Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.13 0 0 53470

Itt is az a helyzet mint a Körösladány-Gyomaendrőd úttal. A talajszerkezet miatt csak óriási anyagi ráfordítással lehetne tartós burkolatot készíteni. Azt meg lássuk be, a jelenlegi forgalom mellett erre az útra nem hogy annyit, szinte semennyit nem áldoznak. Nagyobb forgalmú út sincs rendbe téve. A 47-ese Zsáka és Berettyóújfalu között a kanyargós részen taknyoltak valamennyit, egy része újra lett aszfaltozva, de lett volna még ott mit javítani. Félmunka. Szóval ha egy olyan forgalmas utat nem tesznek rendbe, mit várunk ezen a négyszámjegyű úton.

Előzmény: szil93 (53469)
szil93 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53469

Ebbe teljes mértékben igazad van! Nem tudom miért de a Gyarmat-Bucsa szakaszt hiába újítgatják évről évre ugyan olyan rossz! 

Előzmény: Landsmann_ (53468)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53468

Azért kiegyeznénk vele ha olyan lenne az innenső fele mint a túlsó. Ég és föld a kettő közötti különbség. 

Előzmény: szil93 (53467)
szil93 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53467

Sajnos már nem csak a Hortobágyi-Berettyótól-Füzesgyarmatig siralmas az út hanem a hídtól Karcag irányába is kezd szét csúszni nyomvályus lenni az út szerkezet!

Előzmény: Landsmann_ (53466)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53466

Ez az V. verzió nekem személy szerint jobban tetszik, az már kevésbé, hogy nem autóút lesz belőle. Most annyira nem néztem meg térképen, de ha a Karcag-Debrecen között a 4-essel nem csinálnak addig valamit, elképzelhető, hogy a Nyíregyháza felől és részben az M35 felől dél felé haladók a Debrecen M35-berettyóújfalu M4-új 47-es-Füzesgyarmat-(Karcag) M4 útvonalra szoknának át. Távolságban saccra valamivel több lehet, viszont az M35/M4-en debrecentől Berettyóújfaluig időt lehet spórolni a 4-eshez képest. Bár, végülis ki tudja. A 4-esen Debrecen és Karcag között részben Püspökladány ami lakott terület. Itt és Ebesnél van lámpa ami megfoghatja a forgalmat. Másik irányba Debrecen és (Karcag) M4 között lakott település Füzesgyarmat és Bucsa. Ha e két utóbbi település közötti úttal, pontosabban a megye határig nem kezdenek valamit, akkor időben sem lesz rövidebb. 

Előzmény: Aladár46 (53456)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53465

Ebben azért nem vagyok olyan biztos. Majd kitalálnak rá valamit, hogy fizetős legyen. Elvégra a régi 47-es ott marad alternatívának akinek kell. 

Előzmény: nyebojsza (53458)
szil93 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53464

Nagyon jó írásaid vannak szeretem olvasni és mellé nagyo  sok plusz információt is tartalmaz! Engem a Karcag 2020 azért zavar mert akár ujabb évek és évek mehetnek a kukába! Egyébként mi a véleményed arról hogy a 4206-os út megsinylené a M4- M47 forgalmát!? Vagyis járna ez valamilyen nagyon forgalommal az érintet út szakaszon?

Előzmény: dimelo (53463)
dimelo Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53463

Minden állításoddal egyetértek,

kérdéseidet remélem olvassák a politikusok, akik hülyítik a térségben lakókat.

Sajnos túl sok a kampányduma.

 

De nézzük az pozitívumot:

Körösladány-Vésztő

https://www.google.com/maps/dir/46.9468223,21.2049445/46.9600722,21.0842714/@46.9725332,21.1347986,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az (M)47 nyomvonal átvitele a körösladányi duzzasztó  környékén kb. 12 km-es rövidítést eredményezne.

A környék legnagyobb termelő üzeme Körösladányban a Henkel... Évi 70 milliárdos árbevételt termel 180-200 fő.

 

Kétségtelenül nem Paks-II., de fontos +egy Körös-híd+ 7 km új út.

A V. nyomvonal hossza 85,6 km, a határmenti: 102 km. Nincs miről álmodozni...

 

Innen már megint van párhuzam:

M4 Karcag, Kaba és a "részeg anakonda"-nyomvonal...

