Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

balabmw Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222630

Az 1.3-as vezérlő nem lehet rossz?

Előzmény: Tzl (222626)
Tzl Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222629

A hőmérőket már átmértem többször. Mondjuk nem emlékszem rá egyértelműen, de biztos, hogy mértem. De megmérem mégegyszer, mert nem nagy dolog.

 

Annyira szegény keverékkel járt, hogy néha rángatott, ezért kézzel állítottam a légtömegmérő fogaskerekén annyit, hogy alapjáraton épp a lambda billenés határán legyen a keverék. Így most a lambda jel éppen a szerencsén múlik, van hogy 0,8, van hogy 0,2. :)

Előzmény: e30nick (222628)
e30nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222628

Es a lambdan mit latni? Ki van koppanva 0.2V kornyekere?

Előzmény: Tzl (222625)
e30nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222627

Na, ez is info! Ha a muszer is kevesebbet mutat, akkor az azt jelenti, hogy az ecu meg sem probal tobbet adni neki. Igy kizarhatjuk a benzinnyomas, injektor meret stb problemakat. A legtomegmeroben levo homerseklet jelado vajon jol erzi magat? En az lmm cseret mindenkeppen megprobalnam. Az egy 5 perces muvelet es tovabb szukiti a kort.

Előzmény: Tzl (222625)
Tzl Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222626

Mire gondolsz?

Erről írnál bővebben?

Előzmény: balabmw (222624)
Tzl Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222625

Ez a periódikusság miatt én is valami ilyesmire gondolok, hogy egy pillanatra bejön a hiba, de nem elég hosszan, hogy be is írja.

Elsőre nekem is a tápok jutottak eszembe, de mértem az össezs tápot és testet is szkóppal is, meg égővel is leterhelve, és jók.

 

Biztos, hogy nem falsot szív, mert a fogyasztásmérőn is látszik, hogy keveset adagol. Padlógázon legalább 20%-kal kevesebbet mutat a műszer, mint előtte.

 

A lambda szonda az mér most is, csak leszarja az ECU.

 

Gondolom, valami olyan benzinellátást érintő hiba van, ami miatt nem indítja el a lambda szabályzást, és a szabályzás alsó határán megy az ECU.

De ez meg csak a benzinszivattyú relé és a befecskendező szelepek lehetnek. Mást nem mér az ECU. De ezek jók, és ezekre lenne is hibakód.

 

Egyszer próbából egy Opel tankszellőztető szelep volt rádugva, amiről utólag derült ki, hogy pont fordítva működik, mint a BMW, vagyis akkor volt nyitva, mikor az ECU zárni akarta. Na ezt a hibát nem lehet nem észrevenni. :)

Ettől függetlenül megpróbálom majd elszorítani.

 

 

Előzmény: e30nick (222623)
balabmw Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222624

Ugyanezt akartam kérdezni.

Olvasni ilyesfajta égés kimaradás jelzésről korábbi Motronic ECU-kal kapcsolatban..

Előzmény: e30nick (222620)
e30nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222623

Van az a kis szelep, ami az aktiv szenes szurot szellozteti. Probald meg lezarni! Elszoritod valamivel a vakumcsovet, vagy ledugozod.

Előzmény: e30nick (222622)
e30nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222622

Szegeny kevereket mi okozhat? A szonda, vagy a legtomegmero (vagy falsot sziv, de az fuggetlen lenne attol, hogy milyen vezerlot akasztasz ra). A szonda hidegen nem jatszik, de amugy is a lehuzasan gondolom mar tul vagy. Esetleg egy masik legtomegmerovel meg lehetne probalni, pl Ohne laderevel. :) En valami olyan jellegu elektromos bajra tippelek, hogy pl egy kontakthiba miatt neha elveszit valami jelet egy pillanatra, amihez az 1.1 nem eleg gyors, hogy eszrevegye, de az 1.3-nak mar szamithat. Ugyanez igaz lehet barmelyik test vezetekre is.

