Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441530

Ma este Vácon állt egy Bmx szerelvény 18 óra körül, és 20:00 kor is ott állt. Mi lehetett az oka? Peron mellett állt.

 

István Gyuri Creative Commons License 2017.12.01 -1 3 441529

Mikor van nagy utasforgalom Vácon? Pókidőben,  amikor minden vonat megáll. Olyankor nincs se szerelvény, se tehervonati közlekedés. Pláne nem az átmenőkön.... 

Nem általános sablonok alapján kell megítélni a kérdést, hanem a konkrét esetet kell(ene) vizsgálni. 

Előzmény: gabor144 (441528)
gabor144 Creative Commons License 2017.12.01 -1 2 441528

Egy ilyen utasforgalom-nagyságú és vonatsűrűségű állomáson, ahol átmenő tehervonatok és szerelvényvonatok is vannak, ott átmenő fővágányok szintbeli gyalogos keresztezése szerintem már nem fogadható el.  

Az viszont jogos, hogy a 80 helyett 100-as tempóra alkalmasság csak valami egészen kis többlet ráfordítást ért volna meg.

Előzmény: mcg (441506)
mcg Creative Commons License 2017.12.01 0 1 441527

ha felfogtad volna a linkelt cikk tartalmát, lehet nem ezt írtad volna...:(

 

 

Előzmény: Domi-V63-138 (441517)
mcg Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441526

5 napig lesz G30 kb., s ennyi...

Előzmény: r1232 (441525)
r1232 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441525

Okt. 23-tól is van vágányzári, menetrend váltásig érvényes. De utána is lesz valami, továbbra is G30 lesz. Ha minden igaz, az ünnepek alatt és köztük lesz G43 a teljes útvonalon. Hogy aztán januárban mi lesz?

Előzmény: gunji jackdaw (441519)
r1232 Creative Commons License 2017.12.01 -3 1 441524

Egyszer azért menj el arra és nézd meg, miről is beszélsz? Mert ennyi erővel a Déli vasút is hülye volt, hogy alagutat fúrt a Kis Gellért-hegy alá, ahelyett, hogy bevágást épített volna..

Előzmény: Törölt nick (441515)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441523

Biciklis túrába simán , terveztem már arra csak a vasúti közlekedés olyan volt amilyen és a 40-esen lesz még szívás a vágányzárakkal, úgy meg nehéz, de szívesen megnézném azt a környéket.

 

Horvátok autópálya építésben tényleg jók, emlékszem mikor a horvát tengerparton nyaraltunk. 2000-ben Selcere lejutni Békésből maga volt a pokol, szák szerpentinek, 2 sáv is alig, simán beragadtál egy traktor mögé több km-en át 10-es tempóval, hiába anyázta szerencsétlent mindenki több km-en át nem tudott hová félreállni és elengedni a vonatot maga mögött, mindezt kánikulában egy klíma nélküli Suzikiban, amiben alig fértünk el 4-en plusz a csomagok. Azt hittem sosem érünk oda és ennél rosszabb nem lehet. Aztán kiderült ,hogy lehetett volna, mert akikkel konvojban mentünk még fűtöttek is izomból, mert felforrt a kocsiban a hűtővíz.  2013-ban Trogirba meg sima út volt Bp-Trogir alig 6 óra gyakorlatilag Splitig autópályán végig dugókat megúsztuk, fizetőkapuk se fogták meg a sort nagyon. Ott nem szaroztak, hegyeken-völgyeken át épült a pálya, alagutak, viaduktok, volt 7 km-es alagút is még mondtam is ,hogy tessék itt komplett 4-es metró. :). Ráadásul olcsóbb volt km árban hegyek kirobbantásával épült pálya mint nálunk az Alföldön épült. Jó nyilván ott nem kellett annyi telket kisajátítani meg nem kellett messziről vinni a követ, de akkor is.  Horvátok ebben nagyon a toppon vannak, csak a fizetőkapukat ne eröltetnék annyira, bár 4 éve elég sok volt mindenhol, és volt kártyás sor is, kevésbé fogta meg a forgalmat. 

Előzmény: Izsó001 (441522)
Izsó001 Creative Commons License 2017.12.01 -1 3 441522

Off

Látod, tudsz te gondolkodni, ha akarsz! ;) :))) 

