Nem akarok a Fiat ellen szólni, de én ha tehetném akkor a Carismát választanám a helyedben! Ég és föld a kettő. A Carisma tágasabb sokkal, nagyobb a csomagtér, ami mondjuk a kirándulás során jól jöhet, és nem utolsó sorban kevesebb "lónyállal" is beéri mint olasz kispajtása. Pedig nagyobb kasztnit kell mozgatnia a motornak.
Mivel azt írtad, hogy nem zárkózol el a dízeltől ezért azt gondolom hogy benzinest jobban preferálod. Benzinesből kizárólag az 1.6-ost szabad megvenni! Ez 90, 99 és 103 lóerős verzióban létezik, de a motor mindhárom esetben ugyanaz. Sima egy vezérműtengelyes 16 szelepes, nem különösebben drága hozzá az alkatrész, és nagyon megbízható, csendes, kis fogyasztású. A sima 1.8-as, egy vezérműtengelyes 116 lóerős sem bonyolultabb semmivel de mivel 1834 cm3 ezért lehet hogy többletköltséget jelent mondjuk a biztosítónál, meg az lehet hogy már nem annyira takarékos. De a 125 lovas közvetlen befecskendezésű 1.8 GDI-t semmiképpen nem ajánlom! Az egy elba..ott konstrukció... :D Van még egy 1.8-as 16 szelepes dupla vezérműtengelyes sport verzió, ez 140 lóerő. Ilyet még csak ausztriában és németországban láttam! :D Ha a sportosabb autókat kedveled akkor azt ajánlom, bár semmi tapasztalatom nincs vele, és szerintem hosszas keresés után sem találsz itthon :P De lehet, hogy mégis...
Dízelből van egy sima 1.9 TDI 90 lóerős Renault motoros, fogyasztása nagyon jó, nálam hosszú távon 4,8-5,5 litert evett, városban nyilván több. Hosszútávon a legrosszabb fogyasztás olyan 6,6 liter volt, amikor Ravensburg-Győr távolságot ami kb 750 km, olyan 7 óra alatt tettük meg. Ahol lehetett 160 volt az utazótempó... :P A hangja tipikus Renault dízel, kicsit hangos, de egyszerű mint a faék és igazából ez egy igazi igásló. Tankolsz és mész. Egyedül a hengerfejtömítés állapotára kell figyelni, mert az átéghet aztán meg is van a baj! A többi betegség apróság.
A váltó a benzinesben is és a dízelben is Renault, ami alapvetően egy rakás szar, de ha jól kifogod és vigyázol rá akkor nem lesz vele baj! Egy darabig... :D
Van a 2001 utáni verziókban 1.9 DID, közvetlen befecskendezésű dízel is, ami azt hiszem 102 és 116 lóerős verzióban kapható. Ezek sokkal kultúráltabban járnak, csendesebbek, még ennél is kevesebbet fogyasztanak de sokkal több is velük a baj, és ahoz drága minden mint a rosseb! Kettős tömegű lendkerék, hidraulikus központi kinyomócsapágy, stb stb...
Gyerekbetegségeik vannak a Carismáknak, de akkor sem cserélném le egy Fiat Bravora! Amúgy ha mégis a Bravo-t választod akkor az egyik haveromnak van egy öt hengeres Bravo HGT-je eladó. Ez 2.0-es 20 szelepes benzines, 150 lóerő körül van, megy mint a dög, és nagyon szép hangja van. Gyönyörű állapotban van kívül belül, és a motor is teljesen fel lett újítva, de mégiscsak egy Fiat :D
Egy Carisma-t meg pár hozzászólással korábban árul az egyik fórumtag! Nézd meg!!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Autóvásárlás előtt állok, első autóm lesz. Eddig a Fiat Bravo/Brava páros illetve a Carisma jött szóba. Ez a 2 típus ami nagyon tetszik kivülről belülről, a felszerletségi szint is megfelel, illetve elérhető közelségben van! Az internetet olvasgatva olvastam róla jókat, rosszakat. Viszont ebben kérném a segítségeteket, tapasztalataitokat.
Amire az autót használnám, munkába járás (napi 10km) hétvégente egy-egy hosszabb utazás (200-250km) Illetve kirándulás, bevásárlás stb stb....
Az autó vételárára olyan 450-550e szánok.
Olyan tapasztalat, vélemény érdekelne, hogy a fentebb említett kritériumokat figyelembe véve mit érdemes tudni a Carismákról:
-milyen motor típussal ajánljátok? Nem vagyok elzárkozva a dízeltől sem, esetleges motortípusoknak van valami típushibája? Illetve a fogyasztások érdekelnének még.
