Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58635

A légszűrő elpiszkolódása nagyban függ a használati helytől, hiszen egy autópályán kevésbé koszolódik mint mongyuuuuk egy vaskohászat belterületén. Minél piszkosabb egy szűrő annál jobban szűr, természetesen a légáteresztő képességük ezzel együtt csökken ...

 

Előzmény: MZ/Y (58633)
stevie-13 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58634

De amúgy a gyár 60 e-t ír elő, ha jól rémlik, köztes ellenőrzés nélkül. Ezek szerint földúton járva sem szabadna baj lennie.

 

 

Azért szokott lenni apróbetűs rész....

Előzmény: MZ/Y (58633)
MZ/Y Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58633

A 60e-t nem is "védte" senki.

De amúgy a gyár 60 e-t ír elő, ha jól rémlik, köztes ellenőrzés nélkül. Ezek szerint földúton járva sem szabadna baj lennie. Innentől ha valaki 30 e-re előrehozza a cserét, nem hiszem, hogy elvetemült motorgyilkos lenne, mert nem cserél 15 e-nként.

 

Ha meg még hozzávesszük a korábbi "vitát", hogy a valamelyest használt szűrő még jobban is szűr, mint a "szűz", akkor pláne nem értem ezt e felhorgadást.

 

Mondjuk nem is értek hozzá, mint sokszor írtam már.

Előzmény: Gianniz (58630)
stevie-13 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58632

Fabia és Roomster modelleknél maximum 1 év, vagy 15.000 km, az Octavia illetve Superb, Yeti esetében maximum 2 év, vagy 30000 kilométer

 

 

Ez hülyeség. Már csak azért is, mert a Fabiák, Roomsterek, Octaviák és Yetik között van egy csomó azonos motor is. És akkor a nem is listázott Rapidról még szó sem esett.

 

Nincs kizárva, hogy az "olcsóbb" autók kompjúterét maga a márkaszerviz állítja át fix intervallumra átadás előtt. De ha ez így van, akkor a PoHu előbb-utóbb arconcsapja őket. Nem kicsit - nagyon.

Előzmény: Törölt nick (58629)
stevie-13 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58631

ha rugalmas, akkor hogy lehet maximuma. :-)

 

 

Nem értem, hogy mit nem értesz.

 

30 ezer a maximum, de ezen belül elküld előbb is szervizbe, ha azt elemezte ki.

Előzmény: skt15 (58627)
Gianniz Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58630

Kibírni kibírja a motor. Max kicsit többet eszik, kicsit szarabbul megy esetleg. Ha neked így megfelel, akkor használd úgy. A 60 ezres gyári periódust nem kommentálom.

 

Előzmény: timla (58624)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58629

Octavia vásárlási ajánlatomból idézek:

 

" Személy gépjármű szerviz intervallum: az általunk forgalmazott személygépkocsiknál a kötelező szervíz idő Fabia és Roomster modelleknél maximum 1 év, vagy 15.000 km, az Octavia illetve Superb, Yeti esetében maximum 2 év, vagy 30000 kilométer. "

Előzmény: timla (58626)
_Yasin_ Creative Commons License 2015.06.01 0 1 58628

Szintén nincs rajta semmi, ez ilyen. Ha párásodik a búrád, akkor valahol repedés lehet rajta vagy a lámpatesten, szedd ki és alaposan nézd át (kavicsnyom, letört sarok, stb). Nagyon pici rés is okozhat galibát.

 

Egy ismerősöm nemrég ütközött (Golf6), és a lökhárító mögött egy pici sarok letört a fényszórójából. A szerelő kicserélte, mivel szerinte mindig párásodni fog.

 

-Y-

Előzmény: johnny9 (58612)
skt15 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58627

Ez se igaz. :-)

 

ha rugalmas, akkor hogy lehet maximuma. :-)

Előzmény: timla (58626)
timla Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58626

Bocsánat, rosszul fogalmaztam. Rugalmas intervallumot ad meg, aminek a maximuma 30.000 km.

Előzmény: skt15 (58625)
skt15 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58625

"Az olajra 30ekm-t ad meg a gyártó"

 

 

öööö. Én ilyenről nem tudok...

Előzmény: timla (58624)
timla Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58624

Már ne haragudj, de miért kellene bármit is cserélni? Az olajra 30ekm-t ad meg a gyártó, én megfeleztem és 15ekm-nél cseréltettem. A levegőszűrőre 60ekm a gyári előírás, én - valószínűleg - cserélni fogom 30ekm-nél, úgy érzem ezzel gondos gazdája vagyok az autónak.