Pontosan ez a baj az M6-tal is. Egy rossz döntés miatt nem a határig hiányzó bő 10 km-t csinálták meg, hanem az M60-ból lett 2x2-sávos pálya, ami az eredeti tervekben nem szerepelt. A különbözetből a határig kész lehetett volna, és szintúgy sokat haladhatott volna a folytatása Barcs felé, természetesen csökkentett műszaki tartalommal. Mindkét irányból a horvátok építik az övékét. Igaz, az egyikkel Eszék után megálltak, mivel nincs mihez kössék a folytatást. Azonban ha a magyar oldalon elérik a határt, ők is lépni fognak. És már több, mint 7 éve, hogy így áll a dolog, mindig van egy ígéret (mint a 150-re), hogy de most már azonnal, meg egyébként is, aztán mégsem. Ahogy az M9 folytatása sem áll sehogy. 15 év alatt egy métert nem adtak át a keleti folytatásból (még tán a Baja - Kecskemét főúthoz vezető pár km-t sem, amivel 10 km-es kerülőt lehetne megspórolni, pedig már 15 éve "készül"), pedig az eredeti tervek szerint már rég el kellet volna érnie az M5-öt. Tehát lenne egy alternatív gyorsforgalmi út, ami a román-olasz kamionforgalom jelentős részétől mentesítené az igencsak zsúfolt M5-öt. És még sorolhatnám... ;) Szóval lehet fikázni dolgokat, ha csak részeiben nézzük a dolgot, ahogy az M4-es metró esetében is. 

Ami meg az alagutakat illeti: gyere erre egyszer nyáron bicajjal! Kitekerünk az alagutakhoz, megmutatom azt, amiről ilyen magabiztosan nyilatkozol, utána lehörpintünk egy szigorúan kukorica mentest, akár a Gábortól is hozok csapolt 7. lépcsőt, vagy Barbárt. ;) Mert az ördög itt is a részletekben bujkál. :)))

On

Előzmény: Törölt nick (441520)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 -1 2 441521

http://www.borsonline.hu/aktualis/nem-lesz-dragabb-jovore-a-kozlekedes/143930

 

Drágább legalább nem, de olcsóbb lehetne. De valszeg sosem lesz olyan tökös kormány, aki meg meri lépni ,hogy szétcsap a kedvezmények között, nincs ingyen utazás, 65 felett, nincs mindenre 90,50 kedvezmény, cserébe az alapdíj csökken. Teljes árúval nem utazik már szinte senki, mert úgy nem éri meg. De kedvezményt adnak mindenre, pont azért, mert drága a TÁ jegy.

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441520

Vannak utasok az M4-en és persze, hogy nincs rajta a vállalt utasmennyiség, az fel se férne rá, hiszen nincs készen. Se Budaörsig se Újpalotáig nem ér el. Csak Gazdagrétig hosszabbodna már lenne jóval több utas, biztosan inkább a metrót választanák a belváros felé mint a 8-as buszt. 

Előzmény: gunji jackdaw (441519)
gunji jackdaw Creative Commons License 2017.12.01 -1 1 441519

Üdv o/

 

Elnézést, ha nem ide tartozik, de lehet tudni, hogy mit fognak megint építkezni Háros-Kf között a 40a-n, ami nem fért be az októberi-novemberi lezárásba, ha februártól amúgy is lezárják a teljes vonalat Érdig egy-másfél évre? Lehet tudni, hogy a 30a-s vágányzári menetrend várhatóan meddig marad érvényben, mert október 23 már jó ideje elmúlt és a G30-cal már elég sok utas törpje eléggé tele?

 

#441483:  "Megmondták, hogy a 4-es metró kihasználatlan lesz, és íme."

OFF Ne haragudj, de ez erős túlzás. Nyilván nem adja a másik két vonal adatait, de pl. munkanap és iskola alatt a reggeli csúcsban a menetrendhez képest sűrűbben járva is kapacitáshatáron vagy akörül mozog a Kf-Kálvin szakaszon. Ha nem hiszed, gyere ki kérlek és nézd meg.

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441518

Akadálymentesítés mellett akadálypálya az sajnos jellemző a felújításokra. Mezőberény a kedvencem, átépítés előtt 3 vágány 3 peron mellettük szintben átkelés, állomásépületből kiléptél és 2 lépés a peronig. Leszálltál a vonatról pár lépés és az utcán. Most ha az első kocsiban ülsz és leszállsz a pestiről a felüljárótól lehet visszagyalogolni, mert jó hátra tették a peront a vége már majdnem Muronyban van, csillagászati távcsővel nézheted az állomásépületet, hogy oda kéne visszamenni. Oké, hogy kell aluljáró,, lift akadálymentesség, de nem lehetne a felszíni átkelést is meghagyni? Szigetperonnál ha szolgálat van sorompóval is megoldható a dolog Semmeringen így működik, ha vonat jön az első vágányra, lezárják a szigetperont sorompóval, nincs átmászkálás és kész. 

 

 

Előzmény: Domi-V63-138 (441517)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.12.01 -1 4 441517

Már ne is haragudj, de egy fővonali elágazó-csatlakozó (pókos) állomásról beszélünk, ami jelentős utasforgalmú és teherforgalmú.

A 21. században ne az legyen a szint, hogy 80cm széles "peronokon" bukdácsol a nép, és ugyanakkor nem lehet kihasználni a vágnyzatot az utasvédelem miatt.

 

Elhiszem, hogy szar lépcsőzni, de az szarabb ha a hozátartozód temetését kell intézni.

Rp-Úp-n is rendszeresen gázolnak, Vácon sem volt másképp.