-olvastam h a váltó nem a legjobb .
-Hosszabb távokra is kénylemes az autó?
-van valami típushibája?
Hirtelen ennyi kérdés jutott eszembe, de szerintem még úgyis fogok érdeklődni!
Értem, engem nem is a Silverline izgat - mert hát tényleg láttam sokkal jobban felszerelt Carismákat - hanem, hogy ne legyen használhatatlanul ócska az autó és a frissített verzió legyen (valamiért nagyon fázom az előző széria mintás kárpitjaitól). Személy szerint nekem ez a kormány jobban is tettszik pl. mint a bőr. Leírásodból kiderül, hogy te is számítanál egy esetlegesen megtört autóra, de nem láttam nagyon rosszul illesztett elemeket és a motortérben sem volt káosz, már amit laikusként meg tudtam állapítani.
Vegyük az én példámat. Vettem egy 1.6 Silverline-t törötten. A javítás során a sima hűtőrács helyére egyből krómkeretes került mert az jobban néz ki szerintem... (szoval lehet hogy torott volt!!)
A szélső szellőzők a műszerfalon nekem is csereérettek, de nem fogok ragaszkodni hogy ezüst legyen az állítópöcök. A kormány meg azért nem bőr mert lehet hogy amikor oszetortek akkor nyiltak a legzsakok es kormannyal egyutt cserelte a legzsakot mert lehet hogy kopott volt mar...
A csomagtérajtón nem azért nincs rajta a felirat mert leesett. Az is lehet hogy fényezték és utána már nem tették vissza.
Elég valószínűtlen hogy valaki egy mittudomén Classic felszereltségű autóból "alakította" volna át. Ki kellett volna neki cserélnie (vagy lefújni) a belső kilincseket a középkonzol keretét a műszercsoportot. Aztán feliratos küszöbdíszléc, silverline oldalvédő díszcsíkok az ajtókon stb stb....
Csak azért kicserélte volna ezeket hogy egy semmit mondó silverline felszereltségre hasonlítson?! Nem valószínű... Nem nagy eresztés ez a felszereltségi szint. Nekem volt ennel sokkal jobban felszerelt I-es Carismam GLX ès GLS...
A GLS-nek a nyomaba sem er a silverline!
Köszi a választ. Aki segített nekem (mert Mitsu klub fórumon is kértem segítséget) nagyjából azokat mondta amiket te, szóval őt is csak köszönet illeti meg:) Tehát az általa felsorolt lista:
- ezt a típust (silverline) 2003- tavaszától forgalmazták, ez meg ugye 2002 10. hó. - bőr kormány gyárilag, ezt ahogy elnéztem nem az - hiányzó típus felirat hátulról, ez mondjuk leeshetett, bár nem hinném - a hátsó szárny nem gyári, valóban tartozéka a típusnak, de az nem ekkora, kisebb a szélei nem lógnak a hátsó sárvédőre - az első szuszogón nincs ezüst keret az eredetin . a belső szellőző nyílások állítógombjának is ezüstösnek kell lenni, mint a középkonzol keretének, vagy pl. az óra keretnek.
Alapvetően nekem tetszik az autó, kb. 3. hete van fent Hahu-n és nem kapkodnak utána annyira mint ahogy a kereskedő állítja.
Sajnos nem értek a típushoz, de ilyet szeretnék mert volt már 1 Mitsum (régi Lancer) és abba csak benzint kellett raknom 1.5 évig, ezért szemezek ezzel.
Kicsit sokallom én is az árát, de félek, hogy 10%nál többet nem fog engedni a kereskedő (pláne nem 20-at). tervezem, hogy bérelnék rétegmérőt és végignézném, de tartok attól is, hogy egy 10éves kocsi már biztos volt törve így az eredmény nem oszt nem szoroz. A beírt km állást még hajlamos is vagyok elhinni, mert normális állapotban van az autó, 70.000ig van bepecsételve amit 2002-2007 közt futott le és az azóta eltelt bő 5év és a belerakott 60-65.000km reális, ha ugyanaz az ember használta.Tudom, el kell vinni szakszervízbe v. Nihon-Nippon autóhoz és átnézetni:)
Hívd fel a kereskedőt, kérd el a rendszámot aztán kérdezz rá a Duna Interservice-nél. Ők mindent elmondanak, hogy minek kell benne lennie a felszereltség szerint. Nekem is 1.6 Silverline-om van, és azt is ott vették új korában, aztán még az óraállásokat is vissza tudták nézni 2004-ig...