 

Előzmény: hegyaljai3 (53462)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.12 0 3 53462

A Via Carpatia magyarországi szakasza 2021 december 31-ével az M30 Miskolc-Hidasnémeti szakasz átadásával el fog készülni. Minden további szakaszokra, mint a Via Carpatia részére való hivatkozás félrevezető, káros.

Kétségtelen, hogy a Nagyvárad-Arad kapcsolat jó román szokás szerint késik. Senki nem tudja, mikor lesz kész, de komolytalannak tűnik ennek a kapcsolatnak a magyar gyorsforgalmi úthálózatra való átvonzásáról álmodozni.

Nyugat-Magyarországon a Dél-Csehország-Adria útvonal átvonzása Ausztriából nem csupán az olcsóbb útdíjjal történt, hanem effektíve rövidebb volt az út. Ez a keleti országhatárral párhuzamosan nem működik.

Tényleg megéri nekünk az olcsósággal forgalmat átvonzani, hogy legyen nagyobb útdíj bevétel? Erre a lehetséges bevételre fordítsuk a forrásokat, amikor lenne fontosabb?

Előzmény: dimelo (53460)
nikkinév Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53461

 " 2010 és 2019 között összesen 755 mil­liárd forint ráfordítással "

azt mondja akkor az 83 milliárd / év 

ugye nem csak én érzem hogy ez rettentő kevés pénz útfelújításra a 32 500 km-hez képest 

Előzmény: hegyaljai3 (53452)
dimelo Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53460

Nekem úgy tűnik a V. nyomvonal többeknek megfelelőbb - itt a fórumon és az SSC-n is.

Csak éppen ennek is vannak hiányosságai, konfliktusai.

Ha 2x2 főút körforgókkal, ami racionális (bármelyik nyomvonalon), akkor nem a tranzitforgalomnak szánják.

NEM lehet M47-nek nevezni, sem Via Carpathia folytatásnak...

 

Hiányosság:

A Darvas-Füzesgyarmat közötti körforgótól észak felé eltávolodik a 47 úttól.

Komádi-Furta térségéből több településen keresztül lehet felhajtani. (Többlet út Debrecen felé)

https://www.google.com/maps/dir/47.133279,21.4474709/47.1965181,21.3929704/@47.1680348,21.386963,12z/data=!4m2!4m1!3e0

Ami ugyanezért aggályos:

Ártánd(Nagykereki) határról Berettyóújfalu-Bakonszegen keresztül halad a déli tehertranzit (42-427-47-4213)

https://www.google.com/maps/dir/47.167615,21.6233914/47.1965181,21.3929704/@47.2209921,21.4985429,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Igen, bárki mondhatja, hogy lesz az M4-M35-M47 csomópont. Csak 20 km-rel lesz arra hosszabb az út.

 

De van pozitív elem is, ami előrelátásra utal: folytatásban megírom

Előzmény: Aladár46 (53456)
Herodes68 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53459

Végre egy észszerű döntés. Első ütemben a 2x1 sávos kiépítettség is elegendő.

Mérhető vagy prognosztizálható forgalom ami 2x2 sávot alátámasztana nincs.

Az M80 Körmend-Országhatár is csak 2x1 sávon épül ami a mostani 5-8 ezres

forgalomnak szintén megfelel.

Előzmény: Aladár46 (53456)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53458

legalább nem lesz fizetős :)

Előzmény: Aladár46 (53456)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53457

47. főút - 2x2 sávosítás folytatása Békéscsaba és Szeged között

 

Előzmény: Aladár46 (53456)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53456

Viszlát M47 autóút - 2x2 sávos főút lesz a 47-esből

2 nyomvonalváltozattal és 13 körforgóval és 2 különszintűvel startol a főúti projekt.

V. nyomvonal változat:

 

 

I. nyomvonal változat:

Előzmény: dimelo (53446)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53455

Ha már szóba került az útjavítás. Igen érdekes látváyn volt ma délelőtt az esegető hóban a vizes aszfalton kátyúzást látni. A vizes lyukba löktek egy kis anyagot, majd azt a fanyelű valamivel beledöngölték. Szerintem a lyuk azóta ismét tátong. 

aladar644 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53454

Végre észrevették a Kecskemét Dunaföldvár közötti út katasztrófális minőségét. Ha már nem épül az M8-as, legalább ne járjunk tengelytörés és balesetveszélynek kitéve arrafele.

A hatezer km 10 év alatt szép szám, csakhogy legalább húszezer igényelte volna a felújítást.