Előzmény: mcg (441506)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 0 1 441516

Vagy akár csak a kritikus szakaszokon előző/kapaszkodó sávokat csinálni, 5-10 km hosszan +1 sáv, ahová ki lehet terelni a lassú kamionkonvojt ill. ott ki lehet előzni biztonsággal.

Előzmény: Törölt nick (441514)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441515

A búzamező alá fúrt alagútnak csodájára lehet járni. :)

A 64-es vonal is fontos volt mikor arról voltszó épüljön-e felüljáró, épült, hiszen papíron még létező vonal, ez mondjuk nem baj, ha papíron még létezik egy vasútvonal akkor ne is bontsák el autópálya miatt. M44-es építésénél is bajba vannak hová épüljön alagút, felüljáró legalább épül a kondorosi vonal fölé, sőt a felét reaktiválták is a kőszállító vonatoknak. 

Előzmény: Törölt nick (441508)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 -1 0 441514

Nincs az a föút ami egy autópálya kapacitásának akár a negyedével is elboldogulna.

Egyszerűen oda elég lett volna egy gyorsforgalmi út, vagy egy mindent kikerülő egyszerű föút. ( A németeknél van sok olyan föút, hogy teljesen kikerülik a lakott településeket és a betorkolló utak is gyorsító, meg lassító sávokkal torkollanak beléjük, a kisebb utak meg sehogy (alul, felüljáró)).

 

Előzmény: Izsó001 (441512)
koller andor Creative Commons License 2017.12.01 0 3 441513

Ez a hsz mind emberileg-mind szakmailag a topon volt. :-)

Előzmény: felucca_02 (441511)
Izsó001 Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441512

Nem erre gondoltam. Hanem arra, hogy ha van pálya, akkor a teherforgalom (>7,5t) kénytelen arra menni, kivéve a célforgalmat.

 

Előzmény: Törölt nick (441510)
felucca_02 Creative Commons License 2017.12.01 -9 4 441511

...és ettől a 150-es vonalra elszórni szándékozott pénzek mindjárt elfogadhatóbbak lesznek. Értem.

Sztálin elvtárs is mosolyogva dobta vissza a labdát a gyerekeknek, holott közéjük is lövethetett volna.

Előzmény: attus germanicus (441495)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.01 0 0 441510

Sógoréknál ott sincs pálya ahol a forgalom miatt indokolt lenne. Ahol van, ott meg többnyire hiányzik egy forgalmi sáv irányonként. 

Előzmény: Izsó001 (441509)
Izsó001 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 441509

Lehetne rajta nagyobb (teher)forgalom is, de a jelenlegi tarifa-rendszer nem erre ösztönöz. Ha jól emlékszem, a sógoréknál nem pálya a "nempálya". ;)

Előzmény: Törölt nick (441508)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.30 0 1 441508

Ja, vagy 10%-át eléri néha a maximális áteresztő képességének :-)

Előzmény: bendeguz90 (441503)
r1232 Creative Commons License 2017.11.30 0 1 441507

Közben minden nyáron gond van a Balatonnál, vonatok maradnak ki, mert nincs elég működőképes Csörgő.

 

Kár, hogy ez ebben a formában nem fedi a valóságot. Túlzásokba nem kell esni.

Előzmény: Törölt nick (441498)
mcg Creative Commons License 2017.11.30 -2 5 441506

ami le volt írva itt, az bőven megfelelt volna, csak nem lehetett volna annyit zsebbe tenni belőle...:)

http://itf.hu/index.php/cikk/102-segitseg 

Előzmény: gabor144 (441505)
gabor144 Creative Commons License 2017.11.30 -2 1 441505

Ezzel remélem nem azt akarod mondani, hogy a régi elrendezés úgy ahogy volt, jó volt. Feltételezem, hogy arra gondolsz, hogy csak az ebben a formában történő átépítés volt rossz. Te milyen formában építetted volna át?

Előzmény: mcg (441504)
mcg Creative Commons License 2017.11.30 -3 2 441504

Vác átépítése pont értelmetlen volt ebben a formában, 0 perc menetidő-csökkenés, hosszabb átszállási idők, felesleges gyaloglások az utasok részéről...

Előzmény: Domi-V63-138 (441502)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.11.30 -1 1 441503

Mondjuk ez így ebben a formában nem igaz, hogy az M60 üres lenne és kihasználatlan. 

Előzmény: felucca_02 (441483)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2017.11.30 -1 4 441502

A Flirt beszerzés jó ötlet volt. De ettől még a vasúti projektek nagy része értelmetlen és/vagy túlárazott.

Vagy semmivel sem szolgálja az utas érdekeit, vagy épp csak minimálisan.

 

Azért ezzel vitatkoznék, (bár úgy fogalmaztad meg a kijelentésedet, hogy mindig igazad legyen)

mert Vác átépítése nem értelmetlen, és igen is szolgálja az utasok érdekeit.

A 30-as vonal szintúgy.

Előzmény: Lovrin (441488)
koller andor Creative Commons License 2017.11.30 0 0 441501

😉

Előzmény: attus germanicus (441495)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!