Ránézésre semmi különös nincs benne, nem tudom mire gondolhatott az aki azt mondta hogy "érdekes" Silverline...
A belseje passzol, elöl van elektromos ablak csak, a küszöbön a felirat, a kárpit meg minden. A műszerfalon a szellőzők pöckének ezüstnek kéne lennie, de mivel ezek törnek mint a ropi, már lehet hogy cserélték őket. Semmi jelentősége. A rádióm nem ilyen, de ez is Mitsubishis.
Kívül a lámpának ilyennek kell lennie, az alufelnim nekem is ilyen, elöl-hátul tárcsafék, ködlámpa, "Silverline" díszlécek az ajtón...
Annyi hogy ezen még színre vannak fújva a tükrök ha jól látom, meg lehet hogy a küszöbborítás is, ezt már a tulaj is fényeztethette. A spoilert meg minden felszereltségre ráteszik amire csak kérik, mert az a szalonban kerül rá, nem a gyárban. De lehet hogy az is utólag került rá.
Szóval ezzel az autóval szerintem nincs semmi érdekes. Egyedül az ára magas egy kicsit :D
Esetleg aki azt mondta hogy érdekes az adja már elő körvonalakban, hogy mi a baj vele!
Segítségetek kérném! Ha bárki bármit tud az alábbi Carismáról v. netán ismeri a tulajt az adhatna pár tippet, infót:) Mitsu Klubb fórumból már kaptam olyan véleményt miszerint ez egy "érdekes" Silverline, mivel több apróság nem stimmel rajta:
Termeszetesen nincs eltorve. Azokat en is kidobom. A csomagterkarpit meg benne van a kocsiban majd megnezem milyen. De nincs lelakva mert az a sajat autom volt amit majdnem 3 evig hasznaltam.
-a komplett műanyag "kárpit" a csomagtartóba jobb-bal 2000-2000 plusz a hátfalon ami van a zár körül az egy ezres
-Jobb első ajtóbehúzó műanyag (ajándék)
-szellőzőket megnéztem, sima szürkéből csak balos van! öntapadós fautánzatú matricás van párban, de mint mondtam az is ugyanolyan szürke csak le kell szedni róla egy mozdulattal a matricát! az meg 2500-2500
Engem még így a csomagtartó "bele" érdekelne. Pontosabban az a műanyag borítás, ami 2 oldalt van, meg az a kicsi, ami középen, van esetleg olyan ami nincs rommá karcolva? :D
Tovább, jobb és bal oldali fűtés szellőző rács, meg az ajtóba való kapaszkodó amivel betudod húzni az ajtót, az a kiméllyített akármi. Elég ól leírtam? :D
Egy kis csavarhúzóval körbe kifeszegeted azt a részt amiben benne van az óra meg a két középső szellőző! Óvatosan mert könnyen elpattan. Ezt csak négy fém patent fogja. Aztán hozzáférhető lesz az óra izzója! A bowdenek majd nem nagyon engedik elhúzni ezt az egészet, de ha kiakasztod őket utána ki is lehet venni az egészet és kényelmesen lehet bütykölni...
2002 évjáratú 1.6 Carismám van. Sötétedés után nagyon gyengén világít a műszerfalvilágításom. A km óra állást egyáltalán nem lehet látni. Csak nálam van ez a probléma? Lehet hogy kiégett egy izzó, vagy erősebbet kellene betennem? Műszerfal fényerősség szabályozó ha jól tudom a II Carismán nincs, csak az I-en, legalábbis az enyémben hiányzik.
Szia, Nézd meg a régebbi posztjaim, van benne egy rész, ahol képekkel van ilusztrálva a szétszedése, csak akkor kezdj bele ha van türelmed finoman tökölni vele, mert minden pattintós, és könnyen szívás lehet belőle :)
Sziasztok megint hozzátok fordulok van egy 99 es carismám 1.6 benzin 90 le pöcek minden rajta kivélte a fogyasztás 11 lötyit eszeget , gyertyák nem rég lettek cserélve de igy is :( esetleg valakinek hasonlo észrevétele és megoldása ? elöre is meg köszöném
meg még 1 :) van fedélzeti komputer és nem ir kis semmit menet közbe is 0.0 ir kis ami jo lenne de sajna e benzin órám mást mutat idök útán, esetleg mérö müszar csere ??