Vénségem okán hadd pontosítsak. Emlékeim a '60-as évektől a '90-es évekig terjedő időszakra vannak, illetve máig őrzöm az édesapám révén kapott igazolványokat.
1982-ig bordó, keményfedeles, kinyitható fényképes igazolvány volt, amibe kaptunk egy betétfüzetet, amiben kb. 10 ingyenes utazásra szolgáló szabadjegy volt. Ennek igénybevételéhez az indulás helyét, és a célállomást ki kellett tölteni és a pénztárnál le kellett bélyegeztetni. Az igazolvány bemutatásával ugyanakkor korlátlan számú, személyzeti jeggyel történő utazásra is jogosultak voltunk, ezt a jegyet szintén a pénztárban kellett megvenni. A kedvezmény mértékére nem emlékszem, de valószínűleg az itt korábban említett 90% volt.
A betétfüzet létéről van valami olyan halvány emlékem, mintha egy kicsit hamarabb szűnt volna meg, mint a vastag, szétnyitható igazolványok cseréje, tehát a '80-as évek legeleje, de erre megesküdni nem mernék.
1983-ban vezették be a műanyag tokba helyezett fényképes kártyát, ekkor már bizonyosan nem volt betétfüzet, a szabadjegy felmutatásával ingyen lehetett utazni.
Ezen kívül külföldre történő utazáshoz lehetett igényelni 50%-os FIP jegyet, valamint bizonyos országokba 4 alkalomra szabadjegyet (CSD, DR, CFR, ÖBB, FS, RENFE - ezekre biztosan emlékszem).
Csak azért használja aki használja mert a munkáltató téríti a 86%-át.
Így van. Tök nem vonzó, nem éri meg.
Miközben a "drága" óbébénél két retúrjegynél már olcsóbb a heti.
A Vorteilscard (évi 100 júró, most akciósan 66-ért adták) eleve 50%-os kedvezményre jogosít. Nincs pótjegy, nincs kötelező helyjegy, stb...stb...
Ilyen tarifapolitika mellett nem is nagyon van szükség a szoc. alapú kedvezményekre.
Ja, az állami vasút alkalmazottai ott is kapnak szabadjegyet egy adójellegű havi levonás ellenében, ami asszem kb. évi pár tucat euró. Aki ezt drágállja, annak évi 12 utazása díjmentes, valami szelvény alapján.
Realizált nyereség az arcképes megszüntetésével sem jelentkezne, mert pont a Start alkalmazott nem nagyon fog teljes áron utazgatni családostól, mert nem az a réteg, aki ezt megengedheti magának.
A tarifapolitikának nem ez az Achilles-sarka.
Elsősorban a bérletárazást kéne nagyon alaposan megfaragni, mert jelenleg pl. Ausztriánban is sokkal olcsóbb rendszeresen vonattal járni, mint idehaza.
Már jó rég, volt egy kecskeméti barátnőm. Sokszor Lajosmizsén át utaztam le hozzá Budapestről (szerettem Csörgőzni, nah :D meg valamennyivel olcsóbb is volt így) Lajosmizsétől Kecskemétig a Bz általában jó félig megtelt, de én voltam az egyetlen nem MÁV-os :D
"Drágább legalább nem, de olcsóbb lehetne. De valszeg sosem lesz olyan tökös kormány, aki meg meri lépni ,hogy szétcsap a kedvezmények között, nincs ingyen utazás, 65 felett, nincs mindenre 90,50 kedvezmény, cserébe az alapdíj csökken. Teljes árúval nem utazik már szinte senki, mert úgy nem éri meg. De kedvezményt adnak mindenre, pont azért, mert drága a TÁ jegy."
Érdekes :) a felsorolásból kihagytál 1 fontosat is.... :)
Állami cégnél rég dolgoztam.
Hiába a versenyszférában nem dúskálnak a kedvezményekben,elvégezted a dolgokat azért kapsz fizetés és..
Én 1 pénzintézetnél dolgozom de még csak kedvezményes számlavezetés sincs.Kíváncsi lennék egy okmányirodásnak ingyenes az autóátírás.???
Mikor van nagy utasforgalom Vácon? Pókidőben, amikor minden vonat megáll. Olyankor nincs se szerelvény, se tehervonati közlekedés. Pláne nem az átmenőkön....
Nem általános sablonok alapján kell megítélni a kérdést, hanem a konkrét esetet kell(ene) vizsgálni.
Egy ilyen utasforgalom-nagyságú és vonatsűrűségű állomáson, ahol átmenő tehervonatok és szerelvényvonatok is vannak, ott átmenő fővágányok szintbeli gyalogos keresztezése szerintem már nem fogadható el.
Az viszont jogos, hogy a 80 helyett 100-as tempóra alkalmasság csak valami egészen kis többlet ráfordítást ért volna meg.
Okt. 23-tól is van vágányzári, menetrend váltásig érvényes. De utána is lesz valami, továbbra is G30 lesz. Ha minden igaz, az ünnepek alatt és köztük lesz G43 a teljes útvonalon. Hogy aztán januárban mi lesz?
Egyszer azért menj el arra és nézd meg, miről is beszélsz? Mert ennyi erővel a Déli vasút is hülye volt, hogy alagutat fúrt a Kis Gellért-hegy alá, ahelyett, hogy bevágást épített volna..
Biciklis túrába simán , terveztem már arra csak a vasúti közlekedés olyan volt amilyen és a 40-esen lesz még szívás a vágányzárakkal, úgy meg nehéz, de szívesen megnézném azt a környéket.
