Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es P12-es primérám 1,6-os. 9éve nálam van garantált 150000km.(többségében városban). Hajtásban elkezd olyan hangot adni mint amikor nem megy egy henger, alacsonyabb
fordulaton jobban hallatszik gondolom utána összemosódik a hang. Alapjáraton és álló helyzetben szép csendes hangja
van akkor is ha pörgetem a motort. Az autó nem füstöl, soha 1gramm olajat nem evett meg, diagnosztika hibamentes,
olajnyomás mérve 5bar. A szerelő nem tudja hol kezdje bontani. 2 éve gyújtótrafó lett cserélve ami elötte még 2 évig tartó
huzavona után (hol kihagyott egy henger hol nem) adta meg magát annyira, hogy betegye hibának, de akkor nem is akart húzni az autó. Féltengelyek ok. Valószínű motorból vagy kis eséllyel váltóbol jöhet a hang. Ha esetleg tudtok segíteni,hogy mi okozhatja azt megköszönném.
Sziasztok! A 98-as diesel Primeránkhoz ajánlottak gyári Primera távirányítót a központi zárhoz. Mivel nekünk ilyen sosem volt, honnan lehet tudni, hogy az autó tudja-e fogadni a jelet, alkalmas egyáltalán ilyen vezérlésre a központi zár? Ha igen, hogyan kell betanítani az új távirányítót az autóval? Nézegettem a fórumot, de nem találtam ezzel kapcsolatban semmit... Köszönettel! L.
Elfogadhato alternativa, mert a hideg oldal szerintem fontosabb. De en maradok az 5w30-nal (manapsag mar egeszen perverz olajakat hasznalnak, a Suzuki pl. 0w16-ot)
Ha jo olajat kapott (5w30) es idoben (max 15e km) es nem volt alacsony a szint, akkor a motor rendben lesz. Ezt is szoktak hanyagolni, aztan meg a rinyalas, hogy szar a lanc. Az utolso szerias tutira nem szar.
Ha a valto is megkapta a maga olajcserejet (90-100e utan), akkor azzal sem lesz gond. Ezt el szoktak hanyagolni, aztan jonnek a kopkodesek, hogy szar francia valto, pedig japan.
Az enyemen semmi rozsda nem volt 10 ev utan (kiveve nyilvan egy kis feluleti a lengokarokon, kipufogorendszeren).
Tízezrenkénti olajcserére :) A kormányszervót nézd meg. Járó motornál tekerd ki koppanásig. Aztán ahol becsatlakozik a kormányrúd, ott szokott könnyezni. Ha porszáraz marad, akkor jó.
Mint említettem osztrák és svájci benzinből 5,4l-es fogyasztással jártam meg a 2500km-es utat, ez csak azért fura, mert eddig 7-8l -el jártam általában, igaz főleg városi és vegyes használatban, de mondjuk hosszabb utaknál se tudtam 6,5 alá menni.
Így most azt hiszem marad a kannás megoldás :-) mert kíváncsi vagyok lemegy e a pirosba a mutató.
Nekem eddig 855KM volt a csúcs 54L benzinnel, de akkor már elég régóta világított a sárga, olyan 10L vagy kicsivel több lehet benne amikor kezd világítani.
Azért olyan furcsa, mert máskor ha 700km-t mentem vele, már a piros környékén volt, most 700-nál még a negyed felett volt (és 10 literrel kevesebbet is tankoltam mint szoktam), totál nem tudom mit higgyek, asszem az lesz hogy most tényleg csontig kiürítem a tankot, és megnézem akkor mi a helyzet.
Hát még én is csak saccolni tudom, mennyi van benne. A közepe az kb 30 liter. Az első vonal olyan 17, a harmadik pedig 42. Mikor kivettem a szűrőt, alig láttam benne benzit, már régóta világított a kis sárga szörnyeteg az órán, a piros alsó negyedénél volt a mutató. 25 litert tankoltam, amitől a fél állás vonalának jobb oldalára állt be.
Ma teletankoltam, a negyedénél több benzin volt benne (1-2 miliméterrel a vonal felett) és ment bele durván 40 liter, azaz kb 20 liter volt a tankban. Ez szerintetek mennyire valid?
A régi jelzéssel amikor a piros sávhoz ért, maradt benne 10 liter. ennyit tudok biztosan, minden más sacc :)