Keresés

Részletes keresés

Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.17 -2 1 484836

1-es vonal: kb. 9-9.15, felsővezetékszakadás, Tatabányától pótlóbuszok Budapestig.

_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.17 -1 3 484835

1949. nyári:

Előzmény: M41 2175 (484833)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.17 -1 2 484834

1952. téli kiadásból:

Előzmény: M41 2175 (484833)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484833

Ha esetleg valaki tudna segíteni megköszönném ne tartsa már magában 

Előzmény: M41 2175 (484831)
Sergeant1 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484832

A MÁV egyszer fenn, egyszer lenn:

Index - Belföld - A MÁV tisztázta a maxi-Dubaj előkészítése körül kialakult helyzetet

 

Ha tisztázták, rendben kell(ene), hogy legyen...

M41 2175 Creative Commons License 2024.03.17 -1 0 484831

Szevasztok nem tudom valaki egy régiséggel kapcsolatban tudna e segíteni? 1949-52 között időszakból keresném a 92 vonal menetrendjét. Legfőképp az első pesti szemszállító vonatokat illetve a munkásvonatokat is. Ha valaki tudna segíteni megköszönném 

GaGe Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 484830

" A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra. "


A 140-es vonalon a legnagyobb kapacitás korlátozás az, hogy Kiskunfélegyháza - Szeged Rendező között tehervonatoknak max 60 km/óra, nem is adnak ki nagyobb sebességre menetrendet.
De van még jó pár ilyen szakasz.

 

Előzmény: Dreamy (484822)
szvörnyeteg Creative Commons License 2024.03.14 -2 1 484829

Rég nincsenek már Ipolytarnócnál szlovák tehervonatok.

A szóban forgó pályaszakaszon gyakorlatilag nincs semmilyen forgalom, úgyhogy a ráróspusztai "sorompóőrt" nincs miért értesíteni. Nyugis szolgálatai vannak.

Előzmény: H_CS (484825)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.14 -1 4 484828

A linkelt cikkben szereplő kép lapján Nógrádszakáltól északra történt az eset, mert ott megy erdőben a vasút. Egyébként a cikkben említik a sorompókezelőt is, ez is csak Ráróspusztán van. De az iho le is írja, hogy Nógrádszakál és Litke között történt az eset.

Egyébként a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény nem arra utal, hogy emiatt nem járhattak ott vonatok (az közérdekű üzem megzavarása), hanem arra, hogy az érkező vonat esetleg nem tud megállni a kidöntött póznák előtt, és baleset történik. Szóval nem érdekes, hogy hány vonat jár arra, csak az, hogy mehetett volna vonat arra.

Előzmény: H_CS (484825)
H_CS Creative Commons License 2024.03.14 -5 1 484827

Nem vitatom, hogy a légkábeleken kívül az azt tartó oszlopok is alanyai a kárnak - hiszen ki kell azokat is cserélni a kábel pótlásán kívül. Járulékos kár, hogy ki kell menni és helyre kell állítani a kábelezést. Munkagép üzemanyag- és működtetési költsége. Hogy a dolgozók munkabére is beleszámolandó-e, az már vitatható, hiszen az az ember akkor is kapja a fizetését, amikor "semmit se csinál". Lehet, hogy azt csinálna, ha nem kéne oszlopokat és légkábelt építenie. Ha nem házon belül oldják meg a helyreállítást, hanem külső cég, akkor a külső cég munkadíját én beleszámolnám. A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény pedig az, amit nem tudunk megítélni - hogy tényleg veszélyeztette-e a biztonságot. Ha nem jár arra vonat már több hónapja, akkor nem. Ha napi 50 személyvonat járna ott, amit busszal kellene pótolni, akkor igen. Napi 1-2 tehervonat esetén véleményes.

Előzmény: schlumberger (484826)
schlumberger Creative Commons License 2024.03.14 -1 6 484826

Nem ismerem a helyszínt.

-----------

Amikor évtizede ,,divat" volt a 20 kV-os trafóinkból az olajat leereszteni, eleinte a tisztelt bíróság csak a néhányszor tíz liter olaj árát ismert el kárnak. Pedig a trafó olaj híján zárlatos lett, kigyulladt, leégett teljesen. Később belátták, hogy a kár a trafó plusz a csere és a járulékos költségek.

Ezért írtam, hogy végre! Nem csak a drót ára a kár.

