.

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 2799

Nem soroltam fel mindent.

Előzmény: darusferi (2798)
darusferi Creative Commons License 2021.02.20 0 0 2798

 

Üdv Tibi ! 

 

Ez nem kevés .  Lehet hogy még Komár is van be tervezve ? ?

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 2797

Kíváncsian várom a tesztkörök eredményeit. Majd felhasználom a tapasztalatokat, mert én is tervezek már egy ideje egy tuningblokkot. (Kartermembrános tirisztoros blokk, plusz felömlős henger, viszonylag magas fordulatszámra hangolva, röpsúlykuplung.) De lehet, hogy ebbe az évbe nem fog beleférni - be kéne fejeznem a négyest, a tizenhatost, a Verhovettán át kell alakítani a villanyrendszert, be kéne fejezni a Tomos blokkos, Mustangtankos motort, össze kéne rakni egy Piaggio Ciao-t, készíteni kéne egy-két röpsúlykuplungot, mert régóta ígérgetem, stb, stb.

Előzmény: Verho4 (2795)
Verho4 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 2796

Udv Darusferi! Igen en szeretem es bevalt a 3 gyuru,mar amelyik dugot meg lehet csinalni.... en azzal magyarazom h mivel nem nagy fordulatrol beszelunk es alapbol kicsi a surites igy a legnagyobb tomitettseget kell kihozni amit lehet,es mivel ugy van stiftelve h sehol nem esik egymas ala igy a leheto legjobb a zarasuk!! Most csinalok egy 4le mustangot 6500fordulatnal,es az is 3gyurus,es zsoke sapka formaju az egestere,es igen jol megy!! :-) bar ez a hengerfej alakitas meg nalam is kidolgozas alatt van,csak alu hegg hianyaban vartat magara!!!

Verho4 Creative Commons License 2021.02.20 0 0 2795

Udv Tibi! Igazabol mindenhez hozza lett nyulva!! :-) blokk es henger atmenet,szivo oldal,es csatornaja.... a ket beomlo fust proban gyatra kepet mutatott, igen ugy latom h tanarbacsi azt is bovitett..... de gondolom oda nem fert hozza ahol az alu es persely talakozott,ott maradt egy val es igen rossz orvenylest okozott,hozza teszem ahoz az elhez tanarbacsi nem nyult!!!!! Oszinten kivancsi vagyok ra h milyen lesz,de es szerintem az egyik leggyorsabb riga lesz....h mennyire lesz nyomatekos hat szerintem nem...... a tul magas kipuf nyilas miatt,de majd a teszt kideriti!!! Ja igen dugo is konnyitve lett 4g. Henger sikolva 0'5mm dugo kapott egy plusz olajtarolo hornyot! En a kuplungtol felek mondtam is Csabinak h meg fog csuszni!! De....

darusferi Creative Commons License 2021.02.19 0 0 2794

 

Üdv  Verhó 4 ! 

 

Biztos hogy számottevő eredmény lesz  , két éve Tiszacsegén mentem egy kört a Tanár bácsi  Orosz tuningos Riga  4 es motorjával  , de nagyon ment  , rögtön azt kérdeztem hogy hány lovas . 

De , a vásárolt tuning hengert is dicséri  Rigás  Csabi , azt mondja olyan nyomatéka van hogy 16 fogas első lánckerékkel is kettesben majdnem alapjáraton is képes menni . Had kérdezzem már hogy látom te előszeretettel használod a három gyürüs megoldást  , érdemes e ? lényeges e  a különbség a két gyürühöz viszonyitva ?

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 2793

Szuper.

A felömlő nyílásokat módosítottad?

 

Előzmény: Verho4 (2792)
Verho4 Creative Commons License 2021.02.19 0 0 2792

udv mindenkinek! Eloszor is koszonet Tanarbacsinak (Rigas Csabi neveben)az orosz tuning leirasnak megvalositasaban,ha nem haragszik meg en egy picit igazitottam rajta egy ket dolgon. Furt, 3gyurus (konyitve) 60ccm,blokk osszedolgozva!! Csabi osszerak es johet a varva vart eredmeny!!!

puckandúr Creative Commons License 2021.02.16 0 0 2791

Köszönöm!