Persze, ha egy kis faluban felújítanak 800 m utat, azzal választást lehet nyerni. Ilyent minden ÖK meg kellene tudjon oldani saját büdzséből.

Előzmény: hegyaljai3 (53452)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53453

Az elégedetlenség oka megmagyarázhatatlan, mert a Tápióság 6 csomóponton érhető el az M4 autóútról:

3112. út Gomba-Bénye,

4606. út Káva - Pánd - Tápióbicske

3115. út Tápióbicske -Tápiószentmárton (számozatlan út)

3116. út Tápiószentmárton

311. út  Tápiószőlős - Tápiószele - Újszilvás

3122. út Tápiógyörgye - Újszász

Hát ebből megint az jön ki, hogy vagy mindenkinek Pestre kell menni, vagy csak az az egy célja legyen, hogy elérje az M4-et...

Mi van ha valaki Farmosról, Tápiószeléről, Tápiógyörgyéről, stb. Szolnokra akar menni? Vagy rohadt nagyot kerül, vagy nem használja az M4-et...

Az M4/401 csomópontnak nem sok értelmét látom, az újszilvási pihenőnél sokkal hasznosabb lett volna egy felhajtó, de mint tudjuk nem a zemberek érdekei voltak szem előtt :(

Előzmény: szil93 (53442)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53452

Nehéz visszafogottan reagálni erre:

 

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/ket-evre-valo-munkat-kapott-a-magyar-kozut-2-3477043/

 

" több mint 157 milliárd forint állami forrást megnyitva számára, hogy abból csaknem 590 kilométernyi útszakaszt tegyen rendbe a jövő év végéig."

Két év alatt!

"Megújult 6000 kilométer út."

Igen, 10 év alatt.

Akkor hol itt a növekedés?

Nem is beszélve arról, hogy az itt tárgyalt utak hossz kb. 30.000 kilométer. Ez osztva 600-al, az 50 év.

Melyik út az amelyik nem igényel felújítást 50 évig?

nyebojsza Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53451

Pestről nézve egész közel van a határhoz :)

Előzmény: Gyurma73 (53448)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53450

Az újságírás magasiskolája ,amit művelnek :)

Minden második szó igaz csak. Építési engedély az stimmel.

Sztráda nem stimmel. Autóút lesz.

A cím is elég buta, mivel a határmenti M4 már kész és most onnan visszafelé építik.

Berettyóújfalut se tudják szerintem hol van a térképen :)

 

Előzmény: Gyurma73 (53448)
dimelo Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53449

Ez elvileg egy pozitív hír, valakinek mégsem tetszett valamiért...

 

Kritikám nekem is van - az engedély kiadásának körülményei miatt.

Az tény, hogy 3 hónap késéssel lett kiadva, mint az M4 T.miklós - P.ladány szakaszé, amit utána megkérdőjeleztek a karcagiak.

 

Eszembe jutott egy régi, 2005-ös egyeztetés, amely végén a nyugdíjba vonuló karcagi kolléga

átadott egy vastag kék dossziét, sok-sok térképpel és más dokumentumokkal.

 

Előkerestem és beszkenneltem az 1999-es és a 2001-es térképeket.

A nyomvonal evolúciója remélem jól érzékelhető.

1999-ben is ugyanott vezet, mint 2001-ben (akkor már a déli kék nem látható)

De az igen, hogy 4 csomópont volt tervezve Püspökladány és Kaba között. (A sárga nyilakkal jelöltek eltűntek)

Továbbá:

2005-ben tollal rajzolva megjelent a Karcag elkerülőbe csatlakozó M4 változat és a P.ladány-Kelet 4-42. utakat összekötő út is. (Az M4 déli nyomvonalat is jelzi két tollvonás P.ladánytól S.udvari felé)

Hivatalosan nincs nyoma a Karcagi Önkormányzatnál...

 

Az is figyelemre méltó, hogy Kabánál a 4. főúttól 2 km-re jelölték (piros nyíl csp.) a nyomvonalat (jelenleg 600 m) és külön csomópont is volt a Tetétlen-Kaba  3407. úton.

 

Fontos és szükséges emlékeztetni, mielőtt véglegessé válik... 15-20 évvel később.

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (53447)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53448

Berettyóújfalú mint határmenti város?