Előzmény: H_CS (484825)
H_CS Creative Commons License 2024.03.14 -4 1 484825

Ez helyileg hol volt? A szlovák tehervonatok által is használt szakaszon, vagy pedig ott, ahol "közlekedésimód-váltás" miatt nem jár semmi?

Utóbbi esetben vitatható, hogy valóban veszélyeztette-e a napi 0 (nulla) darab vonat közlekedését.

Előzmény: schlumberger (484823)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.14 -2 0 484824

Változások a lajosmizsei S21-es vonatoknál   2024. március 14. csütörtök,09.11

 

 

 

A Nyugati pályaudvarról 8:15-kor Lajosmizsére elindult S21-es vonat (2932) helyett Kispest állomástól pótlóbusz közlekedik tovább jelentős késéssel.

 

 

A Táborfalváról 6:52-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2937) járműhiba miatt jelentős késéssel csak Kispestig közlekedik.

 

 

A Lajosmizséről 7:40-kor a Nyugati pályaudvarra elindult S21-es vonat (2947) Pestszentimrétől várhatóan 15 perces késéssel közlekedik tovább.A Lajosmizséről

 

 

10:40-kor a Nyugati pályaudvarra induló S21-es vonat (2915) helyett Kőbánya-Kispestig pótlóbusz közlekedik.

 

 

 

MÁVINFORM

schlumberger Creative Commons License 2024.03.13 -1 3 484823

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kekhirek/lancfuresszel-mentek-neki-a-mav-poznainak-a-kabeltolvajok-36-ot-vagtak-ki-5-kilometeres-szakaszon-vittek-el-a-vezeteket/

 

a lopás mellett a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt is eljárás indult az elkövetők ellen.

 

Végre!

Dreamy Creative Commons License 2024.03.13 -2 2 484822

A felmerült igényből érzékelem, miszerint a BYD Szeged környékére telepíti a gyárát, és szüksége van vasúti kapacitásra.

Előzmény: Fizolti (484814)
H_CS Creative Commons License 2024.03.13 -1 1 484821

Ki mondta, hogy kétvágányú lesz a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalrész?

Előzmény: fork() (484818)
Geronimoo Creative Commons License 2024.03.12 -2 1 484820

https://hvg.hu/kkv/20240311_talgo-magantokealapok-nemzetkozi-kockazatok

 

Az Orbán-kormány által kreált szabályok miatt a magántőkealapoknak nem kell szerepelniük az említett európai adatbázisban sem. Így a magyar magántőkalapok, ha akarják se tudják hitelesen bemutatni, hogy kik a tulajdonosaik, nem tudják külföldön bizonyítani, hogy nem jelentenek nemzetbiztonsági kockázatot.

Előzmény: Ikarus 120e (484779)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 484819

Ezeket bizonyosan a Lovrin által itt az 484686 hsz-ben is megosztott, frissített IKOP listából vették, és az elvileg tavaly lezárult tervezésű Kiskunfélegyháza - Szeged-rendező átépítés van mögötte, ami emlékeim szerint három rövid kétvágányú szakaszt tartalmazna. 

 

Ugyanígy a 19 darab KISS sem új beszerzés, hanem a már itt lévők egy részének elszámolása. 

 

Általánosságban igaz lehet, hogyha a Támogatási kérelem benyújtásának várható időpontja oszlopban 2023 szerepel, az nem új projekt, hanem valami már megvalósult, vagy megvalósítás alatti utólagos elszámolása.

 

 

 

Előzmény: fork() (484818)
fork() Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484818
Előzmény: Fizolti (484814)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484817

Vonalra és állomásra is szükség van, az se jó, ha 80-nal megyünk és borulgatnak ki a tehervonatok kéthavonta itt-ott. A gond egészében nem az, hogy mi épül és mi nem, hanem, hogy ennyi pénzből miért ilyen kevés épül. És most még az "ennyi sok pénz" (ami nem is olyan sok) sincs meg a világpolitikai problémáink miatt.

 

Pont ezért nem épül semmi Rákoson és környékén se, pedig szükség lenne rá, igen, bújtatásra is.

Előzmény: poliver85 (484815)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 484816

Senki nem akar tehervonatokat rendezni, eljárt ezek felett az idő. Létjogosultságuk ott van, ahol nagy ipari vagy logisztikai üzem van mellettük, amely vasutat használ.

