Na akkor 2 opció van még. Angol honlapról bontott (több kocsit is bontanak, ghibli, qp IV) vagy elmenni a Kárászy féle lengéscsillapítósokhoz. Eurocentertől nem messze kifelé a vörösvári/bécsi út környékén vannak.
sőt, ha már szét lesznek szedve a gátlók, én mindenképp (ha kell, ha nem) cserélném a gumiharangokat, ütközőt, ész egyéb bizbaszokat is benne, mert ezek is 1-2 eurós tételek. (szállítás meg ugyanannyi 2 alkatrészre is mint 10-re
Áááá, két első spirálrugót keres mert párban cserélendő :-)
Hogy értelmes infóval is szolgáljak, ezt mindenképp a gyárból kéne rendelni. Van ugyanis kétféle hozzá ami csak az alvázszám, és a gyári adatbázis egyeztetésével pontosítható.
Amiért azt mondom hogy gyári kell az az hogy "filléres" alkatrészről beszélünk. 26 euro darabja. A két első rugó + szállítás kijön harmincból. Ezért se keresgélni, se kockáztatni az ebayes, vagy bontott darabokkal, szerintem nem érdemes. Tuning cuccok magasan többe kerülnek, és passz hogy mennyit használ. Max ha komplett kittet cserél az ember.
Maranello-modena az ezred utcában vagy a wallis mint hivatalos kereskedő gondolom tud segíteni mind a beszerzéssel, mind adatbázis szinten.
a Budaörsi Úti Maserati Quattroporte-val ma találkoztam a lakatosomnál, épp emelőn pihen kisebb gondokkal.
1.9m ft-ért vette meg valaki, nem tudom, hogy itteni olvasó - e, de ha segítség kell a motorjához, Budaörsön van az MTM Tuning hivatalos Mo-i képviselete, ( Audi tuning ) 25 éves ismerőseim és 2 éve ők szedték gatyába a kék Ghibli Primatistet + egy kicsit tuningoltak is rajta...
A lefejelés inkább lábon múlik, szokni kell a hidraulikus kuplung pedálerejét. A megtett km-ből ítélve az eladó sem sokat használta, gyakorlat teszi a mestert. Motorhang tekintetében nehéz megítélni, mi a darabos. A biturboknak sohasem volt surrogó hangjuk, vadiújan sem. Keress a Youtube-on olyan videót, ahol hallani járó motort, hogy legyen összehasonlítási alapod!
Tényleg gyönyörű könyv, bár az így első átlpozásra is látszik hogy a teljes 100 évnek 5000 oldal is kevés lenne. Biturbók picit kevesebb figyelet kaptak a típusok közt, de sebaj :-)
Megnéztem az autót, de egyenlőre nem tudtunk megállapodni a tulajjal. Nem engedett vezetni, én meg az anyós ülésről nem alkudozom komolyan. :(
Mindenesetre egyben van még mindig. Kicsit darabos volt a motorhang (mondjuk 4 ezerre sem pörgette fel). A kilóméter óra nem mutatja a sebességet. A beltérben valami irdalmatlanul csörgött, amit nem találtam meg. Egy picit megindult a rozsda a hátsó szélvédő alatt, és 9 éves gumik vannak fent. Ezt leszámítva nem találtam komolyabb kivetni valót.
A próbakörön minden egyes sebességváltáskor majdnem lefejeltem a szélvédőt az anyóson: ennyire lent fog a kuplung vagy ez a lábon múlik?
Mutatott nekem egy CD-t a tulaj, amit tőled kapott. Azon mi van?
Az előéletéről is van rajta valami, vagy csak ami nálad került bele?
Neeem, az Sárosi Pisti volt. Ő sipisti néven fut a fórumon.
Nálam megtévesztő a nick választás, mert a maseratISTI-ből mindenki az istvánra asszociál, pedig csak maserati rajongót jelent többesszámban. Sokminden foglalt volt mikor regeltem, így ez lett.
Most jut eszembe, Maseratisti, ha Tőled vettem OCAP talpas gömbfejeket, akkor Te voltál ott, amikor megvették az autómat, át is nézted csöppet. Lehet, hogy az időpont nem teljesen stimmel.
Saját szerelőm bíbelődött vele. Nemsok tennivaló volt rajta. A legnagyobb a kuplungcsere volt. 48e km-rel vettem, azért adtam el, mert volt mellette egy QPIV-esem is.
Alapjáraton, ha bemelegedett, nem szabad füstölnie, max pára lehet a hideg hátsó kipufszakasz miatt, páralecsapódás stb. Amikor eladtam, nagyon enyhe szelephangja volt, kicsit nagyobb volt a hézag a kelleténél. Ezt nem akartam beállíttatni, egyrészt nem volt olyan mértékű, másrészt jobbnak láttam, mintha nem lenne hézag, mert a motor épségének megőrzése szempontjából az a veszélyesebb. Egyébiránt az is igazolta a szelephézag körülbelüli helyességét, hogy nem volt teljesítményvesztés. Pörgetve gyönyörű hangja volt, 5000 felett pedig lúdbőröztető. Hivatalosan 6200-nél szabályoz le az elektronika.