 

Ami nem öl meg, az erősebbé tesz. Szásenka épül :)

Előzmény: Katonka Balázs (2790)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.14 0 0 2790

Kitartast es jobbulast Neked Elvtársam.  🇹🇳

Előzmény: puckandúr (2789)
puckandúr Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2789

Tisztelt Elvtársak!

 

Nem hittem volna, hogy a tank kifogyásánál, lyukadásánál, vagy a kuplungbowden szakadásnál nagyobb akadály jöhet új kedvencem boldog új életének megalapozása közben. Sajnos ez az ócska kínai vírushamisítvány mégis elgáncsolt. Viccet félretéve, bitangszar egy hét volt, de már voltam kint a teraszon. Ha nem tojik a nyuszi, még egy hét és dolgozom.

 

Srácok! Nem fogok semmit túldramatizálni. De vigyázzatok magatokra! Ezt jobb megúszni, mint legyűrni.

Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2788

Helyesbítek.  De van ilyen is Stellaba.  De a tobbi resz meg nem latszik. Na mindegy fura az a tank az biztos. 

Előzmény: Katonka Balázs (2787)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2787

Kar h nem latszik egeszbe mert igy eleg kamu kinezetu meg a kormanyszorito is Mini nem Stella aze masmilyen bilincses mint a normal Rigae. 

Előzmény: vermestibi2 (2786)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2786

Ez valami prototípus vagy kisszériás modell, Stella-Delta, a Sarkanā Zvaigzne facebook-oldalán találtam.

Előzmény: Katonka Balázs (2785)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2785

Ennek mi ertelme? 😊

Előzmény: vermestibi2 (2784)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2784

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.13 0 0 2783

Valamint át lehet alakítani házilag is az eredeti gyújtást elektronikusra, az oroszoknál találkoztam ezzel a megoldással, a Wagnerland.ru oldal fórumán, itt egy videó is róla: https://www.youtube.com/watch?v=Udta0i6zCfY&feature=emb_title

Előzmény: Marcellvs (2780)
darusferi Creative Commons License 2021.02.12 0 0 2782

Elvtársak  ! 

Szerintem leg egyszerübb  a Terra tekercs , és még árban is ki birható  .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 2781

Ahogy dandy30 írta nemrég: a gyújtó trafót leszámítva a Riga gyújtásával nem szokott gond lenni. Ha megbízható gyújtást akarsz a motorodra:

- a legegyszerűbb mód: cseréld le a trafót. Mondjuk Simsonéra, de szinte bármi mással beéri.

- a második legegyszerűbb: szüntesd meg a trafót és használj kistraktor-tekercset. Néha hozzá lehet/kell piszkálni, de legalább megmarad a megszakítós életérzés.

- alakíts át elektronikusra, ez teljesen gondozásmentes megoldás, ennek több módszere lehet:

 1. láncfűrész-gyújtásban nem vagyok járatos (talán Verho4 vagy Rigás Csabi tud segíteni)

 2. átalakítható a gyári rendszer Hall-szenzorosra - ha a fórumon visszaolvasol, részletes leírást, fényképeket és rajzokat találsz róla. Szükséges hozzá némi jártasság az elektronikában.

 3. robogó gyújtás (vagy kínai "univerzális" gyújtás) is felfaragható a Rigára, ehhez viszont egy ügyeskezű esztergályos közreműködése szükséges.

Stb.

Előzmény: Marcellvs (2780)
Marcellvs Creative Commons License 2021.02.12 0 0 2780

Üdv elvtársak! Gyújtás átalakítás témában lenne pár kérdésem. Mit érdemes elkövetni a megbízhatóság növelésére? Tomos/Terra/Robi52 gyújtótekercset hallottam már, és itt is olvastam róla. Illetve lehet kapni láncfűrészekhez megszakító helyettesítő elektronikát ami elvileg akármilyen megszakítós géphez jó. Ilyesmivel van valakinek tapasztalata? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!