Előzmény: Tzl (222621)
Tzl Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222621

balabmw

Akkor igyekszem mindenről beszámolni. :)

 

e30nick

Ráadásul fordítottan. Ahogy emelkedik a fordulat, úgy lassul a villogás. Nem nagyon, de szemmel észrevehető. Nem most volt mikor szkóppal méregettem, ezért lehet a számokra már rosszul emlékszem, de a villogás szünete az állandó, mindig 150ms, és a világítás hossza, ami változik. alapjárat környékén 500ms-ig világít, és ez emelkedik 6-700ms-ig, ahogy nő a fordulat.

 

ohne lader

Hú, ez nagyon fasza lenne! Nagyon köszönöm.

Írtam egy mailt az itteni hotmail-es címedre, hogy megbeszéljük  részleteket.

 

e30nick Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222620

A villogas frekvenciaja fordulatszam fuggo?

Előzmény: Tzl (222617)
ohne lader Creative Commons License 2020.11.17 0 0 222619

Nekem 1.3as Motronicos 2,5 van, Budapesten, ha gondolod ezen méregethetsz.

Előzmény: Tzl (222615)
balabmw Creative Commons License 2020.11.16 0 0 222618

Kezd egyre jobban érdekelni. :-)

Előzmény: Tzl (222617)
Tzl Creative Commons License 2020.11.16 0 0 222617

Nincsen hibakód. Úgy túl könnyű lenne. :)

Abban a pillanatban kezd el villogni, amint megmozdul a motor. Tehát gyújtáson világít, és amint elkezdek indítózni, már villog is, és villog egészen addig, amíg le nem állítom. (kivéve ha csinálok valami hibát szándékosan, mert akkor folyamatosan ég. Úgy látszik a hiba folyamatos kijelzése erősebb prioritású ennél a villogásnál. :)

Előzmény: e30nick (222616)
e30nick Creative Commons License 2020.11.16 0 0 222616

Hibakod? Ki lehet villogtatni a csekkendzsinn lampaval. Ha csak gyujtast adsz ra akkor is villog?

Előzmény: Tzl (222615)
Tzl Creative Commons License 2020.11.16 0 0 222615

Ez 2,7-es moci, de mindene 2,5-ös. (hengerfej, légmennyiségmérő, befecskendezés, stb.) katalizátoros.

Gondolom, a 2,0i-nek azért kisebbek a befecskendező szelepei, hogy az ECU ugyanolyan kitöltéssel tudja használni őket, mint a 2,5i-ben a nagyobbakat.

 

A lambda fűtést kapcsolja, így gondolom az ECU katalizátoros. De szereztem már egy másik vezérlőt is, és az is ugyanezt csinálja.

 

Ami roppant gyanús, hogy villog a check engine. Ugyanis ilyet nem is szabadna csinálnia. Ha hiba van, folyamatosan kell égnie, villogást nem olvastam sehol. Ráadásul nem is szép szabályos villogás, hanem inkább villozásnak mondanám, ami lassul a fordulat emelkedésével arányosan.

Ezek alapján csak azt tudom elképzelni, hogy valami nagyon alap dolog hiányozhat neki, ami miatt beáll valami általános- v. vészüzemmódba. (Még olyanra is gondoltam, hogy valami táp nem stabil és folyamatosan újraindul az ECU, de minden test és táp rendben van.)

 

Ezért gondoltam, hogy egy másik, működő példánnyal összehasonlítva hamar meg kell lennie a hibának. Biztos valami nagyon alap dolog lesz...

Előzmény: e30nick (222614)
e30nick Creative Commons License 2020.11.16 0 0 222614

En M40 1.3-mal rengeteget szivtam, miutan beraktam a katalizatort. Igazabol csak egy dugot kellett szethuzni, de mire ez kiderult mindent is megtudtam arrol a vezerlorol. :D

 

Ha jol ertem 1.1-gyel hibatlan az auto, 1.3-mal meg szegeny a keverek? Igy a hardware hibat kizarnam. Milyen motorrol van szo? 20i vs 25i mas meretuek az injektorok, ha a vezerlo nem passzol veluk abbol lehet esetleg ilyen problema. Nyomasszabalyozo 2.5 vs 3bar szinten. Mindket vezerlo katalizatoros (vagy nem katalizatoro, nem tudom neked milyen van) autobol valo? Masra nemigen tudok gondolni, de ezeken mar biztos tul vagy te is.