Nagyon örülök, hogy felbukkantál! Azt hiszem, lenne néhány kérdésem az autóról, amire nálad jobban senki nem tud választ adni. Összességében már meggyőztetek arról, hogy ha 2.24V, akkor ez egy jó választás. Igazából mindvégig az volt a kérdés, hogy a 2.24V mint típus jó -e nekem.
A legjobb teszt persze az lesz, ha látom, kipróbálom.
Nem jöttem rá, hogy lehet itt privát üzenetet küldeni, mert szívesen felhívnálak egy alkalmas időpontban, hogy kifaggassalak.
Itt a számom, ha gondolod csörgess meg:
Voda wtg-gm-ga
Amúgy megnéztem ma gyorsan a QP IV-et a budaörsi úton. Tényleg nagyon szép állapotban van. Engem így első látásra nem fogott el a birtoklási vágy, de be sem tudták indítani (lemerült aksi), szóval nagyon sok nem derült ki.
A 2.24v. az enyém volt 2005. januárjától 2011. áprilisáig. 62000km-rel adtam el egy szolnoki srácnak. A kuplungszerkezetet és tárcsát én cseréltem benne, kiemelővillával együtt, ami tényleg hajlamos eltörni. Azóta az autó 10ezret ha futott. Egyébként eredeti rajta minden, beleértve a felniket is. Ez gyárilag így jött ki, első szériás 224-es. A váltója még ZF, lent az egyes. A második szériában már bal fönt egy és Getrag gyártmány. Összesen a hűtőmaszk és a lámpakeretek azok, amik a második sorozatnak megfelelőek. Ez egyébként ilyen kisszériás olasz gyártónál nem ritka, hogy a módosítás időszakában keverednek egy kicsit bizonyos elemek. Eladáskor alkatrészként adtam hozzá többek között új váltótartó és motortartó szilenteket is. Füstölés és egyéb probléma nem volt vele, nagyon jó állapotú gép volt akkor, ment, ahogy kell. Kinézet és futott km alapján most is jónak tűnik. Olaj nem folyt, diffinél sem, turbók csapágyai rendben, rendszeres 10ezrenkénti szervíz, csak 10W60 olajjal használva (Valvolin és Selénia). Egyébként Maseratisti ott volt amikor eladtam, mert a vásárló itt a fórumon kereste meg, hogy segítsen neki a vásárláskor. Úgyhogy ismeri vmennyire a gépet csak nem emlékszik rá konkrétan. Azt hiszem Vecsésen a vásárló által ismert Fiat szalonban-szervízben nézték át a megvétel előtt.
Hirtelen enyi jutott eszembe. Ha vmi kérdésed van, szívesen válaszolok, ha tudok.
Én úgy látom hogy ezek az autók most vannak az áruk mélypontján, ettől már csak drágábbak lesznek, bukni tuti nem buksz rajta.
Ennél olcsóbban csak hulladékok vannak/lesznek.
Igazi áresést a 4200GT, Quattroporte V tulajok szenvednek el manapság. A pár éve 10-15 milla közt vett kocsikat most 4-6 milla között lehet (ha egyáltalán el lehet) itthon eladni. Kint se mennek sokkal drágábban.
Adalékként még a szervíz költségekhez: biturbóhoz kuplung tárcsa (típusfüggő) 179-350 euro között kapható, tehát a legdrágább is max 100.000 körül. Komplett kuplungszett is megáll 500 euro körül, és kb 100.000 km-t elmegy, ha nem idióta a tulajdonos.
Egy dologra készülj fel. Mindig lesz mit szerelni rajta. Hol egy csatlakozó lazul le, hol egy relé adja meg magát, hol egy csavar, vagy kárpitbolha a beltérben, de egy maserati soha nem hibátlan.
Kösz az infokat, meg a bátorítást!
Már több, mint fél éve nézegetem mindkét hirdetést, de most lett aktuális. :-)
Ezek a költségek egyáltalán nem vészesek! Kb. mint a 156-os Alfa Selespeedem volt. :-)
Ha elviszik az orrom elöl a coupe-t, akkor jöhet a QP.
Egy dolog biztos, ezek az autók eladhatatlanok. Ez tantoritott el a QP-tól is: végig néztem a rohamos és kitartó árzuhanást. De már nem érdekel, legfeljebb rám rohad! :-)
Amúgy a Quattroporte IV kevésbé sportos formája ellenére szinte ugyanazt a vezetési élményt adja mint a 224v, viszont magasabb komforttal és kicsit nagyobb luxussal a beltérben.
Én megnézném azt a kéket is amit az aprilia szalonnál hírdetnek. 2,2 milla. A formája az ízlés dolga, tény hogy a 224v sportosabb kocka, de ez is egy gyönyörű autó.