Mit tudsz az ajkai erőmű mozdonyairól? Azt hiszem, Bakony Power.
Nyáron voltam ott, de nem emgedtek be. Akkor volt egy dolgozó A26-uk, asszem 018. A biztonsági őr szerint állt még benn egy "hasonló, de kicsit más" mozdony. Állomásítási listák szerint van ott A21-es, plusz olyat is hallottam, hogy nemrég odavittek egy A21-est Inotáról.
Cáfolom, az A29 009 biztosan itt van még, 09.-hóban jött vissza a Vasjárműből és dolgozik. Szerintem a vágányhálózaton áll valahol az A29 014, illetve az A25 064 és 065. A két A26-os, valóban dolgozik. Mégpedig A26 065; illetve a A26 098!
A Fűzfői KM Kft. gépe. Nem eladó, fell szeretné a cég újítani. A telepen van még két Bobó, egy Drezina, egy 375-ös, kettő MD-40-es, és egy tűznélküli kismozdony!
A Mazsola árát üzleti szempontok miatt nem akarták megadni. " Nem önre tartozik".
Iparvasúti képekkel kapcsolatban új ötletem van: Mindenki akinek van képe írja ki egy cd-re vagy máshogy juttassa el pl.: hozzám és én MINDENKINEK kiírom DVD-re. Erre aztán jöhetnek videók is.
"Lehet, hogy leselejtezett állapotban addig van, amíg nem kap új kerekeket."
Akkor nem selejtezett hanem leállított, vagy javítatlanul félreállított. A selejt azt jelenti nincs további tervük vele ezért, eladják szétbontják stb.......
A Joó Ferenc oldalán levő lista szerint is átszámozták, méghozzá A23 001-re. Ezután a győri Cereol gyárban dolgozott.(?) Ott viszont ma már egy gép sincs. A21 030-at is nemrég vágták szét, pár alkatrészt átépítettek belőle A21 062-be. Ez a gép egy győri vállalkozó tulajdona, győrben üzemel tovább.
Úgy legyen, hogy még üzemben van, ez esetben jó volna megtudni, hogy hol.
Bakonyszentlászlón az átrakón mondta nekem egy dolgozó, talán a mozdonyvezető, hogy Moha-Rakodón vágták szét aZetorjukat, és hogy az egy egyiptomot megjárt gép volt.
Másnap el is mentem Moha-Rakodóra, ott volt a Zetor három tengelye, irányváltó, dízelmotor, vakforgattyús hajtómű. Félretéve szintén az említett győri vállalkozónak.
Ugyanis én mértem szentlászlón, mielőtt eljött ajkára, és akkor még futóképes volt, bár kétségtelenül vékony. Azonban a gyáron belül ez nem játszik komoly szerepet attól még dolgozhatnának vele, de minek nekik ennyi gép? Lehet, hogy megindult a szerv kereskedelem. Azt hiszem fel kell hívnom a kapcsolataimat sürgős szimatolni való van! Mennyi gempád van? A26-es is belefér? Ill A25-ös? :))))))
Nekem Fehérváron mondták az iparvasúttal foglalkozó szerelők a fűtőházban, hogy mennek megpróbálni megvenni A29 014-et, mert leselejtezték kerékkopás miatt, és kell belőle nekik alkatrész.
Namost egyáltalán nem biztos, hogy a gépet emiatt szétvágják. Lehet, hogy leselejtezett állapotban addig van, amíg nem kap új kerekeket. Ebben benne van az is, hogy simán dolgozhat tovább.
"Leselejtezték a bakonyszentlászlói A29 014-et, mert elkoptak a kerekei.Vajon azóta megvan még?"
Hmmm. Nem selejtezték le hanem helyet cserélt az A26 051-el (2004. 06. 12.-én). Ennek okai: Az ajkai bauxitrakodón volt két A26 abból egy általában állt, tehát ott felesleges volt. Ezután már csak egy gép szolgál a rakodón az pedig az A26 086.
Bakonyszentlászlón sajnos lassan megszünőben a bauxit bányászat. Így az általad említett A29 014 ott nem volt szükséges, mert annyira csökentek a tolatási teljesítmények. Viszont az A29 009 állapota az ajkai timföldgyárban annyira leromlott, hogy el kellett küldeni Sm-be javításra. Ezért, hogy ne a gyár A26-os gépei végezzék a tolatásokat az A29 014 Ajkára került, másnap pedig az A29 009 elindult Sm-be.
Mostanában viszon nem látom a szokott helyén a gyár két A25-ös gépét (064; 065), és valóban nem látom mozogni az A29 014-et. Honnan származik az infod a selejtezésről? Lehet ennek a dolognak utána kell járnom?
Ne aggódj a szétvágott mozdonyok miatt, ha szeretnénk, előbb-utóbb hozzájuthatunk egyhez! Mióta az iparvasúttal foglalkozom, én is sok mozdonyt láttam eltűnni, pedig csak másfél éve kezdtem:
Szétvágták A21 070-et Pilisvörösváron. Mondjuk ebből már minden alkatrészt eladtak előtte.
Erre a sorsra jutott A21 075 is a Vasjárműből.
Gyékényesen alkatrészenként árulnak két A26-ost.
Kimondták a halálos ítéletet az ácsi A29-es, és A28-as fölött is.
Leselejtezték a bakonyszentlászlói A29 014-et, mert elkoptak a kerekei.Vajon azóta megvan még?
Szétvágták a szintén bakonyszentlászlói zetort,( talán A23 031) pedig ez egyedi volt, Egyiptomból jött vissza.
Szétvágták A23 041-et Mosonmagyaróváron. Azért az egyik lámpáját sikerült megmentenem a roncstelepről:) Hazacipeltem , pedig jó nehéz volt!
Mosonmagyaróváron az AlCüFer-nél szétvágták a hegyeshalmi zetort, két hegyesi A26-ost. A harmadik A26-ost is a bontótelepre vitték nyáron, de azt mondta nekem a tulaj,hogy ezt nem fogja szétvágni, talán alkatrészraktár lesz?
Soroljam még? Hirtelen csak ennyi jut eszembe.
Ez csak a Dunántúl, és csak másfél év!!
Jövő hét elején föl fogom hívni a bútorgyárat, vagy mozgósítjuk Swamplord kollégát, bár nem tudom, mennyire fog ráérni:)
A nyékládházi A26-os üzemképtelenül áll x-éve, azonkívül technika történeti szempontból szart se ér.Az alváz meg van toldva a motor egy M31-esből származik, ezen kívül vannak rajta dácsia alkatrészek is képek vannak, majd délután teszek be.