Itt is az a helyzet mint a Körösladány-Gyomaendrőd úttal. A talajszerkezet miatt csak óriási anyagi ráfordítással lehetne tartós burkolatot készíteni. Azt meg lássuk be, a jelenlegi forgalom mellett erre az útra nem hogy annyit, szinte semennyit nem áldoznak. Nagyobb forgalmú út sincs rendbe téve. A 47-ese Zsáka és Berettyóújfalu között a kanyargós részen taknyoltak valamennyit, egy része újra lett aszfaltozva, de lett volna még ott mit javítani. Félmunka. Szóval ha egy olyan forgalmas utat nem tesznek rendbe, mit várunk ezen a négyszámjegyű úton.
Sajnos már nem csak a Hortobágyi-Berettyótól-Füzesgyarmatig siralmas az út hanem a hídtól Karcag irányába is kezd szét csúszni nyomvályus lenni az út szerkezet!
Ez az V. verzió nekem személy szerint jobban tetszik, az már kevésbé, hogy nem autóút lesz belőle. Most annyira nem néztem meg térképen, de ha a Karcag-Debrecen között a 4-essel nem csinálnak addig valamit, elképzelhető, hogy a Nyíregyháza felől és részben az M35 felől dél felé haladók a Debrecen M35-berettyóújfalu M4-új 47-es-Füzesgyarmat-(Karcag) M4 útvonalra szoknának át. Távolságban saccra valamivel több lehet, viszont az M35/M4-en debrecentől Berettyóújfaluig időt lehet spórolni a 4-eshez képest. Bár, végülis ki tudja. A 4-esen Debrecen és Karcag között részben Püspökladány ami lakott terület. Itt és Ebesnél van lámpa ami megfoghatja a forgalmat. Másik irányba Debrecen és (Karcag) M4 között lakott település Füzesgyarmat és Bucsa. Ha e két utóbbi település közötti úttal, pontosabban a megye határig nem kezdenek valamit, akkor időben sem lesz rövidebb.
Nagyon jó írásaid vannak szeretem olvasni és mellé nagyo sok plusz információt is tartalmaz! Engem a Karcag 2020 azért zavar mert akár ujabb évek és évek mehetnek a kukába! Egyébként mi a véleményed arról hogy a 4206-os út megsinylené a M4- M47 forgalmát!? Vagyis járna ez valamilyen nagyon forgalommal az érintet út szakaszon?
A Via Carpatia magyarországi szakasza 2021 december 31-ével az M30 Miskolc-Hidasnémeti szakasz átadásával el fog készülni. Minden további szakaszokra, mint a Via Carpatia részére való hivatkozás félrevezető, káros.
Kétségtelen, hogy a Nagyvárad-Arad kapcsolat jó román szokás szerint késik. Senki nem tudja, mikor lesz kész, de komolytalannak tűnik ennek a kapcsolatnak a magyar gyorsforgalmi úthálózatra való átvonzásáról álmodozni.
Nyugat-Magyarországon a Dél-Csehország-Adria útvonal átvonzása Ausztriából nem csupán az olcsóbb útdíjjal történt, hanem effektíve rövidebb volt az út. Ez a keleti országhatárral párhuzamosan nem működik.
Tényleg megéri nekünk az olcsósággal forgalmat átvonzani, hogy legyen nagyobb útdíj bevétel? Erre a lehetséges bevételre fordítsuk a forrásokat, amikor lenne fontosabb?
Ha már szóba került az útjavítás. Igen érdekes látváyn volt ma délelőtt az esegető hóban a vizes aszfalton kátyúzást látni. A vizes lyukba löktek egy kis anyagot, majd azt a fanyelű valamivel beledöngölték. Szerintem a lyuk azóta ismét tátong.
Végre észrevették a Kecskemét Dunaföldvár közötti út katasztrófális minőségét. Ha már nem épül az M8-as, legalább ne járjunk tengelytörés és balesetveszélynek kitéve arrafele.
A hatezer km 10 év alatt szép szám, csakhogy legalább húszezer igényelte volna a felújítást.
Persze, ha egy kis faluban felújítanak 800 m utat, azzal választást lehet nyerni. Ilyent minden ÖK meg kellene tudjon oldani saját büdzséből.
