most ertunk haza. losinj indulas 4.30-kor. kompnal varakozas kb 40 perc, cserebe 4-ek voltunk, igy a komp elejen alltunk. kikoteskor egy rendorauto, egy taxi, egy taxi szeru mikrobusz, meg egy munkas mikrobusz olt elottunk. a rendorauto kivetelevel gyorsan eliminaltam a tobbi ballasztot, ugyhogy rijeka felett az autopalyara elsonek ertem. ott egy gyors tankolas. luckonal az emc kb fel perc volt, de a sorok sem voltak meg veszesek, nehany 100m. a tobbi jott siman. 4:30-12:45, amiben volt kb 50 perc varakozas a kompra, illetve 40 perc kompolas. ez mar barati. a balaton csucsketol budaorsig folyamatos sor, kb 2-esben mindenki (kiveve csaknoriszt, aki ezt is 5-osben teljesiti), olyan 20km/oraval. nem lennek a helyukben. aki csak a mai napra megy, az kb fehervarnal dobhat egy hatast a zasszonynak, hogy a mai napozas mar megtortent, megyunk haza csirkepaprikast fozni uborkasalataval.
egyetertek. talan nem bonyolult a lorinek iszapban epitkezni, de van az a penz, amiert peneszedik a pofaja. cserebe sziklaba nem egyszeru utat huzni. a minap lattam.
Hát,Észak-Dalmáciában ahova 20 éve járunk,ha építkeznek a hegyoldalban,akkor pár vésőfejes markoló napi 8 órában hosszú hónapokig csak vés.A követ innen pl.el kell vinniük,és ha kőlapok kellenek mondjuk valamit burkolni,akkor a nem messze lévő telephelyen megveszik,ott sincs ingyen.Kerti sütőt se lehet akármilyen kőből csinálni.
Az,hogy rátolják az élő fákra a köveket,az nagy idiótaság.Sok gyönyörű helyen,pl.Zrmanja-szurdok,ócskavasak,hűtőgépek lógnak a fákon☹️
Igazából a szigeten, Mastrinkában. Vasárnaptól, vasárnapig. 3 felnőtt, első emelet, tengerre néző terasz. Gyakorlatilag vízparton. Apartmens Janja. , 831€
(nem mondtam, hogy egyszerű, de az ilyen projekt legnagyobb költsége az anyag, és a logisztika. Munkaerő költség alig van, gépidő ami még jelentős. Így nagyon nem mindegy, hogy minden kaicsot 50-100 km-ről kell szállítani, vagy ott van helyben.)
Itt láthatod, ahogy a helyben kitermelt követ megőrlik ott helyben, a felesleget meg konkrétan rátolják a fákra bokrokra. Az egész egy elképesztő tájrombolás, nálunk ez elképzelhetetlen lenne:
Ez a jelenleg folyó legnagyobb ilyen projekt a térségben (Bosznia, Pocitelj híd)
Szerettem volna egy magyar kőművessel (miért magyar? mert helyiek szinte mind Németországban, Ausztriában dolgoznak és csak pihenni járnak haza) kerti tűzhelyet csináltatni Korculán (most egy randa beton van). Amikor arról volt szó, hogy honnan lesz a kő, nem tudta megérteni, hogy az ott csak van, sőt a szomszédok kezet csókolnak neki, ha elviszi a kertjükből. Mindenáron azt akarta, hogy rendeljek oda egy raklappal. Ha ott elmondod, hogy itthon az OBI-ban kilóra adják a követ, infarktust kapnak.
Te amúgy mit nem értesz? A horvát pályadíj drága és számodra bonyolult, a szlovén nem bonyolult de azt sem érted. Akkor neked mi lenne a jó? Ez csak egy kérdés. :)
Hát megnéztem ez a szlovén meg nem tiszta nekem, meg arra aztán tényleg nem egyértelmű az útvonal...maradunk Horvátországban :) Jól számolom elvileg, hogy 15 euro le, 15 fel, vagyis 30 euro akkor a pályadíj összesen Goricantól Opatijáig? (Fiuméig van ugye pálya)
Mi kicsit hamarabb mentünk volna... óránként néztem Rovinj helyi időjárás jelentését, 20-24 fok közt, borongós, néhol esős... a víz se volt túl jó, gondoltam, nem lőjjük el a patront, az Adria megvár.
Mi júni 20-27 közt voltunk, kis Bled, majd tengerpart. 1 éjjel volt szelesebb idő, de akkor itthon zuhogott az eső, meg tombolt a vihar , ott meg ugye csak egy kis szél..