 

A pollenszűrő egy másik történet, én azt a klímaszezon kezdetekor és a pollenszezon végén, tehát évente kétszer cserélem, de otthon mert úgy gondolom, hogy ezzel nem okozhatok garanciális vagy műszaki problémát a későbbiekben.

Előzmény: Gianniz (58609)
vonosj Creative Commons License 2015.06.01 0 0 58623

Szia!

Naná, minden segítő szándékot, észrevételt szívesen fogadok. :)

Hajtottam már ilyen motort, de csak két évig és újként, szal releváns tapasztalat még nincs ezzel kapcsolatban. Egyébként amikor csal lehet a "hazai" kúton tankolok.

Előzmény: norb84 (58622)
norb84 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 58622

Szia!

 

Látom szépen végigjárod amit én és megejted a vétel utáni szükséges dolgokat.

Ha elfogadsz egy tanácsot tőlem, akkor figyelj arra hol tankolsz. Elég érzékeny a benzinben levő etanol mennyiségére a befecskendező rendszere.

Nekem is 1.4 BUD motorkódú, hasonló km futású az octaviám. Nálam hengerfejfelújítás lett a vége az egyik injektor gyengélkedésének :(

Előzmény: vonosj (58619)
Gianniz Creative Commons License 2015.05.31 0 1 58621

Ki lehet fújatni a szűrőket, az is jobb a semminél. De én sose éreztem késztetést egy több milliós technikánál, hogy filléres papírszűrőkön spóroljak. 7-8 hónap, és 15.000 KM után extra mocskos szokott lenni a légszűrő, a pollenszűrő már rég eltömődött. 

Előzmény: Varshi (58610)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 58620

Ez egy tök jó összehasonlítás :) : https://www.youtube.com/watch?v=rG1u9ldS_X8

vonosj Creative Commons License 2015.05.31 0 0 58619

No lecseréltettem a vételkor szokásos cuccokat, ráfért. A vezérlésszett négy görgőjéből, csak némi jóindulattal lehet azt mondani, hogy legalább kettő görgött. A vízpumpa sem volt már a helyzet magaslatán.

Csendesebb motorjárást eredményezett a beavatkozás. :) Új szűrőket, gyertyákat, olajat, féktárcsa + betéteket, no + egy klímatisztítást kapott a vas.

vonosj Creative Commons License 2015.05.31 0 1 58618

Nálam is csupasz.

Előzmény: johnny9 (58616)
fidell Creative Commons License 2015.05.31 0 0 58617

Sziasztok! kis segítséget kérnék olyan problémám volna 2001. 1,9tdi glx. tegnap meleg motoros indittásnál felporgot a fordulatszám
2000ig és azonnal visszais állt a normálisra ez azota nem jelentkezett egyenlore. Mi okozhatta ezt a problémát? Egy kis tudnivalo az autorol hogy meleg motornál nehezen indul
szerelom azt mondta hogy az octávia betegség a melegmotoros indittás és hogy konnyen kezelheto számitogép segitségével de ha nem zavar akkor hanyagolható, lehet valami köze a hírtelen
felugro fordulatszámhoz?

johnny9 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 58616

Köszönöm, hogy megnézted!

Előzmény: huntiti (58614)
Rallyer Creative Commons License 2015.05.30 0 0 58615

Az első hangot én inkább a lapos szíjhoz kötném,valószínű lassan cserés már.

 

A második kuplung vagy kettőstömegű lehet.

Nézesd meg valami szerelővel.

Előzmény: danee0423 (58613)
huntiti Creative Commons License 2015.05.30 0 1 58614

Csak így szabadon....

Előzmény: johnny9 (58612)
danee0423 Creative Commons License 2015.05.30 0 0 58613

Sziasztok! kis segítséget kérnék. 99-es 1.9 Tdi (110le) octavia-m van és figyelmes lettem egy-két jelenségre. Az egyik, hogy reggel mikor indulok dolgozni, az első néhány kereszteződésnél mikor lassítok, visszaváltok és szállok le a kuplungról, hallok egy nyikorgó hangot. Minél magasabb fordulatnál váltok vissza (pl 60-nál 4.-ből 3.-ba) annál hangosabbat nyekken. A hangot ahhoz tudnám talán hasonlítani mint mikor lejtőn megáll az ember de csak kicsit húzza be a kéziféket, csak ugye ez előről jön. Próbálok érthetően fogalmazni, nem nagyon értek hozzá ezért kicsit lehet körülményes :) néhány kereszteződés után aztán elmúlik, és nem is minden reggel csinálja, talán inkább akkor mikor kicsit párásabb az idő.

