"A néhány csepp étolaj azóta is érezteti áldásos hatását....."
Hát Te aztán nem vagy könnyű eset. Szerezz mondjuk 1 műanyag lapot, kenj rá 1 kis étolajat, és nézd meg mi lesz belőle 1 kis idő múlva. Ugyanezt művelted a kerékpároddal is.
Épp ez a rossz tulajdonsága tett jót ezzel a szétkopott alkatrésszel.
Valószínűleg nem a kenőhatása tett jót a csapágynak, hanem a megszilárdult olaj tett jót a csapágy körüli kopásnak.
Ez az én olvasatomban már a minden mindegy kategória ami ugyan "igazi jót nem" de rosszat sem tett már...
Én mondjuk ezeket a "teljes teleszkópos szemfényvesztéseket" gyereknek sem mertem megvenni.
Olyanra is emlékszem amiben ugyan hátsó rugózás volt, első viszont nem...
Ez az én szememben a teljesen fölösleges kategória, amivel több a nyűg mint az előnye amit a látványon kívül hordozhat magában egy ilyen silány hátsó rugózás.
Én valami ilyesmiben gondolkodnék, és a szükséges körítéssel feldíszíteném később.
Ezzel el lehet tekergetni üzlettől üzletig, el lehet vele menni kirándulni, túrázni és ha úgy adja belefér egy "rövidebb út a hegyen át" jobb minőségű eredi utakon.
Nem kell a műútról letolni a tó-partra vagy a bográcsozó helyre.
Mondjuk nekem nem volt sárvédő soha a bringámon, csomagtartóm sok féle van, állandó nincs rajta.
A KRESZ-ben előírt szükséges kiegészítők rajta vannak.
A menetes hátsó agy ha megadja magát, előfordulhat, hogy törik a tengely, mert a csapágyak nem úgy helyezkednek el benne, hogy a terhet kellőképpen egyenletesen viselje a tengely, akkor később cserélhető, egy olcsó Shimano-ra.
Ha nem a 100 kg feletti súlyban "versenyzel" akkor ez az esemény később vagy soha nem fog bekövetkezni.
Nyilván ebben benne van a saját szubjektív véleményem, az egyéni ízlésem.
Én azt tanácsolom, ne kettőből válassz, egy kis türelemmel, még több utánjárással 120 ezer körül jó alapot lehet venni.
Aztán majd meglátod később mert az is lehet, hogy le sem kelsz majd róla, kipróbálsz másét, komolyabbat és ilyenkor szoktak megfogalmazódni a magasabb szintű elvárások is!
Attól függ, mennyire meredek az a meredek :-) Nekem egy 39x28 Dobogókőre még talán jó lenne, de egy Mátraháza-Kékestetőre már nem. Azt nem tudom, hogy az a centi különbség a hajtókarban mennyit jelent.
Sosem volt erősségem a kerékpározás technikai háttere, most viszont egy ismerősöm kérésére bele kellett ásni magam, hogy ne maradjak szégyenben, ő azt hiszi, ennyi kilométerrel a hátam mögött értek hozzá. :-) Viszont szélesebb körű tapasztalat hiányában megakadtam, örömmel vennék segítséget!
Adott két országúti bringa:
- az egyik aluvázas, 9 kiló (pedál nélkül), 4700-as Tiagrával, 50/34 foggal elől, 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32 fogas sorral hátul (egyedi széria lehet, mert ilyen fogszámkiosztású sor egyébként nincs a Shimano honlapján), 160-as karral.
- a másik karbonvázas, kb. 7,8 kiló (pedál nélkül), 6700-as Ultegrával, 53/39 foggal elől, hátul valószínűleg 11-28-as fogaskoszorúval (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28), 170-es karral.
Jól tippelem, hogy az első bringával a nehezebb tömege ellenére könnyebben tudna emelkedőn tekerni (meredek emelkedőn nagyobb valószínűséggel felmenni) egy 50 kilós, amúgy sportos (futó) nő?
Előre is köszönöm a véleményeket, tapasztalatokat!
Részben megvalósulni látszanak a feltételezéseink: Csomádon valóban különálló kerékpárút épül a meglehetősen forgalmas Fót-Veresegyház/Őrbottyán út mellett, ám sajnos csak a dombtető és a vasútállomás között. Egy megkérdezett munkás (nem a lapáttámasztó, inkább a level3 kategória) szerint, ha szeptemberre kész lesz, az már jó lenne.
Ez a mondatom legfeljebb a te olvasatodban kelti azt a hatást. Nem tudom, mennyire vagy tapasztalt vagy nem tapasztalt bringás, de a hozzászólás szempontjából nem is számít.
Ráadásul a tapasztalat ez esetben nem is abból a szempontból számít, hogy ki mióta kerékpározik, mert lehet olyan, aki húsz éve bringázik, de végig ugyanazt a kerékpárt használja. Így lehet 'tapasztalt kerékpáros', de az egyes típusok ismerete szempontjából nem feltétlenül. Főleg, ha esetleg a szereléshez sem ért. Szóval a tapasztalat sokféle lehet. Még egyszer hangsúlyozom: nem rólad írtam, lehet, hogy penge vagy mindebben.
Az viszont már korábban, amikor 'Neuzer=szar' en bloc kijelentést tettél, szóbakerült, hogy összesen egy Neuzer kerékpárral volt tapasztalatod. És a hozzászólásom lényege az volt, hogy egyetlen kerékpárral szerzett tapasztalat még az adott típusra sem feltétlenül igaz, de az adott gyártóra végképp nem.
Ennyi volt benne, nem több, ha te ebből mást olvastál ki, arról én nem tehetek. És ezt se írtam volna le, ha nem éreztem volna félrevezetőnek a márka globális leszarozását.
"Tapasztalat alapján, ráadásul tapasztalt bringás."
Ez a mondatod azt a hatást kelti, hogy én nem vagyok az. Miközben több évtizede kerékpározom. Persze ettől még meglehet, hogy a többi gyártmány is van olyan szar, mint a Neuzer. Ennél rosszabb biciklim talán csak 1 régi orosz kerékpár volt, amelyik magától hullott szét.
Soroljam a hibáit? Durva szerelési hiba pl.hogy az egyik bowden nem volt befűzve rendesen az egyik szerelő lyukba. Nekem kellett megigazítani. Persze ennél több baja is volt sajnos. Talán a márka, tehát a rajta lévő matrica garantál valamiféle gyártási minőséget. Talán.........