Mindenki szeretne a vonatával A-ból B-be eljutni vállalható menetidővel. A fő gond, hogy ehhez nincs pályakapacitás, főleg Bp. tágan értelmezett környékén a sok S-Bahn miatt. A rendezők azért kellenek még csökkentett kapacitással, hogy adott esetben félre lehessen állítani a tehervonatokat az IC-k elől, és ha 20-szal/10-zel lehet kitérőbe járni, az nem túl jó. De igazából ez megoldható lenne a központi állomásokon is, ha lenne irányonként 2 félreálló vágány.

Előzmény: Dreamy (484812)
poliver85 Creative Commons License 2024.03.11 -2 6 484815

Mindig csak ez a 2 vágány+villany a megoldás, gondolom Vmax=160, mert az jól hangzik. Kevesebb állomási vágánnyal, féltökű állomásokkal, persze.

 

V-HÍD biztos jól jár vele, de biztos itt van a szűk keresztmetszet?

 

Az itt lévő, nálam sokkal hozzáértőbb emberek mit szólnak egy olyan felvetéshez, mint mondjuk egy bújtatás Rákosnál? Nem segítene? Két fővonal, félórás ütemmel... nem sok idő marad a váltókörzeten átimádkozni egy tehert napközben.

Előzmény: Dreamy (484813)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484814

ha jól érzékelem, akkor Cegléd - Szeged teljes kétvágányúsítása is felmerült. - Ezt miből érzékeled? 

Előzmény: Dreamy (484813)
Dreamy Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484813

Persze az adott, hogy ehhez a vasúti infrastruktúrát is fejleszteni kell a vágányok terhelhetőségében és kapacitásában is. Tehát úgy tűnik ehhez már kellene a V0 megfelelő terhelhetőséggel, két vágányos villamosított pályával. Valamint a csatlakozó pályákat is ennek megfelelően kell fejleszteni. Pl. ha jól érzékelem, akkor Cegléd - Szeged teljes kétvágányúsítása is felmerült.

Előzmény: Dreamy (484812)
Dreamy Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 484812

Van benne valami. Remélhetőleg a felsorolt gyárak az elég tetemes mennyiségű termékeiket és azok alapanyagát kevésbé akarják közúton szállítani. Komoly mennyiségekről van szó, azt mind közúton elszállítani nagyon komoly telítettséget okozna. Ott a vasút, el lehet húzni egyszerre nagy mennyiségű alapanyagot és terméket. Ehhez a Ferencváros rendező már igen kevés. De akkor a V0-hoz kellene rendezőket építeni, nem? Mondjuk Szolnokon van egy teherpályaudvar. Győrben is. Azokon mennyire lehet rendezni? Kellenek-e még további rendező pályaudvarok az országban?

Előzmény: 1047 005-2 (484810)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 484811

Somogyszob-Nagyatád 16 pár Credo... 

Előzmény: zjakabfi (484761)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.11 -5 1 484810

Nem olvasnak V.D-t?

 

 

"a közlemény szerint Gyűrűs Bence, a debreceni BMW logisztikai partnercége, a DP World Hungary Logistics Kft. ügyvezető igazgatója. Ezen a helyzeten szerinte csak a V0 vasútvonal megépítése segít."

 

 

"„A fő fejlesztési fókusz a vasúthálózat azonnali bővítése és korszerűsítése kell legyen. A Budapestet elkerülő V0 vasútvonal építésének haladéktalan megkezdése és a lassújelek felszámolása különösen

 

fontos ahhoz, hogy a környezetbarát intermodális fuvarozás minél nagyobb teret nyerjen, és ne az amúgy is túlterhelt közútjaink teherforgalma növekedjen tovább.”

 

 

https://szegeder.hu/helyi/2024-03-11/nem-fognak-elferni-a-byd-autoi-vasuton-figyelmeztettek-logisztikai-szakertok/65eec3d747d3c06f2e842357

D F T Creative Commons License 2024.03.09 -1 0 484809

Naponta több esetben megy a személy Budaörsig a helytelen vágányon.

Előzmény: gabor144 (484804)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.09 -1 1 484808

Napi rutin része az ilyesmi.

Előzmény: gabor144 (484804)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.09 -3 0 484807

"Például ha egy magáncég napi 1-2 olyan menetvonalat akar, ami csak ütemes menetvonal eltolásával fér be, akkor lehet azt mondani, hogy nem kaphattok,"

 

 

Nem a cég tulajdonviszonyai döntik el,azért nem fog kapni,mert az éves menetvonaligényléskor a közszolgáltatásnak adnak elsőbbséget.

Előzmény: gabor144 (484798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!