A másik dolog hogy gyorsításkor ha alacsonyabb fordulatról lepadlózom , akkor olyan 2000-es fordulat környékén egy pillanatra olyan érzésem van mintha macskakövön mennék, morog vagy remeg nemtudom. Az mindegy melyik fokozatban teszem ugyan ez a jelenség, de csak padlógáznál.

Ja és van mégegy dolog,  egy ideje mintha picit jobban beremegne mikor 1-esben engedem fel a kuplungot , ha pedig pl dugóban araszolok akkor egyre erősödik a jelenség. Nem okoz gondot az elindulás annyira nem komoly, de feltűnt mert korábban nem volt ilyen.

 

Lehetséges hogy mindhárom jelenséget okozhatja mondjuk a kuplung bármely részének kopottsága?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

 

johnny9 Creative Commons License 2015.05.30 0 0 58612

A képek.

 

 

Előzmény: johnny9 (58611)
johnny9 Creative Commons License 2015.05.30 0 0 58611

Meg tudná nézni valaki, akinek O2 FL előtti változata van, hogy a lenti 1. képen látható, az első lámpák hűtő felőli oldalán lévő kivezető "cső" csak így szabadon van, vagy pedig van rajta egy gumi szellőző, párakivezető cső?

Párásodott a lámpám, kiszedtem és arra gondoltam, hogy mivel ugyanolyan a profilja, mint a lámpa hátulján lévő szellőzőknek és ott vannak gumicsövek (2. kép), ezért oldalt hiányozhat az enyémről és ettől kerülhet be víz esőben.

Varshi Creative Commons License 2015.05.30 0 0 58610

Ki kell fújni sűrített levegővel. ;)

 

Amúgy ha a gyár 60-ra mondja, és neked fél éve alatt összejön 15, miért ne maradhatna Karácsonyig bent az a szaros szűrő.

 

Pláne, hogy mint tudjuk, a papírszűrő jobban szűr, ahogy öregszik.

Pollenszűrőt meg tavasszal szoktunk cserélni, vagy akkor, ha párásodik a kocsi télen.

Túlzásokba kár esni, mert akkor azonnal hasbaszúrlak azzal, hogy miért nem 7500-anként mész olajcserére ÉS levegőszűrő-cserére, hiszen azzal csak jobb a motornak, ERGO nélküle rosszabb.

 

Na, szép napot mindenkinek, készüljünk a gyereknapra, az most a fontos.

Előzmény: Gianniz (58609)
Gianniz Creative Commons License 2015.05.30 0 0 58609

15.000-nél véletlenül se cseréld ki a légszűrőt, vagy a pollenszűrőt, jó lesz az még.

Előzmény: timla (58593)
(M)Ákos Creative Commons License 2015.05.29 0 0 58608

Nekem az ablakkapcsoló egység zörög vezetőoldalon.

Eleinte csak tucituci zenére csinálta, de már szar úton is.

Térddel kitámasztva abbahagyja, esetleg próbáld ki.

(Majd megműtöm az enyémet, ha lesz egy kis időm.)

Meg az óracsoport kezdett el halkan ciceregni, ha megmozgatom a pereménél fogva, abbahagyja.

Ez random jön elő, szerencsére ritkán. Ezt majd inkább rábízom a szervizre.

Van még a középkonzolnál valami vibráció, de csak hideg éjszaka után, 1-2 percig.

Egyik sem hangos, de engem is zavar. Más észre se venné. :D

Előzmény: Paragon1985 (58604)
timla Creative Commons License 2015.05.29 0 0 58607

Köszönöm! :-)

 

Neked viszont még csiszolnod kellene a szövegértéseden.

Előzmény: Gianniz (58605)
stevie-13 Creative Commons License 2015.05.29 0 0 58606

Gratulálok az olajcserédhez, szűrők nélkül.

 

 

Az olajszűrőt speciel cserélték, a többit ilyenkor még (messze) nem kell.

Előzmény: Gianniz (58605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!