Szia! Én úgy szoktam levenni, hogy a kuplungláncot alulról megtámasztom egy fa ékkel a lánc lógását kiküszöbölve, majd egy 8 mm.-es rúdvasat teszek a lánc és a kuplung fogai közé. Ezután egy csillagkulcsra egy kalapácsütés és meg is indul az anya. Ritkán kell második vagy harmadik ütés. Sok sikert.
Én az ilyet mindig úgy szoktam belazítani hogy,ráteszem a csavarra a csillagvillás kulcs csillag részét a másik villás részre egy hirtelen ütéssel rácsapok.(kisebb kalapáccsal)Kétszer-háromszor ráütök általában mindig meglazul az anya.Én így szoktam,de láttam már olyat is hogy a kuplung lánc alá beraktak egy nagyobb csavarhúzót ami tekeréskor megfeszül és nem hagyja forogni.De ez nekem valahogy nem tetszik.
Leveszed a hengert és beteszel a dugattyú alá keresztbe valamit mint az MZ-nél. Vagy csak a hengerfejet és rongyot teszel a hengerbe, visszarakod a hengerfejet. Vagy légkulcs.
Köszi! Nem akar megmozdulni az anya, inkább a gyújtás oldalon csavarodik kifelé a csavar, de az anya a főtengellyel együtt forog. Az anya mögött van egy alátétet, amit kézzel lehet mozgatni, szóval szerintem nincs a helyén a fogaskerék. Ennek az anyának csillagkulccsal simán le kéne jönnie nem, vagy van ennek bármi trükkje?
Húzz/karcolj egy összekötő vonalat valami jelölőfilccel/zsírkrétával a főtengelyre az anyára és a lánckerékre. Meglátod elfognak mozdulni a vonalak egymáshoz képest.
Anya a fogaskeréktől elmozdul mert elpörög a kúpon. Kicsit furcsán áll az az anya a főtengelyen. Ennél beljebb szokott az lenni, Legalábbis a mustangnál. Nem tudom hány alátét van vagy mi van alatta.
Szia! Levettem a kuplung oldali deknit és azt látom, ha berúgom, hogy az egész forog, hajtja a kuplungláncot a főtengely végén lévő fogaskereket és a kuplungot magát, néha anya a fogaskeréktő függetlenül is elmozdul. Megpróbáltam húzni az anyán, de semmi nem változott. Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Két kérdésem is lenne.Az egyik az hogy nincs-e valakinek két db velorex feliratú tükörbilincse eladó.A másik.Tegnap hazafelé megtáltosodott a Km-órám.Egyik pillanatról a másikra elkezdett legalább kétszer annyit mutatni mint amennyivel valójában megyek. 40km/h-nál már 80-at mutat.A számlálója az működik rendesen.Valakinek valami ötlet hogy lehetne ezt orvosolni?
Innen a monitor mögül nem tudom megmondani hogy egy már készre javított motor miért nem jó. Bal deknit leveszed és ha rárúgsz már látni kell valamit. Főleg ha alig forgatja a főtengelyt.
Remélem nem kell teljesen szétszedni a motort, mert most aki csinálta a felújítást kórházban van nem tud segíteni. A kuplung anyájának meghúzása szerinted megoldja a problémát?kl Köszönöm a segítséget !
A kuplung ha jól tudom úgy rakódik össze hogy nem csak a két lamella között van lemez ,hanem előtte is.És a végén a kúpos lemez.A fotókon én csak egy lemezt látok,de lehet hogy csak nincs a képen.
Kuplung akkor csúszik mikor nem tudja átvinni az erőt. Ha behúzod a kuplungot de recseg a váltó akkor nem old ki, nem emel ki teljesen. Nem csúsznia kell amikor sebességbe rakod hanem oldani. Egyébként nem véletlenül tengelykapcsoló a neve.
Nagyon köszönöm az alapos segítséget/információt. Éreztem én hogy nem úszom meg a dolgot... Lehet akkormár tárcsával együtt, kompletten cserélem, nem csak a lamellákat.
Már csak annyit nem értek logikailag, hogy ha behúzom a kuplungot miért nem csúszik rendesen... Mert gondolom kopott lamella ide vagy oda de csúsznia kellene...
Ha a két lamellát egymásra, közé meg a fém lemezt teszed. A fogaknál ahol cápafogasra van kopva illetve belül a fém lemeznél is össze tud érni. Pirossal bekarikáztam ahol már úgy néz ki ott hagyta a nyomát a fém lemez. Ha össze ér akkor már nem a parafa rész viszi át a hajtást hanem kitámaszt és megcsúszik. A bal oldali lamellával is történt már valami mert úgy néz ki mintha valaki felcsiszolta volna a fém részét.