Előzmény: Tzl (222613)
Tzl Creative Commons License 2020.11.15 0 0 222613

Még mindig küzdök azzal, hogy miért villog a check engine lámpám és jár szegény keverékkel a kocsim.

A héten megint áttúrtam a netet friss infók és rajzok után, és tegnap és ma átmértem újra minden jelet az ECU-n, de nem találtam semmit, minden a dokumentációnak és a logikának megfelelő.

 

Biztos vagyok benne, hogy van valami nem dokumentált különbség az 1.1 és 1.3-as vezérlő között, valami plusz jel hiányzik neki, de sajnos nincs róla infóm.

 

Van itt valaki, aki tudna segíteni egy összehasonlító méréssel? 6 hengeres 1.3-as motronickal felszerelt kocsit keresek.

Én székesfehérvári vagyok és ha 1-200 km-en belül találnék segítséget, akkor szívesen el is autózok és mérek én, vagy ha ennél messzebb lenne, akkor megkérném, hogy mérjen helyettem néhány jelet a kocsiján.

 

 

Végtelen hálám üldözné a végtelenségig! :)

 

Tzl Creative Commons License 2020.11.06 0 0 222612

Na, megemeltem, alá mentem, megmozgattam.

Szóval tényleg a difi kottyan a legtöbbet, de nem sokkal elmaradva követi a külső csukló, aztán a váltó, és végül a belső csukló kottyan a legkisebbet.

Sebességbe rakva, a kerék kerületén mérve olyan másfél centit tudom forgatni a kereket előre-hátra. Nem tudom, hogy ez sok-e vagy ez normális, de terhelésváltáskor jó hangosan kattan.

Előzmény: e30nick (222611)
e30nick Creative Commons License 2020.11.02 0 0 222611

Nekem a kovetkezok vannak az e30-on, sebesegbe rakva es a kereket mozgatva:

- valto kihajtas

- difi kihajtas

- feltengely kivul-belul

Mindegyik nagyon minimalis es 100-200e km alatt sem rosszabbodott. Szerintem van meg a kardanban is, de azt nem erzem. Talan nagyobb erovel kellene muttyogtatni.

Előzmény: Tzl (222610)
Tzl Creative Commons License 2020.11.02 0 0 222610

Akkor majd mégeygszer alámegyek és megnézem, hogy melyik erőátviteli elem mennyit kottyan.

Lehet lemérem, vagy levideózom, mert én sokallom a kottyanást.

Nem igérem, hogy a közeljövőben, de mindenképpen jelentkezem. :)

e30nick Creative Commons License 2020.10.31 0 0 222609

Vekonybol is van abs-es. En nagyon sokaig kerestem a kotyogas erdetet, de nem talaltam semmi gyanusithatot. Csereltem valtot, kardant, difit, feltengelyt, de namhogy megszuntetni, meg megvaltoztatni se sikerult a jelenseget. Beletorodtem, hogy ez ilyen. Az e46-om ugyanugy kotyog, kerdezd meg mennyire erdekel!? :D

Előzmény: petrolhead (222605)
petrolhead Creative Commons License 2020.10.29 0 0 222608

semmikepp ne vegyel ujat, amig ki nem probaltal egy kolcson darabot. (lehet nekem is lesz) nem tudom elkepzelni, hogy igy szetkopjon egy ilyen ftg., hacsak nem kicsereltek a benne levo csapagyzsirt vizes homokra. persze ez tulzas, de tenyleg nagy merenylet kell hozza, hogy tonkremenjen. a nyaron tmk-ztam meg az enyemeket, ami a lenti kepen van. 0 logas. a golyopalyak feluleten minimalis kopas (?) volt lathato kozeptajon, ahol a legtobbet mozog, de kezzel azt is simanak ereztem.
ha tenyleg cserelni fogod, szedd szet ezeket es mutasd meg a belsejet, kivancsi vagyok! :)

Előzmény: Tzl (222607)
Tzl Creative Commons License 2020.10.28 0 0 222607

Aknán néztük, alulról.

