Rendeződnek a beszállítói láncok, korrigál a nyersanyagok ára. Gratu a vezérlő javításához, remélem vissza tudod szerezni a kiadott darabokat. Biztosan vannak még, akiknek szüksége lenne jól működő vezérlőre, még ha nem is annyian, mint 10 évvel ezelőtt. Az enyémet emlékeim szerint 240 euróért javították annak idején...
Beszarok, bő egy hónapja mikor a Stilo-t megvettem, még 430 eurót ért a két katalizátor, azóta folyamatosan csökken a felvásárlási ár, ma már csak 375. Ez is már mint egy rohadt tőzsde, ki kell várnom. 400 alatt semmiképp nem fogom eladni őket. Februárban az első párat még 455-ért sikerült leadni. Bár akkor meg az árfolyam volt sokkal alacsonyabb.
Hétköznapi problémáim...
De úgy érzem, kezdek fáradni. Már nem esik annyira jól mindenki autójának minden problémájával mindig nekem foglalkozni, a sajátomra meg nincs időm. Ezért sem kezdődött el a váltóépítés.
Ja, csak nincs plusz rossz darabom, mert baxnak visszaküldeni azt a 4 darabot. Még egynek pedig lennie kéne, mert anno 5 db gyűlt össze, de sehogy sem találom.
Sajnos jó 20 éve, amióta nem normális avagy környezetbarátabb forrasztóónt használnak, ez elég mindennapos, sokkal könnyebben körbereped a forrasztásoknál :(
No, ezt már magam vágtam, a négy nagy forrasztás tartozik a reléhez.
15 Ampresben csak váltórelét találtam, aminek van ugye plusz egy lába, így 10 Amperes fog bekerülni. Bőven megteszi.
A probléma gyökerét meg abban látom, hogy ez a relé fejjel lefelé van beépítve, alátámasztás nélkül. A lábak elhelyezkedése alapján pedig látszik, hogy az egyik sarka nincs rögzítve, vagyis forrasztással felfüggesztve. A rezonancia miatt pedig ennek a saroknak a tehetetlensége rázza ki a lábakat a forrasztásokban vagy pedig a relé belsejében. Miután ez megtörtént, már a hőmérsékletfüggő kontakhiba is mindennapos lesz.
Ja igen, olvastam ilyen Multiplás hídproblémákról. Ezeknél is kettétört már nem egy-kettő.
Most az első bölcsőről amit mutattam képet, az még az öcsém régi Bravájából való. Nem is értem, miért nem bírja már Bandi elengedni, a hátsó fertályt megnéztem az aknából, elég tragikus, majd jön az következőnek.
Oda is mennem kell visszarakni a másik bölcsőt, amit épp Multiplából adtak a bontóban. Nem tudom mi a különbség, tán valami apróságokat le kellett vágni róla, amúgy ugyanaz.
Ezekszerint rosszul gondolom. Abból indultam ki, hogy én az Alfáimnál illetve a Stilonál se találkoztam még rossz ABS-el, nem gondoltam volna, hogy ennyire problémás.
Szívócsövet textil (Tesa) szalaggal tekerd körbe, az egész jól bírja és nem nég ki olyan gányul, mint a sima szigszalag. Mellesleg a hőt is jobban bírja.
Gondolod? Már egy éve elküldtem egy embernek 4 db rossz ABS vezérlőt, azóta se jelentkezett. Pár hónapja egy másik szaki kapott még egyet, nincs kész az se.
Na de még semmi sem biztos, majd ha kiolvasom. Ma rátettem azt a kipufogót, amit az enyémről leszedtem, legalább csendben legyen. Meg kapott egy tiszta fojtószelepet, a szívócsövet behoztam elmosni, a melegben puhítani, egyelőre majd jól körbetekerem paraszt módszerrel, mert az aranytartalékomat nem teszem rá. Meg az akksit hoztam be tölteni, az állásban már eléggé lemerült. Echte BMW gyári akksi, de egy fül nincs rajta, az édesanyját... :D
Ennek a kocsinak márciusban járt le a műszakija, azóta nem használták, azért volt még a téli garnitúra rajta és nem már.
Ha egy húszéves autónak ennyi az összes nagyobb baja, akkor az szerintem parádésan jó állapotú. Ha az óra szerinti futás reális, sajnálatos lenne, ha elbontódna. Magad is évek óta mondod, elfogytak már az értelmes darabok a típusból.
Nem rossz, csak megindult a bal küszöbvégen a rozsda. Meg szarul esik a szokványosan szar ABS vezérlő meg a repedt szívócső. Amúgy csak 113 ekm, még vonóhorga is van, levehető.
Sajnos elfelejtette a távirányítómat az autó, a Fiat code-sajnos nincs meg. Ki lehet ezt vajon nyerni a BSI-ből egy VAG-KKL vagy pedig ELM327 kábellel? Google sajnos nem tudott egyértelmúen segíteni.
Avagy van nekem egy komplett BSI-ECU, kulcs packom, B tervként ott van, de ahhoz sincs meg a kód. Másrészt akkor már szervízből se tudom lekérni a kódot, mert nem a saját BSI-je lesz benne.
No, megérkezett az autó. Hát, lehetne jobb, de rosszabb is. Még egyelőre nem tudom mi lesz vele, majd egyszer kitalálom. Donornak viszont két is autóhoz tökéletes.
A Skodát 2001-ben raktam tetőre, utána jött a Scirocco MK2, volt 100-as Skoda, jött a Zastava (végülis picit majdnem olasz), majd egy barátom Alfa 33-a, ha jól emlékszem 2003-ban eladósorba került, én pedig megvettem, mert szimpatikus volt az autó. Ezután megfogott az olasz érzés, mind a külsőségekben, illetve a használatban és technikai oldalról. Innentől kezdve meg már csak olasz autók jöttek egymás után, 33/75/155/146, na meg a GTV, most pedig a Stilo. Ami bár egy német Golf, de valami mégis más benne.