Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TFeri21 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 47810

Szerintem a japánoknál inkább a korrózió a gond.

Motorikusan, futóműileg szerintem egyben vannak ha nem vaddisznó módra használták.

Előzmény: skt15 (47809)
skt15 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 47809

15-20 éves japán autókról (terepjáróról ráadásul) beszélünk.

Hááát; biztos van belőlük keveset futott, alig használt, garázsban tartott, idős ember által használt darab...

Kérdés, hogy hol és mennyiért?

Előzmény: Axi-Maxi (47807)
TFeri21 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 47808

atompyka!

 

Szia lesz az idén Nyuszítúra vagy már csak az emlékeimben van:-)

OTTSE voltam L300

Axi-Maxi Creative Commons License 2017.02.23 0 0 47807

Nehéz jót találni.? Nem baj ha nem szép ,csak szerkezetileg legyen egyben

Előzmény: skt15 (47804)
jim32 Creative Commons License 2017.02.23 0 0 47806

Ezzel szerintem mindenki egyetért.

A Renegade körben műanyag alul, gondoltam, ez nem nagy baj, hiszen fényezve sincs, olcsón meg lehet csináltatni, ha valami baja van.

Kedden volt 2 hete, hogy elvittem 40ezres szervízbe. Pár napra rá észrevettem, hogy az első ajtónál ahol a kerékívvel találkozik valami nem stimmel, eláll a műanyag. Amúgy is visszahívós volt (rozsdamentesre cserélték a hátsó lökhárító csavarjait! vicc...), kértem, hogy legózzák össze rendesen. Hát az úgy nem megy, vigyem át a karosszériáshoz (Pappas, hatalmas udvar túloldala) és kérjek időpontot. Megnézte a munkafelvevő - egyébként a legnormálisabb a kategóriájában - és megállapítota, hogy ezt alulról felnyomta valami, jó eséllyel a rossz helyre tett emelő a szervízben. A kár szerinte meghaladja a 100e ft-ot (!) mert minden elemet - alsó hosszú léc, kerékív, kerékdob) újra kell cserélni ahhoz, hogy ez olyan legyen, mint újkorában. Megbeszéli a szervízvezetővel és értesítenek. Egyelőre várom a fejleményeket.

Nem terepeztem, nem mentem gödörbe, semmi ilyemi nem volt, csak munkába jártam vele - Monor - 12.ker.

A tanulság az, hogy ugyanez terepen is megtörténhetne bármikor, úgyhogy elektronika ide vagy oda, ez az autó max. lájtos földutas tekergésre jó, különben a gatyámat rákölthetem. (Amúgy maximum 800 ft-ból egy mezei műanyagos meg le tudná gyártani ezeket a szarokat.)

A másik tanulság az, hogy alaposabban meg kell néznem szervíz után az autót. Ez a kis izé alig látszott, napokig nem is vettem észre, de aláírtam, hogy hibátlanul átvettem...

 

 

Előzmény: skt15 (47786)
atompyka Creative Commons License 2017.02.23 0 0 47805

De legalább az skt-féle kritériumokat nagyjàból tudja. Ma, újonnan megvehetőként - sajnos - ez is nagy szó...

Előzmény: korzo (47802)
skt15 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 47804

Nagyon jók, de nagy eséllyel a kenyerük javát már - többször - megehették.

Előzmény: Axi-Maxi (47803)
Axi-Maxi Creative Commons License 2017.02.22 0 0 47803

akkor úgy írok ,hogy mi a véleményetek a 2es pajerorol? 

Előzmény: korzo (47802)
korzo Creative Commons License 2017.02.22 0 0 47802

a Jimny elég rövid? :-D

(túl kevés a kritérium ;)

Előzmény: Axi-Maxi (47801)
Axi-Maxi Creative Commons License 2017.02.22 0 0 47801

Sziasztok

 

milyen rövid terepjárót ajánlanátok 50-50%  országút illetve offroad célra , pajero 2.gen nézegettem eddig 

z8946 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47800

Igen, az első sorrentónál van felező,ill a hátsó merev híd.Egy vadásztársam nagyon dicséri,de nem igazán hajtja sárban...Elméletben jól kellene működnie terepen.

nyuszy Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47799

A Sorento (legalábbis az előző) létraalvázas, kapcsolható összkerekes.

Előzmény: lapar (47798)
lapar Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47798

"sorrentónál viszont van felező"

Ez biztos? Létezik olyan SUV?

Előzmény: z8946 (47792)
korzo Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47797

Ja. Az fáj is (a 2,7t), de ez egy ilyen mérnöki autó. Minden porcikáján érződik, hogy a marketingesek/közgazdászok éppen elfogytak körülötte, amikor tervezték (igazán még nem ford, már nem bmw, és pláne még nem tata birtok nem volt a cég :-)

Nem csodálkoznék rajta, hogy az újonnan 20millás ár mellett is bukta lett volna gyártani :-D

Előzmény: skt15 (47795)
skt15 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47796

Azt a dupla diffizárat viszont irigylem.

 

Hozzáteszem ma már nem is gyártanak olyan autót, amiket én leírtam.

Előzmény: skt15 (47795)
skt15 Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47795

Huuuu, az a 2.7 tonna... 

