Teljesen helyénvaló a hozzászólásod, csak ennyivel egészíteném ki:
Egész végig a bejárati jelző szabadra állításról okoskodtunk, a kijárati jelzőről nem beszéltünk, mivel kijárati irányban a feloldás a következő térközjelzőt vezérli, azon hívóból szabad sohasem lesz. Ha meg a feloldáskor a kijárati jelzőn lesz a hívóból szabad, ott régen gond van...
Az "érdemes" szerintem teljesen rendben van a mondatomban. A nagyon kezdő bakter ilyenkor esetleg ész nélkül nyomogatja a gombokat -> ha idő előtt teszi, nem fog működni a jelzőállítás. Majd rájön, mikor érdemes próbálkoznia.
1. Hol tudnék érdeklődni bontott kockák ill. "üres" jelzőállító "pult" (őrhelyi pl.) iránt? Tudom, senkit sem érdekel a projektem, de azért hátha...
2. Ez egy gyakorlati kérdés: ott, ahol nincs késleltetve a KO. (D55) és van állomási sorompó, ott elfogadható -e az a megoldás, hogy ha vonat van útban az állomás felé már a közelítési szakaszon belül, akkor a JM!+megvárom amíg megáll+KO helyett SR kézi lezárást+KO-t alkalmazok? Így csak egy számlálót kell "elírni".
"Az 1-es vonalon a D55-nél csak a feloldás után érdemeslehetséges a bejáratijelzőt állítani. Igaz, hogy azt külön kell kezelni, ..." Értelemszerűen a kijáraton csak Hívó.
Az ER-nek mindig kell lennie egy párjának is. Egy EL-nek, mert kör-körösen vannak egymás mellé "téve" az ECC-k. Tehát nem 1 db. piros LED volt akkor ...
"Az 1-es vonalon a D55-nél csak a feloldás után érdemes jelzőt állítani. Igaz, hogy azt külön kell kezelni, a fehérvári vonalon pedig a vágányút zárása után a verkli önműködően megteszi. Ezt plusz szolgáltatásnak nem nevezném."
Az 1-esen ráadásul ebben az esetben a bejárati jelzőnél fehéren villog a talpponti lámpa, szóval a forgalmász abból tudja, hogy nem bírja szabadra állítani a jelzőt, ha már nem villog, akkor már tud.
Végre megértettem mit akarsz mondani. Tehát csíkot húzol, csík megmarad, de AS miatt nincs jelzőállítási feltétel. És akkor így a csíkkal megjelenik a szabad fény önműködően - hívó nélkül. Logikus működést valóban az általad taglaltak tükrözik, hiszen megvan a hívó nélkül is a vágányút. A kezelésiben nincs ilyenre kitétel, csak annyi, hogy feltétel hiány miatt hívójelzést lehet kivezérelni. Napokban megérdeklődöm a vonali szakit.
Ejzé, nem tudom mi az hogy vasút, nem értek hozzá, és azt se tudom hol van ez az agárdi AS517, de nem lehet, hogy a sori sehogy sem szabadulhatna fel, ha nem menne ki a hívó? Legalább is egy vonatszerűbb vasútnál?
Az 1-es vonalon a D55-nél csak a feloldás után érdemes jelzőt állítani. Igaz, hogy azt külön kell kezelni, a fehérvári vonalon pedig a vágányút zárása után a verkli önműködően megteszi. Ezt plusz szolgáltatásnak nem nevezném.
A problémám az, hogy sem az F sem a B nem érti a berendezés működését. Javaslom, hogy a bakter kezelje a szokásos módon a vágányutat. És lásson mindenki csodát, a sorompó meghaladásakor a feloldással jön a szabad jelző is. Már régóta így tudja a berendezés, vár a jelzőállítási feltétel teljesülésére... Persze, ha a kezelési szabályzat a hívó kezelését várja el, akkor minden rendben van.
Hát megfogtál. Igazad van, mert két betűsen Left Right. Csak egyszer-kétszer volt lehetőségem személyesen megtekinteni a hibát, így biztosra nem tudom mondani, de lehet akkor ERR volt.
Ezek azt mutatják, hogy a kártya jobb (Right), vagy bal (Left) szomszédja Error-os. Ha a 3-ból egy kártya hibás, akkor is másik két működő kártyán lesz ER és EL (mivel az egyiknek balról, a másiknak jobbról a szomszédja).
És azt még hozzátenném, hogy több esetben láttam ilyenkor, hogy a szemből érkező vonatnak meg nem esik vissza a jelző, az jöhet sebességcsökkentés nélkül. Tehát egyik irányban hiba, míg a másikból semmi és mindez egyszerre!
Viszont többször láttam olyat (sötétben egyenes szakaszon néhol nagyon jól látni), hogy előttem a sorompó csukódik, még a csapórúd mozgását is látni, majd amikor leér, akkor a jelzők visszaesnek vörösbe.
Tudtok olyan helyszínről, ahol vasúti átjáró közelében történő műtárgyépítés miatt betakarás keletkezett az előírt rálátási háromszögbe, és emiatt a biztberen módosítani kellett? Pl. a sorompó és a vasúti jelzők függésbe hozása a biztonság növelése céljából?
A diag-ot a sorompókba és a két állomásra az optikai konverterekkel meg lehetne oldani. Kb. 8-30eFt/csatlakozás.
Az M$TT már macerásabb, mert ott nem állították meg a technológiai optikát. De pl. az LC-k bunkeréből 2 huzallal el lehetne menni a térközökbe és akkor már ők is a diag háló részei!
Innentől "csak" egy gép kell valahová, akárhová a MÁV hálóban és lehet megnézni, mi történt a szerencsétlen objektumunkkal.
ER-LED? Nem rémlik ilyen, kivéve a CPU kártyán, de akkor már nagy baj van, ha az világít. Bár ha csak egy kártya áll le, akkor még mennie kéne.
Számtalan esetben volt, hogy semmilyen piros LED nem világított, de a sorompó mégse akart felnyílni. Persze, mert tengely maradt benne.
Egyszer fordult elő, hogy ki-bekapcsolás után minden lehetséges piros LED világított. Na, akkor nem is indult el a sorompó! Újabb villany elvétel és a letelt 10' + kezelgetések után alapba jött.
Nekem úgy rémlik, nem feltétlenül kell 15-tel mennie egy-egy vonatnak az újraindítás után.
Ismétlem: a log-ban, amit a minden bunkerban ott lévő diag gép rögzít, ott a teljes eseménynapló. Jött, csukott, elment, nyitott. Tengelyszámokkal, behatási pontokkal, stb. HTML-ben rendelkezésre áll... csak ki kell menni érte!
Tudod miből áll jelenleg a szakasz sorompójavítása? Sorompó gondol egyet, elmegy zavarba, ASALÁ semmi nem megy, bakter bejelenti. Kimegy a kolléga, kinyitja az atombunker ajtaját (ez egy pozitívum, legalább nem ázik el az ember), a 100 LED-ből egy ER lámpa világít. Itt r1232-nek igaza van, mert javarészt működik még a sorompó, de az ER lámpa miatt már vörös jelzőfedezés van. Na szóval mit lehet csinálni? Vonatforgalom kizárás + újraindítás, hiszen abból az egy LED-ből semmit sem fog megtudni az ember. És ahogy már említetted, ugye mire feléled.. 6-7 perc + akkor még 3 perc piroshosszabbítás + ASALÁ, aztán alapba megy. De ugye ekkor még egy páros és egy páratlan vonatot csak 15-tel enged át....
Amúgy már kevésszer zavarodik meg, leginkább a jelfeladás nem szuperál a vonalon.