Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.11.22 0 0 119211

Rendeződnek a beszállítói láncok, korrigál a nyersanyagok ára. Gratu a vezérlő javításához, remélem vissza tudod szerezni a kiadott darabokat. Biztosan vannak még, akiknek szüksége lenne jól működő vezérlőre, még ha nem is annyian, mint 10 évvel ezelőtt. Az enyémet emlékeim szerint 240 euróért javították annak idején... 

Előzmény: downer (119210)
downer Creative Commons License 2022.11.21 0 0 119210

Beszarok, bő egy hónapja mikor a Stilo-t megvettem, még 430 eurót ért a két katalizátor, azóta folyamatosan csökken a felvásárlási ár, ma már csak 375. Ez is már mint egy rohadt tőzsde, ki kell várnom. 400 alatt semmiképp nem fogom eladni őket. Februárban az első párat még 455-ért sikerült leadni. Bár akkor meg az árfolyam volt sokkal alacsonyabb.

Hétköznapi problémáim...

De úgy érzem, kezdek fáradni. Már nem esik annyira jól mindenki autójának minden problémájával mindig nekem foglalkozni, a sajátomra meg nincs időm. Ezért sem kezdődött el a váltóépítés.

downer Creative Commons License 2022.11.20 0 0 119209

Ja, csak nincs plusz rossz darabom, mert baxnak visszaküldeni azt a 4 darabot. Még egynek pedig lennie kéne, mert anno 5 db gyűlt össze, de sehogy sem találom.

Előzmény: 1zolee1 (119208)
1zolee1 Creative Commons License 2022.11.20 0 0 119208

Hyper-szuper:))

Beindul a sorozat gyártás:))

Előzmény: downer (119207)
downer Creative Commons License 2022.11.19 0 0 119207

Beraktam a vezérlőt az anyósékéba, régi hibakódok törlése és minden faszán működik.
Már a kiszereltet ki is vágtam a következő relécseréhez. :D

downer Creative Commons License 2022.11.18 0 0 119206

Azt mondta a szaki, hogy szépen meg volt forrasztva. Azért ő elővette a régifajta ónt az új relé visszaforrasztásáház.

Még a kivágott részeket visszaragasztom, aztán holnap próba.

Előzmény: Adm (119205)
Adm Creative Commons License 2022.11.18 0 0 119205

Sajnos jó 20 éve, amióta nem normális avagy környezetbarátabb forrasztóónt használnak, ez elég mindennapos, sokkal könnyebben körbereped a forrasztásoknál  :(

Előzmény: downer (119204)
downer Creative Commons License 2022.11.17 0 0 119204

No, ezt már magam vágtam, a négy nagy forrasztás tartozik a reléhez.

 

 

 

15 Ampresben csak váltórelét találtam, aminek van ugye plusz egy lába, így 10 Amperes fog bekerülni. Bőven megteszi.

A probléma gyökerét meg abban látom, hogy ez a relé fejjel lefelé van beépítve, alátámasztás nélkül. A lábak elhelyezkedése alapján pedig látszik, hogy az egyik sarka nincs rögzítve, vagyis forrasztással felfüggesztve. A rezonancia miatt pedig ennek a saroknak a tehetetlensége rázza ki a lábakat a forrasztásokban vagy pedig a relé belsejében. Miután ez megtörtént, már a hőmérsékletfüggő kontakhiba is mindennapos lesz.

downer Creative Commons License 2022.11.11 0 1 119203

Tököm se fog várni senkire...rendeltem 5 db relét.

 

downer Creative Commons License 2022.11.11 0 0 119202

Na erről van szó, ez a klasszik Marea EBC430-as ABS vezérlő hiba.

 

 

 

A km valós.

 

downer Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119201

Ja igen, olvastam ilyen Multiplás hídproblémákról. Ezeknél is kettétört már nem egy-kettő.

Most az első bölcsőről amit mutattam képet, az még az öcsém régi Bravájából való. Nem is értem, miért nem bírja már Bandi elengedni, a hátsó fertályt megnéztem az aknából, elég tragikus, majd jön az következőnek.

Oda is mennem kell visszarakni a másik bölcsőt, amit épp Multiplából adtak a bontóban. Nem tudom mi a különbség, tán valami apróságokat le kellett vágni róla, amúgy ugyanaz.

 

Előzmény: bojo (119200)
bojo Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119200

Sokban már nincs benne, ezáltal bejut a trutyí és belülről elkezd rohadni a híd. Multiplánál elég sok így járt.

Előzmény: downer (119199)
downer Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119199

Miért ne lenne, kiesik? 

Előzmény: bojo (119197)
downer Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119198

Megyek a Bárdiba holnap, veszek textilt is meg simát is 25 mm szélesben, hadd legyen.

Előzmény: Adm (119195)
bojo Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119197

És a hídban is benne van a gyári dugó. 

Előzmény: downer (119194)
Adm Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119196

Én már csináltam, nem is egyszer. Sőt, most a Stilónál is ez vár rám, ha nem bírja ki, mig felépül a mühely.

Előzmény: downer (119194)
Adm Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119195

Ezekszerint rosszul gondolom. Abból indultam ki, hogy én az Alfáimnál illetve a Stilonál se találkoztam még rossz ABS-el, nem gondoltam volna, hogy ennyire problémás.

