Valószínűleg az időjós szentek egyike, Medárd vagy Orbán, viharkár elhárítása végett gyakran álították szántóföldek szélére a szobraikat a barokk korban
Szerintem ez egy pályaépítőmunkás-vonat volt, 1979-ben építették át a pályát Sopron és Ebenfurt között, hogy kijárhassanak a Szergejek és leválthassák az 520-asok.
Tehát ilyen értelemben is szimbolikus a képsorozat, az 520-as segédkezik a saját kivonásában.
Menetrend szerint itt ekkoriban ABb motorok jártak osztrák Spantenwagen-motormellékkocsikal.
Van egyébként még egy, talán még ennél zseniálisabb képsorozat ezekből az évekből:
Halad a 303-as felújítása is, éppen a konyha mennyezetének a faburkolata készült el, valamint a mozdony új hamuládának a lemezei is elkészültek. Képek, információk a FB oldalon:
A 2018-as Budapest elleni önk. választás utáni bosszú-pénzszórásban Tokaj városa 1 milliárd forint támogatást kapott a központi költségvetésből, "Gőzmozdonyos nosztalgiavonat létesítése" címen. Benne volt a közlönyben. Lett is belőle botrány, hogy itt a felcsúti kisvasút 2.0 Azóta sehol semmi.
1) kap egy tetőt a vágány fölé és egy bekötést, váltót valami módon a hálózatba bekötni, és mondjuk lakjon ott az év nagy részében, ha van gazdája neki. Ha fut, akkor fusson innen, javításra meg jobb, ha a saját lábán megy. Van ott pár vágány az állomáson.
Pénzbe kerül, viszont ez igazán látvány lehetne. Melyik városnak van helyi járatos gőzőse (Tokaj-Rakamaz), mondjuk egy régi személykocsival és sok jó tokaji borral ingázik kicsit szépen füstölögve?
2) kap egy másik mozdonyt, ami szépen szobor és belül meg rom, ezt meg felélesztik?
Aztán fordult a kocka, az MGV egyesület ötletét - ha már nevesítve lettek - igenis támogatta az önkormányzat, az általam már írt módon: évente négyszer közlekedjen Tokaj és Kassa között. Az év 361 napján meg tegyék vissza a helyére. Mert a városkép része bla-bla-bla....
Erre javasolták a MÁV/noszi részéről, hogy a mozdony egy szabadon látogatható fűtőházba kerüljön be, mert a posztamensről le-fel emelgetése egy őrültség, kockázatos a jármű állapotára nézve és nagy költségei vannak. Senki nem akarta elhozni Tokajból a mozdonyt, sem bármilyen hengerét.
Jómagam részt vettem egy olyan megbeszélésen, ahol pl. az MGV-t már meg sem említették, kizárólag egy Tokaj-Kassa Eu-s idegenforgalmi interregionális projektről volt szó, és akkor néztünk ki kocsikat (Bz 52000-es kocsikról volt szó)
Ha a "gyerekkori Matchbox -om" egy működésképtelen szobadísz és valaki azt mondja, felújítja és újra teheti a dolgát, akkor boldogan megosztom vele! Ennyi... :-)