Az elégedetlenség oka megmagyarázhatatlan, mert a Tápióság 6 csomóponton érhető el az M4 autóútról:
3112. út Gomba-Bénye,
4606. út Káva - Pánd - Tápióbicske
3115. út Tápióbicske -Tápiószentmárton (számozatlan út)
3116. út Tápiószentmárton
311. út Tápiószőlős - Tápiószele - Újszilvás
3122. út Tápiógyörgye - Újszász
Hát ebből megint az jön ki, hogy vagy mindenkinek Pestre kell menni, vagy csak az az egy célja legyen, hogy elérje az M4-et...
Mi van ha valaki Farmosról, Tápiószeléről, Tápiógyörgyéről, stb. Szolnokra akar menni? Vagy rohadt nagyot kerül, vagy nem használja az M4-et...
Az M4/401 csomópontnak nem sok értelmét látom, az újszilvási pihenőnél sokkal hasznosabb lett volna egy felhajtó, de mint tudjuk nem a zemberek érdekei voltak szem előtt :(
Ez elvileg egy pozitív hír, valakinek mégsem tetszett valamiért...
Kritikám nekem is van - az engedély kiadásának körülményei miatt.
Az tény, hogy 3 hónap késéssel lett kiadva, mint az M4 T.miklós - P.ladány szakaszé, amit utána megkérdőjeleztek a karcagiak.
Eszembe jutott egy régi, 2005-ös egyeztetés, amely végén a nyugdíjba vonuló karcagi kolléga
átadott egy vastag kék dossziét, sok-sok térképpel és más dokumentumokkal.
Előkerestem és beszkenneltem az 1999-es és a 2001-es térképeket.
A nyomvonal evolúciója remélem jól érzékelhető.
1999-ben is ugyanott vezet, mint 2001-ben (akkor már a déli kék nem látható)
De az igen, hogy 4 csomópont volt tervezve Püspökladány és Kaba között. (A sárga nyilakkal jelöltek eltűntek)
Továbbá:
2005-ben tollal rajzolva megjelent a Karcag elkerülőbe csatlakozó M4 változat és a P.ladány-Kelet 4-42. utakat összekötő út is. (Az M4 déli nyomvonalat is jelzi két tollvonás P.ladánytól S.udvari felé)
Hivatalosan nincs nyoma a Karcagi Önkormányzatnál...
Az is figyelemre méltó, hogy Kabánál a 4. főúttól 2 km-re jelölték (piros nyíl csp.) a nyomvonalat (jelenleg 600 m) és külön csomópont is volt a Tetétlen-Kaba 3407. úton.
Fontos és szükséges emlékeztetni, mielőtt véglegessé válik... 15-20 évvel később.
Kis türelmedet kérném, eddig " karácsonyozás-újévezés" volt...
Ezen a héten már talán lehet érdeklődni.
Addig kissé messzebbről indítom a témaközelítést, az SSC-n közzétett M47 V. nyomvonalváltozatból.
Igyekeztem összemontírozni a korábbi G (zöld) és B (sárga) változatot a most közzétett V. (lila) nyomvonalverzióval.
A piros határmenti nyomvonal éppen csak belóg, szerintem is értelmetlen agyrém.
Néhány észrevételt meg kellene vitatni:
Érdemi különbség, hogy 2x2 sávos főútról írtak szintbeli körforgalmakkal, így ez nem felel meg a Via Carpathia paramétereknek.
Az jól látszik, hogy a V. (végső?), tulajdonképpen a B-G kombinációja.
Közelebb Békéscsabához, Vésztőhöz, de távolabb Berettyóújfalutól, (ahol a sárga vonal kétszer keresztezte volna a Berettyó folyót) de összesen háromszor, mert Szeghalomnál is.
V (lila) kétszer keresztezi a Köröst, Körösladány előtt és Köröstarcsánál azért, hogy bekötést kapjon Vésztő-Okány térsége az M(-nek nem nevezhető) 47-hez.
Nekem mégis a Bakonszeg-Bihartorda Natura 2000 terület kb. 5 km hosszon "meghágása" a legfeltűnőbb... Még a G (zöld)-nél is nyugatabbra húzva.
Nyilvánvalóan azonos tárgyú probléma, mint az M4 nyomvonala Karcagnál, vagy Kaba-Báránd között...
Lehet már tudni, hogy a ''KARCAG 2020'' megnevezésű bohóc projektet elfogadták vagy történt valami reakció rá ITM-től!?
Ezen az oldalon nagyon jól látják a helyzetet, hogy éveket csinálhatnak el a karcagiak az új nyomvonal projektükkel, nem csak magukkal hanem legjobban Ladánnyal baxnak ki!