Szívócsövet textil (Tesa) szalaggal tekerd körbe, az egész jól bírja és nem nég ki olyan gányul, mint a sima szigszalag. Mellesleg a hőt is jobban bírja.

Előzmény: downer (119193)
downer Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119194

Én még földön kipufogót nem cseréltem eddig...hát keserves is volt.

 

 

Megfelelően túlbiztosítva alábújok.

Ott látszik a rozsda is a küszöb végén.

downer Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119193

Gondolod? Már egy éve elküldtem egy embernek 4 db rossz ABS vezérlőt, azóta se jelentkezett. Pár hónapja egy másik szaki kapott még egyet, nincs kész az se. 

Na de még semmi sem biztos, majd ha kiolvasom. Ma rátettem azt a kipufogót, amit az enyémről leszedtem, legalább csendben legyen. Meg kapott egy tiszta fojtószelepet, a szívócsövet behoztam elmosni, a melegben puhítani, egyelőre majd jól körbetekerem paraszt módszerrel, mert az aranytartalékomat nem teszem rá. Meg az akksit hoztam be tölteni, az állásban már eléggé lemerült. Echte BMW gyári akksi, de egy fül nincs rajta, az édesanyját... :D

Ennek a kocsinak márciusban járt le a műszakija, azóta nem használták, azért volt még a téli garnitúra rajta és nem már.

Előzmény: Adm (119192)
Adm Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119192

Kérdés mennyire rohad, az meg úgy is csak szétszedés után derül ki.

A szívócső és az ABS szerencsére azért könnyebben javítható.

Előzmény: downer (119188)
Adm Creative Commons License 2022.11.10 0 0 119191

Én is néztem ezeket a fura kábeleket, de a legolcsóbb, amit találtam, 360euro volt :)

Marad a márkaszervíz.

Előzmény: downer (119187)
downer Creative Commons License 2022.11.09 0 0 119190

Na igen, a mihez képest... :)

 

Pl. ezzel egy hónapban születtek, amiről ezt leszedtem:

 

Az eladó azt se említette, hogy kicsit megnyomta a lököst bal hátul.
Azért így első nekifutásra még építem, nem bontom.

Előzmény: R. Scherbotsky (119189)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.11.09 0 0 119189

Ha egy húszéves autónak ennyi az összes nagyobb baja, akkor az szerintem parádésan jó állapotú. Ha az óra szerinti futás reális, sajnálatos lenne, ha elbontódna. Magad is évek óta mondod, elfogytak már az értelmes darabok a típusból. 

Előzmény: downer (119188)
downer Creative Commons License 2022.11.09 0 0 119188

Nem rossz, csak megindult a bal küszöbvégen a rozsda. Meg szarul esik a szokványosan szar ABS vezérlő meg a repedt szívócső. Amúgy csak 113 ekm, még vonóhorga is van, levehető.

Előzmény: Adm (119186)
downer Creative Commons License 2022.11.09 0 0 119187

Ki lehet, csak nem a mi szokványok kábeleinkkel, hanem kulcsra szakosodott emberke segítségével.

Vagy márkaszerviz ingyen ki kell adja a kódokat tulajdonjog igazolás mellett.

Előzmény: Adm (119185)
Adm Creative Commons License 2022.11.09 0 0 119186

Jobb, rosszabb? Mi a helyzet vele?

Előzmény: downer (119184)
Adm Creative Commons License 2022.11.09 0 0 119185

Sajnos elfelejtette a távirányítómat az autó, a Fiat code-sajnos nincs meg. Ki lehet ezt vajon nyerni a BSI-ből egy VAG-KKL vagy pedig ELM327 kábellel? Google sajnos nem tudott egyértelmúen segíteni.

Avagy van nekem egy komplett BSI-ECU, kulcs packom, B tervként ott van, de ahhoz sincs meg a kód. Másrészt akkor már szervízből se tudom lekérni a kódot, mert nem a saját BSI-je lesz benne.

downer Creative Commons License 2022.11.06 0 0 119184

No, megérkezett az autó. Hát, lehetne jobb, de rosszabb is. Még egyelőre nem tudom mi lesz vele, majd egyszer kitalálom. Donornak viszont két is autóhoz tökéletes.

Adm Creative Commons License 2022.11.04 0 0 119183

Ajajj, mik ki nem derülnek :)

A Skodát 2001-ben raktam tetőre, utána jött a Scirocco MK2, volt 100-as Skoda, jött a Zastava (végülis picit majdnem olasz), majd egy barátom Alfa 33-a, ha jól emlékszem 2003-ban eladósorba került, én pedig megvettem, mert szimpatikus volt az autó. Ezután megfogott az olasz érzés, mind a külsőségekben, illetve a használatban és technikai oldalról. Innentől kezdve meg már csak olasz autók jöttek egymás után, 33/75/155/146, na meg a GTV, most pedig a Stilo. Ami bár egy német Golf, de valami mégis más benne.

Előzmény: R. Scherbotsky (119182)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2022.11.04 0 0 119182

20 éve még a sárga Skodát szögelted szerintem, akkor kezdtelek olvasni :D 

Rémlik valami Zastava(?) meg tán egy Scirocco, miután a farost tetőre tetted, az olasz korszak azok után kezdődött?

Előzmény: Adm (119181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!