A zörgés is rettenetesen idegesítő, de a nyikorgás is, azt pedig végképp nem értem. Mitől nyikoroghat egy fékbetét, ha nem fékezek? Hogy érhet a tárcsához? Vagy nem ahhoz ér, és lehet, hogy nem is a fékbetét? Pedig, ahogy írtam, a csere után jött a nyikorgás. Ja, és a zörgés, az már régebbi, és megfejthetetlen :) Volt már rázó-húzó vagy milyen padon az autóklubban, nézegette több szerelő, átment 2 műszakin, de semmi. Hidegen semmi, csöndes, mint a sír. Aztán egyszer csak elkönnyül, ellazul vmi, érzem a kormányon, jön egy apró hibákkal teli útburkolat, és onnantól zörög, mint az állat, akár több órán át is.
Segítséget kérek, mert a szerelők nem igazán tudják megoldani a "problémát". 2003-as suzuki swiftről van szó, féktárcsa és fékbetét csere volt tavaly ilyenkor, a műszaki előtt. Külön kiemeltem a szerelőnél, hogy olyan minőségű alkatrészt tegyen be, ami nem súrol, nem ad ki semmiféle idegesítő hangot. Hogyne. Nem fékezéskor, hanem menet közben, ha bemelegedett már az autó a kormányt balra fordítva (pl. körforgalom) rettenetes nyikorgó hang jön elölről. Elvittem másik szerelőhöz, ő kicserélte a betéteket, illetve felszabályoztatta a tárcsát. Jó volt. Egészen addig, amíg nem mentem vele a melegben vagy 20-30 percet, mert akkor kezdődött ismét.
Kérdés: mi a jó franc ez, és mit lehetne vele kezdeni?
A másik ilyen hang ( egyéb baja nincs az autónak, jól el lennék vele...), hogy zsintén miután bemelegszik (10-20 km) és főleg melegben, egyszer csak elkezd vmi irtózatosan zörögni bal oldalon elől, a kormány felől és az apró folyamatos úthibákon úgy zörög mint egy konzerves doboz. Ez a probléma is leginkább meleg időjárásnál, több pernyi közlekedés után van.
Sziasztok. Balog Zoltán vagyok és érdeklődni szeretnék, hogy van egy 2002-es évjáratú 1000-es Suzuki Swiftem, de hengerfejes lett. A kérdésem az lenne, hogy mekkora nyomatékkal kell lehúzni a hengerfej csavarokat. Mert olvastam, hogy csak egyszer és 70 Nm-rel kell csak. Mert az 1.3-nál három ütemben kell. Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm. Sziasztok Zoli.
Arra én is emlékszem, kíváncsi lennék, ki hajtja még az akkori vasat, én 2008-ban adtam el :-), de azóta is jó szívvel gondolok vissza minden kilométerre.
Sziasztok! Jó rég jártam erre felé. :) Bár azért néha-néha beleolvastam a topicba, de az utóbbi években már nem nagyon írtam. Most is azért jelentkezem, hogy elbúcsúzzak a típustól. 14 évig voltunk együtt. Ezen idő alatt megtettünk nagyon sok km-t, jó sok kalandban volt részünk. Bár nem fog teljesen eltűnni a családból, mivel a lányom fogja a továbbiakban használni. Motorikusan még nagyon egyben van. Legutóbbi fogyasztása is 5.5 körül alakult. M0-on, tartósan 100km körüli sebességgel. A kasztnija eléggé egyben van még, bár már egy-két helyen jelentkezik a rozsda. De ezek is csak belül látszódnak. A külseje még most is egyben van, nem látni rajta egyetlen rozsdafoltot sem. Mondhatni még most is szép. Feltéve, ha le van mosva. :) Ezt a garázsban tartásnak tudom be. Egyedül a két küszöbnél szorul javításra. Azt megcsinálva még el fog menni néhány évig.
Mivel ezt az autót megkapta a lányom így szükségünk volt egy másikra. Az új autó is ebből a márkából való. Egy 2013-as, 1.6-os benzines SX4 S-Cross. Ettől függetlenül itt is fel fogok tűnni, még ha nem is jelentkezem be olyan gyakran, mint amikor még csak 5 számjegyű volt a topicban található hsz-ek száma. És amikor még "ádáz" küzdelem folyt, hogy kié lesz a 100e-ik hsz. :)
Hello Krisz! Láttalak vele a budai alsó rakparton, és jól esett látni,hogy megvan még ;-) Nekem is van még és ezektől már rettentően nehezen válnék meg. Van egy 2002.11. havi 5 ajtós sohc 16v 56.000km-el "elrakva",van egy 1998-as,3 ajtós 1.3 8v "earth" 88 ezer km-el elrakva, ebből egy mk3 gti lesz egyszer x év mulva. Nagggyyyon lassan készül az 1995-ös becsövezett eredeti mk3 gti,és begyűjtöttem talán a világ legritkábbját is, egy 1991-es mk2 gyári 1.0 turbót. Mondjuk használva csak néha napján az sohc és a turbo van,inkább "karbantartás végett".