Végigmentük az egész hajtásláncon lépésről lépésre. Először, hogy mekkorát kottyan a váltó kihajtása, aztán lefogva a kardánt a difi kihajtását néztük, majd lefogva a difi kihajtását a kereket mozgatva. És messze a féltengely kottyan a legtöbbet.

Köszi szépen.

 

 

 

Előzmény: petrolhead (222605)
petrolhead Creative Commons License 2020.10.28 0 0 222606

petrolhead Creative Commons License 2020.10.28 0 0 222605

nekem fura ez a kotyogas. hogy allapitottad meg? lekototted a difirol? mert a vezetoulesbol, ahogy irtad, nincs ember aki megmondana h konkretan mi adja a hangot. en most ujittattam fol a kardan tengelyt es ezeknek a terhelesvaltasi zajoknak a nagyobbik resze eltunt. pedig az en valtomban is sok100ekm van.
ha mar azon a konyken keresunk ludast, akkor a difi kihajtasa tud kotyogni, ha a ftg kotyogna, akkor ott mar nagyon nagy lenne a baj es a hanghatas, kb szet is esne rovid idon belul.

25i/318iS/24td sztem ezek mind vastag ftg-el jottek ki. es abs-es autokhoz keszult egyaltalan vekony ftg? mert akkor minden olyanban az van motortol fuggetlenul. szemre nehez megmondani egyebkent, sztem konkretan a tengely nem is vastagabb, a kulso (kerek feloli) agy resze a combosabb.

gyari E30 ftg-eket hasznalnak M3, M5, V8 motorbeepiteseknel, durva hasznalat mellett is. sztem el fog birni a tieddel is! ;)

 

Előzmény: Tzl (222602)
Tzl Creative Commons License 2020.10.27 0 0 222604

Ja, minden lötyög egy kicsit, de a féltengely legjobban. Elsőre azt gondoltam, hogy a difi, kerestem is már embert aki tudná állítani, aztán alámászva kiderült, hogy annál sokkal rosszabb a féltengely.

Ezért kérdeztem, hogy mennyi az üzemszerű, mert nem akarok abba a hibába esni, hogy kicserélem, aztán az új is ugyanolyan lesz. :)

Előzmény: e30nick (222603)
e30nick Creative Commons License 2020.10.25 0 0 222603

25i-ben volt vastagabb feltengely, de szerintem abban a hajtaslancban minden is kotyog egy picit. Kivancsi lennek milyen lehetett nullkilometeresen. Szerintem mar akkor is kottyant. :D

Előzmény: Tzl (222602)
Tzl Creative Commons License 2020.10.24 0 0 222602

Sziasztok!

 

Féltengelyes kérdésem lenne.

Eléggé kotyognak a féltengelyeim. Ropogni nem ropog, csak jó nagyot löttyen, és az a baj, hogy a difi meg a váltó az áttételezés miatt mégjobban felerősíti, és a motornál terhelésváltáskor már elég nagyot mozdul és koppan.

Az első kérdés, hogy mekkora holtjátéka lehet egy féltengelynek? Gondolom minimális.

A másik, hogy mivel az enyém 2,7-re tuningolt motor, ezért érdemes-e valami erősebb féltegelyt rakni bele. Andriska írta korábban, hogy ő az övébe E34-ét tette. Az teljesen kompatibilis vele?

Viszont a másik oldalról megközeltve, nekem jó hosszú difim van, így hiába erősebb a motor, nyomatékba nem kap annyit a féltengely, mint egy gyári 2,5-ös rövidebb difivel, így nem tudom érdemes-e erősebbet bele.

 

Ti mit csinálnátok a helyemben? Adjatok tanácsot légyszi!

Köszi.

noorbee Creative Commons License 2020.10.20 0 0 222601

Köszi a beszámolót, jó volt olvasni egyszer remélem nekem is összejön :-).

 

Urak!

 

M20B20 középső dobra lenne szükségem, ami 2 cső be 2 ki verzió és katalizátor nélküli! Bontott jó állapotú is megfelel, vagy valami új utángyártott, ha tudtok ilyet. Nem vsz, hogy ez a motor sokáig marad az autóban így nincs értelme túl sokat költenem rá. Köszi!

Előzmény: cezet_IS (222593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!