Előzmény: Autobahn89 (53447)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.01.11 -1 2 53447

Közben a Pladány-Berettyóújfalu szakasz megkapta az éptési engedelyt.

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/megjott-az-engedely-ujabb-magyar-sztrada-mehet-a-hatarig.721173.html

Előzmény: dimelo (53446)
dimelo Creative Commons License 2021.01.11 -1 1 53446

Kis türelmedet kérném, eddig " karácsonyozás-újévezés" volt...

Ezen a héten már talán lehet érdeklődni.

 

Addig kissé messzebbről indítom a témaközelítést, az SSC-n közzétett M47 V. nyomvonalváltozatból.

Igyekeztem összemontírozni a korábbi G (zöld) és B (sárga) változatot a most közzétett V. (lila) nyomvonalverzióval.

A piros határmenti nyomvonal éppen csak belóg, szerintem is értelmetlen agyrém.

 

Néhány észrevételt meg kellene vitatni:

Érdemi különbség, hogy 2x2 sávos főútról írtak szintbeli körforgalmakkal, így ez nem felel meg a Via Carpathia paramétereknek.

 

Az jól látszik, hogy a V. (végső?), tulajdonképpen a B-G kombinációja.

Közelebb Békéscsabához, Vésztőhöz, de távolabb Berettyóújfalutól, (ahol a sárga vonal kétszer keresztezte volna a Berettyó folyót)
de összesen háromszor, mert Szeghalomnál is.

V (lila) kétszer keresztezi a Köröst, Körösladány előtt és Köröstarcsánál azért, hogy bekötést kapjon Vésztő-Okány térsége az M(-nek nem nevezhető) 47-hez.

 

Nekem mégis a Bakonszeg-Bihartorda Natura 2000 terület kb. 5 km hosszon "meghágása" a legfeltűnőbb... Még a G (zöld)-nél is nyugatabbra húzva.

 

 

Nyilvánvalóan azonos tárgyú probléma, mint az M4 nyomvonala Karcagnál, vagy Kaba-Báránd között...

 

 

Előzmény: szil93 (53442)
dimelo Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53445

Országos Közlekedési Adatbank 2019. évi jelentés

31. oldal

 

Az M0-nak 2 "kisebb" forgalmú szakasza van:  M1-M7 között és M31-M3 között.

Ezeknek a volumene leviszi az átlagot.

Ne a szubjektív érzetből indulj ki, vannak éjszakák és ünnepnapok is...

Például M3-M2 között vasárnap   47717

                                   hétköznap 70490

Előzmény: Awieyo (53443)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53444

Na igen, ilyesmikre utaltam... Arról nem is beszélve, milyen jogorvoslatoknak nyithat utat a módosítás -- a cikk optimistán nem foglalkozik ezzel.

 

Szerény véleményem szerint kicsiben Pandora-szelencéje...

Előzmény: szil93 (53442)
Awieyo Creative Commons License 2021.01.10 0 0 53443

Itt az összes gépjármű mit jelent? Az M0 59 ezres száma nem lehet igaz a teljes hosszra.

Előzmény: dimelo (53441)
szil93 Creative Commons License 2021.01.10 0 1 53442

Lehet már tudni, hogy a ''KARCAG 2020'' megnevezésű bohóc projektet elfogadták vagy történt valami reakció rá ITM-től!? 

Ezen az oldalon nagyon jól látják a helyzetet, hogy éveket csinálhatnak el a karcagiak az új nyomvonal projektükkel, nem csak magukkal hanem legjobban Ladánnyal baxnak ki!

http://m.ladanyholnap.hu/m4-szukitett-autout/

Előzmény: dimelo (53441)
dimelo Creative Commons License 2021.01.10 0 0 53441

Érdekes, ezért meg is néztem:)

 

    Összes gépjármű

M0    59695

 

Helsinki folyosók

M1    51232

M5    36865

M3    29416

M7    29199

 

Országos hálózat

M2    23846

M4    17773

M43  17125

M85  14640

M6    13680

M86  10518

M35  10462

M44    4236

 

Összekötők:

M31  27758

M51  25904

M30  20111

M25    9245

M8      8610

M60    7319 

M70    6326

M9      3591

 

A 10-30 km-es szakaszokat nem érdemes összehasonlítani a gerinchálózati elemekkel.

 

Mint tudhatjuk: 2020 jelentős változásokat hozott,

de erről adat csak nyáron lesz...

 

Előzmény: Gyurma73 (53436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!