Horvátok autópálya építésben tényleg jók, emlékszem mikor a horvát tengerparton nyaraltunk. 2000-ben Selcere lejutni Békésből maga volt a pokol, szák szerpentinek, 2 sáv is alig, simán beragadtál egy traktor mögé több km-en át 10-es tempóval, hiába anyázta szerencsétlent mindenki több km-en át nem tudott hová félreállni és elengedni a vonatot maga mögött, mindezt kánikulában egy klíma nélküli Suzikiban, amiben alig fértünk el 4-en plusz a csomagok. Azt hittem sosem érünk oda és ennél rosszabb nem lehet. Aztán kiderült ,hogy lehetett volna, mert akikkel konvojban mentünk még fűtöttek is izomból, mert felforrt a kocsiban a hűtővíz. 2013-ban Trogirba meg sima út volt Bp-Trogir alig 6 óra gyakorlatilag Splitig autópályán végig dugókat megúsztuk, fizetőkapuk se fogták meg a sort nagyon. Ott nem szaroztak, hegyeken-völgyeken át épült a pálya, alagutak, viaduktok, volt 7 km-es alagút is még mondtam is ,hogy tessék itt komplett 4-es metró. :). Ráadásul olcsóbb volt km árban hegyek kirobbantásával épült pálya mint nálunk az Alföldön épült. Jó nyilván ott nem kellett annyi telket kisajátítani meg nem kellett messziről vinni a követ, de akkor is. Horvátok ebben nagyon a toppon vannak, csak a fizetőkapukat ne eröltetnék annyira, bár 4 éve elég sok volt mindenhol, és volt kártyás sor is, kevésbé fogta meg a forgalmat.
Pontosan ez a baj az M6-tal is. Egy rossz döntés miatt nem a határig hiányzó bő 10 km-t csinálták meg, hanem az M60-ból lett 2x2-sávos pálya, ami az eredeti tervekben nem szerepelt. A különbözetből a határig kész lehetett volna, és szintúgy sokat haladhatott volna a folytatása Barcs felé, természetesen csökkentett műszaki tartalommal. Mindkét irányból a horvátok építik az övékét. Igaz, az egyikkel Eszék után megálltak, mivel nincs mihez kössék a folytatást. Azonban ha a magyar oldalon elérik a határt, ők is lépni fognak. És már több, mint 7 éve, hogy így áll a dolog, mindig van egy ígéret (mint a 150-re), hogy de most már azonnal, meg egyébként is, aztán mégsem. Ahogy az M9 folytatása sem áll sehogy. 15 év alatt egy métert nem adtak át a keleti folytatásból (még tán a Baja - Kecskemét főúthoz vezető pár km-t sem, amivel 10 km-es kerülőt lehetne megspórolni, pedig már 15 éve "készül"), pedig az eredeti tervek szerint már rég el kellet volna érnie az M5-öt. Tehát lenne egy alternatív gyorsforgalmi út, ami a román-olasz kamionforgalom jelentős részétől mentesítené az igencsak zsúfolt M5-öt. És még sorolhatnám... ;) Szóval lehet fikázni dolgokat, ha csak részeiben nézzük a dolgot, ahogy az M4-es metró esetében is.
Ami meg az alagutakat illeti: gyere erre egyszer nyáron bicajjal! Kitekerünk az alagutakhoz, megmutatom azt, amiről ilyen magabiztosan nyilatkozol, utána lehörpintünk egy szigorúan kukorica mentest, akár a Gábortól is hozok csapolt 7. lépcsőt, vagy Barbárt. ;) Mert az ördög itt is a részletekben bujkál. :)))
Drágább legalább nem, de olcsóbb lehetne. De valszeg sosem lesz olyan tökös kormány, aki meg meri lépni ,hogy szétcsap a kedvezmények között, nincs ingyen utazás, 65 felett, nincs mindenre 90,50 kedvezmény, cserébe az alapdíj csökken. Teljes árúval nem utazik már szinte senki, mert úgy nem éri meg. De kedvezményt adnak mindenre, pont azért, mert drága a TÁ jegy.
Vannak utasok az M4-en és persze, hogy nincs rajta a vállalt utasmennyiség, az fel se férne rá, hiszen nincs készen. Se Budaörsig se Újpalotáig nem ér el. Csak Gazdagrétig hosszabbodna már lenne jóval több utas, biztosan inkább a metrót választanák a belváros felé mint a 8-as buszt.
Elnézést, ha nem ide tartozik, de lehet tudni, hogy mit fognak megint építkezni Háros-Kf között a 40a-n, ami nem fért be az októberi-novemberi lezárásba, ha februártól amúgy is lezárják a teljes vonalat Érdig egy-másfél évre? Lehet tudni, hogy a 30a-s vágányzári menetrend várhatóan meddig marad érvényben, mert október 23 már jó ideje elmúlt és a G30-cal már elég sok utas törpje eléggé tele?
#441483:"Megmondták, hogy a 4-es metró kihasználatlan lesz, és íme."
OFF Ne haragudj, de ez erős túlzás. Nyilván nem adja a másik két vonal adatait, de pl. munkanap és iskola alatt a reggeli csúcsban a menetrendhez képest sűrűbben járva is kapacitáshatáron vagy akörül mozog a Kf-Kálvin szakaszon. Ha nem hiszed, gyere ki kérlek és nézd meg.