Én markáns különbséget érzek a 800 kiló kontra 1200kg között is. :-)

 

Előzmény: korzo (47794)
korzo Creative Commons License 2017.02.21 0 0 47794

Konkrétan Land Rover (mindenki magából indul ki, ugye :-) ja és nem Freelander (c:

 

Mondjuk nálam ez egy űrhajó, de akkor is:

Disco3:

- létraváz OK

- merevhíd NINCS. sehol.

- kapcsolható összkerék NINCS mert állandó

- felező OK

- diffizár OK 2x (+EBD)

- "haspáncél" OK (gyári!)

- Terepszögek OK (meglepően jók, jobbak mint a TLC90-nek), hasmagasság OK, kis tömeg ...na az nincs... 2,7t üresen :-)

 

Ennek ellenére szerintem terepjáró. Sokkal terepjáróbb mint egy pickup.

Előzmény: skt15 (47789)
skt15 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47793

Én most Offroad-ra rövid Grand Vitara-t használok. 24,5 centi a szabadmagassága a legalacsonyabb ponton (nincs semmi emelés rajt, csak a 205/80 R16-os gumi nagyobb, mint a gyári). Relatíve jó a terepen. Diffizár hiányzik néha, meg egy kicsit lehetne könnyebb.

Samurai is volt előtte, - ez jóval komfortosabb - de a Samu megverte terepen. Nagyon jó, hogy rövid, sokat számít... Felező nagyon kell terepen.

Előzmény: z8946 (47792)
z8946 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47792

A terios állandó 4 kerék,és középen zárható elektromosan nem? 50-50 %-ban, felező az nincs.A sorrentónál viszont van felező.A gömbölyű vitara meg 2.5 szőr annyiba van mint pl. a terios.Ér annyival többet?A vitara is alacsony. A közútról letérve max 2-3 kiló métereket kellene időnként sáros mezei utakon menni.Tudom nincs sok alternatíva.

skt15 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47791

Az agyag egyik "ismérve": könnyű legyen az autó és rövid, kis túlnyúlásokkal

Előzmény: skt15 (47790)
skt15 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47790

A Sorento szerintem Haldex-es.

Kicsit nehéz és nagy.

De ugye Offroadozunk, vagy csak megyünk egy "lightos" nyiladékon?

 

Pinin-t én nem ismerem, de nem terjedt el különösebben.

Előzmény: T zoltán (47788)
skt15 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47789

Azzal semmi, hacsak nem egy Haldex-es cucc és állandó összkeréknek "gondolják".

Melyik típus/modellre gondoltál?

Előzmény: korzo (47787)
T zoltán Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47788

Köszi a válaszokat.Esetleg a Kia sorrentoról,ill. az 5 ajtós Mitsubishi pinnin-ről mondanátok valamit.

korzo Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47787

Mi a baj az állandó összkerékkel?

Előzmény: skt15 (47786)
skt15 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47786

Egy terepjáró ismérvei nálam:

- létraalváz, (Niva ok azért)

- merev hidak, de minimum a hátsó,

- kapcsolható összkerékhajtás (lehetőleg mechanikusan)

- mechanikus felező,

- diffizár jó ha van,

- semmi műanyag alkatrész az alján (kivéve kerékdobok)

- persze ehhez jönnek a jó terepszögek, nagy hasmagasság, lehetőleg kis tömeg.

 

Ha ennek nem felel meg, akkor kompromisszumos.

 

Előzmény: z8946 (47777)
nyuszy Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47785

Szia!
A Terios tipikus SUV, nincs középső diffizárja és felezője sem, sáros, agyagos terepre én nem választanám.

Az SX4 meg totál személyautó, szintén nem lesz jó választás.

Amit hasonló kategóriában érdemes lenne megnézned, az a Vitara, akár a kocka, pláne a 98-2005 közötti gömbölyű sokkal komfortosabb és nagyobb egy Samurainál, cserébe még mindig eléggé vasból van a hajtása.

Előzmény: z8946 (47777)
tamas anya Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47784

"én úgy 2 hétig tudtam volna járni a Fiestammal"

 

Nem mondod. Úh! Két hétig? Úh! :DD

Előzmény: jim32 (47782)
tamas anya Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47783

Tehát nem érted. Ez kiderül a válaszodból. No mindegy is, nem leptél meg. :)

Előzmény: Tie (47781)
jim32 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47782

De legalább nem spórol a benzinnel :-)

 

Cegléden voltam katona, egyszer Nagykőrösnél megállt az UAZ mentő, mert elment a töltés. Szakadó hóesésben. Jött egy Ural szervízkocsi, de nem volt nála alkatrész, bevontat. Egy kb. 2 méteres kötéllel. Mondtam neki, hogy így ablaktörlőnk sincs, tehát nem fogjuk látni, max a lámpáit. Elkezdtünk beszélgetni és szóba került az Ural fogyasztása. Hááát. Abból a Kecskemét-Nagykőrös oda-visszából én úgy 2 hétig tudtam volna járni a Fiestammal.

Előzmény: Tie (47781)
Tie Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47781

Tudom, hogy mire akarsz kilyukadni, de tévedsz.

 

Azért tud 100 lóerőt, mert ótvarul kivitelezett orosz fos.

 

A niva ma se tud 80 lóerőt az 1.7-es injektoros motorjából, pedig röhögve ki tudnának hozni belőle 110-120 lóerőt is. Ha nem lenne trógerül tervezve, és trógerül kivitelezve.

Előzmény: tamas anya (47780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!